Miękki pedał hamulca i słaby ręczny.
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 26 sty 2019, 12:22
- Imię: Filip
- Auto: Astra H, 2005, 1.9 CDTI 120KM, AT
- Silnik: Z19DT
- Rocznik: 2005
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Radom
Miękki pedał hamulca i słaby ręczny.
Witam, mam taką sprawę mianowicie chodzi o to, że jak wcisnę pedał hamulca to łapie on dopiero od połowy. Jest jakiś taki miękki. Dodatkowo ręczny bardzo słabo trzyma, moja astra jest w automacie i kiedy przełączę dźwignie w pozycje Drive, zaciągnę ręczny i puszcze pedał hamulca to auto bardzo powoli ale jednak jedzie (hamulec zasadniczy trzyma bez problemu).
Więc mam dwa pytania:
- jaka jest przyczyna tego miękkiego pedału hamulca? Może chodzi o zużyte tarcze/klocki a może układ jest zapowietrzony?
- jaka jest przyczyna nietrzymania hamulca ręcznego? To też tarcze/klocki do wymiany czy może to być jakaś inna przyczyna?
Jeśli ktoś co wie to proszę o info
Pozdrawiam
Więc mam dwa pytania:
- jaka jest przyczyna tego miękkiego pedału hamulca? Może chodzi o zużyte tarcze/klocki a może układ jest zapowietrzony?
- jaka jest przyczyna nietrzymania hamulca ręcznego? To też tarcze/klocki do wymiany czy może to być jakaś inna przyczyna?
Jeśli ktoś co wie to proszę o info
Pozdrawiam
- Misza
- Posty: 1491
- Rejestracja: 01 sty 2015, 19:32
- Imię: Michał
- Auto: ASTRA J COSMO AT; Forester SF 2.0
- Silnik: A16LET
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: Ełk
- Wdzięczny: 4 razy
- Pomocny: 11 razy
- Kontakt:
Z czasem pedał nie twardnieje? Jeśli tak, to masz zapowietrzone układ.
Ręczny jest na lince - pewnie luźna. Przy takiej sytuacji, że na D skrzynia jest w stanie pociągnąć auto na ręcznym znaczy, że... w ogóle go nie masz.
Ręczny jest na lince - pewnie luźna. Przy takiej sytuacji, że na D skrzynia jest w stanie pociągnąć auto na ręcznym znaczy, że... w ogóle go nie masz.
- Wydaje mi się, że nawet swoją Astrą bym przejechał tą drogę, bez większych problemów
- Zakopałbyś się. widać już zboczone myślenie użytkownika Subaru
- Zakopałbyś się. widać już zboczone myślenie użytkownika Subaru
sprawdz tez - jak przypuszczales, czy masz jeszcze klocki i tarcze, bo wraz ze scieraniem sie powierzchni ciernych powstaje wiekszy luz na lince. Po kilka mm z kazdej strony zrobi swoje, wiec reczny trzeba regulowac co jakies 30-40kkm w zaleznosci kto jak jezdzi.
(reczny uzywamy w teori, a w praktyce tylko podczas badania technicznego)
Automaty juz tak maja, ze zuzywaja sie klocki i tarcze szybciej
(reczny uzywamy w teori, a w praktyce tylko podczas badania technicznego)
Automaty juz tak maja, ze zuzywaja sie klocki i tarcze szybciej
- Automat
- Posty: 4502
- Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
- Imię: Jan
- Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
- Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Wdzięczny: 21 razy
- Pomocny: 68 razy
Kupiłem AH w automacie,rocznik 2005 z przebiegiem 182400 km.Aktualnie przejechałem ponad 42 tys. km.Slabek3101 pisze: ↑10 mar 2019, 11:36(reczny uzywamy w teori, a w praktyce tylko podczas badania technicznego)
Automaty juz tak maja, ze zuzywaja sie klocki i tarcze szybciej
Regulacji hamulca ręcznego nie robiłem,choć używany(zaciągany) jest co najmniej z 10 razy dziennie.
W sytuacji kolegi z problematycznym hamulcem najpierw bym pojechał na kanał i sprawdził elementy układu hamulcowego i regulacje.Jak przegląd nie pomoże,to wówczas dopiero będzie sensowane "łamanie głowy".
reczny wiadomo uzywac trzeba, zeby linki i mechanizm sie nie zapiekly, ale wystarczy auto zostawic zawsze na biegu lub w pozucji "P" w automacie. Nic no, poswiecic po klockach i tarczach, ew. pomierzyc tarcze, odpowietrzyc uklad, dlac plynu i wyregulowac reczny. Jesli to nie pomoze - tak jak pisze Automat "łamanie głowy"
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 26 sty 2019, 12:22
- Imię: Filip
- Auto: Astra H, 2005, 1.9 CDTI 120KM, AT
- Silnik: Z19DT
- Rocznik: 2005
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Radom
Dobra, posprawdzam to co mi napisaliście. Dobrze, że auto w ogóle hamuje Dzięki za pomoc
-
- Posty: 1692
- Rejestracja: 11 mar 2015, 10:17
- Imię: tomek
- Auto: Zafira C fl
- Województwo: podkarpackie
- Lokalizacja: Rzeszów
- Pomocny: 18 razy
a to niema samoregulatora taki wynalazek miałem już 20 lat temu w Renaulcie i maiłem wrażenie ze w Astrze też byłSlabek3101 pisze: ↑10 mar 2019, 11:36sprawdz tez - jak przypuszczales, czy masz jeszcze klocki i tarcze, bo wraz ze scieraniem sie powierzchni ciernych powstaje wiekszy luz na lince. Po kilka mm z kazdej strony zrobi swoje, wiec reczny trzeba regulowac co jakies 30-40kkm w zaleznosci kto jak jezdzi.
Moja Asia zginęła w wypadku drogowym 09-10-2017 mam nadzieje ze godnie ją zastąpi Zafira C fl
-
- Posty: 332
- Rejestracja: 17 sie 2014, 12:50
- Imię: Jacek
- Auto: Astra H
- Silnik: Z16XEP+LPG
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Katowice
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 1 raz
to nietrzymanie ręcznego czym się objawia, na ile ząbków zaciągasz? hm.. jak na 3-5 i tak nie trzyma to sprawdź czy tarcze nie są zasyfione jakimś "smarem".. czyli czy nie są tłuste..
przy bębmach nie miałem tego problemu >> samoregulator,
ale przy tarczach miałem problem i musiałem podciągnąć linke ręcznego. Tak jak pisałem wraz ze zużyciem powstaje luz a na to nie ma już siły ani magii bez regulatora - trzeba podciągnąć troszq.
W tej chwili cieszę się teraz elektrycznym recznym - puki sie nic nie zwali..
Co do tego co pisał poprzednik, mało wątpliwe żeby były ze smaru (chyba że mechanik paprze wszystko jak małe dziecko) a tłuste jedynie z płynu hamulcowego (ale nawet gdyby były mokre z doświadczenia powiem - moge się też mylić, ale na przeglądzie z wyciekiem z płynu hamulcowego mokre lewe hamowały o 3% słabiej od strony prawej suchej - oczywiście nie przeszło przeglądu z powodu wycieku/ zapocenia)
ps. rozmawiamy o dislu czy benzyniaku, bo to też różnica w ocenie usterki - zwykłe podciśnienie z kolektora w benzynie a vacum pompa w dislu działają inaczej lecz podobnie i tu kolejna rzecz do rozwinięcia tematu samego miekkiego pedała hamulca
ale przy tarczach miałem problem i musiałem podciągnąć linke ręcznego. Tak jak pisałem wraz ze zużyciem powstaje luz a na to nie ma już siły ani magii bez regulatora - trzeba podciągnąć troszq.
W tej chwili cieszę się teraz elektrycznym recznym - puki sie nic nie zwali..
Co do tego co pisał poprzednik, mało wątpliwe żeby były ze smaru (chyba że mechanik paprze wszystko jak małe dziecko) a tłuste jedynie z płynu hamulcowego (ale nawet gdyby były mokre z doświadczenia powiem - moge się też mylić, ale na przeglądzie z wyciekiem z płynu hamulcowego mokre lewe hamowały o 3% słabiej od strony prawej suchej - oczywiście nie przeszło przeglądu z powodu wycieku/ zapocenia)
ps. rozmawiamy o dislu czy benzyniaku, bo to też różnica w ocenie usterki - zwykłe podciśnienie z kolektora w benzynie a vacum pompa w dislu działają inaczej lecz podobnie i tu kolejna rzecz do rozwinięcia tematu samego miekkiego pedała hamulca