Słabe hamulce po postoju

markj1

Użytkownik
Posty: 26
Rejestracja: 02 sty 2015, 13:32
Auto: Opel Astra H
Silnik: Z16XEP
Województwo: podlaskie

Słabe hamulce po postoju

#41

Nieprzeczytany post autor: markj1 »

@przemty - to dodaj do wody soli to zobaczysz.

Awatar użytkownika
przemty

ex-Staff
Posty: 6093
Rejestracja: 24 lut 2011, 10:45
Imię: Przemek
Auto: była AF, jest AH
Silnik: był 17D, jest Z18XE
Województwo: podkarpackie
Lokalizacja: Sanok
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 2 razy

#42

Nieprzeczytany post autor: przemty »

Myślisz, że w zimie to trzymam auto na kołkach ;)

Wydaje mi się, że taka rdza pojawia się raczej na kiepskiej jakości tarczach...
Taką rdzę to widzialem ale na tarczach aut co stały powiedzmy miesiąc a nie jedną noc
[External Link Removed for Guests]

adamoxx1

Astro-maniak
Posty: 185
Rejestracja: 22 paź 2014, 23:32
Auto: Astra H GTC
Silnik: Z19DT
Województwo: lubelskie

#43

Nieprzeczytany post autor: adamoxx1 »

TRW, klocki też TRW. Sprawdzałem i sam widziałem wygrawerowany napis. Hamowanie bardzo dobre, tzn. naprawdę lekki nacisk jest wymagany na hamulec. Każdy kto wsiadł w mój samochód pierwszy raz to pierwsze naciśnięcie hamulca to wręcz zębami w kierownicę.
W wilgotnych warunkach zawsze po postoju słychać szum przy pierwszym hamowaniu, ale skuteczność hamowania jest równie dobra. Jedynie kiedy były mrozy i śnieg a warszawskie ulice były na potęgę zasypywane chemią i solą to kiedy zaczęły się roztopy przez kilka dni miałem taki efekt...

Awatar użytkownika
przemty

ex-Staff
Posty: 6093
Rejestracja: 24 lut 2011, 10:45
Imię: Przemek
Auto: była AF, jest AH
Silnik: był 17D, jest Z18XE
Województwo: podkarpackie
Lokalizacja: Sanok
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 2 razy

#44

Nieprzeczytany post autor: przemty »

No to tarcze nie są złe.
Naprawdę pierwszy raz się z czymś takim spotykam. Owszem w zimie pojawia się na tarczach delikatny nalot rdzy i jest to normalne ale nie taki jak u Ciebie. Tak jak pisałem, taki nalot widziałem tylko w autach które długo parkowały...
[External Link Removed for Guests]

_Albin

Astro-maniak
Posty: 108
Rejestracja: 30 paź 2012, 9:15
Imię: Albin
Auto: Astra J Cosmo
Silnik: A17DTR
Województwo: świętokrzyskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 1 raz

#45

Nieprzeczytany post autor: _Albin »

Mam dośc dziwny problem,mianowicie w sobotę miałem awaryjne hamowanie z prędkości 160km/h i po maxymalnym wcisnieciu pedału hamulca auto z ledwoscią zaczynało zwalniać a pedał był już w podłodze. Nie przyblokowało kół,nie załączył się ABS , nawet nie było szarpnięcia mojej osoby w fotelu. Udało sie jakoś wybrnąć z sytuacji , lecz temat nie daje mi spokoju.
W dniu dzisiejszym bylem u mechanika i wymienił mi płyn hamulcowy,oraz odpowietrzył układ. Niestety przy ostrym hamowaniu z okolic 120 , auto nie hamuje. Inaczej sie ma sprawa z prędkości 50 , czy 70 . Wtedy jest OK .
Tarcze przod i tył OK.
Klocki przód tył OK .
Miał ktoś taki przypadek i rozwiązał problem ?

Awatar użytkownika
luckyboy

Astro-maniak
Posty: 893
Rejestracja: 12 paź 2008, 21:26
Imię: Łukasz
Auto: Opel Astra H 1.7 CDTI Edition
Silnik: Z17DTH
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Toruń
Pomocny: 15 razy

#46

Nieprzeczytany post autor: luckyboy »

W takim przypadku mierzy się siłę hamowania na SKP

_Albin

Astro-maniak
Posty: 108
Rejestracja: 30 paź 2012, 9:15
Imię: Albin
Auto: Astra J Cosmo
Silnik: A17DTR
Województwo: świętokrzyskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 1 raz

#47

Nieprzeczytany post autor: _Albin »

Jak ostatnio bylem na SKP wszystko bylo ok. Nie wiem nawet czy dalo by rade to sprawdzic poniewaz dzieje sie to tylko na wiekszej predkosci. Przy miejskiej jezdzie normalnie sie zatrzymuje i slychac wtedy ABS .

Awatar użytkownika
KaMYk

Przyjaciel forum
Posty: 5372
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Dodge Charger R/T
Silnik: 5,7 V8 HEMI
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 131 razy
Kontakt:

#48

Nieprzeczytany post autor: KaMYk »

A jakiej średnicy masz tarcze, jakie serwo?

Tarcze i klocki jakiego producenta, jakie wykonanie?

Przy standardowych hamulcach w H, czyli 280mm i jak do tego są tarcze zwykłe, nie wyczynowe, to nie ma czego wymagać, Przy 160 km/h to musi być wydajny układ hamulcowy, abyś odczuł siłę hamowania.
W H są jeszcze stosowane tarcze 308mm i 322 mm przy mocniejszych silnikach.

W astrze J miałem tarcze 300mm i tak sobie hamowały, wymieniłem cały ukłąd hamulcowy z wersji OPC na tarcze 355mm przód i 315mm tył oraz przednie zaciski brembo 4 tłoczkowe. teraz to hamuje nawet od 200km/h.

Także hamulce masz sprawne, ciut może pomóc zmiana tarczy i klocków na bardziej wyczynowe, ale znaczący wzrost siły hamowania osiągniesz dopiero po modyfikacji układu hamulcowego.

Holios

Użytkownik
Posty: 34
Rejestracja: 22 kwie 2018, 13:48
Imię: Hubert
Auto: Astra J
Silnik: A20DTR
Województwo: wielkopolskie

#49

Nieprzeczytany post autor: Holios »

Trochę odgrzeje :D
KaMYk czy możesz powiedzieć co trzeba dokładnie zrobić żeby wymienić na OPC. Z tego co czytam to zaciski, tarcze, klocki, blachy przeciwpyłowe. Coś jeszcze? Przewody?
Z góry dzięki za odpowiedz.

ODPOWIEDZ