Zmiana zawieszenia IDS+

Awatar użytkownika
Mariusz66

Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 08 lis 2016, 21:52
Imię: Mariusz
Auto: Opel Astra H
Silnik: Z16XER
Województwo: dolnośląskie

Zmiana zawieszenia IDS+

#81

Nieprzeczytany post autor: Mariusz66 »

Witam!
Moja świeżo zakupiona Asterka H 1.6 posiada fabrycznie obniżone zawieszenie sportowe z systemem IDS+. Wszystko działa jak należy ale jest jeden problem. Samochód jest bardzo nisko zawieszony co powoduje duże problemy z parkowaniem i po drugie jest twardy jak taczka. Przyznam szczerze, że nie odpowiada mi to. Chciałbym zmienić amory na zwykłe ale nie wiem czy trzeba też wymienić sprężyny. Jeżeli tak to proszę o sugestię na jakie.
Z góry dzięki za odpowiedź.

Awatar użytkownika
FalconTech

Server Admin
Posty: 5505
Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
Imię: Paweł
Auto: NaN
Województwo: dolnośląskie
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 28 razy
Kontakt:

#82

Nieprzeczytany post autor: FalconTech »

Twardy to powinien być jedynie w trybie sport. Bo jeśli normalnie jest twardy jak teczka to na sporcie masz wóz drabiniasty?

Ja bym się zastanowił nad zmianą samych sprężyn na standardowe. Wyrzucanie amorków z IDS+ to utrata wielu korzyści z prowadzenia auta. One są aktywne cały czas, nie tylko na sporcie.

Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.

Awatar użytkownika
Mariusz66

Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 08 lis 2016, 21:52
Imię: Mariusz
Auto: Opel Astra H
Silnik: Z16XER
Województwo: dolnośląskie

#83

Nieprzeczytany post autor: Mariusz66 »

Jeżeli dobrze zrozumiałem to mogę wymienić same sprężyny na standardowe i wtedy auto będzie stało wyżej?
Jeżeli tak to byłoby fajnie, gdyż osobiście nie jestem zwolennikiem wymiany sprawnych elementów.
Pisząc, że auto jest twarde miałem na myśli porównanie z moim głównym autem w rodzinie czyli Mondeo Mk4.
Może po prostu trzeba się będzie przyzwyczaić.

Awatar użytkownika
Mariusz66

Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 08 lis 2016, 21:52
Imię: Mariusz
Auto: Opel Astra H
Silnik: Z16XER
Województwo: dolnośląskie

#84

Nieprzeczytany post autor: Mariusz66 »

Czy ktoś robił już taki " myk". Założenie standardowych sprężyn nie spowoduje czasem uszkodzenia amortyzatorów ids+.
Czy trzeba coś jeszcze zmieniać w zawieszeniu. Bardzo proszę o jakąś w miarę wyczerpującą odpowiedź.
Z góry dziękuję.

mag3333

Astro-maniak
Posty: 840
Rejestracja: 21 lut 2011, 15:37
Imię: Marek
Auto: Megane IV
Silnik: 1.2T 130KM xD
Województwo: lubelskie
Lokalizacja: Lbn
Kontakt:

#85

Nieprzeczytany post autor: mag3333 »

założenie standardowych sprężyn do zawieszenia sportowego w moim przypadku spowodowało opadniecie auta jeszcze ok 3cm niżej (pomyłka mechanika przy zamawianiu, szybko odkręcał sytuację :) )

auto na pękniętej sprężynie do wymiany
Obrazek

po wymianie na normalną sprężynę, wiem że w nocy ale innego nie mam bo auta nie odebrałem, ale widać że znacznie niżej
Obrazek

jak mechanik sprawdził cenę amortyzatorów IDS+, to stwierdził, że lepiej nie jeździć na źle dobranych sprężynach na wszelki wypadek :)
Ostatnio zmieniony 17 lis 2016, 17:09 przez mag3333, łącznie zmieniany 2 razy.
autostory: Fiat CC (2006 - 2010) -> Aster F (2010 - 2014) -> [External Link Removed for Guests] -> Megane IV
zapraszam ;)

Awatar użytkownika
Mariusz66

Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 08 lis 2016, 21:52
Imię: Mariusz
Auto: Opel Astra H
Silnik: Z16XER
Województwo: dolnośląskie

#86

Nieprzeczytany post autor: Mariusz66 »

Powiem szczerze, że mocno się zdziwiłem widząc Twoje zdjęcia.
Auto na logikę po wymianie sprężyn na standard powinno stać wyżej. Wrzucam fotkę mojej Astry jeszcze na niemieckich blachach, jak dla mnie stanowczo za nisko. Sprężyny całe, dzisiaj sprawdzałem przy zmianie na zimówki.
pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
FalconTech

Server Admin
Posty: 5505
Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
Imię: Paweł
Auto: NaN
Województwo: dolnośląskie
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 28 razy
Kontakt:

#87

Nieprzeczytany post autor: FalconTech »

Możliwe, że już poprzedni właściciel coś kombinował przy sprężynach i po wsadzeniu katalogowych poszło w dół jak w fabryce.

Nie wiem czy wszystkie IDS+ czy tylko te z oznaczeniem "XJ2 = Zawieszenie sportowe obniżone" mają obniżenie -20. Ale raczej tylko te oznaczone XJ2, bo inaczej nie dawali by tego jako osobnej pozycji.

Mój ładnie leży ale i tak się zastanawiam czy nie zmienić sprężyn na Eibach -30. I jako, że to obniżenie jest liczone od wersji standardowej to w sumie zejdzie tylko -10.

Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.

mag3333

Astro-maniak
Posty: 840
Rejestracja: 21 lut 2011, 15:37
Imię: Marek
Auto: Megane IV
Silnik: 1.2T 130KM xD
Województwo: lubelskie
Lokalizacja: Lbn
Kontakt:

#88

Nieprzeczytany post autor: mag3333 »

U mnie zawieszenie oryginalne z zawieszeniem sportowym obniżonym było, gdzieś mam fotkę z porównaniem z normalnym zawieszeniem
Obrazek
Moja po lewej obniżona fabrycznie, standardowa prawa.
Sprężyna oryginalna obniżona była ponad 1mm grubsza niż standardowa a wyższa. Wychodzi więc, że standardowa jest zbyt miękka, przynajmniej w przypadku silnika 2.0T. Dlatego auto tak siadło prawdopodobnie. Możliwe że doszła słaba jakość sprężyny albo coś. teraz auto jeździ na obniżonych i jest dokładnie tak jak przed wymianą.


tak wygląda orginalne zawieszenie obniżone opla
Obrazek
Ostatnio zmieniony 19 lis 2016, 18:17 przez mag3333, łącznie zmieniany 3 razy.
autostory: Fiat CC (2006 - 2010) -> Aster F (2010 - 2014) -> [External Link Removed for Guests] -> Megane IV
zapraszam ;)

Awatar użytkownika
Kacha

Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 23 mar 2017, 10:13
Imię: Katarzyna
Auto: Astra H GTC
Silnik: Z20LER
Województwo: mazowieckie

#89

Nieprzeczytany post autor: Kacha »

Moja jest jeszcze niższa niż Wasze :) i była tez taka przy zakupie. Teraz musze wymienic amortyzatory tył IDS+, chcąc wstawić standardowe, pojdzie ona wtedy bardzo do góry ? srednio mi się to podoba szczerze mówiąc :/ hm.. i pytanie, jakiej firmy polecacie amory ?

EDIT:
teraz jest jeszcze nizsza tak, ze sięga do opony, zasłaniając ją na ok 2-3 cm
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 23 mar 2017, 11:40 przez Kacha, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
FalconTech

Server Admin
Posty: 5505
Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
Imię: Paweł
Auto: NaN
Województwo: dolnośląskie
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 28 razy
Kontakt:

#90

Nieprzeczytany post autor: FalconTech »

FalconTech pisze:QR_BBPOST Mój ładnie leży ale i tak się zastanawiam czy nie zmienić sprężyn na Eibach -30. I jako, że to obniżenie jest liczone od wersji standardowej to w sumie zejdzie tylko -10.
No i wymieniłem. Poszedł w górę :evil: sprężyny musiały być już mocno wypracowane (skoro jedna pękła). Ale i tak jest dobrze, ułożą się i znowu będzie ładnie leżeć ;)

Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.

ODPOWIEDZ