jak sprawdzić czujnik abs w przednim lewym kole
-
- Posty: 400
- Rejestracja: 22 lut 2009, 22:23
- Imię: Waldemar
- Auto: Astra H
- Silnik: 1.7 DTH
- Lokalizacja: Warszawa
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
jak sprawdzić czujnik abs w przednim lewym kole
Podłącz do czujnika czerwoną diodę LED , zakręć kołem i zobacz czy dioda miga , jeśli tak to czujnik RACZEJ jest sprawny.
-
- Posty: 64
- Rejestracja: 10 maja 2014, 21:31
- Auto: astra H III 1.7 cdti 2004 r.
- Województwo: śląskie
Dziękuję.
Pomierzyłem napięcie przychodzące bezpośrednio na czujnik, 11,7V, a więc już wiem na pewno że to nie kable ani nie złączki ani nie układ sterowania.
Na 100% piasta zintegrowana z czujnikiem do wymiany.
Z ciekawości zmierzyłem rezystancję czujnika w prawym kole- 5 Mohm , a po zmianie biegunowości miernika nieskończoność czyli przerwa. Szczerze powiem że nie rozumiem tych pomiarów. Nie znam budowy tego czujnika, a pomiary pokazują jakby były tam użyte elementy półprzewodnikowe.
Pomierzyłem napięcie przychodzące bezpośrednio na czujnik, 11,7V, a więc już wiem na pewno że to nie kable ani nie złączki ani nie układ sterowania.
Na 100% piasta zintegrowana z czujnikiem do wymiany.
Z ciekawości zmierzyłem rezystancję czujnika w prawym kole- 5 Mohm , a po zmianie biegunowości miernika nieskończoność czyli przerwa. Szczerze powiem że nie rozumiem tych pomiarów. Nie znam budowy tego czujnika, a pomiary pokazują jakby były tam użyte elementy półprzewodnikowe.
-
- Posty: 146
- Rejestracja: 02 sty 2014, 16:26
- Imię: Tomek
- Auto: Astra H
- Silnik: Z17DTH
- Województwo: łódzkie
- Pomocny: 1 raz
Kilka dni temu miałem ten sam problem. Za piastę SKF zapłaciłem 520zł. Z wymianą 600zł.
- trabant600
- Posty: 4
- Rejestracja: 13 lis 2021, 10:46
- Imię: Krzysiek
- Auto: Astra H
- Silnik: 13CDTI
- Rocznik: 2008
- Województwo: podkarpackie
Błagam o pomoc.
Astra H 2008 1.3 CDTi.
Wyskoczyła lampka ABS.
Podpięcie pod OpComa - czujnik prędkości w lewym przednim kole.
Rzeczywiście, opór był inny tylko przy tym czujniku (sprawdziłem omomierzem).
Kupiłem piastę, wymieniłem.
Podpiąłem wszystko - problem nie zniknął.
Czy muszę jeszcze raz skasować błąd opcomem? Czy może raczej powinno samo zniknąć?
Sprawdziłem przewody. Opór bezpośrednio na czujniku - prawie 500 omów. Sprawdziłem końcówkę tego kabla przy kostce przy nadkolu - nadal 500 omów, więc ten rozłączalny kabel co idzie przy zawieszeniu przewodzi dobrze (tak na moją kocią logikę). Ale nadal jest błąd....
co robić...?
Błagam... przegląd tuż tuż a ta głupia lampka nadal świeci...
Astra H 2008 1.3 CDTi.
Wyskoczyła lampka ABS.
Podpięcie pod OpComa - czujnik prędkości w lewym przednim kole.
Rzeczywiście, opór był inny tylko przy tym czujniku (sprawdziłem omomierzem).
Kupiłem piastę, wymieniłem.
Podpiąłem wszystko - problem nie zniknął.
Czy muszę jeszcze raz skasować błąd opcomem? Czy może raczej powinno samo zniknąć?
Sprawdziłem przewody. Opór bezpośrednio na czujniku - prawie 500 omów. Sprawdziłem końcówkę tego kabla przy kostce przy nadkolu - nadal 500 omów, więc ten rozłączalny kabel co idzie przy zawieszeniu przewodzi dobrze (tak na moją kocią logikę). Ale nadal jest błąd....
co robić...?
Błagam... przegląd tuż tuż a ta głupia lampka nadal świeci...
- FalconTech
- Posty: 5505
- Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
- Imię: Paweł
- Auto: NaN
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 14 razy
- Pomocny: 28 razy
- Kontakt:
Błąd ABS powinien sam zniknąć. A dokładniej lampka sama zgaśnie jeśli problem ustąpi. W sterowniku zostanie błąd nieaktywny, tylko jako informacja, że był kiedyś. Kasować go nie trzeba.
Co do przeglądu, brak ABS nie jest podstawą do unieważnienia przeglądu, tym nie ma co się martwić.
Co do przeglądu, brak ABS nie jest podstawą do unieważnienia przeglądu, tym nie ma co się martwić.
Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.
- trabant600
- Posty: 4
- Rejestracja: 13 lis 2021, 10:46
- Imię: Krzysiek
- Auto: Astra H
- Silnik: 13CDTI
- Rocznik: 2008
- Województwo: podkarpackie
Dziękuję za odpowiedź, na prawdę jestem wdzięczny - myślałem że będę czekał dużo dłużej na jakikolwiek odzew.
Trochę więcej rozszyfrowałem - wcześniej sprawdzałem Techem i wyszło że czujnik w lewym przednim. Tak jak pisałem - zmieniłem piastę i błąd jest nadal.
Kolega pożyczył mi skaner Delphi i znowu zeskanowałem. Nadal po zmianie pokazuje czujnik prędkości przód lewy i nadal przy rozpoczęciu jazdy wskazówka prędkości dopier się budzi jak przekroczę gdzieś tak 15 km/h.
Skasowałem tym skanerem błąd i lampka zniknęła!!! Mało nie skoczyłem z radości. Wrzuciłem wsteczny, wyjechałem spod domu, ruszyłem..... i przy 15km/h błąd wrócił. Kasowanie działa do czasu ruszenia (((((
Przeglądem się martwię bo Astra jeździ w Anglii, to auto mojej mamy które kupiłem dla siebie 13 lat temu i służyło mi przez lat 10 aż mi się za dużo dzieci urodziło. Sentyment mam ogromny i nie chcę jej złomować z powodu głupiego ABSa a w UK nie przejdzie przeglądu jeśli lampki na desce rozdzielczej (włączając ABS, lampkę silnika itp) nie gasną w ileś tam sekund po zapaleniu silnika...
Mam teraz taki plan:
Odkręcam piastę lewą, odkręcam prawą, zamieniam je ze sobą i wtedy patrzę czy czasem nie kupiłem trefnej piasty i jak mi wyskoczy że to prawa strona jest kaputt to kupię jeszcze jedną piastę. A jak dalej będzie że lewa to znaczy że trzeba dłubać w kablach...
Proszę nadal o pomoc w podpowiedzeniu jakiegoś pomysłu bo jak na razie to macam po ciemku...
Jeszcze mam jeden pomysł - chyba zaraz zdejmę kostkę elektryki z pompy abs i będę badał opór kabli idących do nadkola - wiecie jaki pin jest do przedniego lewego? Do piasty idą 2 kabelki, czy to 2 kabelki wychodzą z kostki przy module?
pozdrawiam
Trochę więcej rozszyfrowałem - wcześniej sprawdzałem Techem i wyszło że czujnik w lewym przednim. Tak jak pisałem - zmieniłem piastę i błąd jest nadal.
Kolega pożyczył mi skaner Delphi i znowu zeskanowałem. Nadal po zmianie pokazuje czujnik prędkości przód lewy i nadal przy rozpoczęciu jazdy wskazówka prędkości dopier się budzi jak przekroczę gdzieś tak 15 km/h.
Skasowałem tym skanerem błąd i lampka zniknęła!!! Mało nie skoczyłem z radości. Wrzuciłem wsteczny, wyjechałem spod domu, ruszyłem..... i przy 15km/h błąd wrócił. Kasowanie działa do czasu ruszenia (((((
Przeglądem się martwię bo Astra jeździ w Anglii, to auto mojej mamy które kupiłem dla siebie 13 lat temu i służyło mi przez lat 10 aż mi się za dużo dzieci urodziło. Sentyment mam ogromny i nie chcę jej złomować z powodu głupiego ABSa a w UK nie przejdzie przeglądu jeśli lampki na desce rozdzielczej (włączając ABS, lampkę silnika itp) nie gasną w ileś tam sekund po zapaleniu silnika...
Mam teraz taki plan:
Odkręcam piastę lewą, odkręcam prawą, zamieniam je ze sobą i wtedy patrzę czy czasem nie kupiłem trefnej piasty i jak mi wyskoczy że to prawa strona jest kaputt to kupię jeszcze jedną piastę. A jak dalej będzie że lewa to znaczy że trzeba dłubać w kablach...
Proszę nadal o pomoc w podpowiedzeniu jakiegoś pomysłu bo jak na razie to macam po ciemku...
Jeszcze mam jeden pomysł - chyba zaraz zdejmę kostkę elektryki z pompy abs i będę badał opór kabli idących do nadkola - wiecie jaki pin jest do przedniego lewego? Do piasty idą 2 kabelki, czy to 2 kabelki wychodzą z kostki przy module?
pozdrawiam
- trabant600
- Posty: 4
- Rejestracja: 13 lis 2021, 10:46
- Imię: Krzysiek
- Auto: Astra H
- Silnik: 13CDTI
- Rocznik: 2008
- Województwo: podkarpackie
Kolejna noc dłubaniny (w poprzednią noc jak zdjąłem koło żeby dalej testować kable to odkryłem że drążek stabilizatora był pęknięty na gałce i miałem nową robotę - w sumie dobrze że przyszło mi ochotę sprawdzać abs, pewnie by tak jeździło do przeglądu).
Odkryłem coś nowego i w sumie bardzo oczywistego - sprawdziłem napięcie przychodzące do czujnika przy włączonym zapłonie i było 12.33v, więc prąd dochodzi prawidłowo, tylko odczyt jest zły...
podejrzewam, że nowa piasta ma walnięty czujnik, więc ostatni krok zanim się poddam jest taki, że zamienię ze sobą obie piasty (lewa z prawą, są takie same). Jeśli wtedy mi wywali błąd jest teraz z drugiej strony, to jestem w domu... Będzie bardzo dużo pracy, więc jeśli ktoś ma jeszcze jakieś pomysły to proszę o podzielenie się. POzdrawiam
Odkryłem coś nowego i w sumie bardzo oczywistego - sprawdziłem napięcie przychodzące do czujnika przy włączonym zapłonie i było 12.33v, więc prąd dochodzi prawidłowo, tylko odczyt jest zły...
podejrzewam, że nowa piasta ma walnięty czujnik, więc ostatni krok zanim się poddam jest taki, że zamienię ze sobą obie piasty (lewa z prawą, są takie same). Jeśli wtedy mi wywali błąd jest teraz z drugiej strony, to jestem w domu... Będzie bardzo dużo pracy, więc jeśli ktoś ma jeszcze jakieś pomysły to proszę o podzielenie się. POzdrawiam
-
- Posty: 307
- Rejestracja: 11 wrz 2019, 15:50
- Imię: Robert
- Auto: BMW
- Silnik: 2.0
- Rocznik: 2015
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 5 razy
- Pomocny: 5 razy
Kiedyś wymieniałem piastę , w sklepie mnie sprzedawca poinformował że tanie piasty mogą lecz nie muszą mieć problemu z ABS-em więc wziąłem droższą i hula do dziś. To tak dla informacji. Napewno ma pierścień magnetyczny ta piasta?
- heinrich12
- Posty: 5051
- Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
- Imię: Henryk
- Auto: Astra H
- Silnik: Z 14XeP
- Rocznik: 2009
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
- Wdzięczny: 186 razy
- Pomocny: 299 razy
Może się przyda: [External Link Removed for Guests] Pozdrawiam.
- trabant600
- Posty: 4
- Rejestracja: 13 lis 2021, 10:46
- Imię: Krzysiek
- Auto: Astra H
- Silnik: 13CDTI
- Rocznik: 2008
- Województwo: podkarpackie
Dziękuję za wszystkie podpowiedzi/odpowiedzi, zrobiłem dosłownie na dzień (noc) przed przeglądem.
Winowajcą była tania, badziewna piasta jaką kupiłem. Kupiłem drugą, od innego sprzedającego na ebayu i co? Też była walnięta... Pierwsza wogóle nie kontaktowała się z CPU, druga - kontaktowała się nieregularnie - prędkościomierz falował a jak naciskałem hamulec to ABS się włączał na prostej, suchej drodze - masakra!
Kupiłem trzecią piastę w lokalnym sklepie za 2 razy więcej i działa pięknie.
Dziękuję raz jeszcze i pozdrawiam
Winowajcą była tania, badziewna piasta jaką kupiłem. Kupiłem drugą, od innego sprzedającego na ebayu i co? Też była walnięta... Pierwsza wogóle nie kontaktowała się z CPU, druga - kontaktowała się nieregularnie - prędkościomierz falował a jak naciskałem hamulec to ABS się włączał na prostej, suchej drodze - masakra!
Kupiłem trzecią piastę w lokalnym sklepie za 2 razy więcej i działa pięknie.
Dziękuję raz jeszcze i pozdrawiam