Zmiana zawieszenia IDS+

Awatar użytkownika
marwisn

ex-Staff
Posty: 4598
Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
Imię: Marcin
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.4 TSI
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 26 razy
Kontakt:

Zmiana zawieszenia IDS+

#71

Nieprzeczytany post autor: marwisn »

Dokładnie.

Podmieniasz amorki i wyłączasz w sterowniku żeby wyłączyć kontrolkę w zegarach. Będzie łapać błędy od ids, ale widoczne tylko w odczycie fejsem.
DO - AF - ZA - AH - AK - SL

[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
mateusz_GTC

Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: 07 wrz 2013, 9:41
Imię: Mateusz
Auto: Opel Astra III
Silnik: 1,9 DTH
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wałbrzych

#72

Nieprzeczytany post autor: mateusz_GTC »

Okey i wtedy zwykłe amorki np takie? [External Link Removed for Guests]

Haifisch

Astro-maniak
Posty: 143
Rejestracja: 20 cze 2015, 19:19
Imię: Szymon
Auto: Astra H
Silnik: Z19DTH
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Żory
Kontakt:

#73

Nieprzeczytany post autor: Haifisch »

Dokładnie tak.

Awatar użytkownika
mateusz_GTC

Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: 07 wrz 2013, 9:41
Imię: Mateusz
Auto: Opel Astra III
Silnik: 1,9 DTH
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wałbrzych

#74

Nieprzeczytany post autor: mateusz_GTC »

ok dzięki :)

Kfiatos

Użytkownik
Posty: 39
Rejestracja: 03 lip 2014, 7:45
Imię: Michał
Auto: Astra H
Silnik: Z19dth
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Otwock
Pomocny: 1 raz

#75

Nieprzeczytany post autor: Kfiatos »

Niestety w moim kombi to samo. Z19DTH IDS+ Wytrzymały 260 tyś ale już mają dość. Na hopkach/progach zwalniających muszę włączać sport bo inaczej auto nieprzyjemnie nurkuje. Tylny lewy tłucze, mimo 80% sprawności. Jakie amorki włożyć aby zachować trochę tego sportowego charakteru ale troszkę podnieść komfort bo już mam dość trząchania na każdym dołku. Felgi 16. Pomożecie?

orion1987

Astro-maniak
Posty: 69
Rejestracja: 23 paź 2015, 16:02
Imię: Damian
Auto: Astra H
Silnik: z20ler
Województwo: mazowieckie

#76

Nieprzeczytany post autor: orion1987 »

Podobno pasowały beda kazde. Skoro masz IDS to masz chyba tez twardsze sprezyny wiec mysle ze z nowym bedzie tak jak z tymi teraz jezeli o twardosc chodzi....

Awatar użytkownika
FalconTech

Server Admin
Posty: 5505
Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
Imię: Paweł
Auto: NaN
Województwo: dolnośląskie
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 28 razy
Kontakt:

#77

Nieprzeczytany post autor: FalconTech »

Moim zdaniem to głupota rezygnować z najważniejszego elementu układu CDC (elektroniczny system stałej kontroli amortyzacji) jakim są amortyzatory. Ale tu zazwyczaj górę biorą koszta i ja to rozumiem, lecz...

to nie jest tak, że amortyzatory działają "zero-jedynkowo" czyli jest SPORT *klik* nie ma SPORTA. Amortyzatory stale przy pomocy elektrozaworów (zmieniających przepływ oleju) precyzyjnie regulują siłę amortyzacji, dostosowując ją w ciągu milisekund do warunków na drodze, przechyłów samochodu, prędkości i stylu jazdy.
CDC współpracuje z prędkościomierzem, czujnikiem położenia pedału gazu, czujnikami przyspieszenia (chyba są trzy).
A przy współpracy z ESP to już w ogóle cuda :mrgreen: ESP mogąc niezależnie zmieniać siłę amortyzacji każdego z kół stabilizuje tor jazdy eliminując nad- i podsterowność a sam włącza się dopiero w skrajnych warunkach dużo precyzyjniej mając do dyspozycji tyle ww. danych.
Aha i zmniejsza drogę hamowania na nierównościach również dopasowując amortyzację każdego z kół i minimalizując nurkowanie przodu.

SPORT to tylko wisienka na torcie IDS+ :twisted:

Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.

Awatar użytkownika
pad

Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 09 cze 2016, 18:51
Imię: Paweł
Auto: Astra H
Województwo: mazowieckie

#78

Nieprzeczytany post autor: pad »

Witam serdecznie.
Przymierzam się do zakupu astry GTC, z tego co wyczytałem IDS+ posiada "utwardzenie amortyzatorów" a samo IDS to system bezpieczeństwa. Nie wiem do końca czy to wszystko dobrze ogarnąłem. Z VIN-u wynika że jest samo IDE oraz przycisk sport Mam takie pytania, czy w astrze z IDS są zwykle amortyzatory i sprężyny, czy części eksploatacyjne są droższe niż do zwykłej astry? Na co szczególnie zwracac uwagę przy zakupie ?
Może jest ktoś z Radomia kto by miał czas rzucić fachowym okiem na auto w komisie przy ul Warszawskiej
nr Vin W0L0AHL0855156737
Będę wdzięczny za wszystkie wskazówki i rady

Zrobiłem zdjęcie amora, ale chyba ze złej strony. Czy jest ktoś w stanie na podstawie tej fotki określić czy to jest amortyzator IDS+ czy zwykły. Bardzo proszę o pomoc

[External Link Removed for Guests]

Mikua

Astro-maniak
Posty: 91
Rejestracja: 26 maja 2015, 11:19
Imię: Dawid
Auto: Astra GTC
Silnik: Z19DT
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Włocławek

#79

Nieprzeczytany post autor: Mikua »

IDS to abs,esp tc i reszta
IDS+ to utwardzenie zawieszenia-po podniesieniu maski na kielichach będziesz miał kostki od nich,
A co do zdjecia to nie ma ids+

Różnice masz w drążkach stabilizatora, sa metolowe i wygięte, inna sprężyna, i oczywiście tylko oryginał amortyzator, który swoje kosztuje.
Op-com. Tech2. MDI

Awatar użytkownika
pad

Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 09 cze 2016, 18:51
Imię: Paweł
Auto: Astra H
Województwo: mazowieckie

#80

Nieprzeczytany post autor: pad »

Wielkie dzięki Mikua za szybką i konkretną odpowiedź

ODPOWIEDZ