[Astra H] Problem z wentylatorami?
- machallo1
- Posty: 3
- Rejestracja: 22 lip 2018, 14:45
- Imię: Paweł
- Auto: Astra H
- Województwo: łódzkie
[Astra H] Problem z wentylatorami?
Panowie, proszę o sprostowanie, czy w trakcie pracy silnika i klimy powinny pracować jednocześnie 2 wentylatory od klimatyzacji oraz od chłodnicy? Aktualnie jest u mnie tak, że auto pracuje, wentylator klimy pracuje cały czas, z przerwami, natomiast wentylator chłodnicy uruchamia gdzieś dopiero w okolicach 98 stC, czy to jest normalne zachowanie?
Pytam, ponieważ miałem dla mnie ciekawą historię u człowieka od klimy, który miał za zadanie dobić czynnik oraz odgrzybić. Klimatyzator stwierdził, że nie może ukończyć pracy z odgrzybianiem, ponieważ według niego nie pracują równocześnie oba wentylatory, przez to - ciśnienie w układzie klimy mu wzrastało, z racji tego nie chciał ukończyć pracy, tylko nabił czynnik. Czy tak powinno być, że powinny pracować oba wentylatory? Czy jednak u mnie pracują wentylatory poprawnie?
Oraz jeszcze jedno pytanie, ile biegów powinno być ww. wentylatorach? Podczas testów w op-com ich praca wygląda tak: 1 opcja testu oba pracują, 2 - tylko przód - ale
szybciej, 3 - tylko tył, ale szybciej niż na pierwszym teście. Ale czytałem, że są problemy z op-comem przy teście wentylatorów, więc może nie ma co na to patrzeć.
Auto Astra H, 1.7 cdti 100KM, 2008 rok.
Pytam, ponieważ miałem dla mnie ciekawą historię u człowieka od klimy, który miał za zadanie dobić czynnik oraz odgrzybić. Klimatyzator stwierdził, że nie może ukończyć pracy z odgrzybianiem, ponieważ według niego nie pracują równocześnie oba wentylatory, przez to - ciśnienie w układzie klimy mu wzrastało, z racji tego nie chciał ukończyć pracy, tylko nabił czynnik. Czy tak powinno być, że powinny pracować oba wentylatory? Czy jednak u mnie pracują wentylatory poprawnie?
Oraz jeszcze jedno pytanie, ile biegów powinno być ww. wentylatorach? Podczas testów w op-com ich praca wygląda tak: 1 opcja testu oba pracują, 2 - tylko przód - ale
szybciej, 3 - tylko tył, ale szybciej niż na pierwszym teście. Ale czytałem, że są problemy z op-comem przy teście wentylatorów, więc może nie ma co na to patrzeć.
Auto Astra H, 1.7 cdti 100KM, 2008 rok.
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 29 lip 2018, 14:09
- Imię: Mariusz
- Auto: Astra H kombi
- Silnik: z18xer
- Województwo: mazowieckie
- Kontakt:
Jak dla mnie bzdura z dwoma wentylatorami. 98st jak najbardziej ok Ale co ma wentylator od cieczy chłodzącej do klimy? Jeśli chcesz jutro sprawdzę jak jest u mnie po odpaleniu klimy.
- machallo1
- Posty: 3
- Rejestracja: 22 lip 2018, 14:45
- Imię: Paweł
- Auto: Astra H
- Województwo: łódzkie
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 29 lip 2018, 14:09
- Imię: Mariusz
- Auto: Astra H kombi
- Silnik: z18xer
- Województwo: mazowieckie
- Kontakt:
No i jestem w szoku
Auto po nocy, odpalam otwieram maskę wentylatory stoją. włączam klime, odpala się wentylator klimy i po 10-15 sekundach drugi Fakt że jest u mnie prawie 30 stopni i auto na słońcu, ale silnik na pewno nie miał przez to 98 stopni
Auto po nocy, odpalam otwieram maskę wentylatory stoją. włączam klime, odpala się wentylator klimy i po 10-15 sekundach drugi Fakt że jest u mnie prawie 30 stopni i auto na słońcu, ale silnik na pewno nie miał przez to 98 stopni
- machallo1
- Posty: 3
- Rejestracja: 22 lip 2018, 14:45
- Imię: Paweł
- Auto: Astra H
- Województwo: łódzkie
Ok, a czy w silniku benzynowym a diesel to jest różnica? Może ktoś się wypowiedzieć
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 29 lip 2018, 14:09
- Imię: Mariusz
- Auto: Astra H kombi
- Silnik: z18xer
- Województwo: mazowieckie
- Kontakt:
Sprawdziłem jeszcze po pracy gdzie auto stało w garażu. Odpalają 2 wentylatory.
- nismo
- Posty: 3672
- Rejestracja: 14 sty 2011, 14:53
- Imię: Michał
- Auto: Astra J HB & Astra H Kombi
- Silnik: b14net & z18xe
- Województwo: zachodniopomorskie
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 141 razy
Rożnica jest nawet w silnikach benzynowych. W z18xe jest tylko jeden wentylator do klimy i chłodnicymachallo1 pisze:QR_BBPOST Ok, a czy w silniku benzynowym a diesel to jest różnica? Może ktoś się wypowiedzieć
- mk5
- Posty: 6256
- Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
- Imię: Marek
- Auto: Seat Leon
- Silnik: 1.9TDI
- Województwo: lubelskie
- Wdzięczny: 96 razy
- Pomocny: 114 razy
Różnica jest też od rodzaju klimy. Przy manulnej zazwyczaj wentylator klimy pracuje cały czas, natomiast przy automatycznej cyklicznie. Dlatego auta z automatyczna klima, zazwyczaj zuzywaja mniej paliwa niz te z manualną.
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 29 lip 2018, 14:09
- Imię: Mariusz
- Auto: Astra H kombi
- Silnik: z18xer
- Województwo: mazowieckie
- Kontakt:
Ha! To dlatego go nie widziałem, myślałem że jakoś super sprytnie schowany a że po włączeniu klimy coś słyszałem uznałem że to on. Czyli wszystko się wyjaśniłonismo pisze:W z18xe jest tylko jeden wentylator do klimy i chłodnicy
-
- Posty: 47
- Rejestracja: 01 paź 2011, 10:42
- Imię: Jarek
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NET LPG
- Rocznik: 2012
- Województwo: małopolskie
W benzynie jest ten wentylator do wszystkiego z bublowata opornica, zapewne już uszkodzona