Sprężyny do zawieszenia IDS+ - Opel Astra H
- TomaszU91
- Posty: 35
- Rejestracja: 20 maja 2013, 23:55
- Imię: Tomasz
- Auto: Opel Astra III (H)
- Silnik: 1.9 CDTI 150@2xx KM
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Pleszew
Re: Sprężyny do zawieszenia IDS+ - Opel Astra H
Prawdopodobnie nie są dedykowane - u mnie nigdy się nie utwardzają samoczynnie amorki, tylko poprzez włączenie trybu SPORT. Ale problem Twój może być inny - czytałem, że gdzieś pod nadkolami idą przewody, które nie lubią wilgoci - i styki przy amorkach też - zresztą jak elektronika - i tutaj może być Twoja przyczyna zaświecania się IDS+ na pulpicie (żółta kontrolka). Jeżeli ktoś mógłby mnie sprecyzować, to pewnie pomoże i Tobie .
TomaszU91
Mój Opel Astra H ---> [External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
Mój Opel Astra H ---> [External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
- sam100
- Posty: 157
- Rejestracja: 25 wrz 2012, 11:43
- Imię: Wojciech
- Auto: Opel Astra H 1.8 Sport
- Województwo: warmińsko-mazurskie
Sprężyna jest zamiennikiem i jest identyczna z tym co wymontowaliśmy. Kurczę nigdzie na diagnozę się nie mogę dostać. Wszędzie terminy pozajmowane.
*edyta
Jestem po diagnozie. Mój błędzik to: C0590 przerwany obwód zaworu tył prawy. Pytanko - czy to kabelek padł czy wtyczka może zdechła ? Jest możliwość, że sam amortyzator jest uszkodzony ? Nie cieknie, nie stuka, chodzi ładnie.
*edyta
Jestem po diagnozie. Mój błędzik to: C0590 przerwany obwód zaworu tył prawy. Pytanko - czy to kabelek padł czy wtyczka może zdechła ? Jest możliwość, że sam amortyzator jest uszkodzony ? Nie cieknie, nie stuka, chodzi ładnie.
- TomaszU91
- Posty: 35
- Rejestracja: 20 maja 2013, 23:55
- Imię: Tomasz
- Auto: Opel Astra III (H)
- Silnik: 1.9 CDTI 150@2xx KM
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Pleszew
Nigdy nie miałem problemu z IDS'ami, aczkolwiek jeśli samo się usztywnia zawieszenie to coś jest nie tak. Ogólnie kontrolka IDS+ zaświeciła mi się kilka razy, ale nigdy nie usztywniało się samoczynnie zawieszenie. Dodam, że zaświecała się mi tylko wtedy, kiedy coś było nie tak z osprzętem albo samymi amortyzatorami. Aczkolwiek w moich kilku przypadkach siadły łączniki stabilizatora, a raz źle koło było wyważone i kiedy biło, wywalało. Łączniki po polskich drogach nie przetrwają zbyt wiele, mimo iż jeżdżę naprawdę powoli po dziurach i omijam drogi, które znam, a które są dziurawe. Raz po sprowadzeniu auta wymieniałem łączniki i w sumie jutro kolejny raz. Może trafiła mi się felerna seria łączników, bo tylko lewy ma spory luz, a prawy nie. Dodam, że zawsze prawa strona siada szybciej (łapie pobocze itp.), a tu na odwrót. A łączniki dużo na nich nie na kulałem.
Jeśli chodzi o tą kontrolkę - może lepiej podjechać na stację diagnostyczną na chwytami - może są jakieś luzy w zawieszeniu? Sprawdziłbym przy okazji te wtyczki do amorków - może są zaśniedziałe. Innym rozwiązaniem jest podjechanie do szpeca z komputerem, ale najlepiej wtedy, kiedy kontrolka świeci. Błąd na pewno zostanie wtedy wyłoniony.
Nigdy nie miałem problemu, więc zbytnio pomóc nie umiem. Ewentualnie może jak miałeś uszkodzoną sprężynę - pękniętą - to uszkodziła skok amortyzatora - albo może coś wybite jest sworzeń albo poduszka amortyzatora? Różnie to bywa. Astry, a dokładnie ich elektronika, lubi zapamiętywać wszystko, szczególnie błędy, więc może trzeba po prostu przez OBD usunąć błędy i może będzie po problemie. Jednak bez komputera się nie obędzie.
Jeśli chodzi o tą kontrolkę - może lepiej podjechać na stację diagnostyczną na chwytami - może są jakieś luzy w zawieszeniu? Sprawdziłbym przy okazji te wtyczki do amorków - może są zaśniedziałe. Innym rozwiązaniem jest podjechanie do szpeca z komputerem, ale najlepiej wtedy, kiedy kontrolka świeci. Błąd na pewno zostanie wtedy wyłoniony.
Nigdy nie miałem problemu, więc zbytnio pomóc nie umiem. Ewentualnie może jak miałeś uszkodzoną sprężynę - pękniętą - to uszkodziła skok amortyzatora - albo może coś wybite jest sworzeń albo poduszka amortyzatora? Różnie to bywa. Astry, a dokładnie ich elektronika, lubi zapamiętywać wszystko, szczególnie błędy, więc może trzeba po prostu przez OBD usunąć błędy i może będzie po problemie. Jednak bez komputera się nie obędzie.
TomaszU91
Mój Opel Astra H ---> [External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
Mój Opel Astra H ---> [External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
- TomaszU91
- Posty: 35
- Rejestracja: 20 maja 2013, 23:55
- Imię: Tomasz
- Auto: Opel Astra III (H)
- Silnik: 1.9 CDTI 150@2xx KM
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Pleszew
Ewentualnie może jak miałeś uszkodzoną sprężynę - pękniętą - to uszkodziła skok amortyzatora - albo może coś wybite jest sworzeń albo poduszka amortyzatora? Różnie to bywa. Astry, a dokładnie ich elektronika, lubi zapamiętywać wszystko, szczególnie błędy, więc może trzeba po prostu przez OBD usunąć błędy i może będzie po problemie. Jednak bez komputera się nie obędzie.
TomaszU91
Mój Opel Astra H ---> [External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
Mój Opel Astra H ---> [External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
- sam100
- Posty: 157
- Rejestracja: 25 wrz 2012, 11:43
- Imię: Wojciech
- Auto: Opel Astra H 1.8 Sport
- Województwo: warmińsko-mazurskie
Tomasz jak zerkniesz na post ponad swoimi to już pisałem, że jestem po diagnozie techem i wiem czego i gdzie szukać (IDS świeci od tylnego prawego amora, srpężyna poszła z przodu więc to dwie oddzielne sprawy). W tym tygodniu będę to ogarniał. Poza tym mam jedną sprężynę na przód do idsa do opchnięcia
-
- Posty: 251
- Rejestracja: 08 paź 2011, 19:58
- Imię: Seba
- Auto: opel astra H 1,9 kombi
- Silnik: Z19DTH
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Polska
sprawdz wiązkę od kostki amora do następnej kostki , która łączy się na środku z tylną instalacją. Miałem identyczny problem przetarta była izolacja i robiło zwarcie i amory same się usztywniły. Masz na przewodzie osłonę rurkową plastikową to wyciągnij przewody z niej i sprawdzaj powoli przewody.
- sam100
- Posty: 157
- Rejestracja: 25 wrz 2012, 11:43
- Imię: Wojciech
- Auto: Opel Astra H 1.8 Sport
- Województwo: warmińsko-mazurskie
IDS zrobiony. Padł przewód gdzieś przy belce, który wcześniej by już naprawiany. Sporo czasu minęło zanim namierzono w którym miejscu jest przerwa ale udało się.
-
- Posty: 190
- Rejestracja: 06 lis 2012, 9:47
- Imię: Krzysiek
- Auto: Astra H GTC
- Silnik: 1.8XER
- Województwo: małopolskie
Witam
Odświeżam temat, chciałem się dowiedzieć bo szukałem ale nigdzie jasno nie jest napisane. Chcę w Astrze H GTC wymienić amortyzatory na zwykłe (bez IDS+), czy mogę zostawić stare sprężyny czy muszę razem z amortyzatorami wymienić dodatkowo sprężyny.
Odświeżam temat, chciałem się dowiedzieć bo szukałem ale nigdzie jasno nie jest napisane. Chcę w Astrze H GTC wymienić amortyzatory na zwykłe (bez IDS+), czy mogę zostawić stare sprężyny czy muszę razem z amortyzatorami wymienić dodatkowo sprężyny.
- TomaszU91
- Posty: 35
- Rejestracja: 20 maja 2013, 23:55
- Imię: Tomasz
- Auto: Opel Astra III (H)
- Silnik: 1.9 CDTI 150@2xx KM
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Pleszew
MI się wydaję, że po zmianie IDS+ na zwykłe amorki, trzeba wymieniać komplet - czyli amorek + sprężyna. Choć druga sprawa, że ludzie montują Kity Eibacha pod IDS+ i pasuje, więc ja jestem w kropce jak Ty. Sprężyna IDS+ może się różnić, może nie wyglądem, ale twardością, bądź większą ilością spiral... a co za tym idzie - auto przy seryjnych amorkach ze sprężynami IDS+ będzie mniej tłumiło (twardsze zawieszenie).
TomaszU91
Mój Opel Astra H ---> [External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
Mój Opel Astra H ---> [External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
- m1ch
- Posty: 132
- Rejestracja: 12 wrz 2013, 23:35
- Imię: Michał
- Auto: AH
- Silnik: Z19DTH
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: Mrągowo
Odpadł mi w lewej tylnej sprężynie najmniejszy zwój odpowiadający za tłumienie tych niby małych nierówności, jeździć z tym można, ale powoli myślę o wymianie. Pytanie - jakie sprężyny do kombi z IDS?