Kontrolka od hamulców -

Dawne

Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: 26 kwie 2021, 19:59
Imię: Darek
Auto: Astra H
Województwo: śląskie
Pomocny: 1 raz

Kontrolka od hamulców -

#1

Nieprzeczytany post autor: Dawne »

Cześć,
czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem, że podczas jazdy na paręnaście sekund zapalała się kontrolka czerwona z wykrzyknikiem - i następnie gasła.
Zaznaczę, że ręczny nie był zaciągnięty, poziom płynu hamulcowego również jest w normie.
Zdarzyło się to dwa razy przy ostrych zakrętach ( ślimakach - zjazdach z autostrady)

Z góry dziękuję

Awatar użytkownika
topiq77

Astro-maniak
Posty: 2101
Rejestracja: 21 lip 2018, 18:49
Imię: Grzegorz
Auto: Astra H HB 5D
Silnik: Z18XE
Rocznik: 2005
Województwo: lubelskie
Lokalizacja: Puławy
Wdzięczny: 4 razy
Pomocny: 82 razy

#2

Nieprzeczytany post autor: topiq77 »

Poziom w normie to dla Ciebie ile? Czy tylko podczas jazdy samej czy też w trakcie tego wciskasz pedał hamulca i wtedy kontrolka się zaświeca? Klocki hamulcowe dawno wymieniane?
Niech może ktoś na odpalonym silniku siądzie za kierą i ciśnie hamulec a Ty sprawdź jak bardzo spada poziom płynu hamulcowego w zbiorniczku. Zapalanie na przechyłach sugerowałoby niski poziom. Jak już klocki są cienkie, to płynu przy hamowaniu trochę więcej musi pójść. Płyn hamulcowy kiedykolwiek był wymieniany, czy nadal fabryczne prawie czarne błoto krąży? Weź też pod uwagę, że z tego płynu korzysta też pompka sprzęgła.

Awatar użytkownika
MarKsi0

Rekrut
Posty: 115
Rejestracja: 27 wrz 2023, 14:07
Imię: Marcin
Auto: Astra J Sedan
Silnik: B14NET
Rocznik: 2018
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 3 razy

#3

Nieprzeczytany post autor: MarKsi0 »

topiq77 pisze:
19 kwie 2024, 7:46
Jak już klocki są cienkie, to płynu przy hamowaniu trochę więcej musi pójść
skok jest ten sam, po to jest zbiorniczek wyrównujący, wiec jakie więcej płynu :?:
Dawne pisze:
19 kwie 2024, 7:18
podczas jazdy na paręnaście sekund zapalała się kontrolka czerwona z wykrzyknikiem - i następnie gasła
pewnie płyn nie trzyma już swoich parametrów

Awatar użytkownika
heinrich12

Astro-maniak
Posty: 5089
Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
Imię: Henryk
Auto: Astra H
Silnik: Z 14XeP
Rocznik: 2009
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław
Wdzięczny: 191 razy
Pomocny: 306 razy

#4

Nieprzeczytany post autor: heinrich12 »

W miarę jak ubywa okładziny z klocków to również ubywa płynu w zbiorniczku - logiczne, ale podczas naciśnięcia pedału hamulca i uruchomieniu pompy hamulcowej (również pompy sprzęgła) spadku poziomu płynu w zbiorniczku nie zobaczymy. Dlaczego nie zobaczymy?, bo już na samym początku uruchamiania pedału układ ciśnienia zostaje odcięty od zbiorniczka , po prostu tłok w pompie przesunął się i odciął połączenie ze zbiorniczkiem - zaczyna wytwarzać ciśnienie w układach. Dopiero po powrocie tłoczków (dwa obwody) do pozycji wyjściowej, spoczynku kanały, otworki zostają odsłonięte w celu stałego, rozłożonego w czasie uzupełniania układu w płyn - tak to działa. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
topiq77

Astro-maniak
Posty: 2101
Rejestracja: 21 lip 2018, 18:49
Imię: Grzegorz
Auto: Astra H HB 5D
Silnik: Z18XE
Rocznik: 2005
Województwo: lubelskie
Lokalizacja: Puławy
Wdzięczny: 4 razy
Pomocny: 82 razy

#5

Nieprzeczytany post autor: topiq77 »

@MarKsi0 Dlatego zapytałem autora, ile dla niego to jest właściwy poziom i czy płyn był kiedykolwiek wymieniany. A test jest tylko po to żeby sprawdzić czy nie ma jakichś dziwnych anomalii, że poziom w zbiorniczku się zmienia. Tak jak Henryk pisze, nie powinien spadać poziom podczas wciskania hamulca. Ale jeżeli klocki dawno nie były wymieniane, to poziom już może być niższy. To się diagnoza nazywa. Trzeba wykluczyć wszelkie dziwne przypadki. Skoro lampka zapala się przy przechyłach, to trzeba wykluczyć zmianę poziomu płynu. Wymiana starego płynu też może pomóc. Póki co autor jeszcze nie odpowiedział. A porady na odległość to właśnie tak wyglądają. Piszesz i czekasz.

ODPOWIEDZ