Tarcze i klocki hamulcowe do Astry H.

michal1984

Użytkownik
Posty: 26
Rejestracja: 20 maja 2018, 10:47
Auto: Insignia
Silnik: A20DTH
Województwo: pomorskie

Tarcze i klocki hamulcowe do Astry H.

#711

Nieprzeczytany post autor: michal1984 »

Czy w każdej Astrze H przednie tarcze są wielkości 280mm? Mam auto z zilnikiem Z14XEP i piasty na 4 śruby. Z przodu tarcze z tyłu bębny. Muszę wymienić przednie tarcze i klocki, bo poprzednia właścicielka używała hamulców "okazjonalnie" i klocek bierze połową szerokości (w aucie są jeszcze oryginalne tarcze i klocki :) ). Myślałem, że się rozjeździ jak trochę nią polatam, ale niestety wygląda na to, że skończy się wymianą.
Ostatnio zmieniony 11 paź 2018, 8:42 przez michal1984, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
KaMYk

Przyjaciel forum
Posty: 5371
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Dodge Charger R/T
Silnik: 5,7 V8 HEMI
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 129 razy
Kontakt:

#712

Nieprzeczytany post autor: KaMYk »

Nie koniecznie, są też 308 i 322, ale w Twoim przypadku to będzie 280mm

michal1984

Użytkownik
Posty: 26
Rejestracja: 20 maja 2018, 10:47
Auto: Insignia
Silnik: A20DTH
Województwo: pomorskie

#713

Nieprzeczytany post autor: michal1984 »

Ok, dzięki za informację. W weekend spróbuję jeszcze rozebrać, wyczyścić i nasmarować na nowo zaciski. Może uda się to trochę poprawić i zacznie pracować jak należy. Przy okazji będzie można ocenić stan i podjąć decyzję o wymianie.

EDIT:

Zajrzałem do hamulców. Ogólnie nie było czego ratować - tarcze strasznie skorodowane na rantach, powierzchnia robocza również niedotarta. Klocków też niewiele zostało. Zamówiony nowy komplet Textar - tarcze lakierowane i klocki. Za jakiś czas dam znać jak się spisują.
Ostatnio zmieniony 17 paź 2018, 10:42 przez michal1984, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4502
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 21 razy
Pomocny: 68 razy

#714

Nieprzeczytany post autor: Automat »

Ponad 1 rok nikt tutaj nie pisał :) ...pora na mnie.
Rozważam tarcze hamulcowe do mojej AH kombi z silnikiem Z18XE.Pora na wymianę tarcz hamulcowych na tylnej osi(przebieg 241 600 km).Na przodzie tarcze hamulcowe wymieniło ASO.Wstawili tam produkt TRW o symbolu DF4266(średnica 280 mm).Po niemal 4 latach nienagannej pracy zwróciłem uwagę na to,że model tarczy DF4266 nie jest przypisywany do Opla/Astra H a do marki SAAB.Nieco zdziwiony postanowiłem wyjaśnić sprawę w sklepie motoryzacyjnym w moim miejscu zamieszkania.Tam objaśniono mi, że SAAB a Opel to niemal to samo, a na podstawie VINu mojego auta podano dedykowany model tarczy hamulcowej DF4048 na przód a na tył DF4051 - oba produkty firmy TRW.Po sprawdzeniu uzyskanej informacji jestem jeszcze bardziej zdziwiony,bo:
- dla przodu: grubość tarczy DF4266 wynosi 12/10 mm a DF4048 natomiast 25/22 mm
....w ASO założyli mi cieńsze tarcze hamulcowe na przedniej osi i jest to OK ???

W sklepie powiedziano mi,że na tylnej osi mają być tarcze TRW o symbolu DF4051(średnica 264 mm, grubość 9,9/8 mm )

Jakie tarcze hamulcowe ma mój model auta z silnikiem Z18XE ? Czy ASO poprawnie wybrało model tarczy hamulcowej na przednią oś mojego auta ? Czy na przodzie można montować tarcze hamulcowe o grubości 12/10 mm lub 25/22 mm ???

Awatar użytkownika
topiq77

Astro-maniak
Posty: 2083
Rejestracja: 21 lip 2018, 18:49
Imię: Grzegorz
Auto: Astra H HB 5D
Silnik: Z18XE
Rocznik: 2005
Województwo: lubelskie
Lokalizacja: Puławy
Wdzięczny: 4 razy
Pomocny: 81 razy

#715

Nieprzeczytany post autor: topiq77 »

Co do tylnej osi. Kupowałem zaraz po zakupie auta TRW 4051 + klocki GDB1515. Pasują idealnie.
Na przód mam w koszyku zestaw TRW DF 4048 + klocki GDB1668. Wg EPC do naszego idą 280x25 mm [External Link Removed for Guests] a w analogach TRW ma tylko z takim symbolem DF 4048 własnie. Nie mam pojęcia, jak można wstawić 278 mm pełne tarcze na przód. Owszem takie są w SAAB i Vectra C z tym silnikiem ale nie ma wzmianki o Astrze H, no i podejrzewam że to raczej na tylną oś. Wiedza mechaników (a raczej niewiedza) jest zatrważająca. A może po VIN okazało się, że masz Astrę H przerobioną z SAABa lub Vectry C Caravan ;P
Janku, coś Ty za auto kupił?!! :D

Dodano po 9 minutach 54 sekundach:
Sprawdzałem jeszcze w Intercarsie i w żaden sposób DF 4266 nie pasują do Astry H. Podają pasujące ale TRW DF 4426 ale te są na 4 śruby więc odpada. To samo w innych sklepach. Akurat z TRW jest na tyle prosto, że mają tylko jeden pasujący numer. ATE ma nieco więcej do zaoferowania ale za sporo większą cenę. Dziś mijałem akurat Asterkę z tarczami ATE Power Disc 24.0325-0131.1 nacięte jak jakiś atom z krążącymi elektronami. Do tego na niebiesko malowane zaciski w srebrnym aucie... Dobrze, że moje są po prostu czarne.

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4502
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 21 razy
Pomocny: 68 razy

#716

Nieprzeczytany post autor: Automat »

topiq77 pisze:
20 lut 2020, 19:42
Janku, coś Ty za auto kupił?!! :D
Dobre ! - bo je lubię :D Jutro biorę kwity i idę do ASO . Jeśli wierzyć temu co napisali w rachunku,to wstawili mi na przód cieńszą tarczę....albo taką w Komisie przedsprzedażnie zainstalowali, a ASO zmałpowało i zainnstalowałao identyczną.Dlaczego wymieniali ? - bo auto zimą stało w ASO niemal 2 miesiące i klocki skleiły się z tarczą. Twierdzili, że jak tego kompletu nie wymienią, to nie ma mowy o wyjaździe z terenu ASO.
Ciekaw jestem jaka będzie prawda.W załączniku rachunek ASO.Chyba jeszcze skoczę do Automaniaka na podnośnik i obejrzymy z bliska owe tarcze na przodzie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
topiq77

Astro-maniak
Posty: 2083
Rejestracja: 21 lip 2018, 18:49
Imię: Grzegorz
Auto: Astra H HB 5D
Silnik: Z18XE
Rocznik: 2005
Województwo: lubelskie
Lokalizacja: Puławy
Wdzięczny: 4 razy
Pomocny: 81 razy

#717

Nieprzeczytany post autor: topiq77 »

Zerknij, bo może tylko na fakturze się rąbnęli. Toć tam minimum na tarczy 22 mm grubości. Na wiosenkę, przy okazji zmiany kół na letnie mam zamiar hamulce z przodu ogarnąć, bo już przy hamowaniu lekko pulsują. Wpierw obmierzę, czujnik od kolegi tokarza pożyczę czy faktycznie tarcze mają bicie, bo z zewnątrz wyglądają nieźle. Tył był totalny szrot. Ori GM sporo drogie, nawet 950 zł za komplet na przód, chociaż widziałem też i za 500 zł rzekomo GM z naklejkami i to w sklepie z częściami tylko do opla, a TRW 350 zł. I też są całkiem ok. Dla GM chyba ATE robi, chyba że się mylę ale zaciski nawet chyba mają napis ATE. Za znaczek GM przepłacać nie warto. Linka też ręcznego do wymiany, bo zdaje się chyba znów stanęła w prawym kole, mimo codziennego używania ręcznego by nie zastygła. Ale to już warsztat na podnośniku, bo zrzucać tłumik a przynajmniej osłonę termiczną środkowego, żeby się dostać do mocowania linki z pozycji leżącej pod autem to ja dziękuję.

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4502
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 21 razy
Pomocny: 68 razy

#718

Nieprzeczytany post autor: Automat »

Mam uzgodniony termin,jak zwykle dość odległy , bo 1 kwietnia.Ogarniam hamulce łącznie z wymianą płynu hamulcowego(auto ma już 15 lat).Chciałem wymieniać tarcze hamulcowe na tyle,ale ostateczny termin wyznaczy kres klocków.Póty będą OK,póty będę jeździł.Mając auto na podnośniku jeszcze raz spojrzę na te tarcze z przodu,a jutro z rachunkiem zapindalam do ASO i będę pytał "co jest grane" z tymi tarczami.
Na linki ręcznego też spojrzę.Prawa,która przycinała,w tym roku jakoś nie protestuje.Mam ochotę to też zrobić,ale najpierw muszę mieć sprawny cały układ hamulcowy po pracach,jakie zostaną przy nim poczynione.
Przy okazji dzisiejszych badań technicznych(162 zł z LPG)zalecono wymianę tylnych tulej na przednich wahaczach. Po tej robocie " w nagrodę" ustawianie zbieżności.Początek kwietnia zapowiada się pracowicie(dla mechanika :D ) a ja muszę sypnąć złotówkami.Sezon rozpocznę jak "Kubica" przed wypadkiem :lol: .Ojo-joj...jeszcze ew. dynamiczna wymiana oleju w asb :roll: - ale to nie jest nóż na gardle(dopiero dobijam do 50 tys. km). Jakkolwiek nie rachować,to kasy ubywa :lol: ...ale minione 12 m-cy mam z przebiegiem ponad 18 tys. km :D .

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4502
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 21 razy
Pomocny: 68 razy

#719

Nieprzeczytany post autor: Automat »

Wróciłem z ASO.Tłumaczył się kierownik działu(podzespoły,remonty):
- pracownicy magazynowi,aby nie powiększać bazy materiałowej robią sobie skróty nadając jakiejś grupie podzespołów wiodący symbol najczęściej najbardziej uznanej i popularnej firmy...w moim przypadku TRW.
Komputer pobrał sobie nazwę podzespołu jak "zaksięgował" ją magazynier i tak leci sobie dalej.
Zwróciłem kierownikowi uwagę,że faktura jest dokumentem i mam prawo uważać, że na jej podstawie wymienione podzespoły zostały użyte do naprawy. Pytam co mam teraz zrobić: jechać na podnośnik i sprawdzić co mam, a do Was wrócić z rachunkiem za usługę sprawdzenia ? Szczęśliwie wczoraj oglądałem moje fotki z remontu końcówek drążków i miałem fotkę tarczy hamulcowej na przodzie,która zdecydowanie była tarczą wentylowaną, a więc bardzo prawdopodobne, że właściwą.
Przy okazji informacja dla potomnych o tarczach hamulcowych Astra H Kombi według mojego VIN-u:
- tarcza hamulcowa na przedniej osi auta : GM 9117678, wentylowana o średnicy 280 mm(z silnikiem Z18XE do 2007r), np. TRW-DF4048
- tarcza hamulcowa na tylnej osi: GM 9117772, niewentylowana o średnicy 264 mm,np. TRW-DF4051

Awatar użytkownika
topiq77

Astro-maniak
Posty: 2083
Rejestracja: 21 lip 2018, 18:49
Imię: Grzegorz
Auto: Astra H HB 5D
Silnik: Z18XE
Rocznik: 2005
Województwo: lubelskie
Lokalizacja: Puławy
Wdzięczny: 4 razy
Pomocny: 81 razy

#720

Nieprzeczytany post autor: topiq77 »

No i git. Dobrze kminiłem w końcu się kierownikuje na magazynie ;) Ale aż takich skrótów to nie stosujemy. Nie przeszło by coś takiego przez KJ i dalej. Tu każda belka od produkcji w hucie po konstrukcję ma swoje kolejno nanoszone numery. Swoją drogą to ciekawe jak się w tym bajzlu ogarniają ;) Jutro jak przestanie może w końcu padać chcę zajrzeć do tarcz i sprawdzić czy są do wymiany czy wystarczy klocki wrzucić. Mam na oku komplet na przód GM w promo za 390 zł 2 x tarcze + 4 x klocki i to chyba byłby dobry deal.

ODPOWIEDZ