Zmiana zawieszenia IDS+

Awatar użytkownika
FalconTech

Server Admin
Posty: 5506
Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
Imię: Paweł
Auto: NaN
Województwo: dolnośląskie
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 28 razy
Kontakt:

Zmiana zawieszenia IDS+

#101

Nieprzeczytany post autor: FalconTech »

krystiano pisze:QR_BBPOST po prostu jak będą "odłączone elektrycznie od auta" to będą pracowały w najtwardzszym, czyli "sportowym" ustawieniu/tłumieniu
Muszę to sprawdzić, bo aż mi się nie chce wierzyć, że amorki mają zaworki "NC" czyli normalnie zamknięte i "miękną" po podaniu sygnału sterującego.

Szkoda wywalać IDS+, uważam, że znakomicie stabilizuje samochód szczególnie podczas gwałtownych manewrów.

Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.

Awatar użytkownika
krystiano

Astro-maniak
Posty: 304
Rejestracja: 21 kwie 2015, 17:53
Imię: Krystian
Auto: Astra J 1.6T 218 KM 371,2 Nm
Silnik: A16LET
Rocznik: 2010
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Szczecin
Pomocny: 7 razy
Kontakt:

#102

Nieprzeczytany post autor: krystiano »

Te amortyzatory posiadają takie zaworki. Na forum Insigni jest wszystko bardzo ładnie opisane o systemie IDS +.
A tu pozwoliłem sobie zacytować wypowiedź jednego z kolegów z tamtego forum , który naprawiał u siebie to ustrojstwo:
" Najgorsze jest to, że jak nie działa to jest blokowany w trybie Sport. Z tego powodu 9 miesięcy miałem twarde zawieszenie i nie słyszałem oznak zużycia części gumowych zawieszenia.
Dzisiaj po "odblokowaniu" amortyzatorów, czy to w trybie Normal czy Tour, przy przejeżdżaniu przez progi zwalniające słyszę straszne skrzypienie z przodu i z tyłu. Chyba dały o sobie znać tuleje gumowe drążków stabilizatora. :( Trzeba będzie wymienić..."
A i koszt wymiany w ASO czterech sztuk to ok 5k zł :shock:
Dlatego jak są sprawne to naprawdę jeździć i cieszyć sie ;)
161nt167

mag3333

Astro-maniak
Posty: 840
Rejestracja: 21 lut 2011, 15:37
Imię: Marek
Auto: Megane IV
Silnik: 1.2T 130KM xD
Województwo: lubelskie
Lokalizacja: Lbn
Kontakt:

#103

Nieprzeczytany post autor: mag3333 »

jak ja mialem utwardzone auto i wstalo po naprawie przerwanego kabla, to okazalo sie ze laczniki stabilizatorow do wymiany.
w astrach najczesciej pekaja kable od tylnego zawieszenia w okolicach belki co skutkuje bledem i pelnym utwardzeniem auta
autostory: Fiat CC (2006 - 2010) -> Aster F (2010 - 2014) -> [External Link Removed for Guests] -> Megane IV
zapraszam ;)

Awatar użytkownika
tom3k5

Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 08 maja 2018, 12:03
Imię: tomek
Auto: astra h
Silnik: 19CDTI
Województwo: lubelskie

#104

Nieprzeczytany post autor: tom3k5 »

Witam,
Posiadam Astrę H Kombi z 2006 roku z systemem ids +.
Jest wyciek z jednego amortyzatora. Chciałbym wstawić zwykłe amortyzatory żeby nie pchać się w koszty z 12 letnim samochodem.
Czy zmieniając amortyzatory z ids + na zwykłe moge je wymieniać parami czy muszę 4 na raz?
Czy po wymianie amortyzatorów system sport będzie działał( inne reagowanie an pedał gazu) ? Czy coś trzeba pogrzebać w elektornice?
Jakie amortyzatory polecacie?
1.9 CDTI KOMBI 150 KM

Awatar użytkownika
FalconTech

Server Admin
Posty: 5506
Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
Imię: Paweł
Auto: NaN
Województwo: dolnośląskie
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 28 razy
Kontakt:

#105

Nieprzeczytany post autor: FalconTech »

Musisz wymienić 4. Inaczej te stare będą domyślnie zamknięte czyli sztywne tak jak podczas trybu sport.

Tylko weź pod uwagę, że to już nie będzie się tak samo prowadziło. IDS+ pracuje cały czas, nie tylko na sporcie. Po wymianie na zwykłe skończy się współpraca ESP z amortyzatorami, auto mocniej będzie się bujać na zakrętach, nurkować przy hamowaniu czy zadzierać nosa przy przyspieszaniu.

Silnik i wspomaganie zachowa swoją charakterystykę pracy w trybie sport.
Jeśli nie wyprogramujesz IDS będzie się świecił błąd na desce.

Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.

Awatar użytkownika
h1915287

Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 15 maja 2018, 19:33
Imię: Jakub
Auto: astra h
Silnik: z20lel
Województwo: warmińsko-mazurskie

#106

Nieprzeczytany post autor: h1915287 »

Witam serdecznie,
chcę wymienić ids na standardowe amortyzatory,
czy ten zestaw będzie pasował?

[External Link Removed for Guests]

Posiadam astrę h 2.0 Combi 170KM Z20LEL

EDIT:
Ewentualnie gdzie mogę być pewien jakie nieIDS+ pasują do mojego samochodu

Awatar użytkownika
h1915287

Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 15 maja 2018, 19:33
Imię: Jakub
Auto: astra h
Silnik: z20lel
Województwo: warmińsko-mazurskie

#107

Nieprzeczytany post autor: h1915287 »

Dzięki za pomoc @marwisn

powyższy zestaw pasuje do z20lel.

kijas

Astro-maniak
Posty: 101
Rejestracja: 03 lut 2017, 22:29
Imię: Marcin
Auto: Astra H
Silnik: Z20LER
Województwo: wielkopolskie
Pomocny: 1 raz

#108

Nieprzeczytany post autor: kijas »

Czy to zestaw z IDS ? Bo cena taka 6k, czyli niemało

Dami

Astro-maniak
Posty: 371
Rejestracja: 02 lip 2014, 21:05
Auto: Astra H GTC Turbo
Silnik: z20lel
Województwo: śląskie
Kontakt:

#109

Nieprzeczytany post autor: Dami »

nie. standardowe zagranie sprzedawców gdy braknie towaru na stanie to chwilowo podnoszą abstrakcyjnie cenę, żeby nikt nie kupił, a po zatowarowaniu się ponownie obniżają.

kijas

Astro-maniak
Posty: 101
Rejestracja: 03 lut 2017, 22:29
Imię: Marcin
Auto: Astra H
Silnik: Z20LER
Województwo: wielkopolskie
Pomocny: 1 raz

#110

Nieprzeczytany post autor: kijas »

Aa. Dlatego ostatnio uchwyt do telefonu mi podrożał na 999 pln... Oki ;)

ODPOWIEDZ