Stuknięcie przy dużej nierówności

Awatar użytkownika
artur5236

Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 15 kwie 2016, 11:13
Auto: ASTRA H GTC
Silnik: Z16XEP
Województwo: mazowieckie

Stuknięcie przy dużej nierówności

#1

Nieprzeczytany post autor: artur5236 »

Cześć
Mam problem w mojej Astrze H GTC. Miesiąc temu oddałem do serwisu auto, aby wymienili prawy sworzeń wahacza (diagnosta na przeglądzie wykrył że są luzy). Po tej wymianie przestawiła się zbieżność. Gdy jechałem prosto musiałem mieć kierownicę lekko skręconą w lewo.
Geometrię juz nastawiłem w innym serwisie i wszystko było pięknie przez całe 2 dni. Mianowicie od około tygodnia temu, zauważyłem, że przy wjechaniu na większą nierówność np. próg zwalniający słychać wyraźne pojedyncze stuknięcie, wydaje mi się, że z okolic prawego przedniego koła czyli tam gdzie był wymieniany wahacz. Poza tym jest ok, kierownica prosta, nie ściaga itd.

Co myślicie o tym? Mam kanał więc mógłbym podejrzeć co i jak ale nie wiem za bardzo co sprawdzać. Mile widziane wszelkie podpowiedzi.

Artur272

Astro-maniak
Posty: 117
Rejestracja: 14 maja 2011, 19:43
Imię: Artur
Auto: Astra GTC
Silnik: 1.9 DTH
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Kutno

#2

Nieprzeczytany post autor: Artur272 »

To stuknięcie nie przypomina hałasu sprężyny ? To może być hałas łożyska amortyzatora. Zaglądałeś w kielichy pod maską ? Nie masz tam rdzy ?

Awatar użytkownika
artur5236

Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 15 kwie 2016, 11:13
Auto: ASTRA H GTC
Silnik: Z16XEP
Województwo: mazowieckie

#3

Nieprzeczytany post autor: artur5236 »

Kiedyś zaglądałem, rdza jest pod kielichami.
Cieżko mi stwierdzić czy to dźwięk sprężyny.

Teraz mi sie przypomniało, że około rok temu miałem też dziwne stuknięcia (pykania) , to był zupełnie inny dźwięk niż teraz. Ale po jakimś czasie samoczynnie ustało nic z tym nie robiłem.
Zajrzę jeszcze raz pod kielichy amorów ale co zrobić z tą rdzą bo na pewno jest.
Ostatnio zmieniony 20 kwie 2018, 19:31 przez artur5236, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
sebo

Astro-maniak
Posty: 143
Rejestracja: 19 kwie 2014, 21:02
Imię: Sebastian
Auto: Astra H
Silnik: Z16XEP
Województwo: śląskie
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: sebo »

Nie wiem jak to u Ciebie wygląda, ale poczytaj śruby od amortyzatorów, przejrzyj cały temat, zdjęcia.

Awatar użytkownika
artur5236

Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 15 kwie 2016, 11:13
Auto: ASTRA H GTC
Silnik: Z16XEP
Województwo: mazowieckie

#5

Nieprzeczytany post autor: artur5236 »

Zajrzałem pod maskę i zrobiłem zdjęcia, zerknijcie jak to wygląda. Niestety lewa strona nie wygląda dobrze. Stukanie chwilowo ustało.

Lewa strona -
Obrazek

Prawa strona
Obrazek

Jak bym chciał wymienić to górne mocowanie to co konkretnie trzeba kupić? Znalazłem coś takiego - [External Link Removed for Guests]
Ostatnio zmieniony 28 kwie 2018, 14:12 przez artur5236, łącznie zmieniany 3 razy.

Usunięty użytkownik 861235

#6

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 861235 »

Kupić kupić, a zrobić, poduszka kolumny i amortyzatory do wymiany. ( pogniły trzpienie amorów) zobacz na iparts.pl.
Najtańsze olejowe brać, chyba 4maxa i kagera nie ma, jak jest to te co po wyżej.
Kto wie jak łożyska i odboje, nie znam konstrukcji, co tam jest.
Z 300 za stronę za robotę mogą kwiknąc plus części, szykuj 1000zł albo lepiej na cały set.

Jak kolumna jest odkręcalna od zwrotnicy, sam zrobisz, tylko ściski do sprężyn no i klucze no i jakieś doświadczenie w materii.
500zł zaoszczędzi albo lepiej.

Zawias nie raz drogo, bardzo drogo.

Swoją drogą ale syfiasta stal że aż tak zeżarło.
No trochę to przeraża...

Jeszcze droga jest, używane całe kolumny.
To już sam zrobisz z podnośnika.
Świeże trafi po rozbitku tył z tym samym silnikiem czy żeby pasowały.
Albo angol demontaż na części.
Całe kolumny jak od zwrotnicy odkręcalne to tylko wyjm i włóż, nie wiem po ile chodzą.
Amor jak nie cieknie, dobry, taka stara szkoła.
Piasta/ zwrotnica zostaje przecież co była.

Wiele jest dróg.
Poszukaj, ładne kolumny znajdzie nie pognite, jeden dzień i zrobione.
Kolumny Macpherson Astra H.
Nawet niech mechanik wymieni, ciekawe ile robota, z pneumatem to pyk myk i zrobione.
Trzeba tylko coś więcej kumać w temacie.
Co więcej, parę śrubek.

Ja wiem, ot tak napisałem.
Bo coś mi świta że nowsze to kolumna rozkręcalna od zwrotnicy, to duży plus, w F-ce tragedia...

Po sztormie piszę, przepraszam.
Nawet postu całego nie przeczytał.
Można używane kolumny kupić z dobrymi amorami, można...

EDIT:
Ale tu poducha jest nad kielichem...
To chyba całych kolumn nie ma...
Chrr.
Chociaż ta obejma na zatrzask, co to jest za wynalazek?
No nic, już poprawiać nie będę.

Artur272

Astro-maniak
Posty: 117
Rejestracja: 14 maja 2011, 19:43
Imię: Artur
Auto: Astra GTC
Silnik: 1.9 DTH
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Kutno

#7

Nieprzeczytany post autor: Artur272 »

Lewa strona kaplica, więc zapewne amorki do wymiany. Za jednym zamachem do tego wymienić łożysko amorka i poduszkę bo i tak zapewne są w podobnym stanie co mocowanie. Kolumnę odkręcisz od zwrotnicy (2 śruby), a górą trzyma się na tym czarnym zatrzasku. W necie znajdziesz gotowe zestawy (Łożysko + poduszka + spinka) albo kompletuj samodzielnie. Do tego nowe amorki + górna nakrętka. Obowiązkowo dobre ściągacze do sprężyn i można to spokojnie zrobić w jedno popołudnie.

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4502
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 21 razy
Pomocny: 68 razy

#8

Nieprzeczytany post autor: Automat »

artur5236 pisze:QR_BBPOST ajrzałem pod maskę i zrobiłem zdjęcia, zerknijcie jak to wygląda. Niestety lewa strona nie wygląda dobrze. Stukanie chwilowo ustało.
Nim się zabierzesz za robotę poczytaj to co Ci już wskazano.Sam ten temat również przerabiałem...nie ma co czekać.
śruby od amortyzatorów
Ostatnio zmieniony 30 kwie 2018, 11:36 przez Automat, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ