Sprężyny do zawieszenia IDS+ - Opel Astra H
- redbull
- Posty: 5
- Rejestracja: 02 lut 2015, 1:31
- Imię: kamil
- Auto: Astra H
- Silnik: xer
- Województwo: śląskie
Re: Sprężyny do zawieszenia IDS+ - Opel Astra H
Dzięki wszystkim za pomoc niestety nie posiadam tego systemu ids plus.Teraz mam pytanie odnośnie zawieszenia,chciałbym obniżyć swoja astre gtc na sprężynach tak żebym nie uszkodził amortyzatoròw ,ponieważ sa w bardzo dobrm stanie ,pozwole sobie zaznaczyć że zawieszenie gwinowane odpada.Na lato mamalu
felgi 225/55/17 natomiast zastanawiam sie czy nie zmienić sobie na 18'.
felgi 225/55/17 natomiast zastanawiam sie czy nie zmienić sobie na 18'.
- redbull
- Posty: 5
- Rejestracja: 02 lut 2015, 1:31
- Imię: kamil
- Auto: Astra H
- Silnik: xer
- Województwo: śląskie
Dzięki wszystkim za pomoc niestety nie posiadam tego systemu ids plus.Teraz mam pytanie odnośnie zawieszenia,chciałbym obniżyć swoja astre gtc na sprężynach tak żebym nie uszkodził amortyzatoròw ,ponieważ sa w bardzo dobrm stanie ,pozwole sobie zaznaczyć że zawieszenie gwinowane odpada.Na lato mam alufelgi 225/55/17 natomiast zastanawiam sie czy nie zmienić sobie na 18'.
- TomaszU91
- Posty: 35
- Rejestracja: 20 maja 2013, 23:55
- Imię: Tomasz
- Auto: Opel Astra III (H)
- Silnik: 1.9 CDTI 150@2xx KM
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Pleszew
Najlepiej poszukaj jakiś Eibachów Kit, marka sprawdzona, a przy zmienianiu sprężyn, zmniejsza się ilość spiral na sprężynie bądź są twardsze przy tej samej ilości spiral - co za tym idzie - powiadają, że skraca to żywotność amortyzatorów, temat jak woda, moim zdaniem nie, ale to wszystko zależy od użytkownika pojazdu.
Ja mam w IDS+ założone MTS-Technic, bo tylko takie występują jako dedykowane do IDS+ i jakoś żadnych problemów nie mam . Mówią, że Eibachy też pasują, ale zaryzykowałem i nabyłem MTS . Jestem zadowolony.
Co do felg - ja mając zimówki 205/55/R16 a letnie 225/40/R18 mogę powiedzieć tak:
Na 16" felgach:
- auto zrywniejsze, elastyczniejsze nawet od dołu,
- wybiera lepiej dziury,
- na zakrętach nie jest aż tak przyklejone do drogi,
- mniej pali autko niż w stosunku do 18" - około 0,5 l na 100 km.
Na 18" felgach:
- z dołu troszkę bardziej mułowate - dodam, że moje 18-stki mają szerokość 8 cali!,
- na dziurach jak skała ,
- na zakrętach przyklejone ,
- więcej pali autko (ogólnie felgi są cholernie ciężkie, do tego dłuższe śluby i dystanse - trochę auto tyje w kg, poza tym opór opony 225...),
- no i wygląd ... poezja ,
- skrzynia zbytnio nie lubi dużych felg w przypadku M32 (duże przeciążenia, by koło wprawić w ruch).
Gdybym miał wybierać - może zdecydowałbym się na 17" felgi . Teraz przez zimę na 16-stkach autko wręcz fruwa .
Obniżające sprężyny, z jakimi się spotkałem:
* Eibach Pro Kit -30 mm, nr katalogowy E10-65-013-02-22,
* Vogtland -35 mm, nr katalogowy 955003,
* FK Automotive -35/40 mm.
Ja mam w IDS+ założone MTS-Technic, bo tylko takie występują jako dedykowane do IDS+ i jakoś żadnych problemów nie mam . Mówią, że Eibachy też pasują, ale zaryzykowałem i nabyłem MTS . Jestem zadowolony.
Co do felg - ja mając zimówki 205/55/R16 a letnie 225/40/R18 mogę powiedzieć tak:
Na 16" felgach:
- auto zrywniejsze, elastyczniejsze nawet od dołu,
- wybiera lepiej dziury,
- na zakrętach nie jest aż tak przyklejone do drogi,
- mniej pali autko niż w stosunku do 18" - około 0,5 l na 100 km.
Na 18" felgach:
- z dołu troszkę bardziej mułowate - dodam, że moje 18-stki mają szerokość 8 cali!,
- na dziurach jak skała ,
- na zakrętach przyklejone ,
- więcej pali autko (ogólnie felgi są cholernie ciężkie, do tego dłuższe śluby i dystanse - trochę auto tyje w kg, poza tym opór opony 225...),
- no i wygląd ... poezja ,
- skrzynia zbytnio nie lubi dużych felg w przypadku M32 (duże przeciążenia, by koło wprawić w ruch).
Gdybym miał wybierać - może zdecydowałbym się na 17" felgi . Teraz przez zimę na 16-stkach autko wręcz fruwa .
Obniżające sprężyny, z jakimi się spotkałem:
* Eibach Pro Kit -30 mm, nr katalogowy E10-65-013-02-22,
* Vogtland -35 mm, nr katalogowy 955003,
* FK Automotive -35/40 mm.
! | Jeżeli koniecznie musisz dodać coś do swojej wypowiedzi, użyj opcji "Edytuj" // Wiadomość z:Dido2@ |
TomaszU91
Mój Opel Astra H ---> [External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
Mój Opel Astra H ---> [External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
- TomaszU91
- Posty: 35
- Rejestracja: 20 maja 2013, 23:55
- Imię: Tomasz
- Auto: Opel Astra III (H)
- Silnik: 1.9 CDTI 150@2xx KM
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Pleszew
Obniżające sprężyny, z jakimi się spotkałem:
* Eibach Pro Kit -30 mm, nr katalogowy E10-65-013-02-22,
* Vogtland -35 mm, nr katalogowy 955003,
* FK Automotive -35/40 mm.
* Eibach Pro Kit -30 mm, nr katalogowy E10-65-013-02-22,
* Vogtland -35 mm, nr katalogowy 955003,
* FK Automotive -35/40 mm.
Ostatnio zmieniony 04 lut 2015, 21:54 przez TomaszU91, łącznie zmieniany 1 raz.
TomaszU91
Mój Opel Astra H ---> [External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
Mój Opel Astra H ---> [External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
- m1ch
- Posty: 132
- Rejestracja: 12 wrz 2013, 23:35
- Imię: Michał
- Auto: AH
- Silnik: Z19DTH
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: Mrągowo
Kolego TomaszU91 nie tylko sprężyny MTS pasują do IDS+. Eibach również i uwzględniając prawdopodobnie niewielką różnicę w cenie, ja bym się zdecydował właśnie na te drugie
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 10 sie 2011, 21:33
- Imię: bartek
- Auto: Astra TwinTop
- Silnik: Z20LEL
- Województwo: mazowieckie
przecież rozmiar koła jest taki sam.TomaszU91 pisze: - skrzynia zbytnio nie lubi dużych felg w przypadku M32 (duże przeciążenia, by koło wprawić w ruch).
- m1ch
- Posty: 132
- Rejestracja: 12 wrz 2013, 23:35
- Imię: Michał
- Auto: AH
- Silnik: Z19DTH
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: Mrągowo
Kolego niestety się mylisz. Im szerszy kapeć, tym większe opory toczenia. Wyższe spalanie przy szerszej gumie nie bierze się z powietrza.
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 10 sie 2011, 21:33
- Imię: bartek
- Auto: Astra TwinTop
- Silnik: Z20LEL
- Województwo: mazowieckie
no tak ale średnica koła przecież się nie zmienia, a o tym mówię. Szerokość to jest oczywiste.
- Mushasi
- Posty: 532
- Rejestracja: 16 kwie 2014, 12:40
- Imię: Krzysztof
- Auto: Astra H
- Silnik: Z20LER
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Szczecin