Zmiana zawieszenia IDS+
- Mariusz66
- Posty: 5
- Rejestracja: 08 lis 2016, 21:52
- Imię: Mariusz
- Auto: Opel Astra H
- Silnik: Z16XER
- Województwo: dolnośląskie
Zmiana zawieszenia IDS+
Witam!
Moja świeżo zakupiona Asterka H 1.6 posiada fabrycznie obniżone zawieszenie sportowe z systemem IDS+. Wszystko działa jak należy ale jest jeden problem. Samochód jest bardzo nisko zawieszony co powoduje duże problemy z parkowaniem i po drugie jest twardy jak taczka. Przyznam szczerze, że nie odpowiada mi to. Chciałbym zmienić amory na zwykłe ale nie wiem czy trzeba też wymienić sprężyny. Jeżeli tak to proszę o sugestię na jakie.
Z góry dzięki za odpowiedź.
Moja świeżo zakupiona Asterka H 1.6 posiada fabrycznie obniżone zawieszenie sportowe z systemem IDS+. Wszystko działa jak należy ale jest jeden problem. Samochód jest bardzo nisko zawieszony co powoduje duże problemy z parkowaniem i po drugie jest twardy jak taczka. Przyznam szczerze, że nie odpowiada mi to. Chciałbym zmienić amory na zwykłe ale nie wiem czy trzeba też wymienić sprężyny. Jeżeli tak to proszę o sugestię na jakie.
Z góry dzięki za odpowiedź.
- FalconTech
- Posty: 5508
- Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
- Imię: Paweł
- Auto: NaN
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 14 razy
- Pomocny: 29 razy
- Kontakt:
Twardy to powinien być jedynie w trybie sport. Bo jeśli normalnie jest twardy jak teczka to na sporcie masz wóz drabiniasty?
Ja bym się zastanowił nad zmianą samych sprężyn na standardowe. Wyrzucanie amorków z IDS+ to utrata wielu korzyści z prowadzenia auta. One są aktywne cały czas, nie tylko na sporcie.
Ja bym się zastanowił nad zmianą samych sprężyn na standardowe. Wyrzucanie amorków z IDS+ to utrata wielu korzyści z prowadzenia auta. One są aktywne cały czas, nie tylko na sporcie.
Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.
- Mariusz66
- Posty: 5
- Rejestracja: 08 lis 2016, 21:52
- Imię: Mariusz
- Auto: Opel Astra H
- Silnik: Z16XER
- Województwo: dolnośląskie
Jeżeli dobrze zrozumiałem to mogę wymienić same sprężyny na standardowe i wtedy auto będzie stało wyżej?
Jeżeli tak to byłoby fajnie, gdyż osobiście nie jestem zwolennikiem wymiany sprawnych elementów.
Pisząc, że auto jest twarde miałem na myśli porównanie z moim głównym autem w rodzinie czyli Mondeo Mk4.
Może po prostu trzeba się będzie przyzwyczaić.
Jeżeli tak to byłoby fajnie, gdyż osobiście nie jestem zwolennikiem wymiany sprawnych elementów.
Pisząc, że auto jest twarde miałem na myśli porównanie z moim głównym autem w rodzinie czyli Mondeo Mk4.
Może po prostu trzeba się będzie przyzwyczaić.
- Mariusz66
- Posty: 5
- Rejestracja: 08 lis 2016, 21:52
- Imię: Mariusz
- Auto: Opel Astra H
- Silnik: Z16XER
- Województwo: dolnośląskie
Czy ktoś robił już taki " myk". Założenie standardowych sprężyn nie spowoduje czasem uszkodzenia amortyzatorów ids+.
Czy trzeba coś jeszcze zmieniać w zawieszeniu. Bardzo proszę o jakąś w miarę wyczerpującą odpowiedź.
Z góry dziękuję.
Czy trzeba coś jeszcze zmieniać w zawieszeniu. Bardzo proszę o jakąś w miarę wyczerpującą odpowiedź.
Z góry dziękuję.
-
- Posty: 840
- Rejestracja: 21 lut 2011, 15:37
- Imię: Marek
- Auto: Megane IV
- Silnik: 1.2T 130KM xD
- Województwo: lubelskie
- Lokalizacja: Lbn
- Kontakt:
założenie standardowych sprężyn do zawieszenia sportowego w moim przypadku spowodowało opadniecie auta jeszcze ok 3cm niżej (pomyłka mechanika przy zamawianiu, szybko odkręcał sytuację )
auto na pękniętej sprężynie do wymiany
po wymianie na normalną sprężynę, wiem że w nocy ale innego nie mam bo auta nie odebrałem, ale widać że znacznie niżej
jak mechanik sprawdził cenę amortyzatorów IDS+, to stwierdził, że lepiej nie jeździć na źle dobranych sprężynach na wszelki wypadek
auto na pękniętej sprężynie do wymiany
po wymianie na normalną sprężynę, wiem że w nocy ale innego nie mam bo auta nie odebrałem, ale widać że znacznie niżej
jak mechanik sprawdził cenę amortyzatorów IDS+, to stwierdził, że lepiej nie jeździć na źle dobranych sprężynach na wszelki wypadek
Ostatnio zmieniony 17 lis 2016, 17:09 przez mag3333, łącznie zmieniany 2 razy.
autostory: Fiat CC (2006 - 2010) -> Aster F (2010 - 2014) -> [External Link Removed for Guests] -> Megane IV
zapraszam
zapraszam
- Mariusz66
- Posty: 5
- Rejestracja: 08 lis 2016, 21:52
- Imię: Mariusz
- Auto: Opel Astra H
- Silnik: Z16XER
- Województwo: dolnośląskie
Powiem szczerze, że mocno się zdziwiłem widząc Twoje zdjęcia.
Auto na logikę po wymianie sprężyn na standard powinno stać wyżej. Wrzucam fotkę mojej Astry jeszcze na niemieckich blachach, jak dla mnie stanowczo za nisko. Sprężyny całe, dzisiaj sprawdzałem przy zmianie na zimówki.
pozdrawiam
Auto na logikę po wymianie sprężyn na standard powinno stać wyżej. Wrzucam fotkę mojej Astry jeszcze na niemieckich blachach, jak dla mnie stanowczo za nisko. Sprężyny całe, dzisiaj sprawdzałem przy zmianie na zimówki.
pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- FalconTech
- Posty: 5508
- Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
- Imię: Paweł
- Auto: NaN
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 14 razy
- Pomocny: 29 razy
- Kontakt:
Możliwe, że już poprzedni właściciel coś kombinował przy sprężynach i po wsadzeniu katalogowych poszło w dół jak w fabryce.
Nie wiem czy wszystkie IDS+ czy tylko te z oznaczeniem "XJ2 = Zawieszenie sportowe obniżone" mają obniżenie -20. Ale raczej tylko te oznaczone XJ2, bo inaczej nie dawali by tego jako osobnej pozycji.
Mój ładnie leży ale i tak się zastanawiam czy nie zmienić sprężyn na Eibach -30. I jako, że to obniżenie jest liczone od wersji standardowej to w sumie zejdzie tylko -10.
Nie wiem czy wszystkie IDS+ czy tylko te z oznaczeniem "XJ2 = Zawieszenie sportowe obniżone" mają obniżenie -20. Ale raczej tylko te oznaczone XJ2, bo inaczej nie dawali by tego jako osobnej pozycji.
Mój ładnie leży ale i tak się zastanawiam czy nie zmienić sprężyn na Eibach -30. I jako, że to obniżenie jest liczone od wersji standardowej to w sumie zejdzie tylko -10.
Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.
-
- Posty: 840
- Rejestracja: 21 lut 2011, 15:37
- Imię: Marek
- Auto: Megane IV
- Silnik: 1.2T 130KM xD
- Województwo: lubelskie
- Lokalizacja: Lbn
- Kontakt:
U mnie zawieszenie oryginalne z zawieszeniem sportowym obniżonym było, gdzieś mam fotkę z porównaniem z normalnym zawieszeniem
Moja po lewej obniżona fabrycznie, standardowa prawa.
Sprężyna oryginalna obniżona była ponad 1mm grubsza niż standardowa a wyższa. Wychodzi więc, że standardowa jest zbyt miękka, przynajmniej w przypadku silnika 2.0T. Dlatego auto tak siadło prawdopodobnie. Możliwe że doszła słaba jakość sprężyny albo coś. teraz auto jeździ na obniżonych i jest dokładnie tak jak przed wymianą.
tak wygląda orginalne zawieszenie obniżone opla
Moja po lewej obniżona fabrycznie, standardowa prawa.
Sprężyna oryginalna obniżona była ponad 1mm grubsza niż standardowa a wyższa. Wychodzi więc, że standardowa jest zbyt miękka, przynajmniej w przypadku silnika 2.0T. Dlatego auto tak siadło prawdopodobnie. Możliwe że doszła słaba jakość sprężyny albo coś. teraz auto jeździ na obniżonych i jest dokładnie tak jak przed wymianą.
tak wygląda orginalne zawieszenie obniżone opla
Ostatnio zmieniony 19 lis 2016, 18:17 przez mag3333, łącznie zmieniany 3 razy.
autostory: Fiat CC (2006 - 2010) -> Aster F (2010 - 2014) -> [External Link Removed for Guests] -> Megane IV
zapraszam
zapraszam
- Kacha
- Posty: 2
- Rejestracja: 23 mar 2017, 10:13
- Imię: Katarzyna
- Auto: Astra H GTC
- Silnik: Z20LER
- Województwo: mazowieckie
Moja jest jeszcze niższa niż Wasze i była tez taka przy zakupie. Teraz musze wymienic amortyzatory tył IDS+, chcąc wstawić standardowe, pojdzie ona wtedy bardzo do góry ? srednio mi się to podoba szczerze mówiąc :/ hm.. i pytanie, jakiej firmy polecacie amory ?
EDIT:
teraz jest jeszcze nizsza tak, ze sięga do opony, zasłaniając ją na ok 2-3 cm
EDIT:
teraz jest jeszcze nizsza tak, ze sięga do opony, zasłaniając ją na ok 2-3 cm
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 23 mar 2017, 11:40 przez Kacha, łącznie zmieniany 1 raz.
- FalconTech
- Posty: 5508
- Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
- Imię: Paweł
- Auto: NaN
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 14 razy
- Pomocny: 29 razy
- Kontakt:
No i wymieniłem. Poszedł w górę sprężyny musiały być już mocno wypracowane (skoro jedna pękła). Ale i tak jest dobrze, ułożą się i znowu będzie ładnie leżećFalconTech pisze:QR_BBPOST Mój ładnie leży ale i tak się zastanawiam czy nie zmienić sprężyn na Eibach -30. I jako, że to obniżenie jest liczone od wersji standardowej to w sumie zejdzie tylko -10.
Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.