Sprawność amortyzatorów
-
- Posty: 185
- Rejestracja: 25 mar 2012, 18:19
- Imię: Łukasz
- Auto: Astra H
- Silnik: Z19DTH
- Województwo: śląskie
Sprawność amortyzatorów
Robiłem przegląd było ok ale nie dawało mi spokoju stukanie. Wymieniłem łozyska górne i co się okazało, sprężyny ułamane obie, amortyzator zero sprawności. Tak miałem w clio tydzień po przeglądzie. W astrze czeka mnie takie samo sprawdzenie dobrze że już tylko wizualne bo na trzepakach chyba nic nie wyjdzie.
- ilek8822
- Posty: 3066
- Rejestracja: 15 sty 2011, 12:20
- Imię: Kamil
- Auto: Astra GSI
- Silnik: c20xe
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Łagiewniki (koło Wrocławia)
Ponoć amory jak już mają mniej niż 50% powinno się je wymieniać. A nowe mają chyba koło 70-80% jak się nie mylę ? Ja w swoim wytłukłem z tyłu do 24%. I serio nie czuć było żadnych anomalii, aż tu z dnia na dzień jeb, myślałem że mi belka wyjeżdża Jade sprawdzić, a gość do mnie "Panie, jak pan z tym jeździsz toż to masakra jakaś "
Ogónie nie ma to jak własną dupką oszacować, bo maszyny jak widać różnie pokazują.
Ogónie nie ma to jak własną dupką oszacować, bo maszyny jak widać różnie pokazują.
Moja GSI
ASIA by ilek8822 The rise of GSI str.42
BMW E38 Cyganeczka
BMW E38 czyli Cyganeczka by ilek8822
ASIA by ilek8822 The rise of GSI str.42
BMW E38 Cyganeczka
BMW E38 czyli Cyganeczka by ilek8822
-
- Posty: 81
- Rejestracja: 19 paź 2014, 22:28
- Auto: Astra H
- Województwo: wielkopolskie
hoho widzę że temat się trochę rozwinął. miło
Co wymieniać w przypadku spadku "sprawności"? Same sprężyny czy całe amory?
I orientujecie się może, jaka jest cena tych części do Astry GTC OPC?
Co wymieniać w przypadku spadku "sprawności"? Same sprężyny czy całe amory?
I orientujecie się może, jaka jest cena tych części do Astry GTC OPC?
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 02 cze 2016, 19:47
- Imię: Sławek
- Auto: Astra H Hatchback 5D Edition
- Silnik: Z16XEP 105KM
- Województwo: mazowieckie
Rozumiem że cały czas piszemy o tyle i o zwykłych amorkach nie IDS tak?
Za sprawność tłumienia odpowiadają amorki i jeśli chcesz poprawy to trzeba właśnie je wymienić.
Sprężyny jeśli całe i nie skorodowane a samochód stoi normalnie nie przysiadł to zostaw.
Można się pokusić o wymianę odbojów / podkładek sprężyn.
Górne lubią parcieć w oryginale są z poliuretanu (kolor żółty jak nowe, u Ciebie już zapewne będą czarne od brudu)
Dobrym zamiennikiem na górę są FEBI nr kat. FE38228 - poliuretanowe żółte. (zwykłe gumowe też sprzedają na alle... są tańsze ale nie wiem jak się spisują).
Na dole pod sprężyną jest zwykła guma zamiennik robi np. MAGNUM TECHNOLOGY nr A8X006MT.
Co do amorków to najczęściej polecane firmy to Sachs, Kayaba, Bilstein.
Z tej trójki najtańsze będą Kayaby a najdroższe Sachsy.
Na pierwszy montaż w fabryce amortyzatory z regulacją tłumienia czyli IDS dostarczał SACHS.
Zwykłe to już niekoniecznie on.
p.s. kiedyś taki artykuł znalazłem jest z 2006 roku i tu piszą, że do Astry H zwykłe amorki dostarczał Delphi, na tył z fabryki z Hiszpanii, a na przód z Krosna.
nawet jeszcze ten link działa:
[External Link Removed for Guests]
U siebie jak wymieniałem tył na oryginałach nie można było rozszyfrować producenta były tylko numery GM.
Pamiętam parę lat temu przy wymianie, że w Corsie C na tyle rzeczywiście w oryginale był wsadzony Delphi.
Pzdr.
Za sprawność tłumienia odpowiadają amorki i jeśli chcesz poprawy to trzeba właśnie je wymienić.
Sprężyny jeśli całe i nie skorodowane a samochód stoi normalnie nie przysiadł to zostaw.
Można się pokusić o wymianę odbojów / podkładek sprężyn.
Górne lubią parcieć w oryginale są z poliuretanu (kolor żółty jak nowe, u Ciebie już zapewne będą czarne od brudu)
Dobrym zamiennikiem na górę są FEBI nr kat. FE38228 - poliuretanowe żółte. (zwykłe gumowe też sprzedają na alle... są tańsze ale nie wiem jak się spisują).
Na dole pod sprężyną jest zwykła guma zamiennik robi np. MAGNUM TECHNOLOGY nr A8X006MT.
Co do amorków to najczęściej polecane firmy to Sachs, Kayaba, Bilstein.
Z tej trójki najtańsze będą Kayaby a najdroższe Sachsy.
Na pierwszy montaż w fabryce amortyzatory z regulacją tłumienia czyli IDS dostarczał SACHS.
Zwykłe to już niekoniecznie on.
p.s. kiedyś taki artykuł znalazłem jest z 2006 roku i tu piszą, że do Astry H zwykłe amorki dostarczał Delphi, na tył z fabryki z Hiszpanii, a na przód z Krosna.
nawet jeszcze ten link działa:
[External Link Removed for Guests]
U siebie jak wymieniałem tył na oryginałach nie można było rozszyfrować producenta były tylko numery GM.
Pamiętam parę lat temu przy wymianie, że w Corsie C na tyle rzeczywiście w oryginale był wsadzony Delphi.
Pzdr.
Ostatnio zmieniony 24 lis 2016, 12:28 przez Toldik, łącznie zmieniany 3 razy.