Sprawność amortyzatorów
-
- Posty: 81
- Rejestracja: 19 paź 2014, 22:28
- Auto: Astra H
- Województwo: wielkopolskie
Sprawność amortyzatorów
Witam,
co sądzicie o przyczepności mojej Asi (badanie w BS podczas przeglądów):
2014: oś przednia 71%/68%, oś tylna 37%/34%
2016: oś przednia 67%/67%, oś tylna 42%/44%
1. Możliwe jest by zawieszenie tylnej osi samo się polepszyło (przejechałem przez 2 lata około 15k km)? Czy to zwykłe "zmęczenie materiału" stacji diagnostycznej w SKP?
2. Czy wartości tylnej osi są jeszcze ok? Auto jest w linii OPC z fabrycznie obniżonym zawieszeniem i nie wiem czy mogę dosłownie interpretować tą wartość, jeśli badanie w SKP jest uniwersalne dla wszystkich marek, rodzajów nadwozia itp?
Poproszę o komentarz
pozdrawiam
co sądzicie o przyczepności mojej Asi (badanie w BS podczas przeglądów):
2014: oś przednia 71%/68%, oś tylna 37%/34%
2016: oś przednia 67%/67%, oś tylna 42%/44%
1. Możliwe jest by zawieszenie tylnej osi samo się polepszyło (przejechałem przez 2 lata około 15k km)? Czy to zwykłe "zmęczenie materiału" stacji diagnostycznej w SKP?
2. Czy wartości tylnej osi są jeszcze ok? Auto jest w linii OPC z fabrycznie obniżonym zawieszeniem i nie wiem czy mogę dosłownie interpretować tą wartość, jeśli badanie w SKP jest uniwersalne dla wszystkich marek, rodzajów nadwozia itp?
Poproszę o komentarz
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 11 lis 2016, 0:45 przez FalconTech, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 02 cze 2016, 19:47
- Imię: Sławek
- Auto: Astra H Hatchback 5D Edition
- Silnik: Z16XEP 105KM
- Województwo: mazowieckie
Sprawność która wychodzi podczas testu na SKP zależy od wielu czynników (może miałeś inne ciśnienie w kołach podczas tych dwóch pomiarów, ilość paliwa w baku itp..)
Polepszyć się raczej nie miało prawa.
Moim zdaniem tył do wymiany.
Miesiąc temu u siebie wymieniłem tylne amorki, a na stacji podczas przeglądu wypluło tył w okolicy 50%.
Po wymianie duża różnica na plus czuć teraz, że tył naprawdę trzyma, jest też sporo sztywniej.
Pzdr.
Polepszyć się raczej nie miało prawa.
Moim zdaniem tył do wymiany.
Miesiąc temu u siebie wymieniłem tylne amorki, a na stacji podczas przeglądu wypluło tył w okolicy 50%.
Po wymianie duża różnica na plus czuć teraz, że tył naprawdę trzyma, jest też sporo sztywniej.
Pzdr.
- przemty
- Posty: 6093
- Rejestracja: 24 lut 2011, 10:45
- Imię: Przemek
- Auto: była AF, jest AH
- Silnik: był 17D, jest Z18XE
- Województwo: podkarpackie
- Lokalizacja: Sanok
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 2 razy
Tył do wymiany już od 2014 roku, przecież to niemal nie trzyma się drogi...
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 81
- Rejestracja: 19 paź 2014, 22:28
- Auto: Astra H
- Województwo: wielkopolskie
a jak pytałem czy już to robić to mi mówili, że jeszcze nie - że tego typu sportowe zawieszenie inaczej się sprawuje na teście itp ;]
na wiosnę zrobię z tym porządek,
dzięki!
na wiosnę zrobię z tym porządek,
dzięki!
- przemty
- Posty: 6093
- Rejestracja: 24 lut 2011, 10:45
- Imię: Przemek
- Auto: była AF, jest AH
- Silnik: był 17D, jest Z18XE
- Województwo: podkarpackie
- Lokalizacja: Sanok
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 2 razy
Jakby naprawdę zachowywało się inaczej to miałbyś zbliżone wyniki dla przodu i tyłu bo przecież zawieszenie tego typu masz na obu osiach. Teraz jedna oś wychodzi słabsza o połowę niż druga. jedyny przypadek o jakim wiem,że niemal nowe amortyzatorymiały 30% z tyłu występował w małych/lekkich samochodach napędzanych na przednią oś
[External Link Removed for Guests]
- FalconTech
- Posty: 5505
- Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
- Imię: Paweł
- Auto: NaN
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 14 razy
- Pomocny: 28 razy
- Kontakt:
Jakby tak było to gwint by nie miał prawa przejść tego testu.
Było już gdzieś na forum odnośnie pomiarów na SKP i z doświadczeń wielu kierowców wynika, że nie ma co wierzyć w te wyniki. Bo jednego dnia na kilku stacjach mieli wyniki od super amorów po kompletnie nie nadające się do jazdy.
Było już gdzieś na forum odnośnie pomiarów na SKP i z doświadczeń wielu kierowców wynika, że nie ma co wierzyć w te wyniki. Bo jednego dnia na kilku stacjach mieli wyniki od super amorów po kompletnie nie nadające się do jazdy.
Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.
-
- Posty: 775
- Rejestracja: 19 gru 2015, 15:39
- Imię: Henryk
- Auto: inny
- Silnik: 3,0
- Województwo: śląskie
- Wdzięczny: 3 razy
- Pomocny: 32 razy
Kolego zmień tytuł, bo nieco mnie skręca. Zrozumiałe jest rozpatrywanie kwestii przyczepności w zależności od rodzaju i stopnia zużycia ogumienia, warunków pogodowych, rodzaju nawierzchni drogi, ale Ty opisujesz badanie fizycznych właściwości amortyzatorów - ich sprawności, a to zupełnie inna para kaloszy.
specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych
- Misza
- Posty: 1491
- Rejestracja: 01 sty 2015, 19:32
- Imię: Michał
- Auto: ASTRA J COSMO AT; Forester SF 2.0
- Silnik: A16LET
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: Ełk
- Wdzięczny: 4 razy
- Pomocny: 11 razy
- Kontakt:
Przegląd w każdym samochodzie jaki miałem wypadał w zimę. Zawsze prosiłem o dokładne sprawdzenie stanu auta. Kiedyś usłyszałem od znajomego diagnosty, że badania sprawności amortyzatorów w zimę, to pomyłka, bo zawsze wyjdą dobrze. Nie wiem ile w tym prawdy.
- Wydaje mi się, że nawet swoją Astrą bym przejechał tą drogę, bez większych problemów
- Zakopałbyś się. widać już zboczone myślenie użytkownika Subaru
- Zakopałbyś się. widać już zboczone myślenie użytkownika Subaru
-
- Posty: 2406
- Rejestracja: 02 wrz 2008, 16:35
- Auto: Astra
- Województwo: Zagranica - Azja
Duzo jak i ciezko badac autka na glebie,z igla zawiasem ale w wój twarde i o malym skoku zawiasu
- mk5
- Posty: 6258
- Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
- Imię: Marek
- Auto: Seat Leon
- Silnik: 1.9TDI
- Województwo: lubelskie
- Wdzięczny: 96 razy
- Pomocny: 114 razy
To prawda, na własnym aucie -w zimie miałem wiekszą sprawnosc auta niz w lecie.Misza pisze:QR_BBPOST Przegląd w każdym samochodzie jaki miałem wypadał w zimę. Zawsze prosiłem o dokładne sprawdzenie stanu auta. Kiedyś usłyszałem od znajomego diagnosty, że badania sprawności amortyzatorów w zimę, to pomyłka, bo zawsze wyjdą dobrze. Nie wiem ile w tym prawdy.
Zreszta takie badania nie do konca wiarygodne.