Auto 1,7 CDTI 2007 - 101 KM.
Auto od nowości w moich rękach. Niestety przeszło chyba wszystkie możliwe usterki elektryczne, jakie możecie mieć na myśli - taki jest urok tych aut, gdzie oszczędzano na każdej marce do bólu...
Jednak ostatnia awaria przerosła mnie całkowicie.
Dotychczas prawidłowo działający tempomat, ostatnimi czasy żyje własnym bytem.
Sytuacje jego awarii są różne. Niejednoznaczne.
1. Czasem, a raczej najczęściej, nie reaguje na polecenia przycisków w dźwigience. Po czym często po przejechaniu kilku/kilkunastu kilometrach wszystko wraca do normy. Zaczyna działać idealnie do czasu ponownego uruchomienia silnika, gdzie sytuacja się powtarza i ponownie martwy.
2. Potrafi "bez powodu" się sam wyłączyć w czasie jazdy. Ponowne jego uruchomienie nie jest możliwe. NIekiedy, bardzo rzadko, przy kolejnej próbie jego włączenia - działanie wraca do normy i ponownie zaczyna prawidłowo działać. Ale to rzadkość.
Próba odczytania błędów: nie ma żadnych. Próba odczytania błędów, przy nadal pracującym silniku z niedziałającym tempomacie - brak błędów.
Ręce opadają. Podjąłem próbę czyszczenia styków CIM. Wymontowałem, oczyściłem, potraktowałem płynem KONTAKT. Bez efektu. Czasem działa, czasem nie działa. Wiem że niektóre błędy w sterowniku blokują jego działanie - jednak nie jestem w stanie ich odczytać op-com'em.
Więc pytam się - jak poradzić sobie z tą usterką? Może ktoś miał podobny problem? Jakieś pomysły?
Tempomat - dziwne zachowania
-
- Posty: 164
- Rejestracja: 14 kwie 2011, 21:51
- Imię: Walenty
- Auto: Astra H Combi
- Silnik: Z 17 DTH
- Województwo: mazowieckie
Tempomat - dziwne zachowania
Ostatnio zmieniony 15 paź 2018, 8:57 przez widaw, łącznie zmieniany 1 raz.
- FalconTech
- Posty: 5506
- Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
- Imię: Paweł
- Auto: NaN
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 14 razy
- Pomocny: 28 razy
- Kontakt:
Przyciski tempomatu są objęte diagnostyką więc typowe problemy jak brak styku by się zapisały w sterowniku.
Zwróciłbym jeszcze uwagę na przełącznik od sprzęgła i hamulca. Możliwe, że sterownik widzi wciśnięty któryś z pedałów i siła rzeczy wyłącza tempomat. Sprawdź w op-com stan położenia pedałów w trakcie występowania problemów z tempomatem.
Zwróciłbym jeszcze uwagę na przełącznik od sprzęgła i hamulca. Możliwe, że sterownik widzi wciśnięty któryś z pedałów i siła rzeczy wyłącza tempomat. Sprawdź w op-com stan położenia pedałów w trakcie występowania problemów z tempomatem.
Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.
- deodekabokat
- Posty: 3638
- Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H
- Silnik: Z18XE ?KM 400kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: BI
- Wdzięczny: 26 razy
- Pomocny: 184 razy
U mnie tak samo się działo gdy lubiłem wyjąć bieg bez sprzęgła. Ecu kalkuluje obroty i prędkość vs sprzęgło i przyciski. Jeżeli prędkość mu się nie spina do obrotów odłącza tempomat. I u mnie było czasami tak że w trasie ups nie ma tempomatu musiałem się zatrzymać zgasić odpalić i znowu. Chyba trzeba przejść przez wszystkie biegi żeby się auto nauczyły. U mnie w ecu (PB) jest opcja jaka jest skrzynia W ratio C ratio żeby własnie tempomat nie wariował i spodziewał się konkretnej prędkości do biegu. Może coś było opcomem przestawiane. Własnie mój działał dokładnie tak jak ty piszesz. Działał nie działał i błędów nie było.
Podlasie, gdzie ukradłem dla ciebie rower, ma wiele znaczeń.