Tempomat - dziwne zachowania

widaw

Astro-maniak
Posty: 164
Rejestracja: 14 kwie 2011, 21:51
Imię: Walenty
Auto: Astra H Combi
Silnik: Z 17 DTH
Województwo: mazowieckie

Tempomat - dziwne zachowania

#1

Nieprzeczytany post autor: widaw »

Auto 1,7 CDTI 2007 - 101 KM.
Auto od nowości w moich rękach. Niestety przeszło chyba wszystkie możliwe usterki elektryczne, jakie możecie mieć na myśli - taki jest urok tych aut, gdzie oszczędzano na każdej marce do bólu...
Jednak ostatnia awaria przerosła mnie całkowicie.
Dotychczas prawidłowo działający tempomat, ostatnimi czasy żyje własnym bytem.
Sytuacje jego awarii są różne. Niejednoznaczne.
1. Czasem, a raczej najczęściej, nie reaguje na polecenia przycisków w dźwigience. Po czym często po przejechaniu kilku/kilkunastu kilometrach wszystko wraca do normy. Zaczyna działać idealnie do czasu ponownego uruchomienia silnika, gdzie sytuacja się powtarza i ponownie martwy.
2. Potrafi "bez powodu" się sam wyłączyć w czasie jazdy. Ponowne jego uruchomienie nie jest możliwe. NIekiedy, bardzo rzadko, przy kolejnej próbie jego włączenia - działanie wraca do normy i ponownie zaczyna prawidłowo działać. Ale to rzadkość.

Próba odczytania błędów: nie ma żadnych. Próba odczytania błędów, przy nadal pracującym silniku z niedziałającym tempomacie - brak błędów.
Ręce opadają. Podjąłem próbę czyszczenia styków CIM. Wymontowałem, oczyściłem, potraktowałem płynem KONTAKT. Bez efektu. Czasem działa, czasem nie działa. Wiem że niektóre błędy w sterowniku blokują jego działanie - jednak nie jestem w stanie ich odczytać op-com'em.

Więc pytam się - jak poradzić sobie z tą usterką? Może ktoś miał podobny problem? Jakieś pomysły?
Ostatnio zmieniony 15 paź 2018, 8:57 przez widaw, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
FalconTech

Server Admin
Posty: 5506
Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
Imię: Paweł
Auto: NaN
Województwo: dolnośląskie
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 28 razy
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: FalconTech »

Przyciski tempomatu są objęte diagnostyką więc typowe problemy jak brak styku by się zapisały w sterowniku.

Zwróciłbym jeszcze uwagę na przełącznik od sprzęgła i hamulca. Możliwe, że sterownik widzi wciśnięty któryś z pedałów i siła rzeczy wyłącza tempomat. Sprawdź w op-com stan położenia pedałów w trakcie występowania problemów z tempomatem.

Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.

Awatar użytkownika
deodekabokat

Astro-maniak
Posty: 3638
Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
Imię: Grzegorz
Auto: Astra H
Silnik: Z18XE ?KM 400kkm
Rocznik: 2005
Województwo: podlaskie
Lokalizacja: BI
Wdzięczny: 26 razy
Pomocny: 184 razy

#3

Nieprzeczytany post autor: deodekabokat »

U mnie tak samo się działo gdy lubiłem wyjąć bieg bez sprzęgła. Ecu kalkuluje obroty i prędkość vs sprzęgło i przyciski. Jeżeli prędkość mu się nie spina do obrotów odłącza tempomat. I u mnie było czasami tak że w trasie ups nie ma tempomatu musiałem się zatrzymać zgasić odpalić i znowu. Chyba trzeba przejść przez wszystkie biegi żeby się auto nauczyły. U mnie w ecu (PB) jest opcja jaka jest skrzynia W ratio C ratio żeby własnie tempomat nie wariował i spodziewał się konkretnej prędkości do biegu. Może coś było opcomem przestawiane. Własnie mój działał dokładnie tak jak ty piszesz. Działał nie działał i błędów nie było.
Podlasie, gdzie ukradłem dla ciebie rower, ma wiele znaczeń.

ODPOWIEDZ