Tarcze i klocki hamulcowe do Astry H.
- padak86
- Posty: 8
- Rejestracja: 14 maja 2014, 20:58
- Imię: Michal
- Auto: Astra H 2005 1.3 CDTi
- Silnik: Z13DTH
- Województwo: opolskie
Re: Tarcze i klocki hamulcowe do Astry H.
Ja wlasnie zamowilem Tarcze + klocki Zimmermanna i cos czuje, ze nie byl to dobry wybor.
Tarcze zimmermann są bardzo dobre, klocki nie wiem czy dobre czy złe.
- vwarni
- Posty: 97
- Rejestracja: 23 cze 2011, 17:43
- Imię: Łukasz
- Auto: Astra GTC Sport
- Silnik: Z16XER
- Województwo: dolnośląskie
Witam! A ja mam takie pytanko, czy ktoś zmieniał przednie hamulce na większe? Tzn. posiadam astre gtc, która ma z przodu seryjnie tarcze 280mm i ogólnie jakoś nawet to hamuje. Ale zastanawiam się czy dałoby radę wymienić na tarcze 308mm z wersji np 1.9cdti? Bo z tego co już wyszperałem to wszystkie wymiry tarczy sa takie same i tylko średnica jest większa z 280 na 308mm. Więc teoretycznie powinny pasować na moją piastę? ( dodam, że ma 5 śrub ) Oczywiście zapewne nalezy do tych tarcza założyć zaciski i jarzma od wersji 308mm. I kolejne pytanie chyba najważniejsze czy rozstaw śrub w jarzmie jest taki sam w hamulcach 280mm i 308mm??? Wtedy moża by to zrobić bez kombinowania tylko wrzucić cały zestaw tarcz, klocków, zacisków z jarzmem od wersji na tarcze 308mm. Kuzyn ma wersje z tarcami 308 i jak bedę u niego to trzeba będzie pomierzyć wszystko:) i z tego co wiem wersja 1.6Turbo miała rónież tarcze 308mm? Tak więc być może piasty sa takie, a konkretnie to mocowanie jarzm do zwrotnicy??? Bo zabawa w hamulce Brembo to spore koszta, a i tak nie wykorzystam tego przy moim silniku;) Znajomy ma w Omedze Bfl Brembo od Lancera EVO 9 i hamują brzytwa, ale koszta zabawy mnie już tak nie bawią. Same klocki 700zł czy jakies głupie uszczelniacze do tłoczków po 100zl za gumkę... Ale myślę że wymiana tarcz z 280 na 308 również powinna dać lekkie odczucie na plus w sprawności hamulców.
Pozdr.
Pozdr.
-
- Posty: 447
- Rejestracja: 15 sty 2011, 13:44
- Imię: Maciek
- Auto: Astra H 5d, Astra H kombi
- Silnik: Z16XER, Z18XE
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Pomocny: 1 raz
Ja robiłem taką przekładkę. Seryjnie miałem tarcze 280mm, zmieniłem na 308mm. Rozstaw śrub jest taki sam, jeśli masz u siebie 5x110. Całych zacisków nie musisz wymieniać, inne są tylko jarzma. Ja mam zamontowane jarzma z Astry Z20LER. Z tego co wiem tarcze 308mm były montowane w Z16LET, Z20LEL, Z20LER, wszystkich dieslach 1.9 oraz Z17DTR.
Po zmianie auto hamuje znacznie lepiej, zwłaszcza że wrzuciłem od razu komplet nowych tarcz i klocków ATE.
Po zmianie auto hamuje znacznie lepiej, zwłaszcza że wrzuciłem od razu komplet nowych tarcz i klocków ATE.
Nie zagłębiałem się w to, ale dobrze wiedzieć, to jak będą u mojej mamy tarcze do wymiany to wpadnie taki zestaw
- vwarni
- Posty: 97
- Rejestracja: 23 cze 2011, 17:43
- Imię: Łukasz
- Auto: Astra GTC Sport
- Silnik: Z16XER
- Województwo: dolnośląskie
mefju pisze:Ja robiłem taką przekładkę. Seryjnie miałem tarcze 280mm, zmieniłem na 308mm. Rozstaw śrub jest taki sam, jeśli masz u siebie 5x110. Całych zacisków nie musisz wymieniać, inne są tylko jarzma. Ja mam zamontowane jarzma z Astry Z20LER. Z tego co wiem tarcze 308mm były montowane w Z16LET, Z20LEL, Z20LER, wszystkich dieslach 1.9 oraz Z17DTR.
Po zmianie auto hamuje znacznie lepiej, zwłaszcza że wrzuciłem od razu komplet nowych tarcz i klocków ATE.
Hej:) Dzięki za odp:) Z tego co wyczytałem, to tak jak mówisz 1.6Turbo miały tarcze 308mm. Więc powiadasz, że tarcze 308mm pasują na piasty gdzie seryjnie siedzą tarcze 280mm. Jarzmo to byłem pewien, że należy zmienić, bo przecież tarcza jedna większa o prawie 30mm. ale zaskoczyłeś mnie, że sam zacisk jest taki sam jak seryjnie przy tarczy 308mm np w 1.9cdti itd??? A klocki hamulcowe są różne do tarcz 280 i 308mm??? Fajna sprawa jak to by się udało:) Ogólnie hamulca sa calkiem ok, ale dlaczego nie miałby być lepsze:) I tak planuję wymienićtarcze na nowe bo już mają spory rant wieć odrazu pomyślałem o takim myku:) Bo tarcze z opc 326mm to już ciezka sprawa samo dostanie czesci typu jarzma zacisk juz wtedy napewno itd!!!
Dzięki za info tak czy siak pozdrawiam:)
-
- Posty: 447
- Rejestracja: 15 sty 2011, 13:44
- Imię: Maciek
- Auto: Astra H 5d, Astra H kombi
- Silnik: Z16XER, Z18XE
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Pomocny: 1 raz
Zacisk jest ten sam, ma identyczny numer. W sumie fajna sprawa, bo nie musisz spuszczać płynu hamulcowego. Klocki też są takie same. Na piasty będzie pasować, u mnie nie było najmniejszych problemów.
System hamulcowy z OPC to już inna bajka, bo tam jest wszystko do wymiany. I wtedy felga musi być minimum 17 cali, mniejsza nie wejdzie.
System hamulcowy z OPC to już inna bajka, bo tam jest wszystko do wymiany. I wtedy felga musi być minimum 17 cali, mniejsza nie wejdzie.
- vwarni
- Posty: 97
- Rejestracja: 23 cze 2011, 17:43
- Imię: Łukasz
- Auto: Astra GTC Sport
- Silnik: Z16XER
- Województwo: dolnośląskie
Hej:) Też tak sądzę, że w OPC to już zapewne inna piasta itd. W końcu musi przenieść większe siły. Ale z tym mnie zaskoczyłeś, że zacisk taki sam i jeszcze klocki również takie same. Wydaję się to dziwne skoro jarzmo jest większe, a klocek pasuje, ale skoro tak mówisz. Ja tego nigdy nie robiłem wieć tylko gdybam. Koła mam 17-stki 5x110. Więc pozostaje zakupić jarzma od 1.9cdti bądź 1.6T i później tarcze nowe. Też zastanawiam się nad tarczami ATE. Chyba takie mam teraz oryginalnie, napewno zacisk jest ATE. Jestem właśnie ciekaw czy odczuję różnicę w hamowaniu:) Ty wspominałeś, że jest różnica, więc chyba warto się pobawić:) Swoją drogą zdziwiłem się, że na allegro prawię nie ma samych jarzm do tych tarcz, ale coś się znajdzie. Aha a rozumiem iż sprężyna ta która eliminuje drgania zacisku również pozostaje ta sama??? Ale i tak najbardziej cieszy, że nie trzeba rozszczelniać układu:)
Pozdrawiam:)
Pozdrawiam:)
-
- Posty: 447
- Rejestracja: 15 sty 2011, 13:44
- Imię: Maciek
- Auto: Astra H 5d, Astra H kombi
- Silnik: Z16XER, Z18XE
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Pomocny: 1 raz
Wszystko zostaje takie same poza tarczą oraz jarzmem. W EPC są dwie wersje jarzm - pod tarcze 280 i 308 ale tylko jeden zacisk. Do wszystkich wersji silnikowych ma ten sam numer. Oczywiście dotyczy to "cywilnych" wersji. OPC ma wszystko inne.
- vwarni
- Posty: 97
- Rejestracja: 23 cze 2011, 17:43
- Imię: Łukasz
- Auto: Astra GTC Sport
- Silnik: Z16XER
- Województwo: dolnośląskie
No więc pozostaje tylko poszukać i zakupić jarzma:) Swoją drogą nie tak łatwo je dostać, a jak coś to sprzedają w komplecie z zaciskami. W każdym razie dzięki za informacje:)
Pozdr...
Pozdr...