Opel Astra H dźwięk podczas cofania
- rage
- Posty: 4
- Rejestracja: 10 mar 2017, 20:31
- Auto: Astra 3 h
- Województwo: pomorskie
Opel Astra H dźwięk podczas cofania
Witam
Od kilku miesięcy jestem posiadaczem Astry 3 H.
Od początku podczas jazdy wydawała sporadycznie charakterystyczny dźwięk podczas jazdy.
W tym filmiku jest dźwięk jaki był słyszalny podczas jazdy.
[External Link Removed for Guests]
Dźwięk pojawiał się i znikał nie było na to reguły, i podczas porannej jak i wielogodzinnej jazdy czy też powolnego toczenia się na parkingu.
Dźwięk dochodził z tylnego koła od strony kierowcy, które tak jakby delikatnie wibrowało jak się wydobywał. Koło od strony pasażera nie miało tych wibracji.
Podczas delikatnego skręcenia w prawo ustawał, również przestawał być słyszalny jak nacisnęło się delikatnie hamulec.
Dźwięk podczas cofania jest identyczny to znalezionego w sieci w filmiku poniżej.
[External Link Removed for Guests]
Pierwsza wizyta u mechanika: wymiana klocków
Dzień później to samo objawy wróciły. W międzyczasie zmieniane zostały opony.
Druga wizyta u mechanika: czyszczenie całego układu hamulcowego
Tydzień później objawy powróciły
Trzecia wizyta u mechanika: regeneracja zacisku hamulcowego (tylnego od strony kierowcy) + odpowietrzenie, uzupełnienie płynu hamulcowego.
Trzecia naprawa była w piątek i wrócił charakterystyczny dźwięk podczas cofania, boje się że wibracyjny dźwięk podczas jazdy do przodu również wróci.
Czy ma ktoś pomysł co może go powodować?
Czy dźwięk podczas jazdy do przodu i ten podczas jazdy do tyłu mogą mieć różne przyczyny?
Od kilku miesięcy jestem posiadaczem Astry 3 H.
Od początku podczas jazdy wydawała sporadycznie charakterystyczny dźwięk podczas jazdy.
W tym filmiku jest dźwięk jaki był słyszalny podczas jazdy.
[External Link Removed for Guests]
Dźwięk pojawiał się i znikał nie było na to reguły, i podczas porannej jak i wielogodzinnej jazdy czy też powolnego toczenia się na parkingu.
Dźwięk dochodził z tylnego koła od strony kierowcy, które tak jakby delikatnie wibrowało jak się wydobywał. Koło od strony pasażera nie miało tych wibracji.
Podczas delikatnego skręcenia w prawo ustawał, również przestawał być słyszalny jak nacisnęło się delikatnie hamulec.
Dźwięk podczas cofania jest identyczny to znalezionego w sieci w filmiku poniżej.
[External Link Removed for Guests]
Pierwsza wizyta u mechanika: wymiana klocków
Dzień później to samo objawy wróciły. W międzyczasie zmieniane zostały opony.
Druga wizyta u mechanika: czyszczenie całego układu hamulcowego
Tydzień później objawy powróciły
Trzecia wizyta u mechanika: regeneracja zacisku hamulcowego (tylnego od strony kierowcy) + odpowietrzenie, uzupełnienie płynu hamulcowego.
Trzecia naprawa była w piątek i wrócił charakterystyczny dźwięk podczas cofania, boje się że wibracyjny dźwięk podczas jazdy do przodu również wróci.
Czy ma ktoś pomysł co może go powodować?
Czy dźwięk podczas jazdy do przodu i ten podczas jazdy do tyłu mogą mieć różne przyczyny?
Ostatnio zmieniony 13 mar 2017, 8:38 przez rage, łącznie zmieniany 1 raz.
- xxvvcc
- Posty: 839
- Rejestracja: 02 lut 2014, 19:38
- Auto: Astra J, Corsa D
- Silnik: A16LET, Z12XEP
- Województwo: zachodniopomorskie
- Wdzięczny: 4 razy
- Pomocny: 22 razy
- Kontakt:
Cześć.
Moim zdaniem winny jest właśnie układ hamulcowy.
Wskazówką jest to że dźwięk jak napisałeś "przestawał być słyszalny jak nacisnęło się delikatnie hamulec"
Możliwe że klocki nie zawsze odskakują w tym zacisku ( problem z tłoczkami ) lub są źle zamontowane pod kątem.
[External Link Removed for Guests]:
Sprawdź czy tarcza nie ma za dużego rantu lub czy nie jest krzywa.
Mogło by być jeszcze łożysko w kole, ale odpada bo wtedy po naciśnięciu hamulca dźwięk by nie ustępował.
Moim zdaniem winny jest właśnie układ hamulcowy.
Wskazówką jest to że dźwięk jak napisałeś "przestawał być słyszalny jak nacisnęło się delikatnie hamulec"
Możliwe że klocki nie zawsze odskakują w tym zacisku ( problem z tłoczkami ) lub są źle zamontowane pod kątem.
[External Link Removed for Guests]:
Sprawdź czy tarcza nie ma za dużego rantu lub czy nie jest krzywa.
Mogło by być jeszcze łożysko w kole, ale odpada bo wtedy po naciśnięciu hamulca dźwięk by nie ustępował.
- rage
- Posty: 4
- Rejestracja: 10 mar 2017, 20:31
- Auto: Astra 3 h
- Województwo: pomorskie
Cześć.
Dziękuje za odpowiedź.
Dzisiaj było również słychać ten dźwięk podczas jady do przodu jak i do tyłu czyli regeneracja zacisku nic nie dała chociaż w pierwszy dzień było ok. W zacisku był wymieniany tłoczek, a miesiąc wcześniej klocki. Przed wymianą klocków był ten sam problem. Jedno łożysko słychać podczas szybkiej jazdy ale to tak jak pisałeś naciśnięcie hamulca niweluje ten dźwięk. Tarcze raczej są ok bo gdyby to była ich wina dźwięk byłby słyszalny ciągle wykonując ten sam manewr a tutaj jest tak jakby coś musiało wskoczyć lub musi być jakiś zbieg okoliczności by zaczęło wyć.
Łącznie coś koło 500zł wydane a auto jak było tak jest.
EDIT:
znalazłem identyczny dźwięk podczas cofania na tym filmiku:
[External Link Removed for Guests]
Dziękuje za odpowiedź.
Dzisiaj było również słychać ten dźwięk podczas jady do przodu jak i do tyłu czyli regeneracja zacisku nic nie dała chociaż w pierwszy dzień było ok. W zacisku był wymieniany tłoczek, a miesiąc wcześniej klocki. Przed wymianą klocków był ten sam problem. Jedno łożysko słychać podczas szybkiej jazdy ale to tak jak pisałeś naciśnięcie hamulca niweluje ten dźwięk. Tarcze raczej są ok bo gdyby to była ich wina dźwięk byłby słyszalny ciągle wykonując ten sam manewr a tutaj jest tak jakby coś musiało wskoczyć lub musi być jakiś zbieg okoliczności by zaczęło wyć.
Łącznie coś koło 500zł wydane a auto jak było tak jest.
EDIT:
znalazłem identyczny dźwięk podczas cofania na tym filmiku:
[External Link Removed for Guests]
- xxvvcc
- Posty: 839
- Rejestracja: 02 lut 2014, 19:38
- Auto: Astra J, Corsa D
- Silnik: A16LET, Z12XEP
- Województwo: zachodniopomorskie
- Wdzięczny: 4 razy
- Pomocny: 22 razy
- Kontakt:
Na tym filmiku ewidentnie krzywa tarcza.
Zwróć uwagę że tarcza piszczy w tym samym momencie.
Filmik zaczyna się od miejsca gdzie jest jakaś kreska na feldze po prawej stronie a dźwięk kończy się za wentylem.
Na oko nie stwierdzisz czy tarcza jest o 2 mm przekrzywiona, prezentacja pomiaru koślawej tarczy : [External Link Removed for Guests]
Wskazówka powinna stać prosto lub mieć minimalne odchylenia.
Zwróć uwagę że tarcza piszczy w tym samym momencie.
Filmik zaczyna się od miejsca gdzie jest jakaś kreska na feldze po prawej stronie a dźwięk kończy się za wentylem.
Na oko nie stwierdzisz czy tarcza jest o 2 mm przekrzywiona, prezentacja pomiaru koślawej tarczy : [External Link Removed for Guests]
Wskazówka powinna stać prosto lub mieć minimalne odchylenia.
- rage
- Posty: 4
- Rejestracja: 10 mar 2017, 20:31
- Auto: Astra 3 h
- Województwo: pomorskie
Dzisiejsza jazda wyglądała tak:
[External Link Removed for Guests]
Do sprawdzenia:
przewód hamulcowy elastyczny
czy ręczny odbija
łożysko
tarcze
sprężyny na klockach
coś jeszcze przychodzi Wam do głowy ?
[External Link Removed for Guests]
Do sprawdzenia:
przewód hamulcowy elastyczny
czy ręczny odbija
łożysko
tarcze
sprężyny na klockach
coś jeszcze przychodzi Wam do głowy ?
- xxvvcc
- Posty: 839
- Rejestracja: 02 lut 2014, 19:38
- Auto: Astra J, Corsa D
- Silnik: A16LET, Z12XEP
- Województwo: zachodniopomorskie
- Wdzięczny: 4 razy
- Pomocny: 22 razy
- Kontakt:
Spróbuj zaciągnąć ręczny ale lekko nie do końca i wtedy cofaj.
Jeśli dźwięk w czasie cofania będzie ten sam to nie odbija ręczny.
Ewentualnie przejedź z kilometr i sprawdź czy tarcza piszcząca nie jest o wiele cieplejsza od pozostałych.
Oczywiście w drugiej opcji nie zaciągaj ręcznego.
Jeśli dźwięk w czasie cofania będzie ten sam to nie odbija ręczny.
Ewentualnie przejedź z kilometr i sprawdź czy tarcza piszcząca nie jest o wiele cieplejsza od pozostałych.
Oczywiście w drugiej opcji nie zaciągaj ręcznego.
- rage
- Posty: 4
- Rejestracja: 10 mar 2017, 20:31
- Auto: Astra 3 h
- Województwo: pomorskie
Witam po przerwie,
Ręczny odbija,
Mechanik podczas ostatniej rozbiórki koła zauważył, że sprężyna od klocków jest zagięta i niby ona tak dzwoniła. Po 400km problem ponownie powrócił.
Ręczny odbija,
Mechanik podczas ostatniej rozbiórki koła zauważył, że sprężyna od klocków jest zagięta i niby ona tak dzwoniła. Po 400km problem ponownie powrócił.