Astra H GTC - IDS+

Awatar użytkownika
Krystian95

Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 22 lip 2018, 22:17
Auto: Astra H
Województwo: kujawsko-pomorskie

Astra H GTC - IDS+

#1

Nieprzeczytany post autor: Krystian95 »

Witam. Potrzebuję pomocy odnośnie zawieszenia IDS+ w Astrze H. Mój problem polega na tym, że w zegarze nie zapala się kontrolka IDS+ po przekręceniu kluczyka oraz gdy otwieram kluczykiem samochód. Gdy wciskam przycisk sport to zmienia się reakcja na pedał gazu i chyba na układ kierowniczy(chociaż jeszcze tego aż tak nie przetestowałem), ale nie czuję różnicy w twardości zawieszenia. Ogólnie to samochód jest dosyć twardy, ale zapewne wpływ na to mają duże koła z niskim profilem. Ktoś może powiedzieć, że widocznie nie mam opcji IDS, ale sprawdzałem i przy amortyzatorach są przewody, a pod maską przy kielichach widać wtyczki. Możliwe jest, że ktoś wyłączył ten system bo np. źle działał? Jeżeli ktoś z Was miał podobny problem proszę o pomoc :)

kyruu

Użytkownik
Posty: 36
Rejestracja: 20 cze 2013, 13:01
Imię: Ariel
Województwo: śląskie
Pomocny: 1 raz

#2

Nieprzeczytany post autor: kyruu »

Dołącze się do kolegi. Mam to samo. Po załączeniu zapłonu nie świeci się kontrolka IDS+. A po Vinie widać że jest ta opcja w samochodzie.

Dodano po 50 minutach :
Rozkodowany Vin widać że IDS+ chyba mam:
ZQ8 = ZAWIESZENIE SPORTOWE (W TYM: ESP, IDS, PRZEŁĄCZNIK TRYBU SPORTOWEGO, PODWOZIE SPORTOWE)

Awatar użytkownika
marwisn

ex-Staff
Posty: 4598
Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
Imię: Marcin
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.4 TSI
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 26 razy
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: marwisn »

Na początek :
Krystian95 pisze:
22 lip 2018, 22:32
sprawdzałem i przy amortyzatorach są przewody, a pod maską przy kielichach widać wtyczki
DO - AF - ZA - AH - AK - SL

[External Link Removed for Guests]

Macabri

Użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: 05 lut 2008, 16:26
Auto: Astra H kombi, 2,0 LPG, 200KM
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Będzin
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: Macabri »

Nie wiem czy IDS da się wyłączyć, ale jeżeli by nie działał to wówczas by cały czas świeciła kontrolka ids i zawieszenie przeszło by w tryb awaryjny, co oznaczałoby że się utwardziło. U mnie miałem przerwany przewód przy jednym kole i podczas takiej jazdy po dziurawej drodze prawie plomby mi powypadały. Proponuje w pierwszej kolejności podpiąć auto pod kompa, powinno to wiele wyjaśnić. Kolejna rzecz, może głupia ale jeżeli w ogóle kontrolka nie świeci a jest podejrzenie że auto posiada ids to może warto byłoby sprawdzić samą kontrolkę...

tomanooo1

Astro-maniak
Posty: 85
Rejestracja: 12 sty 2016, 22:20
Auto: astra g
Silnik: z18xe
Województwo: zachodniopomorskie

#5

Nieprzeczytany post autor: tomanooo1 »

Pewnie macie walniety jakiś amortyzator i ktoś przed sprzedażą wyłączył kontrolę ids w liczniku aby nie paliło się cały czas kontrolka że ids jest nie sprawny. Miałem to samo u siebie ale podłączyłem opcom i włączyłem kontrolke ids swiscils się cały czas ale naprawiłem to i teraz ids zapala się jak tylko otworzy się drzwi i gaśnie jak zapale auto

Awatar użytkownika
maTTse

Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 06 cze 2020, 18:31
Imię: Mateusz
Auto: Astra H GTC
Silnik: Z16XEP
Rocznik: 2006
Województwo: śląskie

#6

Nieprzeczytany post autor: maTTse »

Kupilem Astre H jakis rok temu. Super autko, ale czesto cos jestem u mechnika :)

Mam pytanie dotyczące właśnie IDS+. Od kiedy upiłem auto, kontrolka IDS+ czasami mi tam mrugnęła jak otworzyłem auto po wsadzeniu kluczyka już się chyba za bardzo nie pokazywała.

Dzisiaj rano zauważyłem, że się świeci po otwarciu auta, jak włączam zapłon i gaśnie dopiero po 5sekundach. Jak prawidłowo powinna się ta kontrolka zachowywać?

Kilka postów przeczytałem i w sumie już sam nie wiem, czy teraz jest prawidłowo, czy wcześniej było :)?

ja37

V.I.P.
Posty: 6030
Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
Imię: Grzesiek
Auto: Astra H
Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Wdzięczny: 13 razy
Pomocny: 129 razy

#7

Nieprzeczytany post autor: ja37 »

Teraz jest oki.

Awatar użytkownika
SHARP

Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 24 sty 2022, 17:20
Imię: Piotr
Auto: Astra H
Silnik: Z16LET
Rocznik: 2008
Województwo: śląskie

#8

Nieprzeczytany post autor: SHARP »

Odgrzewam temat , ponieważ mam nurtujące mnie pytanie.

W mojej Astrze H czuć różnicę między włączonym trybem sport a wyłączonym . W trybie sport auto jest sztywniejsze mniej buja , czyli ids powinien być sprawny . Problem w tym, że w drugiej pozycji kluczyka nie świeci się i nie gaśnie. Kiedyś tylko mi się zaświecił jak wtyczka się poluzowała w czasie jazdy a nigdy w drugiej pozycji kluczyka jak powinno to być . W czym może być problem ?

ODPOWIEDZ