automatyczna skrzynia biegow

oliveraki

Użytkownik
Posty: 47
Rejestracja: 14 sty 2011, 23:54
Auto: Astra H
Silnik: 1.8 16V eco 140KM

automatyczna skrzynia biegow

#1

Nieprzeczytany post autor: oliveraki »

Witam,

Szukajka na ten temat milczy wiec pozwolilem sobie rozpaczac nowy temat.

Automatyczna skrzynia biegow.

Na jej temat krazy wiele mitow i plotek, fajnie byloby zebysmy raz na zawsze wyjasnili te kwestie. Mam nadzieje, ze przylaczycie sie do dyskusji.

Posiadam astre z automatem i przyznam szczerze, ze nigdy wczesniej nie rozwazalem kupna auta z ta wlasnie przekladnia. Wybor automatu byl calkowicie przypadkowy. Niestety, zdaje sie ze rowniez chybiony. :/

Kiedy jako swiezo upieczony wlasciciel astry przyjechalem do domu z nowym nabytkiem zaczalem szukac wszystkiego na temat automatu i doszedlem do wniosku ze popelnilem blad.

W czym rzecz?

Po pierwsze:
Zywot automatu jest znacznie krotszy niz manuala.

Ad. Robie ponad 50 mil dziennie, wiec nie trudno policzyc ze w ciagu zaledwie miesiaca moja astra dorobi sie kolejnego 1,5k na liczniku. Poprzednim samochodem zrobilem ponad 50k mil w ciagu trzech lat. Astre mam zamiar eksplatowac przez nastepne 5/6 lat wiec mam pewne (wydaje mi sie uzasadnione) obawy. Gdzies czytalem wywiad z jakims mechanikiem ktory uparcie twierdzil, ze 100k kilometrow to gorna granica zywotnosci automatu. Mam nadzieje, ze sie mylil.

Po drugie:
Delikatna budowa mechanizmu.

Ad. Automat nalezy uzywac delikatnie, plynnie zmieniajac biegi, odczekujac chwile zanim wrzuci sie z R na D, lub na odwrot. Najlepiej w miedzy czasie wrzucic na kilkla sekund N aby plyn (jaki?) sie ustabilizowal. Wniosek z tego taki, ze do dynamicznej jazdy, automat sie zupelnie nie nadaje. I chociaz uczucia z jazdy autoastrada sa naprawde przyjemne (lewa noga swobodnie spoczywac na podlodze) to i tak (po zaledwie kilku tygodniach eksploatacji) jestem zdania, ze przekladnia ta jest dla osob starszych lub ludzi preferujacych naprawde spokojny styl jazdy. Dodam tylko tyle, ze w ciagu ostatnich tygodni zatracilem przyjemnosc z jazdy. Pod maska mam 140KM a moge je wykorzystac tylko na autostradzie, przelotowkach itd.

Po trzecie:
Bardzo wysoka cena skrzyni.

Ad. I to mnie zdaje sie martwi najbardziej, mianowicie cena nowej przekladni. Kupujac auto uzywane nie mamy pewnosci jak skrzynia biegow uzytkowana byla przez poprzedniego wlasciciela. Cena nowej skrzyni oscyluje gdzies w okolicy 3/4 ceny mojego auta. Wniosek? Jesli padnie, postawie auto w ogrodzie, wywale siedzenia, nasypie torfu i posadze kwiatki. Bedzie ladny dla oka kwietnik.

Po czwarte:
Wieksze spalanie benzyny.

Ad. Nie jestem w stanie porownac, ale kazdym z kim rozmawiam podkresla ze automat przyczynia sie do wiekszego spalania. Dodajac do tego pojemnosc mojego auta (1.8 l), podczas jazdy (staram sie jezdzic tak ekonomicznie jak tylko sie da), bezustannie widze w glowie uciekajace z portfela pieniadze.. ech..

Po piate:
Uciekajace konie ;)

Ad. Kolejna sprawa sa "uciekajace gdzies konie mechaniczne", czyli kwestia mniejszej mocy samochodow z automatem. Kolejna plotka? Czyli: jesli moje auto posiada 140KM to prawdopodobnie ma ich jednak mniej. Dla mnie bzdura, moze ktos sie wypowie?

Reasumujac:

Na plus: przyjemnosc z jazdy po autostradzie. Mniejsze zmeczenie za kierownica.

Na minus: wysoka cena w razie uszkodzenia. Wieksze ryzyko uszkodzenia anizeli w przypadku manualnej przekladni, a co za tym idzie mniej dynamiczna jazda. Wieksze spalanie benzyny.

Wniosek: Nie wiem czy warto zainwestowac w astre z automatem. W moim przekonaniu, nie warto.

Czyzby milony Amerykanow jednak sie mylilo? ;)

Czy ktos ma inne spostrzezenia w tej kwestii? 8)

Pozdrawiam

oliveraki

:k

(sorki podoba mi sie ten emot, musialem go tu wrzucic) :mrgreen:
[External Link Removed for Guests]

lisek

Astro-maniak
Posty: 107
Rejestracja: 13 sty 2011, 18:45
Imię: Irek
Auto: Astra G kombi
Silnik: X20DTL Automat
Lokalizacja: Murowana Goślina

#2

Nieprzeczytany post autor: lisek »

Mam Astre G w automacie, jeździłem kilkoma autami z automatami i mam styczność z dużymi skrzyniami automatycznymi zawodowo.
Z moich obserwacji, doświadczeń i zgromadzonych informacji wynika iż:
- żywot jest dłuższy
- należy wymieniać olej zgodnie z info podanym przez producenta
- nie przegrzeać (ogólnie się nie zagrzewają łatwo)
- można jeździć sportowo
- spala więcej
- WAŻNE - nie wolno wrzucać N na światłach itp przy pracującym silniku (często popełniany błąd uszkadzający skrzynie - przy krótkich postojach trzyma się na D i na hamulcu, przy dłuższych można wrzucić P. Skrzynia jest tak zbudowana i taki ma program ,że na postoju sama przełącza się na luz. Gdy włączy się samemu N skrzynia nie ma pełnego smarowania! )
- z mocą jest różnie, na pewno niewiele mniejszą ma Vmax. Spod świateł rusza się szybciej bo ma się przygotowany bieg - puszczasz hamulec, dajesz gaz i jazda
- właściwy stan i jakość oraz ilość km przejechanych na oleju ma duży wpływ na płynność zmiany biegów
- nie ma problemów ze sprzęgłem - jest tam inne rozwiązanie ,przy którym sprzęgło nie zużywa się tak jak w manualach (automatem nie jeździ się na "półsprzęgle" stojąc w korku itp.

Moje zdanie: wygoda w mieście i na trasie, minus - większe spalanie.

Awatar użytkownika
hosetorres

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 09 cze 2011, 23:01
Imię: Marcin
Auto: brak

#3

Nieprzeczytany post autor: hosetorres »

Czy mógłby się jeszcze ktoś wypowiedzieć na temat skrzyń automatycznych w ASTRAch H ??? . Mam opcję zakupu takiej Astry z silnikiem 1.8. Szczerze mówiąc to się waham, głównie ze względu na ogromny koszt wymiany (ewentualnej). Jeździłem automatem ale w dieslu i w to Mercedesie 124 tak więc starsza generacja, ale w nowych autach to wszystko takie delikatne jest, ze strach odpalać. :D . Pasowało by mi to 1.8 bo przedtem miałem VB 2.5 V6 i szczerze mówiąc to będzie mi na trasie brakowało dynamiki Vectry i 1.8 w Astrze było by w sam raz. Jazdy 1.4 raczej sobie nie wyobrażam :( a tych jest najwięcej.

lisek

Astro-maniak
Posty: 107
Rejestracja: 13 sty 2011, 18:45
Imię: Irek
Auto: Astra G kombi
Silnik: X20DTL Automat
Lokalizacja: Murowana Goślina

#4

Nieprzeczytany post autor: lisek »

Nie wiem jak to z nią jest bo się nie spotkałem ale w jakiejś gazecie motoryzacyjnej wyczytałem ,że odradzają Astrę H z automatem (awaryjny).

Awatar użytkownika
Mrówka

Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 15 mar 2012, 15:05
Imię: Tomek
Auto: Opel Astra H
Silnik: 1.9
Województwo: małopolskie

#5

Nieprzeczytany post autor: Mrówka »

Witam mam pytanko co ile sie wymienia olej w astrze H w automacie i czy wogule sie wymienia bo wszedzie gdzie sie pytam w serwisach itp to mówia ze jedynie sie wymienia gdy sa trudne warunki tzn czeste holowanie przyczep czy jazda w górach! pozdrawiam i czekam na porady

piotrekrb79

#6

Nieprzeczytany post autor: piotrekrb79 »

Witam.

Posiadam Astrę G z silnikiem 1.8 16V z 1999 roku o oznaczeniu X18XE1 wyposażona w automatyczna skrzynie biegów.

Co mogę powiedzieć na ten temat.

Silnik 1.8 jest moim zdaniem najmniejszym silnikiem jaki można połączyć z automatem. Dlaczego? A dlatego, że potrzebna jest moc. Oczywiście pomijam dodatki typu turbiny i inne. W takim przypadku pewnie ma to sens. Wracając do pojemności i automatu. Nie miałem styczności z mniejszymi pojemnościami i automatem, ale jeździłem innymi autami w manualu i z powodzeniem mogę powiedzieć, że mój motor jest mocniejszy od pojazdów w mniejszymi motorami w skrzyni ręcznej.

Na początku wymieniłem olej w skrzynie biegów. Wymiana była mi potrzebna, bo nie wiedziałem jakim robić dolewkę. Ogólnie mówiąc, mój pojazd po mieści pracuje dynamicznie, np. przy szybkim przyciśnięciu gazu następuje redukcja i autko szybko się zbiera. Spalanie po wyliczeniu po wielu tankowaniach pali ok. 1 litra więcej niż podają ludzie z tym silnikiem w manualu.

Przejechane mam 180KKm. Czy licznik był kręcony? Nie wiem. Biegi przełączają się praktycznie bez szarpnięć i ten komfort.
Dodam, że po jakimś czasie wstawiłem gaz sekwencję. Spalanie na LPG tylko w mieście od 11 do 12 litrów. Tylko na trasie 7,2 litra. Jazda mieszana ~10 litrów.

OLIVERAKI.

Podejrzewam, że możesz mieć coś nie tak w swoim samochodzie, skoro masz 150 KM i uważasz, że jest mało dynamiczny. Spalanie jest większe, ale o ile? Powinno być około 1 więcej niż normalnie. Technika jazdy automatem jest inna w przypadku z manuala.

Awatar użytkownika
ygrekowski

Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 14 paź 2011, 10:08
Imię: Xawery
Auto: Astra III
Silnik: 1.9 cdti
Województwo: łódzkie

#7

Nieprzeczytany post autor: ygrekowski »

JA wymieniam olej co 50tys km,

Awatar użytkownika
Krzych__

Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 30 cze 2012, 13:21
Imię: Krzysztof
Auto: Astra H 1,9 CDTI kombi automat-06r.
Silnik: Z19DT
Województwo: śląskie

#8

Nieprzeczytany post autor: Krzych__ »

Jaki olej jest przeznaczony do skrzyń automatycznych Astra III 1.9 CDTI?

JankoMuzykant

Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: 08 cze 2013, 10:42
Imię: Jasiek
Auto: Astra J ST;
Silnik: A 16 XER
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

#9

Nieprzeczytany post autor: JankoMuzykant »

Jeżdżę z ASB od wielu lat. I innej skrzyni nie chcę!
1. Oszczędza silnik- ręczne wybieranie biegów zawsze jest nieco spóźnione lub przedwczesne.
2. W ruchu miejskim i korkach- nie muszę trzymać samochodu na sprzęgle, czyli nie boli lewa noga.
3. W ruchu szosowym- nie ma żadnej różnicy, bo i tak jedziesz na najwyższym biegu.
W Astrach są stosowane dwa rodzaje ASB( Automatycznych Skrzyń Biegów):
1. Easytronic- to jest skrzynia zautomatyzowana a nie automatyczna. Silniczki przerzucaja biegi. Bardzo zawodna!
2. Klasyczna ASB- z hydraulicznym konwerterem momentu- taka jak bozia przykazała.
Różne firmy wkładają skrzynie zautomatyzowane i mówią, że to jest ASB. G...no prawda. ASB jest bardzo skomplikowanym mechanizmem i droga w produkcji- nie opłaca się producentom. Ale jeśli się o nia prawidłowo dba- jest nie do zdarcia. Trzeba tylko regularnie wymieniać olej i filtry, prawidłowo obsługiwać- nie zmieniać pozycji selektora w czasie jazdy i przy każdym zatrzymaniu. Odpłaci się na pewno wygodą i trwałościa. Lepszą niż sam silnik.

Awatar użytkownika
tbomba

Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 26 kwie 2013, 0:05
Imię: Tomek
Auto: Astra H
Silnik: 1.8
Województwo: mazowieckie

#10

Nieprzeczytany post autor: tbomba »

Witam. Mam Astre H 1.8 125KM Automat (jak to kolega wyżej opisał, klasyczna ASB)
Buczy mi coś w prawym przednim kole i mam problem. Czy ktoś wie jak sprawdzić czy to na pewno będzie łożysko koła? Jak podniosę 1 koło to mi ASR nie pozwala go rozpędzić. Znajomy ma urządzenie, które podstawia się pod koło i rozpędza celem sprawdzenia łożyska. W manualnej skrzyni odbywa się to na zgaszonym silniku i na luzie. Jak to zrobić w automacie? Czy taka operacja jest bezpieczna dla skrzyni?

ODPOWIEDZ