Sprawność amortyzatorów

Nuniek

Astro-maniak
Posty: 185
Rejestracja: 25 mar 2012, 18:19
Imię: Łukasz
Auto: Astra H
Silnik: Z19DTH
Województwo: śląskie

Sprawność amortyzatorów

#11

Nieprzeczytany post autor: Nuniek »

Robiłem przegląd było ok ale nie dawało mi spokoju stukanie. Wymieniłem łozyska górne i co się okazało, sprężyny ułamane obie, amortyzator zero sprawności. Tak miałem w clio tydzień po przeglądzie. W astrze czeka mnie takie samo sprawdzenie dobrze że już tylko wizualne bo na trzepakach chyba nic nie wyjdzie.

Awatar użytkownika
ilek8822

Przedstawiciel Regionu
Posty: 3066
Rejestracja: 15 sty 2011, 12:20
Imię: Kamil
Auto: Astra GSI
Silnik: c20xe
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Łagiewniki (koło Wrocławia)

#12

Nieprzeczytany post autor: ilek8822 »

Ponoć amory jak już mają mniej niż 50% powinno się je wymieniać. A nowe mają chyba koło 70-80% jak się nie mylę ? Ja w swoim wytłukłem z tyłu do 24%. I serio nie czuć było żadnych anomalii, aż tu z dnia na dzień jeb, myślałem że mi belka wyjeżdża :P Jade sprawdzić, a gość do mnie "Panie, jak pan z tym jeździsz toż to masakra jakaś " :P

Ogónie nie ma to jak własną dupką oszacować, bo maszyny jak widać różnie pokazują. ;)

maniuu

Astro-maniak
Posty: 81
Rejestracja: 19 paź 2014, 22:28
Auto: Astra H
Województwo: wielkopolskie

#13

Nieprzeczytany post autor: maniuu »

hoho widzę że temat się trochę rozwinął. miło

Co wymieniać w przypadku spadku "sprawności"? Same sprężyny czy całe amory?
I orientujecie się może, jaka jest cena tych części do Astry GTC OPC?

Toldik

Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: 02 cze 2016, 19:47
Imię: Sławek
Auto: Astra H Hatchback 5D Edition
Silnik: Z16XEP 105KM
Województwo: mazowieckie

#14

Nieprzeczytany post autor: Toldik »

Rozumiem że cały czas piszemy o tyle i o zwykłych amorkach nie IDS tak?
Za sprawność tłumienia odpowiadają amorki i jeśli chcesz poprawy to trzeba właśnie je wymienić.

Sprężyny jeśli całe i nie skorodowane a samochód stoi normalnie nie przysiadł to zostaw.
Można się pokusić o wymianę odbojów / podkładek sprężyn.
Górne lubią parcieć w oryginale są z poliuretanu (kolor żółty jak nowe, u Ciebie już zapewne będą czarne od brudu)
Dobrym zamiennikiem na górę są FEBI nr kat. FE38228 - poliuretanowe żółte. (zwykłe gumowe też sprzedają na alle... są tańsze ale nie wiem jak się spisują).
Na dole pod sprężyną jest zwykła guma zamiennik robi np. MAGNUM TECHNOLOGY nr A8X006MT.

Co do amorków to najczęściej polecane firmy to Sachs, Kayaba, Bilstein.
Z tej trójki najtańsze będą Kayaby a najdroższe Sachsy.

Na pierwszy montaż w fabryce amortyzatory z regulacją tłumienia czyli IDS dostarczał SACHS.
Zwykłe to już niekoniecznie on.

p.s. kiedyś taki artykuł znalazłem jest z 2006 roku i tu piszą, że do Astry H zwykłe amorki dostarczał Delphi, na tył z fabryki z Hiszpanii, a na przód z Krosna.

nawet jeszcze ten link działa:
[External Link Removed for Guests]

U siebie jak wymieniałem tył na oryginałach nie można było rozszyfrować producenta były tylko numery GM.
Pamiętam parę lat temu przy wymianie, że w Corsie C na tyle rzeczywiście w oryginale był wsadzony Delphi.

Pzdr.
Ostatnio zmieniony 24 lis 2016, 12:28 przez Toldik, łącznie zmieniany 3 razy.

ODPOWIEDZ