konserwacja podwozia

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4539
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,288kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 22 razy
Pomocny: 69 razy

konserwacja podwozia

#11

Nieprzeczytany post autor: Automat »

Znasz nazwy preparatów jakich użył ?

VectorOPC

Astro-maniak
Posty: 1050
Rejestracja: 29 mar 2012, 21:02
Imię: Przemek
Auto: Golf VII
Województwo: małopolskie
Pomocny: 1 raz

#12

Nieprzeczytany post autor: VectorOPC »

Pawle, oczywiście jak dla mnie możesz tłumik wysmarować nawet ropą. Fakt jest jednak taki, że układ wydechowy rozgrzewa się nawet do okolic 500'C. Valvoline (jak każdy znany mnie producent) KATEGORYCZNIE zabrania używania swoich preparatów na powierzchniach, które narażone są na działanie wysokiej temperatury. Twój profesjonalista powinien o tym wiedzieć (wszak chwali się znajomością chemii, oraz gani popularnego Bolla (dość odważnie zresztą)). Istnieje realne ryzyko pożaru takiego pojazdu, dlatego ja osobiście zalecam Ci wycieczkę do swojego specjalisty w celu poprawy spartaczonej pracy za którą zapłaciłeś. Dodatkowo możesz wspomnieć, że Valovline zabrania użycia swoich preparatów na ruchomych częściach mechanicznych. Pozdrawiam też fachowca, który nałożył ten preparat chemiczny na części gumowe zawieszenia. Degradacja tych elementów nastąpi co najmniej 3x szybciej niż normatywny czas starzenia gumy.
Jeśli chodzi o przedłużenie życia tłumika - jestem praktycznie pewien, że działanie tej chemii go skróci. Tym bardziej, że masz samochód z silnikiem Diesla.

Tak czy siak - w Twoim samochodzie wykonano niesamowitą wręcz partacką pracę, za którą nie powinieneś zapłacić nawet grosza. Niestety. Fakt Twojego zadowolenia z wykonanych szkód w Twoim pojeździe jest dodatkowo zadziwiający. Przykład pracy Twojego fachowca, to typowy przykład pracy naszych rodzimych rzeźbiarzy. Na chemii niby się znają dobrze (Bolla nie używa, ale Valvoline'a tak), ale nie przyswoił do końca wiedzy dość potrzebnej w temacie konserwacji - działania takich preparatów na elementy z tworzyw sztucznych i gumowych, oraz naraża Cię na realne niebezpieczeństwo pożaru takiego pojazdu.
Cieszę się niezmiernie, że Twój kolega od Pandy ma szczęście jeździć taką rzeźbą już rok bezproblemowo. Mam nadzieję, że Tobie również się poszczęści.
Zapraszam do kontaktu: ppitek@tlen.pl

kaliope

Astro-maniak
Posty: 153
Rejestracja: 03 lis 2015, 6:46
Imię: Paweł
Auto: zafira
Silnik: z19dt
Województwo: małopolskie
Pomocny: 8 razy

#13

Nieprzeczytany post autor: kaliope »

Boll do Valvoline to jak syrena do bmw. Niemniej jednak, nawet jak według Ciebie jest inaczej, wiele jadu i cynizmu w Twojej wypowiedzi odczytuje Przemku. Ja wydałem 2 tys na oba auta i uważam, że to bardzo dobrze wydane pieniądze a Twoje złosilwe i cyniczne komentarze muszę zingnorować przy całym szacunku do Twojej osoby. Przyzwyczaiłem się już do jadu na polskich forach. Na brytyjskich tego nie ma a jestem aktywny na kilku. Pozdrawiam Cie serdecznie.

EDIT:
Automat pisze:QR_BBPOST Znasz nazwy preparatów jakich użył ?
Nie pamiętam dokładnie ale chyba:
Do profili zamkniętych Valvoline ML
Na rdze Tectyl Multi Purpose 506
Na koniec na podwozie Tectyl BodySafe
Ostatnio zmieniony 30 lis 2016, 19:45 przez kaliope, łącznie zmieniany 5 razy.

VectorOPC

Astro-maniak
Posty: 1050
Rejestracja: 29 mar 2012, 21:02
Imię: Przemek
Auto: Golf VII
Województwo: małopolskie
Pomocny: 1 raz

#14

Nieprzeczytany post autor: VectorOPC »

W żadnym wypadku nie są złośliwe. Boll ma kilka świetnych preparatów, a kilka bardzo słabych. To marka, której niestety nie da się typowo po Polsku zaszufladkować - mimo że bardzo to lubimy.
Przykro mi, że nie dajesz sobie pewnych rzeczy wytłumaczyć. Praca, którą wykonał Twój fachowiec byłaby OK gdyby:
- zdjąć przed tą pryskaniną układ wydechowy, lub odpowiednio go zabezpieczyć,
- zabezpieczyć elementy gumowe.

Wtedy wszystko by się zgadzało. Tak niestety mamy wykonaną "pryskaninę" podwozia dobrym preparatem. Bez ładu i składu, a wręcz na szkodę samego pojazdu. Mam chwalić coś, co jest wykonane zwyczajnie źle ? Wtedy będzie miło i przyjemnie, tylko ze szkodą dla innych.
Mało tego - Valvoline ma masę filmów instruktażowych - założę się, że żaden z ich niedoinformowanych specjalistów nie nałożył takiej powłoki na układ wydechowy, czy elementy z gumy. Tacy niedoinformowani są. Możesz poszukać, a nóż się mylę.
Serio nie widzisz tego jaką masz fuszerkę odwaloną za 2000zł w dwóch samochodach ? Czy po prostu chwalisz swoje ?
Zapraszam do kontaktu: ppitek@tlen.pl

Awatar użytkownika
nismo

Astro-maniak
Posty: 3688
Rejestracja: 14 sty 2011, 14:53
Imię: Michał
Auto: Astra J HB & Astra H Kombi
Silnik: b14net & z18xe
Województwo: zachodniopomorskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 143 razy

#15

Nieprzeczytany post autor: nismo »

Strasznie to wygląda, dlatego ja zawsze konserwacje robię sam i zamiast tysiaka to wychodzi 300-400pln.A co najważniejsze poświęcam więcej uwagi na miejsca newralgiczne. Tłumiki oczyszczam i w całości traktuje srebrzanka dzięki temu służą mi dłużnej
Ostatnio zmieniony 30 lis 2016, 20:00 przez nismo, łącznie zmieniany 1 raz.

tomwysoc

Użytkownik
Posty: 53
Rejestracja: 08 lip 2016, 9:28
Imię: Tomasz
Auto: Astra H
Silnik: Z19dt
Województwo: śląskie

#16

Nieprzeczytany post autor: tomwysoc »

A tak naprawde wypadało by zdemontować pół zawiasu aby zabezpieczyć elementy gumowe, i żeby mocowania były zakonserwowane

kaliope

Astro-maniak
Posty: 153
Rejestracja: 03 lis 2015, 6:46
Imię: Paweł
Auto: zafira
Silnik: z19dt
Województwo: małopolskie
Pomocny: 8 razy

#17

Nieprzeczytany post autor: kaliope »

nismo pisze:QR_BBPOST Strasznie to wygląda,

kolejny życzliwy Polak. Brawo TY .


nismo pisze: zamiast tysiaka to wychodzi 300-400pln.
Kup Valvolina za 300-400zł na 3 warstwy podwozia i profile zamknięte i powiedz gdzie kupiłeś.
Ostatnio zmieniony 30 lis 2016, 20:58 przez kaliope, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4539
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,288kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 22 razy
Pomocny: 69 razy

#18

Nieprzeczytany post autor: Automat »

kaliope pisze:QR_BBPOST Nie pamiętam dokładnie ale chyba: Do profili zamkniętych Valvoline ML
Na rdze Tectyl Multi Purpose 506 .Na koniec na podwozie Tectyl BodySafe
Dzięki za informacje.

VectorOPC

Astro-maniak
Posty: 1050
Rejestracja: 29 mar 2012, 21:02
Imię: Przemek
Auto: Golf VII
Województwo: małopolskie
Pomocny: 1 raz

#19

Nieprzeczytany post autor: VectorOPC »

Tectyl BodySafe mam po 91zł/5L. Ile Ci tego weszło ? Za 300zł może być ciezko, ale 400-450zl za wszystko pewnie wyjdzie. Dostałeś Pawle konstruktywną krytykę, a nie czcze gadanie. Drzwi zakonserwowałeś ? W Zafirach to leci najbardziej.
Zapraszam do kontaktu: ppitek@tlen.pl

kaliope

Astro-maniak
Posty: 153
Rejestracja: 03 lis 2015, 6:46
Imię: Paweł
Auto: zafira
Silnik: z19dt
Województwo: małopolskie
Pomocny: 8 razy

#20

Nieprzeczytany post autor: kaliope »

Całe auto zostało zakonserwowane bardzo dokładnie, zglądalem w wiele dziur. Nie wiem skąd też info, że w zafirze lecą drzwi. Jestem na Klubzafira od 6 lat...jestem tam global modem i współtworzyłem ten klub od początku i znam zafiry bardzo dobrze. Byłem w Zafiraklub, Jestem na dwóch klubach brytyjskich i jeszcze sie nie spotkałem z rdzą w drzwiach. Jak już coś to rdzewjeją tylne klapy z uwagi na złą konstrukcje listwy ozdobnej i progi, z uwagi na felerne uszczelki w pierwszych modelach.
Zresztą sam mam te uszczelki i już dawno się noszę z zamiarem ich zmiany. Sama blacha kompletnie nie rdzewieje.
Ostatnio zmieniony 30 lis 2016, 21:09 przez kaliope, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ