Skrzynia M32, wymiana łożysk

Vegetka

Astro-maniak
Posty: 67
Rejestracja: 12 lut 2014, 0:03
Imię: Damian
Auto: ASTRA H 1.9 CDTi
Silnik: Z19DTL
Województwo: Zagranica - UE
Lokalizacja: Golkrath/Roermond

Re: Skrzynia M32, wymiana łożysk

#11

Nieprzeczytany post autor: Vegetka »

Witajcie,
odświeżam temat... u mnie szum na 5i6 biegu + czasem ciężko wchodzi 1 i wsteczny -> skrzynia sie kończy a to ukochana M32 WR(swoją drogą widziałem opisy zwykłej m32 i WR i nie wiem czym się różnią).

Zastanawiam się ile zgarnie za to serwis Fiata i czy dają gwarancje na PL i np. na DE bo tu jeżdżę często...
W ASO Opel znalazłem specjalną opcje regeneracji za 3.9tys...(w Mikołowe).
Zastanawiam się ile by za to wziął serwis Fiata....

PS.
Zależałoby mi na okolicach Opola lub Rybnika;)

boziol

Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: 30 wrz 2014, 16:28
Imię: Marcin
Auto: Astra H
Silnik: Z17DTR
Województwo: śląskie

#12

Nieprzeczytany post autor: boziol »

ja robiłem w BCS w Sosnowcu, cena 4200 w tym komplet łożysk piasty z 2 biegów coś tam jeszcze + olej. Rozmawiałem ze znajomym mechanikiem co robił wcześniej w ASO opla koło gliwic i ogólnie nie polecał napraw skrzyń w ASO. Mówił że mechanicy mają bardzo znikomą wiedzę na temat napraw tych skrzyń

RippeR

Astro-maniak
Posty: 59
Rejestracja: 11 cze 2014, 20:46
Auto: Astra H
Silnik: Z19DTH
Województwo: dolnośląskie

#13

Nieprzeczytany post autor: RippeR »

Vegetka pisze:Witajcie,
odświeżam temat... u mnie szum na 5i6 biegu + czasem ciężko wchodzi 1 i wsteczny -> skrzynia sie kończy a to ukochana M32 WR(swoją drogą widziałem opisy zwykłej m32 i WR i nie wiem czym się różnią).

Zastanawiam się ile zgarnie za to serwis Fiata i czy dają gwarancje na PL i np. na DE bo tu jeżdżę często...
W ASO Opel znalazłem specjalną opcje regeneracji za 3.9tys...(w Mikołowe).
Zastanawiam się ile by za to wziął serwis Fiata....

PS.
Zależałoby mi na okolicach Opola lub Rybnika;)
Ja robiłem w ASO Opla w Opolu i skasowali mnie za to ~3400 z tego co pamiętam a robiłem dodatkowo pełny przegląd całego auta po zakupie. Wymienili mi łożyska 1, 5 i 6 biegu (bo te chyba są w pakiecie) + standardowo chyba olej, wszystko dobrze i porządnie zrobione, cena trochę wysoka, bo miałem ofertę "mechanika" ~2k - 2.4k, ale wolałem taki ważny element porządnie mieć zrobiony z notką o wymianie dla kolejnego właściciela. Jak masz kasę to zrobił bym w ASO Opla/Fiata (jeśli też robią), jak musisz koniecznie po kosztach to kombinuj.

No i jak byś robił w ASO to koniecznie wspomnij o rabatach i promocjach, nie wiem czy uwzględniają je domyślnie, czy musisz się upomnieć, ale chyba wszystkim oferują ~15% jak leci. W internecie będzie więcej o tym na pewno.

Vegetka

Astro-maniak
Posty: 67
Rejestracja: 12 lut 2014, 0:03
Imię: Damian
Auto: ASTRA H 1.9 CDTi
Silnik: Z19DTL
Województwo: Zagranica - UE
Lokalizacja: Golkrath/Roermond

#14

Nieprzeczytany post autor: Vegetka »

Dzieki Ci kolego.Wlasnie chce to w Aso zrobic bo wiadomo ma sie gwarancje a ja czesto do DE pomykam i robie po 45-50tys rocznie. No nastawialem sie na 3.9tys w ASO tylko slyszalem ze oni 6 lozysk robia bez satelitek.. A u Ciebie tylko 3?
Dzis dzwonilem na Wroclawska i nie okreslili mi zadnej ceny bylo tylko ze musza to zobaczyc...
PS.
Chyba wszyskim daja 15% ale serwisuje u nich od poczatku wiec moze sie da stargowac.

Apropo robil to ktos w fiacie bo podobno sa tansi?

A w sprawie BCS moja tam dzwonila i za wymiane lozysk chcieli z rokiem gwarancji 2300 a z Ciebie zdarli 2 tys wiecej? Szkoda ze nie wyciagaja skrzyn.

PS.
Chyba warto zmieniac olej w tych skrzyniach i nie patrzec na zalecenia Opla..te same skrzynie w Fiatach maja przewidziana zmiane oleju a jest on wydajniejszy niz Oplowski.

przemekb22

Astro-maniak
Posty: 191
Rejestracja: 17 kwie 2014, 8:15
Imię: Przemek
Auto: Astra H Kombi 1.9 120 DPF
Silnik: Z19DT
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: KR

#15

Nieprzeczytany post autor: przemekb22 »

Też jestem w temacie na bieżąco. Byłem nawet na diagnozie skrzyni w Mikołowie i ustaliłem cenę za regenerację na 2850zł z dwuletnią gwarancją. Nie zbijałem jej w dół, gdyż na razie skrzyni nie ruszam. Jest tam jeden gość, co zna się na tych skrzyniach i uczciwie podchodzi do tematu. Powiedział, że te skrzynie psują się i psuć się będą. Każda kiedyś padnie. Kwestią jest czas, kiedy to się stanie. Może stać się niedługo po wyjechaniu auta z salonu, a może nawet po przeszło 200tkm czy 300tkm. W mojej są szumy, ale poza tym działa dobrze. Dopiero, gdy się one nasilą podejmę decyzje, co dalej. Przy diagnozie skrzyni powiedzieli, że w szum trzeba się wsłuchać, więc nie jest źle na tą chwilę. Bywa podobno tak, że skrzynia może szumieć lekko nawet niedługo po wymianie łożysk na nowe. Nie wspomnę, że zdarzają się nówki sztuki, które szumią od nowości :P Jeśli skrzynia będzie mi wyć tak, że niczym tego nie zagłuszę wówczas oddam do regeneracji. Póki co, gdy nie myślę o niej, że szumi to nawet jej nie słyszę :D I oby tak przez jakieś jeszcze dwa lata. Olej wymieniłem, obserwuję ją i jeżdżę :)

Awatar użytkownika
Darroo

Astro-maniak
Posty: 672
Rejestracja: 26 kwie 2013, 12:52
Imię: Darek
Auto: Renault Megane IV Grand Coupe
Silnik: 1.3 TCE
Rocznik: 2018
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Szczecin

#16

Nieprzeczytany post autor: Darroo »

Wiesz jak awaria łożysk się kończy w tej skrzyni? Zmieleniem skrzyni oraz dziurą w tylnej obudowie. Ja bym nie odwlekał tej naprawy, ponieważ zamiast 2850 zł może Cię ona kosztować przynajmniej 2-3 razy tyle.

rostex

Astro-maniak
Posty: 325
Rejestracja: 25 lut 2008, 21:46
Imię: Mateusz
Auto: Focus MK2 FL
Silnik: 1.8 TDCI
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Płońsk
Kontakt:

#17

Nieprzeczytany post autor: rostex »

Ludzie wiele awarii zagłuszają podgłaszając radio a potem robią wielkie oczy, jak im mówi mechanik, że gdyby w porę naprawili, to cena byłaby niższa a tak koszty są duże. Wtedy naprawia się po kosztach i wio na allegro. I tak w przewadze wygląda polski rynek samochodowy.
Zafira Z18XER

przemekb22

Astro-maniak
Posty: 191
Rejestracja: 17 kwie 2014, 8:15
Imię: Przemek
Auto: Astra H Kombi 1.9 120 DPF
Silnik: Z19DT
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: KR

#18

Nieprzeczytany post autor: przemekb22 »

Za 3500zł i mniej można dostać skrzynię zregenerowaną z roczną gwarancją. Przykładowo taki BCS w Sosnowcu bardzo dobrze naprawia te skrzynie i sam również miewa czasem w swej ofercie na sprzedaż w/w. Wymiana to już jest wiadomo ostateczność, jak się skrzynia sypnie, ale pisanie o kosztach 2-3 razy większych jest lekką przesadą skoro sama regeneracja polegająca na wymianie samych łożysk często kosztuje ponad 2 tys. zł., a nawet 3000 zł, a podmiana na zregenerowaną 3500zł + jej założenie. Wiadomo - jest drożej, ale nie siejmy defetyzmu ;)

Awatar użytkownika
Darroo

Astro-maniak
Posty: 672
Rejestracja: 26 kwie 2013, 12:52
Imię: Darek
Auto: Renault Megane IV Grand Coupe
Silnik: 1.3 TCE
Rocznik: 2018
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Szczecin

#19

Nieprzeczytany post autor: Darroo »

Tylko kupując zregenerowaną skrzynię M32 nigdy nie wiesz co tak naprawdę dostajesz. Naprawiając własną skrzynię wiesz co masz. A koszty 2-3 razy większe niż wymiana łożysk tyczyła się dodatkowych kosztów związanych z wymianą uszkodzonych kół zębatych (są drogie), tylnej obudowy, mechanizmu różnicowego, itd.
Pamiętaj, że w zależności od silnika skrzynia ta ma różne przełożenia oraz różne mocowania. Czasem znalezienie używanej M32 pasującej do konkretnego silnika wcale nie jest łatwe i może unieruchomić Ci samochód na długi czas.
Każdy ma inne podejście do swojego samochodu i jego serwisowania. Ja nie wyobrażam sobie zastanawiania się przed każdym wyjazdem poza miejsce zamieszkania czy tym razem wrócę jeszcze tym samochodem czy nie.

przemekb22

Astro-maniak
Posty: 191
Rejestracja: 17 kwie 2014, 8:15
Imię: Przemek
Auto: Astra H Kombi 1.9 120 DPF
Silnik: Z19DT
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: KR

#20

Nieprzeczytany post autor: przemekb22 »

Masz wiele racji, ale pamiętać należy, że to, jaką skrzynia ma formę trudno poznać bez jej rozbierania, więc zakładanie, że trafi się akurat na gorszą niż się ma jest ryzykowne, bo skąd mam wiedzieć, co w chwili obecnej dzieje się w mojej? Gdy się rozwali to każda używana po regeneracji wydaje się być lepsza, a ceny takich skrzyń są czasem atrakcyjne pod warunkiem, że nabędziemy ją od serwisu, który wie, jak je naprawiać, a do tego daje nam gwarancje przynajmniej na rok, a w rok niektórzy potrafią zrobić nawet kilkadziesiąt tkm. Na innym forum jeden z userów dopadł taką za nieco ponad 2 tys. zł i jeździ do dzisiaj, a zrobił 50 tkm. Co do szumów w skrzyni to okazuje się, że to pojęcie dość względne. Jeden user skrzynie naprawiał, bo mu szumiała, a po naprawie szumi dalej, ale mniej, więc sama skrzynia w sobie jest skopana i szkoda czasu na dywagowanie nad nią. Życzę bezawaryjności, a ja jeszcze chwilkę poczekam, może będę miał wiele szczęścia i trochę pojeżdżę :)

ODPOWIEDZ