osłona silnika
- canoe
- Posty: 126
- Rejestracja: 30 lip 2012, 20:41
- Imię: Andy
- Auto: Astra H kombi, Brava 1.2 16V 82KM
- Silnik: A16XER
- Województwo: warmińsko-mazurskie
Re: osłona silnika
Nie miałem tylko jednej dziury z przodu ramy - chyba tej od strony kierowcy.
Do dziur trzeba specjalne nakrętki nitujące wpuścić i zacisnąć. Jest to w tym wątku.
Do dziur trzeba specjalne nakrętki nitujące wpuścić i zacisnąć. Jest to w tym wątku.
-
- Posty: 187
- Rejestracja: 03 lip 2012, 0:19
- Imię: Dawid
- Auto: Opel Astra H
- Silnik: 1.7 CDTI
- Województwo: dolnośląskie
Mam mały problem - chodzi mi o ten fragment osłony, który się otwiera podczas wymiany oleju. Od jakiegoś czasu osłona od strony kierowcy się kiepsko trzymała, jeden wkręt momentalnie się luzował, drugi jako tako, ale trzymał tą część osłony dłuższy czas, chociaż i tak musiałem wsuwać się pod auto i dokręcać, co jest uciążliwe na parkingu. Od paru dni z kolei osłona kompletnie się nie trzyma, zwisa z jednej strony, co mnie irytuje.
Pytanie jest takie - jakie wkręty trzeba tam zastosować (są one dość specyficzne, wkręcają się tylko kawałek) i czy same wkręty wystarczą? Czy od razu trzeba "zrobić" całość mocowania? Gdzie coś takiego można byłoby ewentualnie dostać?
Z tego, co widziałem wcześniej to ktoś już miał podobny problem, ale nic konkretniej nie znalazłem.
Pytanie jest takie - jakie wkręty trzeba tam zastosować (są one dość specyficzne, wkręcają się tylko kawałek) i czy same wkręty wystarczą? Czy od razu trzeba "zrobić" całość mocowania? Gdzie coś takiego można byłoby ewentualnie dostać?
Z tego, co widziałem wcześniej to ktoś już miał podobny problem, ale nic konkretniej nie znalazłem.
- Piotr-Kalisz
- Posty: 9
- Rejestracja: 04 maja 2013, 17:18
- Imię: Piotr
- Auto: Astra H GTC 2005
- Silnik: Z19DTH
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Kalisz
Panie i Panowie, nie znalazłem odpowiedzi w tym temacie. Czy wszystkie osłony pod silnik do Astry H są takie same? Chodzi o CDTI 150KM GTC, muszę kupić i zamontować a nie chcę trafić niepasującej.
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 185
- Rejestracja: 25 mar 2012, 18:19
- Imię: Łukasz
- Auto: Astra H
- Silnik: Z19DTH
- Województwo: śląskie
- Piotr-Kalisz
- Posty: 9
- Rejestracja: 04 maja 2013, 17:18
- Imię: Piotr
- Auto: Astra H GTC 2005
- Silnik: Z19DTH
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Kalisz
Dziękuję Kolego za odpowiedź Zakupię chyba oryginał używany, zamiennikom nie ufam. Pozdro.
-
- Posty: 191
- Rejestracja: 17 kwie 2014, 8:15
- Imię: Przemek
- Auto: Astra H Kombi 1.9 120 DPF
- Silnik: Z19DT
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: KR
Tylko oryginał Sam taką zakupiłem na allegro w dobrej cenie, do tego komplet śrubek mocujących i żadnych problemów.
- marcinsu
- Posty: 181
- Rejestracja: 08 gru 2011, 21:57
- Imię: Marcin
- Auto: Astra H Htb
- Silnik: A16XER
- Województwo: łódzkie
- Lokalizacja: Łódź
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 2 razy
@canoe
U mnie wygląda tak jak na zdjęciu, widzę tylko 3 otwory. Trochę też nie zrozumiałem do końca - ostatecznie użyłeś 3 czy 4 nitonakrętki?
Widzę że taki dedykowany zestaw nitonakrętki + śruby to koszt ok. 77zł
Chyba najtaniej jak znalazłem - [External Link Removed for Guests]
Dochodzi jeszcze montaż, chyba że znajdę osobę która pożycz na chwile nitownice. Obecnie jak pytam to słyszę - „co to są nitonakrętki?” , każdy tylko zna nity zrywalne.
Można by jeszcze spróbować zrobić taką nitownicę w stylu korkociągu do wina
EDIT:
[External Link Removed for Guests]
U mnie wygląda tak jak na zdjęciu, widzę tylko 3 otwory. Trochę też nie zrozumiałem do końca - ostatecznie użyłeś 3 czy 4 nitonakrętki?
Jak możesz podziel się informacją jak dorobiłeś Chyba nie spawałeś?canoe pisze:U mnie w ramie wzdłuż zderzaka brakowało otworu. 3 otwory były idealnie, a czwarty trzeba było dorobić. Musisz mieć urządzenie do wnitowania nakrętek.
Widzę że taki dedykowany zestaw nitonakrętki + śruby to koszt ok. 77zł
Chyba najtaniej jak znalazłem - [External Link Removed for Guests]
Dochodzi jeszcze montaż, chyba że znajdę osobę która pożycz na chwile nitownice. Obecnie jak pytam to słyszę - „co to są nitonakrętki?” , każdy tylko zna nity zrywalne.
Można by jeszcze spróbować zrobić taką nitownicę w stylu korkociągu do wina
EDIT:
[External Link Removed for Guests]
Astra H - mody: CID+VideoInterface, DVD90NAVI, UWA, tempomat, przycisk Sport + licznik, kluczyk scyzoryk, dysze mgłowe, moduł silniczka obiegu powietrza, listwy silver grid, osłona pod silnik, chlapacze, owiewki, LWPM Comfort Module
- m1ch
- Posty: 132
- Rejestracja: 12 wrz 2013, 23:35
- Imię: Michał
- Auto: AH
- Silnik: Z19DTH
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: Mrągowo
Te zamienniki są uja warte, unikajcie ich w miarę możliwości, bo szkoda kasy. Nawet osłony termicznej najczęściej nie mają i potrafią się odkształcić od temperatury. Ja swoją oryginalną osłonę miałem delikatnie uszkodzoną i trochę wisiała z jednej strony. Ogarnąłem temat przy użyciu nitów, kawałka cienkiej blachy oraz skrawka plandeki od tira (lol). Jeżdżę już dobre pół roku, sprawdzam ją co jakiś czas i nie ma śladu zmęczenia.
- Mushasi
- Posty: 532
- Rejestracja: 16 kwie 2014, 12:40
- Imię: Krzysztof
- Auto: Astra H
- Silnik: Z20LER
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Szczecin
-
- Posty: 74
- Rejestracja: 11 paź 2015, 13:41
- Auto: Astra h
- Województwo: świętokrzyskie
Witam jaki kupić zamiennik osłony do silnika z17tdh i jakie elementy potrzebuje do zamocowania osłony?