Po wymianie akumulatora ,centralny zamek nie reaguje na pilota.
- Automat
- Posty: 4502
- Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
- Imię: Jan
- Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
- Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Wdzięczny: 21 razy
- Pomocny: 68 razy
Re: Po wymianie akumulatora ,centralny zamek nie reaguje na pilota.
Dzisiaj(niedziela) walczę dalej.Chwilowo(..a może nawet tak zostawię) zaizolowałem i nie połączyłem kabli 1 i 2 (zasilanie elektrycznych szyb z tyłu) oraz kabli nr 9,10,11,12. Sprawdziłem poprawność montażu i założyłem minusową klemę na akumulator.Na kluczyku (zdalnie) nacisnąłem przycisk "drzwi otwarte" ...Aśka odpowiedziała mi jak zawsze,czyli poprawnie.Następnie parokrotnie to powtórzyłem - było OK. Z kolei przycisnąłem na kluczyku przycisk "drzwi zamknięte" - brak reakcji.Centralnego nie słychać i migacze nie sygnalizują. Powtórzyłem to jeszcze dwukrotnie...i nadal brak reakcji.No to ponownie przyciskam "drzwi otwarte - tym razem brak reakcji. Silnik odpaliłem, pracuje normalnie.Nadal mam zablokowaną klapę bagażnika, a muszę sprawdzić tam bezpieczniki nr 38 (25 A, centralny) i 23(25,szyby elektryczne w tylnych drzwiach).Trzeba bedzie położyć tylne siedzenia i wczołgać się do bagażnika by go awaryjnie otworzyć .
Wkrótce spróbuję ...najlepiej to czołganie-o ile nie zapomniał-wykonałby Dawid75 .
Dodano po 1 godzinie 1 minucie 43 sekundach:
Dawid...czołganie z trafianiem do celu(śrubokrętem) zaliczone ! Teraz mogę się ścigać z Twoimi Kotami
pod drutem kolczastym(tylko odepnę sobie protezę,bo by przeszkadzała) .Do sprawdzenia był tylko jeden bezpiecznik nr 38 od centralnego.Tego od szyb to nawet nie ma w mojej skrzyni(więc jak kable zasilania od szyb w wiązce mogły się po ułamaniu zewrzeć,to żadnego bezpiecznika nie spalą ).
Na wszelki wypadek,po sprawdzeniu, ów bezpiecznik nr 38 mocniej dopchnąłem w gnieździe.Sprawdzam kluczyk ...i nic ! Trochę wnerwiony podnoszę klapę komory silnika,odkręcam minusową klemę i liczę do 60-ciu i ponownie zakładam klemę.Sprawdzam kluczyk na otwartych drzwiach(...a są otwarte)-Aśka mruga do mnie.No dobra to już było,a teraz proponuję Ci zamknąć drzwi i naciskam stosowny przycisk na kluczyku.....zgrzytnęły wszystkie centralne i drzwi się zaryglowały . A więc SUKCES !!! Ech...klapki wlewu paliwa jeszcze nie sprawdziłem, ale zrobię to za chwilę,niech najpierw ochłonę .
Wkrótce spróbuję ...najlepiej to czołganie-o ile nie zapomniał-wykonałby Dawid75 .
Dodano po 1 godzinie 1 minucie 43 sekundach:
Dawid...czołganie z trafianiem do celu(śrubokrętem) zaliczone ! Teraz mogę się ścigać z Twoimi Kotami
pod drutem kolczastym(tylko odepnę sobie protezę,bo by przeszkadzała) .Do sprawdzenia był tylko jeden bezpiecznik nr 38 od centralnego.Tego od szyb to nawet nie ma w mojej skrzyni(więc jak kable zasilania od szyb w wiązce mogły się po ułamaniu zewrzeć,to żadnego bezpiecznika nie spalą ).
Na wszelki wypadek,po sprawdzeniu, ów bezpiecznik nr 38 mocniej dopchnąłem w gnieździe.Sprawdzam kluczyk ...i nic ! Trochę wnerwiony podnoszę klapę komory silnika,odkręcam minusową klemę i liczę do 60-ciu i ponownie zakładam klemę.Sprawdzam kluczyk na otwartych drzwiach(...a są otwarte)-Aśka mruga do mnie.No dobra to już było,a teraz proponuję Ci zamknąć drzwi i naciskam stosowny przycisk na kluczyku.....zgrzytnęły wszystkie centralne i drzwi się zaryglowały . A więc SUKCES !!! Ech...klapki wlewu paliwa jeszcze nie sprawdziłem, ale zrobię to za chwilę,niech najpierw ochłonę .
- dawid75
- Posty: 1283
- Rejestracja: 02 paź 2008, 14:49
- Imię: Dawid
- Auto: Meriva
- Silnik: Z18XE LPG
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Częstochowa
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 2 razy
- Kontakt:
Janek jak to ochłoniesz ?, "leżałeś" cały czas w bagażniku, do roboty ....Automat pisze: ↑19 maja 2019, 12:07i wczołgać się do bagażnika by go awaryjnie otworzyć .
Wkrótce spróbuję ...najlepiej to czołganie-o ile nie zapomniał-wykonałby Dawid75 .
Dodano po 1 godzinie 1 minucie 43 sekundach:
Dawid...czołganie z trafianiem do celu(śrubokrętem) zaliczone ! Teraz mogę się ścigać z Twoimi Kotami
pod drutem kolczastym(tylko odepnę sobie protezę,bo by przeszkadzała)
..... ale zrobię to za chwilę,niech najpierw ochłonę .
Zatrzymał się kierowca na siusiu i mówi do swojego małego:
- Widzisz, jak tobie się chce to ja zawsze staje...
- Widzisz, jak tobie się chce to ja zawsze staje...
- Automat
- Posty: 4502
- Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
- Imię: Jan
- Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
- Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Wdzięczny: 21 razy
- Pomocny: 68 razy
Klapka wlewu paliwa też działa jak należy !
Dawid: jak to "leżałem" - ja się tam nie opalałem, czołganie plus akcja ze śrubokrętem zajęła ok. 3 minut. Aśką natomiat permamentnie zjmuję się od 16 kwietnia i parę dni wcześniej,czyli mam już jeden miesiąc zaliczony.
Dodano po 1 godzinie 55 minutach 53 sekundach:
Przy okazji w obiektyw załapał się czujnik uderzeniwy sterujący wyzwalaniem poduszek powietrznych
Dawid: jak to "leżałem" - ja się tam nie opalałem, czołganie plus akcja ze śrubokrętem zajęła ok. 3 minut. Aśką natomiat permamentnie zjmuję się od 16 kwietnia i parę dni wcześniej,czyli mam już jeden miesiąc zaliczony.
Dodano po 1 godzinie 55 minutach 53 sekundach:
Przy okazji w obiektyw załapał się czujnik uderzeniwy sterujący wyzwalaniem poduszek powietrznych
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Automat
- Posty: 4502
- Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
- Imię: Jan
- Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
- Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Wdzięczny: 21 razy
- Pomocny: 68 razy
Wiązka naprawiona.Skasowałem wysyp starych błędów skutek niesprawności wiązki oraz rozładowany akumulator( post nr 7 Po wymianie akumulatora ,centralny zamek nie reaguje na pilota. ). Odczytałem błędy ponownie. Zapisują się jedynie 2 błędy z CIM-a,które mam jakiś czas i nie wiem z czym je wiązać.Był dorabiany kluczyk oraz wymieniany CIM....może te fakty pozostawiły taką historię w postaci owych błędów ? Owe błędy (U2111-00 oraz U2146-00) nie przekładają się na jakieś niesprawności,a przynajmniej tego nie zauważam.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- topiq77
- Posty: 2083
- Rejestracja: 21 lip 2018, 18:49
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H HB 5D
- Silnik: Z18XE
- Rocznik: 2005
- Województwo: lubelskie
- Lokalizacja: Puławy
- Wdzięczny: 4 razy
- Pomocny: 81 razy
A masz w ogóle kontakt z modułem EHPS w opcomie? Pompę chyba masz ZF i przycisk Sport. Działa Ci wspomaganie normalnie?
Do sprawdzenia pewnie złącza.
Łączy się ze schematem Wspomaganie 2.Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Automat
- Posty: 4502
- Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
- Imię: Jan
- Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
- Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Wdzięczny: 21 razy
- Pomocny: 68 razy
Grześ nad Twoim ostatnim postem jest fotka modułów,gdzie OPcom sprawdzał błędy.Popatrz tam.Wydaje mi się,że ja mam wspomaganie elektryczne.Dzisiaj Automaniak(mój mechanik bazowy) kontrolował poziom płynu. W przeszłości raz mi się zdarzyło,że podczas pierwszego odpalenia auta i ruszaniu wstecz potrzebowałem ręki Pudziana aby cokolwiek zrobić kierownicą,ale po chwili odpuściło i jest dobrze.Działo to się jakoś 3 tygodnie temu,też krótko po owym remoncie silnika .Dzięki za nową porcję informacji(PDF)
- topiq77
- Posty: 2083
- Rejestracja: 21 lip 2018, 18:49
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H HB 5D
- Silnik: Z18XE
- Rocznik: 2005
- Województwo: lubelskie
- Lokalizacja: Puławy
- Wdzięczny: 4 razy
- Pomocny: 81 razy
Faktycznie, brak komunikacji. Zmęczenie swoje robi.
U nas w AH jest wspomaganie elektryczno-hydrauliczne. Corsa C miała tylko elektryczne. Pompa ZF ma zmienną charakterystykę, TRW to taka zwyczajna i przy tym sporo tańsza. Być może, że przewody już i tam stwardniały i nawet tego nie widać ale pod izolacją jest to, co zaobserwowałeś z naprawianej wiązce. Jakieś upalenia, utlenienie, kiepski styk we wtyczkach. W ostateczności coś nie styka w samym module pompy. Od CANa idą tam dwa przewody, zdaje się zielony i biały? Na schemacie są dobrze opisane. Podobnie może być ze skrzynią. Tam idą chyba cztery przewody.
U nas w AH jest wspomaganie elektryczno-hydrauliczne. Corsa C miała tylko elektryczne. Pompa ZF ma zmienną charakterystykę, TRW to taka zwyczajna i przy tym sporo tańsza. Być może, że przewody już i tam stwardniały i nawet tego nie widać ale pod izolacją jest to, co zaobserwowałeś z naprawianej wiązce. Jakieś upalenia, utlenienie, kiepski styk we wtyczkach. W ostateczności coś nie styka w samym module pompy. Od CANa idą tam dwa przewody, zdaje się zielony i biały? Na schemacie są dobrze opisane. Podobnie może być ze skrzynią. Tam idą chyba cztery przewody.
- Automat
- Posty: 4502
- Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
- Imię: Jan
- Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
- Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Wdzięczny: 21 razy
- Pomocny: 68 razy
Przy najblizszej okazji to sprawdzę.
Dzisiaj zamknąłem plastikiem wewnętrzną część progu i biegnące tam wiązki,domykając temat tylnej wiązki. Nim to zrobiłem kolejna fotka ciekawego miejsca,bo poniżej zaczepu otwierającego klapę komory silnika znajduje się punkt/miejsce umasienie jakichś podzespołów,na teraz nie wiem jakich,ale śruba mocująca 2 brązowe kable do masy/karoserii jest faktem .
Dzisiaj zamknąłem plastikiem wewnętrzną część progu i biegnące tam wiązki,domykając temat tylnej wiązki. Nim to zrobiłem kolejna fotka ciekawego miejsca,bo poniżej zaczepu otwierającego klapę komory silnika znajduje się punkt/miejsce umasienie jakichś podzespołów,na teraz nie wiem jakich,ale śruba mocująca 2 brązowe kable do masy/karoserii jest faktem .
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.