Sprężyny do zawieszenia IDS+ - Opel Astra H

Awatar użytkownika
redbull

Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 02 lut 2015, 1:31
Imię: kamil
Auto: Astra H
Silnik: xer
Województwo: śląskie

Re: Sprężyny do zawieszenia IDS+ - Opel Astra H

#31

Nieprzeczytany post autor: redbull »

Dzięki wszystkim za pomoc :) niestety nie posiadam tego systemu ids plus.Teraz mam pytanie odnośnie zawieszenia,chciałbym obniżyć swoja astre gtc na sprężynach tak żebym nie uszkodził amortyzatoròw ,ponieważ sa w bardzo dobrm stanie ,pozwole sobie zaznaczyć że zawieszenie gwinowane odpada.Na lato mamalu
felgi 225/55/17 natomiast zastanawiam sie czy nie zmienić sobie na 18'.

Awatar użytkownika
redbull

Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 02 lut 2015, 1:31
Imię: kamil
Auto: Astra H
Silnik: xer
Województwo: śląskie

#32

Nieprzeczytany post autor: redbull »

Dzięki wszystkim za pomoc :) niestety nie posiadam tego systemu ids plus.Teraz mam pytanie odnośnie zawieszenia,chciałbym obniżyć swoja astre gtc na sprężynach tak żebym nie uszkodził amortyzatoròw ,ponieważ sa w bardzo dobrm stanie ,pozwole sobie zaznaczyć że zawieszenie gwinowane odpada.Na lato mam alufelgi 225/55/17 natomiast zastanawiam sie czy nie zmienić sobie na 18'.

Awatar użytkownika
TomaszU91

Użytkownik
Posty: 35
Rejestracja: 20 maja 2013, 23:55
Imię: Tomasz
Auto: Opel Astra III (H)
Silnik: 1.9 CDTI 150@2xx KM
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Pleszew

#33

Nieprzeczytany post autor: TomaszU91 »

Najlepiej poszukaj jakiś Eibachów Kit, marka sprawdzona, a przy zmienianiu sprężyn, zmniejsza się ilość spiral na sprężynie bądź są twardsze przy tej samej ilości spiral - co za tym idzie - powiadają, że skraca to żywotność amortyzatorów, temat jak woda, moim zdaniem nie, ale to wszystko zależy od użytkownika pojazdu.

Ja mam w IDS+ założone MTS-Technic, bo tylko takie występują jako dedykowane do IDS+ i jakoś żadnych problemów nie mam :). Mówią, że Eibachy też pasują, ale zaryzykowałem i nabyłem MTS :). Jestem zadowolony.

Co do felg - ja mając zimówki 205/55/R16 a letnie 225/40/R18 mogę powiedzieć tak:

Na 16" felgach:
- auto zrywniejsze, elastyczniejsze nawet od dołu,
- wybiera lepiej dziury,
- na zakrętach nie jest aż tak przyklejone do drogi,
- mniej pali autko niż w stosunku do 18" - około 0,5 l na 100 km.

Na 18" felgach:
- z dołu troszkę bardziej mułowate - dodam, że moje 18-stki mają szerokość 8 cali!,
- na dziurach jak skała :),
- na zakrętach przyklejone :),
- więcej pali autko (ogólnie felgi są cholernie ciężkie, do tego dłuższe śluby i dystanse - trochę auto tyje w kg, poza tym opór opony 225...),
- no i wygląd ... poezja :),
- skrzynia zbytnio nie lubi dużych felg w przypadku M32 (duże przeciążenia, by koło wprawić w ruch).

Gdybym miał wybierać - może zdecydowałbym się na 17" felgi :). Teraz przez zimę na 16-stkach autko wręcz fruwa :).

Obniżające sprężyny, z jakimi się spotkałem:
* Eibach Pro Kit -30 mm, nr katalogowy E10-65-013-02-22,
* Vogtland -35 mm, nr katalogowy 955003,
* FK Automotive -35/40 mm.
! Jeżeli koniecznie musisz dodać coś do swojej wypowiedzi, użyj opcji "Edytuj"
// Wiadomość z:Dido2@
TomaszU91
Mój Opel Astra H ---> [External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
TomaszU91

Użytkownik
Posty: 35
Rejestracja: 20 maja 2013, 23:55
Imię: Tomasz
Auto: Opel Astra III (H)
Silnik: 1.9 CDTI 150@2xx KM
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Pleszew

#34

Nieprzeczytany post autor: TomaszU91 »

Obniżające sprężyny, z jakimi się spotkałem:
* Eibach Pro Kit -30 mm, nr katalogowy E10-65-013-02-22,
* Vogtland -35 mm, nr katalogowy 955003,
* FK Automotive -35/40 mm.
Ostatnio zmieniony 04 lut 2015, 21:54 przez TomaszU91, łącznie zmieniany 1 raz.
TomaszU91
Mój Opel Astra H ---> [External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
przemty

ex-Staff
Posty: 6093
Rejestracja: 24 lut 2011, 10:45
Imię: Przemek
Auto: była AF, jest AH
Silnik: był 17D, jest Z18XE
Województwo: podkarpackie
Lokalizacja: Sanok
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 2 razy

#35

Nieprzeczytany post autor: przemty »

A po co te fotki ?
[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
m1ch

Astro-maniak
Posty: 132
Rejestracja: 12 wrz 2013, 23:35
Imię: Michał
Auto: AH
Silnik: Z19DTH
Województwo: warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: Mrągowo

#36

Nieprzeczytany post autor: m1ch »

Kolego TomaszU91 nie tylko sprężyny MTS pasują do IDS+. Eibach również i uwzględniając prawdopodobnie niewielką różnicę w cenie, ja bym się zdecydował właśnie na te drugie

bkolakowski

Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: 10 sie 2011, 21:33
Imię: bartek
Auto: Astra TwinTop
Silnik: Z20LEL
Województwo: mazowieckie

#37

Nieprzeczytany post autor: bkolakowski »

TomaszU91 pisze: - skrzynia zbytnio nie lubi dużych felg w przypadku M32 (duże przeciążenia, by koło wprawić w ruch).
przecież rozmiar koła jest taki sam.

Awatar użytkownika
m1ch

Astro-maniak
Posty: 132
Rejestracja: 12 wrz 2013, 23:35
Imię: Michał
Auto: AH
Silnik: Z19DTH
Województwo: warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: Mrągowo

#38

Nieprzeczytany post autor: m1ch »

Kolego niestety się mylisz. Im szerszy kapeć, tym większe opory toczenia. Wyższe spalanie przy szerszej gumie nie bierze się z powietrza.

bkolakowski

Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: 10 sie 2011, 21:33
Imię: bartek
Auto: Astra TwinTop
Silnik: Z20LEL
Województwo: mazowieckie

#39

Nieprzeczytany post autor: bkolakowski »

no tak ale średnica koła przecież się nie zmienia, a o tym mówię. Szerokość to jest oczywiste.

Awatar użytkownika
Mushasi

Astro-maniak
Posty: 532
Rejestracja: 16 kwie 2014, 12:40
Imię: Krzysztof
Auto: Astra H
Silnik: Z20LER
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Szczecin

#40

Nieprzeczytany post autor: Mushasi »

Masa koła też będzie większa.

ODPOWIEDZ