Sprężyny do zawieszenia IDS+ - Opel Astra H

Awatar użytkownika
TomaszU91

Użytkownik
Posty: 35
Rejestracja: 20 maja 2013, 23:55
Imię: Tomasz
Auto: Opel Astra III (H)
Silnik: 1.9 CDTI 150@2xx KM
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Pleszew

Re: Sprężyny do zawieszenia IDS+ - Opel Astra H

#11

Nieprzeczytany post autor: TomaszU91 »

Prawdopodobnie nie są dedykowane - u mnie nigdy się nie utwardzają samoczynnie amorki, tylko poprzez włączenie trybu SPORT. Ale problem Twój może być inny - czytałem, że gdzieś pod nadkolami idą przewody, które nie lubią wilgoci - i styki przy amorkach też - zresztą jak elektronika - i tutaj może być Twoja przyczyna zaświecania się IDS+ na pulpicie (żółta kontrolka). Jeżeli ktoś mógłby mnie sprecyzować, to pewnie pomoże i Tobie :).
TomaszU91
Mój Opel Astra H ---> [External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
sam100

Astro-maniak
Posty: 157
Rejestracja: 25 wrz 2012, 11:43
Imię: Wojciech
Auto: Opel Astra H 1.8 Sport
Województwo: warmińsko-mazurskie

#12

Nieprzeczytany post autor: sam100 »

Sprężyna jest zamiennikiem i jest identyczna z tym co wymontowaliśmy. Kurczę nigdzie na diagnozę się nie mogę dostać. Wszędzie terminy pozajmowane.

*edyta

Jestem po diagnozie. Mój błędzik to: C0590 przerwany obwód zaworu tył prawy. Pytanko - czy to kabelek padł czy wtyczka może zdechła ? Jest możliwość, że sam amortyzator jest uszkodzony ? Nie cieknie, nie stuka, chodzi ładnie.

Awatar użytkownika
TomaszU91

Użytkownik
Posty: 35
Rejestracja: 20 maja 2013, 23:55
Imię: Tomasz
Auto: Opel Astra III (H)
Silnik: 1.9 CDTI 150@2xx KM
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Pleszew

#13

Nieprzeczytany post autor: TomaszU91 »

Nigdy nie miałem problemu z IDS'ami, aczkolwiek jeśli samo się usztywnia zawieszenie to coś jest nie tak. Ogólnie kontrolka IDS+ zaświeciła mi się kilka razy, ale nigdy nie usztywniało się samoczynnie zawieszenie. Dodam, że zaświecała się mi tylko wtedy, kiedy coś było nie tak z osprzętem albo samymi amortyzatorami. Aczkolwiek w moich kilku przypadkach siadły łączniki stabilizatora, a raz źle koło było wyważone i kiedy biło, wywalało. Łączniki po polskich drogach nie przetrwają zbyt wiele, mimo iż jeżdżę naprawdę powoli po dziurach i omijam drogi, które znam, a które są dziurawe. Raz po sprowadzeniu auta wymieniałem łączniki i w sumie jutro kolejny raz. Może trafiła mi się felerna seria łączników, bo tylko lewy ma spory luz, a prawy nie. Dodam, że zawsze prawa strona siada szybciej (łapie pobocze itp.), a tu na odwrót. A łączniki dużo na nich nie na kulałem.

Jeśli chodzi o tą kontrolkę - może lepiej podjechać na stację diagnostyczną na chwytami - może są jakieś luzy w zawieszeniu? Sprawdziłbym przy okazji te wtyczki do amorków - może są zaśniedziałe. Innym rozwiązaniem jest podjechanie do szpeca z komputerem, ale najlepiej wtedy, kiedy kontrolka świeci. Błąd na pewno zostanie wtedy wyłoniony.

Nigdy nie miałem problemu, więc zbytnio pomóc nie umiem.
Ewentualnie może jak miałeś uszkodzoną sprężynę - pękniętą - to uszkodziła skok amortyzatora - albo może coś wybite jest sworzeń albo poduszka amortyzatora? Różnie to bywa. Astry, a dokładnie ich elektronika, lubi zapamiętywać wszystko, szczególnie błędy, więc może trzeba po prostu przez OBD usunąć błędy i może będzie po problemie. Jednak bez komputera się nie obędzie.
TomaszU91
Mój Opel Astra H ---> [External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
TomaszU91

Użytkownik
Posty: 35
Rejestracja: 20 maja 2013, 23:55
Imię: Tomasz
Auto: Opel Astra III (H)
Silnik: 1.9 CDTI 150@2xx KM
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Pleszew

#14

Nieprzeczytany post autor: TomaszU91 »

Ewentualnie może jak miałeś uszkodzoną sprężynę - pękniętą - to uszkodziła skok amortyzatora - albo może coś wybite jest sworzeń albo poduszka amortyzatora? Różnie to bywa. Astry, a dokładnie ich elektronika, lubi zapamiętywać wszystko, szczególnie błędy, więc może trzeba po prostu przez OBD usunąć błędy i może będzie po problemie. Jednak bez komputera się nie obędzie.
TomaszU91
Mój Opel Astra H ---> [External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
sam100

Astro-maniak
Posty: 157
Rejestracja: 25 wrz 2012, 11:43
Imię: Wojciech
Auto: Opel Astra H 1.8 Sport
Województwo: warmińsko-mazurskie

#15

Nieprzeczytany post autor: sam100 »

Tomasz jak zerkniesz na post ponad swoimi to już pisałem, że jestem po diagnozie techem i wiem czego i gdzie szukać (IDS świeci od tylnego prawego amora, srpężyna poszła z przodu więc to dwie oddzielne sprawy). W tym tygodniu będę to ogarniał. Poza tym mam jedną sprężynę na przód do idsa do opchnięcia ;)

nynek11

Astro-maniak
Posty: 251
Rejestracja: 08 paź 2011, 19:58
Imię: Seba
Auto: opel astra H 1,9 kombi
Silnik: Z19DTH
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Polska

#16

Nieprzeczytany post autor: nynek11 »

sprawdz wiązkę od kostki amora do następnej kostki , która łączy się na środku z tylną instalacją. Miałem identyczny problem przetarta była izolacja i robiło zwarcie i amory same się usztywniły. Masz na przewodzie osłonę rurkową plastikową to wyciągnij przewody z niej i sprawdzaj powoli przewody.

Awatar użytkownika
sam100

Astro-maniak
Posty: 157
Rejestracja: 25 wrz 2012, 11:43
Imię: Wojciech
Auto: Opel Astra H 1.8 Sport
Województwo: warmińsko-mazurskie

#17

Nieprzeczytany post autor: sam100 »

IDS zrobiony. Padł przewód gdzieś przy belce, który wcześniej by już naprawiany. Sporo czasu minęło zanim namierzono w którym miejscu jest przerwa ale udało się. :mrgreen:

Krzysiek1

Astro-maniak
Posty: 190
Rejestracja: 06 lis 2012, 9:47
Imię: Krzysiek
Auto: Astra H GTC
Silnik: 1.8XER
Województwo: małopolskie

#18

Nieprzeczytany post autor: Krzysiek1 »

Witam

Odświeżam temat, chciałem się dowiedzieć bo szukałem ale nigdzie jasno nie jest napisane. Chcę w Astrze H GTC wymienić amortyzatory na zwykłe (bez IDS+), czy mogę zostawić stare sprężyny czy muszę razem z amortyzatorami wymienić dodatkowo sprężyny.

Awatar użytkownika
TomaszU91

Użytkownik
Posty: 35
Rejestracja: 20 maja 2013, 23:55
Imię: Tomasz
Auto: Opel Astra III (H)
Silnik: 1.9 CDTI 150@2xx KM
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Pleszew

#19

Nieprzeczytany post autor: TomaszU91 »

MI się wydaję, że po zmianie IDS+ na zwykłe amorki, trzeba wymieniać komplet - czyli amorek + sprężyna. Choć druga sprawa, że ludzie montują Kity Eibacha pod IDS+ i pasuje, więc ja jestem w kropce jak Ty. Sprężyna IDS+ może się różnić, może nie wyglądem, ale twardością, bądź większą ilością spiral... :) a co za tym idzie - auto przy seryjnych amorkach ze sprężynami IDS+ będzie mniej tłumiło (twardsze zawieszenie).
TomaszU91
Mój Opel Astra H ---> [External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
m1ch

Astro-maniak
Posty: 132
Rejestracja: 12 wrz 2013, 23:35
Imię: Michał
Auto: AH
Silnik: Z19DTH
Województwo: warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: Mrągowo

#20

Nieprzeczytany post autor: m1ch »

Odpadł mi w lewej tylnej sprężynie najmniejszy zwój odpowiadający za tłumienie tych niby małych nierówności, jeździć z tym można, ale powoli myślę o wymianie. Pytanie - jakie sprężyny do kombi z IDS?

ODPOWIEDZ