Po wymianie akumulatora ,centralny zamek nie reaguje na pilota.

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4502
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 21 razy
Pomocny: 68 razy

Re: Po wymianie akumulatora ,centralny zamek nie reaguje na pilota.

#41

Nieprzeczytany post autor: Automat »

Dzisiaj(niedziela) walczę dalej.Chwilowo(..a może nawet tak zostawię) zaizolowałem i nie połączyłem kabli 1 i 2 (zasilanie elektrycznych szyb z tyłu) oraz kabli nr 9,10,11,12. Sprawdziłem poprawność montażu i założyłem minusową klemę na akumulator.Na kluczyku (zdalnie) nacisnąłem przycisk "drzwi otwarte" ...Aśka odpowiedziała mi jak zawsze,czyli poprawnie.Następnie parokrotnie to powtórzyłem - było OK. Z kolei przycisnąłem na kluczyku przycisk "drzwi zamknięte" - brak reakcji.Centralnego nie słychać i migacze nie sygnalizują. Powtórzyłem to jeszcze dwukrotnie...i nadal brak reakcji.No to ponownie przyciskam "drzwi otwarte - tym razem brak reakcji. Silnik odpaliłem, pracuje normalnie.Nadal mam zablokowaną klapę bagażnika, a muszę sprawdzić tam bezpieczniki nr 38 (25 A, centralny) i 23(25,szyby elektryczne w tylnych drzwiach).Trzeba bedzie położyć tylne siedzenia i wczołgać się do bagażnika by go awaryjnie otworzyć :) .
Wkrótce spróbuję ...najlepiej to czołganie-o ile nie zapomniał-wykonałby Dawid75 :D .

Dodano po 1 godzinie 1 minucie 43 sekundach:
Dawid...czołganie z trafianiem do celu(śrubokrętem) zaliczone :D ! Teraz mogę się ścigać z Twoimi Kotami
pod drutem kolczastym(tylko odepnę sobie protezę,bo by przeszkadzała) :lol: .Do sprawdzenia był tylko jeden bezpiecznik nr 38 od centralnego.Tego od szyb to nawet nie ma w mojej skrzyni(więc jak kable zasilania od szyb w wiązce mogły się po ułamaniu zewrzeć,to żadnego bezpiecznika nie spalą :) ).
Na wszelki wypadek,po sprawdzeniu, ów bezpiecznik nr 38 mocniej dopchnąłem w gnieździe.Sprawdzam kluczyk ...i nic ! Trochę wnerwiony podnoszę klapę komory silnika,odkręcam minusową klemę i liczę do 60-ciu i ponownie zakładam klemę.Sprawdzam kluczyk na otwartych drzwiach(...a są otwarte)-Aśka mruga do mnie.No dobra to już było,a teraz proponuję Ci zamknąć drzwi i naciskam stosowny przycisk na kluczyku.....zgrzytnęły wszystkie centralne i drzwi się zaryglowały :D :D :D . A więc SUKCES !!! Ech...klapki wlewu paliwa jeszcze nie sprawdziłem, ale zrobię to za chwilę,niech najpierw ochłonę :) .

Awatar użytkownika
dawid75

Astro-maniak
Posty: 1283
Rejestracja: 02 paź 2008, 14:49
Imię: Dawid
Auto: Meriva
Silnik: Z18XE LPG
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Częstochowa
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 2 razy
Kontakt:

#42

Nieprzeczytany post autor: dawid75 »

Automat pisze:
19 maja 2019, 12:07
i wczołgać się do bagażnika by go awaryjnie otworzyć :) .
Wkrótce spróbuję ...najlepiej to czołganie-o ile nie zapomniał-wykonałby Dawid75 :D .

Dodano po 1 godzinie 1 minucie 43 sekundach:
Dawid...czołganie z trafianiem do celu(śrubokrętem) zaliczone :D ! Teraz mogę się ścigać z Twoimi Kotami
pod drutem kolczastym(tylko odepnę sobie protezę,bo by przeszkadzała) :lol:
..... ale zrobię to za chwilę,niech najpierw ochłonę :) .
Janek jak to ochłoniesz ?, "leżałeś" cały czas w bagażniku, do roboty .... :lol: :lol: :lol: :lol: :twisted:
Zatrzymał się kierowca na siusiu i mówi do swojego małego:
- Widzisz, jak tobie się chce to ja zawsze staje...

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4502
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 21 razy
Pomocny: 68 razy

#43

Nieprzeczytany post autor: Automat »

Klapka wlewu paliwa też działa jak należy !
Dawid: jak to "leżałem" - ja się tam nie opalałem, czołganie plus akcja ze śrubokrętem zajęła ok. 3 minut. Aśką natomiat permamentnie zjmuję się od 16 kwietnia i parę dni wcześniej,czyli mam już jeden miesiąc zaliczony.

Dodano po 1 godzinie 55 minutach 53 sekundach:
Przy okazji w obiektyw załapał się czujnik uderzeniwy sterujący wyzwalaniem poduszek powietrznych
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4502
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 21 razy
Pomocny: 68 razy

#44

Nieprzeczytany post autor: Automat »

Wiązka naprawiona.Skasowałem wysyp starych błędów skutek niesprawności wiązki oraz rozładowany akumulator( post nr 7 Po wymianie akumulatora ,centralny zamek nie reaguje na pilota. ). Odczytałem błędy ponownie. Zapisują się jedynie 2 błędy z CIM-a,które mam jakiś czas i nie wiem z czym je wiązać.Był dorabiany kluczyk oraz wymieniany CIM....może te fakty pozostawiły taką historię w postaci owych błędów ? Owe błędy (U2111-00 oraz U2146-00) nie przekładają się na jakieś niesprawności,a przynajmniej tego nie zauważam.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
topiq77

Astro-maniak
Posty: 2083
Rejestracja: 21 lip 2018, 18:49
Imię: Grzegorz
Auto: Astra H HB 5D
Silnik: Z18XE
Rocznik: 2005
Województwo: lubelskie
Lokalizacja: Puławy
Wdzięczny: 4 razy
Pomocny: 81 razy

#45

Nieprzeczytany post autor: topiq77 »

A masz w ogóle kontakt z modułem EHPS w opcomie? Pompę chyba masz ZF i przycisk Sport. Działa Ci wspomaganie normalnie?
Wspomaganie.pdf
Wspomaganie 2.pdf
Do sprawdzenia pewnie złącza.
AF17 moduł schemat.pdf
Łączy się ze schematem Wspomaganie 2.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4502
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 21 razy
Pomocny: 68 razy

#46

Nieprzeczytany post autor: Automat »

Grześ nad Twoim ostatnim postem jest fotka modułów,gdzie OPcom sprawdzał błędy.Popatrz tam.Wydaje mi się,że ja mam wspomaganie elektryczne.Dzisiaj Automaniak(mój mechanik bazowy) kontrolował poziom płynu. W przeszłości raz mi się zdarzyło,że podczas pierwszego odpalenia auta i ruszaniu wstecz potrzebowałem ręki Pudziana aby cokolwiek zrobić kierownicą,ale po chwili odpuściło i jest dobrze.Działo to się jakoś 3 tygodnie temu,też krótko po owym remoncie silnika :) .Dzięki za nową porcję informacji(PDF)

Awatar użytkownika
topiq77

Astro-maniak
Posty: 2083
Rejestracja: 21 lip 2018, 18:49
Imię: Grzegorz
Auto: Astra H HB 5D
Silnik: Z18XE
Rocznik: 2005
Województwo: lubelskie
Lokalizacja: Puławy
Wdzięczny: 4 razy
Pomocny: 81 razy

#47

Nieprzeczytany post autor: topiq77 »

Faktycznie, brak komunikacji. Zmęczenie swoje robi.
U nas w AH jest wspomaganie elektryczno-hydrauliczne. Corsa C miała tylko elektryczne. Pompa ZF ma zmienną charakterystykę, TRW to taka zwyczajna i przy tym sporo tańsza. Być może, że przewody już i tam stwardniały i nawet tego nie widać ale pod izolacją jest to, co zaobserwowałeś z naprawianej wiązce. Jakieś upalenia, utlenienie, kiepski styk we wtyczkach. W ostateczności coś nie styka w samym module pompy. Od CANa idą tam dwa przewody, zdaje się zielony i biały? Na schemacie są dobrze opisane. Podobnie może być ze skrzynią. Tam idą chyba cztery przewody.

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4502
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 21 razy
Pomocny: 68 razy

#48

Nieprzeczytany post autor: Automat »

Przy najblizszej okazji to sprawdzę.
Dzisiaj zamknąłem plastikiem wewnętrzną część progu i biegnące tam wiązki,domykając temat tylnej wiązki. Nim to zrobiłem kolejna fotka ciekawego miejsca,bo poniżej zaczepu otwierającego klapę komory silnika znajduje się punkt/miejsce umasienie jakichś podzespołów,na teraz nie wiem jakich,ale śruba mocująca 2 brązowe kable do masy/karoserii jest faktem :) .
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

ODPOWIEDZ