Po wymianie akumulatora ,centralny zamek nie reaguje na pilota.

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4502
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 21 razy
Pomocny: 68 razy

Re: Po wymianie akumulatora ,centralny zamek nie reaguje na pilota.

#21

Nieprzeczytany post autor: Automat »

U mnie brzydka pogoda,ale od jutra ma być zdecydowanie cieplej z przelotnymi deszczami.Mam nadzieję,że ową wiązkę otrzymam jutro,to w piątek,sobotę i niedzielę będę mógł popracować, a trochę tego się nazbierało. Czeka mnie podnoszenie osłon progowych jak i prucie boczków całego bagażnika.Poprzedni właściciel(Niemiec) pozostawił mi trochę "zabawek" ze swoich modów.Dyskotekę z bagażnika zabrał,ale za to zostawił trochę kablarstwa i jakichś wynalazków,które w końcu muszę zinwentaryzować.Z przodu auta,w kabinie mam 4 przełączniki, z czego trzy mam rozpracowane,ale do czego służy czwarty ,to do dzisiaj nie wiem :) .Na boczkach mam pochowane jakieś kostki do których biegły kabelki od jakby miniaturowych świetlówek.W prawym boczku, namacałem jakieś pudełko-chyba przetwornicę do owych świetlówek.Te świecidełka zapewne oświetlały wnętrze bagażnika.Mam jeszcze kamerę wstecznego,z której nie mam obrazu. Tutaj trzeba będzie prucie zacząć od tapicerki klapy bagażnika.Do ogarnięcia klapka wlewu paliwa i centralny.Żeby było ciekawiej,to na teraz nie otwiera się również klapa bagażnika.Szczęśliwie,koła Aśki nie odpadły i grzecznie stoi pod blokiem,naprzeciw moich okien na parterze :) .Zadbałem o mechanikę,a otrzymuję kuksańca od elektryko-elektroniki :D .W tym całym zbiorze usterek i błędów fajnie,że auto jeździ i mogę robić zakupy.Wczoraj z zaskoczenia zaczął drzeć się brzęczyk i świecić światełko nie zapiętych pasów. Obajrzałem siebie -jestem zapięty...ki diabeł ? Po chwili lokalizuję na przednim siedzeniu siatkę z zakupami i wszystko stało się jasne :lol: .Nigdy nie lubiłem sytuacji,gdy komputer chciał być mądrzejszy ode mnie :lol: .

Awatar użytkownika
topiq77

Astro-maniak
Posty: 2083
Rejestracja: 21 lip 2018, 18:49
Imię: Grzegorz
Auto: Astra H HB 5D
Silnik: Z18XE
Rocznik: 2005
Województwo: lubelskie
Lokalizacja: Puławy
Wdzięczny: 4 razy
Pomocny: 81 razy

#22

Nieprzeczytany post autor: topiq77 »

Przez ten brzęczyk żona często siada z tyłu ;) Mi to pasuje :D Przydaje się jak trzeba tyłem wyjechać z parkingu na drogę. Myślisz, że ten cały "syf" elektroniczny po modach poprzedniego właściciela zaczyna się rozklejać i przy okazji robi Ci takie problemy? Może przez tę pogodę wilgoć zaczęła wchodzić i poszły jakieś zwarcia. Obejrzałbym połączenia tych modów z wiązką. Może nawet nie są lutowane tylko skręcone i zawinięte taśmą. U mnie przy takiej pogodzie też częściej kluczyka mi nie widzi, teraz się pilnuję i czekam do zgaśnięcia. Jak zaczyna migać to wyjmuję i próbuję do skutku. Nie wiem, może to już bateria słaba, chociaż pilot jeszcze dość daleko łapie. Spokojnie powyżej 5 m. Ale jak wkładałem przy podłączonym opcomie to widział obydwa i jeszcze jakiś trzeci był zaprogramowany. Pogoda nie sprzyja pracom na parkingu więc póki co jest jak jest. Może go kiedyś wykasuję.

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4502
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 21 razy
Pomocny: 68 razy

#23

Nieprzeczytany post autor: Automat »

topiq77 pisze:
16 maja 2019, 12:41
Myślisz, że ten cały "syf" elektroniczny po modach poprzedniego właściciela zaczyna się rozklejać i przy okazji robi Ci takie problemy? Może przez tę pogodę wilgoć zaczęła wchodzić i poszły jakieś zwarcia. Obejrzałbym połączenia tych modów z wiązką. Może nawet nie są lutowane tylko skręcone i zawinięte taśmą.
Na pierwszym planie stawiam wiązkę lewych tylnych drzwi bo tak stopniowo dochodziły kłopoty aż do tych ostatnich. Przy zakupie auta nie grał lewy tylny głośnik,potem po 2 lataach przestał chodzić centralny na lewych tylnych drzwiach,a po remoncie silnika klapka wlewu paliwa.Ostatnie to centralny nie słucha zdalnego i mam zablokowana klapę bagażnika.
Mody Niemca na pewno do przeglądu,bo po co mi niespodzianki w przyszłości :) .
Na koniec miła niespodzianka: dostałem przesyłkę: 170 zł za wiązkę(12 przewodów) z pobraniem.
Wczoraj rano zamawiałem....a dzisiaj ok. godz. 13 -tej już mi to dostarczono :o .

Dodano po 33 minutach 4 sekundach:
W załączeniu firmowa instrukcja montażowa wiązki:

INSTRUKCJA MONTAŻU ZESTAWU NAPRAWCZEGO WIĄZKI DRZWI TYL W AUTACH MARKI OPEL.
ASTRA G H / ZAFIRA AB/ VECTRA C / SIGNUM / MERIVA

1.Odpinamy akumulator.
2.Odsuwamy przedni fotel maksymalnie do przodu.
3.Zdemontuj dolną część uszczelki drzwi. Po podniesieniu uszczelki widzimy miejsca mocowania listy progowej wewnętrznej.
• ASTRA / VECTRA / SIGNUM - Podważamy listwę od tyłu auta do przodu, aż cała zostanie odczepiona i odkładamy ja na bok.
• ZAFIRA - Demontujemy schowek przy fotelu przednim ( wystarczy go pociągnąć do góry). Tylną listwę progową demontujemy pociągając do góry. UWAGA przesuwanie tylnej kanapy przód-tył ułatwia wypięcie listwy.
4.Odchylamy osłonę słupka B.
5.Odpinamy starą wiązkę od drzwi delikatnie wciskając niebieski pierścień w stronę drzwi i ciągniemy wiązkę w drugą stronę
6.Po odłączeniu wiązki od drzwi rozpinamy szary pierścień zabezpieczający i ściągamy gumowa osłonę.
7.Przecinamy stare przewody zaraz za wtyczką, ściągamy gumową osłonę i wciągamy starą wiązkę środka auta.
Jeżeli kupiliśmy zestaw naprawczy bez nowej osłony to umieszczamy przewody w starej osłonie i zabezpieczamy szarym pierścieniem. Przeciągamy nowe przewody z zewnątrz do środka auta. Możemy do tego użyć długiej opaski zaciskowej, którą przyklejamy do przewodów taśmą izolacyjną lub jakiegoś drucika.
8.Jeżeli kupiliśmy zestaw naprawczy bez nowej osłony to umieszczamy przewody w starej osłonie i zabezpieczamy szarym pierścieniem. Przeciągamy nowe przewody z zewnątrz do środka auta. Możemy do tego użyć długiej opaski zaciskowej, którą przyklejamy do przewodów taśmą izolacyjną lub jakiegoś drucika.
9.Po przeciągnięciu nowej wiązki. Wpinamy wiązkę w gniazdo w drzwiach. Sprawdzamy czy trzyma się prawidłowo. (Niebieski pierścień powinien odskoczyć). Gumowa osłonę montujemy w zewnętrznej karoserii. Przechodzimy do łączenia przewodów.
10.Zestaw naprawczy posiada przewody w tej samej kolorystyce co w aucie. Łączymy przewody kolorami jeden do jednego przy pomocy załączony szybko złączek. Przewód należy obrać z osłony miedziany rdzeń wsunąć do złączki z dwóch stron i mocno zacisnąć w miejscu miedzianej tulejki. Można do tego użyć zaciskarki do tulejek lub zwykłych kombinerek. Należy sprawdzić: czy przewód jest luźny. Jeżeli przewód trzyma się prawidłowo podgrzewamy złączkę.
11.Przewody łączymy kolejno używając odpowiednich złączek. UWAGA w zestawie naprawczym może być więcej przewodów niż w instalacji elektrycznej auta. Nadmiarowe przewody można obciąć lub zostawić w progu auta.
12.Po połączeniu wszystkich przewodów wiązkę spinamy używając taśmy izolacyjnej układamy w progu lub w słupku od wewnętrznej strony karoserii.
13.Podłączamy akumulator.
14.Sprawdzamy działanie centralnego zamka, elektrycznych szyb oraz głośnika.
15.Składamy elementy progu w odwrotnej kolejności

W razie pytań dotyczących montażu zapraszamy do kontaktu telefonicznego lub mailowego
tel. 606-701-029, email, biuro@zawory-egr.pl

Dodano po 4 godzinach 1 minucie 56 sekundach:
Ciekwy filmik z naprawy wiązki "po niemiecku" :D ,bez potrzeby wyrywania plasików okalających próg:
[External Link Removed for Guests]
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Usunięty użytkownik 857091

#24

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 857091 »

30 min roboty, naprawiałem , zużyłem tylko cynę

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4502
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 21 razy
Pomocny: 68 razy

#25

Nieprzeczytany post autor: Automat »

Gratulacje dla mobilizacji !
Pochwal się - jak to zrobiłeś ? Zużyłeś tylko cynę... rurka termokurczliwa lub izolacja była użyta ?
- odłączaleś obie klemy od akumulatora czy tylko jedną ?
- którą wiązkę "cerowałeś" ?
- demontowałeś plastiki zakrywające próg ?
- wciągałeś całą wiązke do środka,czy też zrobiłeś sobie tylko pole do lutowania ?
- ile kabelków naprawiłeś ?
- to była pierwsza naprawa owej wiązki czy kolejna ?
- ile lat ma Twój Opel ?

Ja przed chwilą skończyłem sprawdzanie w wiązce kolejność i kolory podlutowanych kabelków do wtyku.
Jest OK.Można podłączać.
Poniżej,Niemiec chwali się kabelkami do wiązek.Fajne są,bo są wytrzymałe i giętkie, schowane w silikonie.
[External Link Removed for Guests]

Usunięty użytkownik 857091

#26

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 857091 »

Pochwal się - jak to zrobiłeś ? Zużyłeś tylko cynę... rurka termokurczliwa lub izolacja była użyta ?
- odłączaleś obie klemy od akumulatora czy tylko jedną ? ----- tak odłaczałem
- którą wiązkę "cerowałeś" ?---- chyba 3 przewody centralny i głośnik nie działał
- demontowałeś plastiki zakrywające próg ?----- tak
- wciągałeś całą wiązke do środka,czy też zrobiłeś sobie tylko pole do lutowania ? --- wyciągałam jak tylko możliwe najdalej
- ile kabelków naprawiłeś ? ---- chyba 3
- to była pierwsza naprawa owej wiązki czy kolejna ?---- tak, pierwsza
- ile lat ma Twój Opel ?---- 2005

wymieniałem tylko przewody nic więcej

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4502
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 21 razy
Pomocny: 68 razy

#27

Nieprzeczytany post autor: Automat »

To tak jak mój i NISMO :) .Wy już te sprawy ogarnęliście, ja najprawdopodobniej zacznę juto-zależy od pogody.

Dodano po 2 minutach 40 sekundach:
robertsosna pisze:
16 maja 2019, 22:39
- którą wiązkę "cerowałeś" ?---- chyba 3 przewody centralny i głośnik nie działał
Pamiętasz mniej więcej ich kolory ? Mogły robić zwarcie,czy też były tylko ukręcone ?

Usunięty użytkownik 857091

#28

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 857091 »

one były poprostu złamane (brak przejścia), kolorów niepamietam to była z pierwszych rzeczy ktróre naprawiałem

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4502
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 21 razy
Pomocny: 68 razy

#29

Nieprzeczytany post autor: Automat »

Dzisiaj przyjrzałem się bacznie "przelotce" prowadzącej wiązkę do tylnych lewych drzwi.Jak widać z fotki,
gumowa ochrona posiada garby podobnie jak harmonia,w ilości 9 sztuk.Z fotki wyraźnie widać,że największe naprężenia powstają pomiędzy 5-6-7 garbem gumowej ochrony,licząc od wtyku przy tylnych drzwiach. Szczególnie zimą taki zgięty i namrożony kabelek,w trakcie prostowania się(otwieranie drzwi) łatwo pęka a dalszą destruktywną działalność na strukturze przewodu czyni permamentne otwieranie i zamykanie drzwi. Możliwe,że dodatkowa ochrona w tej strefie uchroni wiązkę przed jej przedwczesną destrukcją.
Nalezałoby ją jakoś wzmocnić i "docieplić"(doizolować).

Dodano po 5 godzinach 15 minutach 48 sekundach:
Stało się ! Wyrwałem plastiki z progów i dotarłem do wiązki.Makabra ! Makabra !! Makabra !!!
Czasowo wyglądało to tak:
- wyrwanie plastików z progu zajęło ok. 5 minut a może i mniej.Zaczynałem od tylnych drzwi i przesuwałem się ku przodowi.Wyskakiwały z zatrzasków bez bólu.
- wypiąlem wtyk wiązki z tylnych drzwi i wcisnąłem gumową osłonę do wnętrza karoserii przez otwór,gdzie owa guma jest mocowana do karoserii.Zajęło mi to kolejne 5 minut.
- najgorzej było z przeciągnięciem owej gumy do środka kabiny.Męczyłem się chyba z 15 minut.Ostatecznie wciągnąłem i gumy nie uszkodziłem...ale wyszło 5 totalnie urwanych kabli z wiązki(przetarte,ukręcone)
- zdjąłem na wtyku szary pierścień mocujący gumową osłonę do wtyku i zsunąłem gumę niżej.Ostatecznie ujrzałem obraz wynikający z 14-letniej eksploatacji tylnych lewych drzwi.Fotki to pokażą :D .
Teraz odpoczywam i redaguję wieści dla Forum.Jutro montuję zestaw naprawczy,jako jedyne rozsądne działanie w zaistniałej sytuacji.Robert lutował tylko 3 kabelki i zużył trochę cyny :D .Ja mam robotę jak "należy" :lol:.Chcecie potrenować,to popatrzcie na kolory ukręconych kabli a będziecie wiedzieć,co nie mogło działać.Dla ułatwienia dodam,że wśród nich są dwa główne kable zasilające :D .

Dodano po 25 minutach 26 sekundach:
Informacja dla potomnych,którzy będą rwać owe plastiki progowe:
odległości do zatrzasków licząc od prawej krawędzi plastikowej osłony progu(tylne lewe drzwi)
1. zatrzask: 5 cm od krawędzi(licząc do środka zatrzasku)
2. zatrzask: 16,5 cm od krawędzi
3. zatrzask: 81 cm od krawędzi(pierwszy w strefie przednich drzwi)
4. zatrzask: 98,5 cm od krawędzi(17,5 cm od poprzedzającego zatrzasku z prawej strony)
5. zatrzask: 114 cm od krawędzi(15,5 cm od poprzedzającego zatrzasku z prawej strony)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Usunięty użytkownik 861235

#30

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 861235 »

Typowa usterka wielu, wielu aut.

ODPOWIEDZ