Zanikający nawiew w samochodzie

Awatar użytkownika
meureho123

Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 30 paź 2017, 13:53
Auto: Astra H
Silnik: Z16XEP
Województwo: pomorskie

Zanikający nawiew w samochodzie

#11

Nieprzeczytany post autor: meureho123 »

wymieniłem wczoraj filtr kabinowy i możliwie odkurzyłem miejsce gdzie jest ten filtr. Stary filtr nie był strasznie brudny, mam zdjęcie, mogę pokazać. Teraz jeżdżę na nowym. Dzisiaj jechałem ok. godzinną trasę i ciężko było mi zauważyć różnice w tym jak zachowuje się ten nawiew. Jutro będę miał dłuższą trasę ok 2,5 godziny więc będę więcej wiedział.
Ustawiałem dzisiaj max nawiew (opcja manualna) na wszystkie kanały (szyba, kabina i nogi), to przyznam szczerze, że nawiew na kabinę był bardzo marny. Dopiero jak cały nawiew skierowałem na kabinę było trochę mocy. Sprawdzałem to po godzinie jazdy.
@robertsosna, ten link co pokazałeś: [External Link Removed for Guests] to myślałem, że to jest czujnik nasłonecznienia, umieszczony bardzo blisko szyby. Taki właśnie czujnik mam zamontowany u siebie.
Wymieniając filtr kabinowy widziałem taki właśnie rezystor dmuchawy (takiego jeża), bardzo podobny do tego co pokazałeś. Nie wyciągałem go więc nie mogę dać gwarancji, że to taki sam.

@FalconTech, mam klimatronik jednostrefowy. W weekend będę miał narzędzia, to sprawdzę w kanałach, tak jak napisałeś.
Wiesz, ostatnio nie sprawdzałem trybu odparowywania przedniej szyby ... muszę to zrobić. Generalnie, w tym trybie moc nadmuchu jest maksymalna (chyba 7 stopień) i oczywiście skierowana na szybę. Ale to co pamiętam z ostatniej zimy.
Ostatnim razem (w niedzielę) jak wystąpił ten problem, ustawiając na środkowe kratki nic nie wiało.
Nie wiem co to jest "opcja przewietrzania samochodu", jeżeli chodzi o obieg zamknięty czy otwarty, to cały czas mam na obiegu otwartym.

Dan1el

Użytkownik
Posty: 38
Rejestracja: 30 sie 2012, 23:51
Imię: Daniel
Auto: Astra H
Silnik: Z16XEP
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

#12

Nieprzeczytany post autor: Dan1el »

Powiedz nam dla sprecyzowania. Masz słaby nawiew bo:
1. Ustawiasz nawiew na maxa (7), słyszysz, że wentylator kręci się na maxa (duży hałas), ale z kratek słabo wieje
lub
2. Ustawiasz nawiew na maxa (7), słyszysz, że wentylator ledwo się kręci (mały hałas) i z kratek słabo wieje

Która opcja występuje u Ciebie?
W klimatroniku biegi wentylatora są wirtualne, wentylatorem steruje elektroniczny regulator, tzw. jeż.
Panel wysyła sygnał do jeża, a on steruje wentylatorem. Jeż jest umieszczony w kanale wentylacji i chłodzony
przelatującym powietrzem. Może być tak uszkodzony, że wzrost jego temperatury przekłada się na spadek wydajności energetycznej dla wentylatora, który zaczyna słabiej wiać, co powoduje dalszy wzrost temperatury. Koło się zamyka.

Dla opcji 1 możesz mieć problem z klapkami ustawiającymi kierunek nawiewu i mieszającymi ciepłe i zimne powietrze.
Ostatnio zmieniony 02 lis 2017, 20:44 przez Dan1el, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
FalconTech

Server Admin
Posty: 5506
Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
Imię: Paweł
Auto: NaN
Województwo: dolnośląskie
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 28 razy
Kontakt:

#13

Nieprzeczytany post autor: FalconTech »

Ta kopułka pod szybą to czujnik nasłonecznienia, mimo iż współpracuje on z klimatyzacją to trochę przerostem formy jest nazwanie go czujnikiem klimatyzacji.

Przy jednostrefowej klimie to nie wiem czy są czujniki w kanałach czy tylko w nagrzewnicy. Objawy które opisujesz nie wskazują na czujniki temp. powietrza. Raczej nie jest to też wina przewietrzania skoro na manualu niewiele się zmienia.

Teraz to mi pasuje to do zaciętej klapy mieszającej w nagrzewnicy lub przegrzewający się rezystor wentylatora. Najlepiej byłoby się podpiąć do komputera i poobserwować parametry pracy czujników temperatury wnętrza i ruchy klap mieszających w zależności od ustawień kierunku nawiewu.

P.S. przewietrzanie znajdziesz w ustawieniach klimatyzacji, ma trzy nastawy silne-normalne-słabe. To od tej nastawy zależy prędkość wentylatora po ustabilizowaniu się zadanej temperatury.

Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.

Awatar użytkownika
meureho123

Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 30 paź 2017, 13:53
Auto: Astra H
Silnik: Z16XEP
Województwo: pomorskie

#14

Nieprzeczytany post autor: meureho123 »

@Dan1el, dzięki za wytłumaczenie! U mnie występuje zdecydowanie opcja nr 1. Próbowałem regulować klapy ustawiające kierunek nawiewu, ale problem leży chyba głębiej, bo problem jest we wszystkich kanałach. Napisałeś:

@FalconTech, w trakcie feralnej podróży testowałem wszystkie opcje przewietrzania, i nic się nie zmieniało.

Tak jak sugerujecie, spróbuję podłączyć się do komputera i poobserwuję czy mieniają się wychylenia klap mieszających. Ewentualnie, później spróbuję wymienić rezystor nagrzewnicy.

Dziękuję za hipotezy! teraz postaram się to sprawdzić.

Awatar użytkownika
mk5

Moderator Forum
Posty: 6262
Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
Imię: Marek
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9TDI
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 96 razy
Pomocny: 114 razy

#15

Nieprzeczytany post autor: mk5 »

Jezeli wiatrak nie zwalnia to rezystor jest ok. jakby sie przegrzewał to by wiatrak zwalniał. Wymieniłem pare w AG objawy były zupelnie inne.Jego zostaw na koniec, nie jest tani-chyba ze uzywka. Nie wiem czy jest sygnał zwrotny przy pracy klap-jezeli nie ma to samo podpiecie kompa nic nie da trzeba wizualnie sprawdzac czy klapy sie poruszaja, mozesz to zrobic bez kompa.
W AG czesto w sterowniku klimatyzacji robiły sie zimne luty(nawet w mojej tez), nie wiem jak w ah.

Awatar użytkownika
meureho123

Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 30 paź 2017, 13:53
Auto: Astra H
Silnik: Z16XEP
Województwo: pomorskie

#16

Nieprzeczytany post autor: meureho123 »

A czy wiecie może z której strony najlepiej podejrzeć jak zachowują się te klapy mieszające? Prawdę mówiąc ja nie mam pojęcia :?
Ostatnio zmieniony 03 lis 2017, 8:56 przez meureho123, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
FalconTech

Server Admin
Posty: 5506
Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
Imię: Paweł
Auto: NaN
Województwo: dolnośląskie
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 28 razy
Kontakt:

#17

Nieprzeczytany post autor: FalconTech »

Rano odpinałem na chwilę akumulator. Po tym nie miałem ciepłego nawiewu mimo ustawienia na "Hi" i standardowych 88°C na zegarach.
Po kilku kilometrach w zimnie przypomniało mi się:
mk5 pisze:QR_BBPOST Nie wiem czy jest sygnał zwrotny przy pracy klap
Zjechałem na "Lo" i po chwili na 21°C - zaczęło lecieć powietrze jak trzeba.
Wniosek, nie ma informacji zwrotnej o położeniu klap. Może być za to sygnał zwrotny "przebytej drogi od pozycji zero". Trzeba by rozebrać silniczek.
meureho123 pisze:QR_BBPOST z której strony najlepiej podejrzeć jak zachowują się te klapy mieszające?
Nie pomogę, nie wiem czy AH ma je za schowkiem pasażera czy za osłoną od strony kierowcy.

Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.

Awatar użytkownika
matek143

Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 30 sty 2017, 22:04
Auto: Astra H kombi
Województwo: śląskie

#18

Nieprzeczytany post autor: matek143 »

Witam

Podepnę sie pod temat gdyż podobnych jest juz kilka i w sumie rozwiązania nie znalazlem.

Mam podobny problem, nawiew działa tylko na 4tym biegu. Astra 1.6 105KM klima manualna. Opornik wymieniałem juz 2 razy. Po pierwszej wymianie działał tydzień. Przy drugiej wymianie rezystora wymienilem filtr kabinowy (był caly zasyfiony) i przy okazji powietrza. Podziałał 2 miesiące i znowu przestał działać. Jest na ten problem jakieś skuteczne rozwiązanie?

Pozdrawiam

Usunięty użytkownik 857091

#19

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 857091 »

Kolega w fordzie wymieniał 4 i 5 oryginlny chodzi do dzisiaj, swoją drogą zobacz czy masz 100 % przepływ powietrza , jakies syfy w wiatraku, brudny filtr. może słabo kręci silnik i też niedaje rady ostudzić

Awatar użytkownika
matek143

Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 30 sty 2017, 22:04
Auto: Astra H kombi
Województwo: śląskie

#20

Nieprzeczytany post autor: matek143 »

Rozkrecilem obudowe wiatraka i czysto. We wnęce gdzie jest filtr również czysto. Co jeszcze moge sprawdzic? Przy okazji zobaczyłem dziwną rzecz, mianowicie mokrą gąbkę pod schowkiem. Zdjęcie poniżej. Czy to normalne?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

ODPOWIEDZ