Skrzynia automatyczna AF17 astra H podłączenie do chłodnicy
- malosc
- Posty: 13
- Rejestracja: 10 lut 2013, 23:13
- Imię: Piotr
- Auto: Astra H
- Silnik: z16xer
- Województwo: mazowieckie
Skrzynia automatyczna AF17 astra H podłączenie do chłodnicy
Część,
pamiętacie może, możecie sprawdzić, jak są podłączone przewody oleju skrzynia - chłodnica. Górny z chłodnicy do górnego w skrzyni ? Czy na krzyż ?
Z góry dzięki.
Piotrek
pamiętacie może, możecie sprawdzić, jak są podłączone przewody oleju skrzynia - chłodnica. Górny z chłodnicy do górnego w skrzyni ? Czy na krzyż ?
Z góry dzięki.
Piotrek
- Automat
- Posty: 4502
- Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
- Imię: Jan
- Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
- Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Wdzięczny: 21 razy
- Pomocny: 68 razy
Dam Ci 100% odpowiedzi,ale muszę gdzieś najechać na kanał...po drodze przeszukam zdjęcia, może tam będzie to widać. A z jakiej to okazji stanąłeś na takim dylemacie ?
Dodano po 2 godzinach 36 minutach 51 sekundach:
Poszedłem do auta.Patrząc od góry(zabudowane przez AKU i instalację LPG) mam solidne wrażenie,że dolny wąż z olejem AF-17 biegnie do dolnej części chłodnicy, a górny do górnej.Może Jeremiasz cosik jeszcze dopisze, poinformowałem Go o zapytaniu na Forum.Z niektórych fotek jakie mam też by tak wynikało,ale pewności nie mam. Jeszcze obejrzę nowe chłodnice,może tam będzie jakiś opis.
Trzy lata temu zmieniałem chłodnicę na NRF 53441 za 300 zł.Twoja chłodnica z którego roku ?
Dodano po 2 godzinach 36 minutach 51 sekundach:
Poszedłem do auta.Patrząc od góry(zabudowane przez AKU i instalację LPG) mam solidne wrażenie,że dolny wąż z olejem AF-17 biegnie do dolnej części chłodnicy, a górny do górnej.Może Jeremiasz cosik jeszcze dopisze, poinformowałem Go o zapytaniu na Forum.Z niektórych fotek jakie mam też by tak wynikało,ale pewności nie mam. Jeszcze obejrzę nowe chłodnice,może tam będzie jakiś opis.
Trzy lata temu zmieniałem chłodnicę na NRF 53441 za 300 zł.Twoja chłodnica z którego roku ?
-
- Posty: 504
- Rejestracja: 01 paź 2017, 10:09
- Auto: astra g chevrolet epica
- Silnik: z18xe x25d1
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Pomocny: 21 razy
a co to za różnica ?
podłączasz jak ci pasuje
węże nie mogą być złamane ściśnięte ani jakoś nienaturalnie pokrzywione
podejrzewam ze będą pasować tylko w jeden sposób
a jeśli jakimś sposobem uda ci się spełnić wszystkie w/w warunki
a dojdziesz do wniosku ze jest odwrotnie to i tak nic się nie stanie
podłączasz jak ci pasuje
węże nie mogą być złamane ściśnięte ani jakoś nienaturalnie pokrzywione
podejrzewam ze będą pasować tylko w jeden sposób
a jeśli jakimś sposobem uda ci się spełnić wszystkie w/w warunki
a dojdziesz do wniosku ze jest odwrotnie to i tak nic się nie stanie
- malosc
- Posty: 13
- Rejestracja: 10 lut 2013, 23:13
- Imię: Piotr
- Auto: Astra H
- Silnik: z16xer
- Województwo: mazowieckie
No niby nie powinno miec znacenia ale w chłodnicy do wody jest tak że wlot jest na dole a wylot na górze.
Walczyłem z przekładką skrzni z manuala na automat, przekładka z anglika i nie pamiętam jak rozbierałem, a akurat jest tak że pasuje i tak i tak.
Dzięki za podpowiedzi.
Walczyłem z przekładką skrzni z manuala na automat, przekładka z anglika i nie pamiętam jak rozbierałem, a akurat jest tak że pasuje i tak i tak.
Dzięki za podpowiedzi.
-
- Posty: 504
- Rejestracja: 01 paź 2017, 10:09
- Auto: astra g chevrolet epica
- Silnik: z18xe x25d1
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Pomocny: 21 razy
to nie ma znaczenia czy jest wyżej czy niżej
tam nic nie odbywa się grawitacyjnie olej ze skrzyni jest pod ciśnieniem
i zupełnie nie robi mu różnicy czy wleci u góry i wyleci dołem czy na odwrót
tak jak pisałem najważniejsze jest żeby węże nie były pogięte złamane lub poskręcane
w chłodnicy musi być tak ze jedna dziura jest u góry druga na dole bo inaczej się nie da
nie ma drugiego takiego miejsca w chłodnicy żeby rurkę olejową ze wszystkich stron omywała woda
tylko w bocznych zbiornikach pionowych
tam nic nie odbywa się grawitacyjnie olej ze skrzyni jest pod ciśnieniem
i zupełnie nie robi mu różnicy czy wleci u góry i wyleci dołem czy na odwrót
tak jak pisałem najważniejsze jest żeby węże nie były pogięte złamane lub poskręcane
w chłodnicy musi być tak ze jedna dziura jest u góry druga na dole bo inaczej się nie da
nie ma drugiego takiego miejsca w chłodnicy żeby rurkę olejową ze wszystkich stron omywała woda
tylko w bocznych zbiornikach pionowych
- Automat
- Posty: 4502
- Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
- Imię: Jan
- Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
- Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Wdzięczny: 21 razy
- Pomocny: 68 razy
Abym dobrze zrozumiał,bez przekłamań: przerabiasz auto z manualem na automat ?
Proszę,daj odpowiedź na wcześniejsze pytanie : jak stara jest chłodnica do której podłączasz
automatyczną skrzynię(tak zrozumiałem)
- malosc
- Posty: 13
- Rejestracja: 10 lut 2013, 23:13
- Imię: Piotr
- Auto: Astra H
- Silnik: z16xer
- Województwo: mazowieckie
Dokładnie tak, mało popularny kierunek z manuala na automat. Kupiłem na coparcie w UK astre po kolizji z 2010 za 800 zl ma 38000 mil przebiegu, fart jak nic bo na prawdę jest w stanie perfekcyjnym. Wszystkie graty mam właśnie z tego angola 2010.
Dodano po 31 sekundach:
Dokładnie tak, mało popularny kierunek z manuala na automat. Kupiłem na coparcie w UK astre po kolizji z 2010 za 800 zl ma 38000 mil przebiegu, fart jak nic bo na prawdę jest w stanie perfekcyjnym. Wszystkie graty mam właśnie z tego angola 2010.
Dodano po 31 sekundach:
Dokładnie tak, mało popularny kierunek z manuala na automat. Kupiłem na coparcie w UK astre po kolizji z 2010 za 800 zl ma 38000 mil przebiegu, fart jak nic bo na prawdę jest w stanie perfekcyjnym. Wszystkie graty mam właśnie z tego angola 2010.
- Automat
- Posty: 4502
- Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
- Imię: Jan
- Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
- Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Wdzięczny: 21 razy
- Pomocny: 68 razy
Rozumiem,że karoseria to jest Twoja(który rok ?),a angol-dawca dostarcza Ci "świeżych" podzespołów ?
Którą z chłodnic zatrzymujesz i pytam po raz trzeci: ta , która będzie pracaowała z automatyczna skrzynią ile ma lat ? Nawet być może nie spodziewasz się,jak odpowiedź na to pytanie jest istotna .
Którą z chłodnic zatrzymujesz i pytam po raz trzeci: ta , która będzie pracaowała z automatyczna skrzynią ile ma lat ? Nawet być może nie spodziewasz się,jak odpowiedź na to pytanie jest istotna .
- marwisn
- Posty: 4598
- Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
- Imię: Marcin
- Auto: Seat Leon
- Silnik: 1.4 TSI
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 26 razy
- Kontakt:
Manual nie ma chlodnicy ASB więc logiczne, że bierze z tego angola 2010 .
DO - AF - ZA - AH - AK - SL
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
- malosc
- Posty: 13
- Rejestracja: 10 lut 2013, 23:13
- Imię: Piotr
- Auto: Astra H
- Silnik: z16xer
- Województwo: mazowieckie
Dokładnie, chłodnice musiałem przełożyć, bo w manualu nie miałem. Swoją astre mam z 2007, dawca 2010. Ale myślę że przebieg dawcy jest dość istotny, a tu jestem spokojny.
Dodano po 10 minutach 59 sekundach:
Tak w ogóle to skrzynia już przełożona wszysko działa przełacza idealnie bez szarpnięć. Największe zaskoczenie to to że mam starszą pompe wspomagania i od samego początku po przerzuceniu ECU z angola wywalało brak komunikacji z maglownicą. Byłem przygotowany na dodatkowe koszty i dłubanie bo maglownica akurat od angola nie pasuje . Złożyłem wszystko i niespodzianka okazuje się że wspomaganie działa Pompa abs też wywalała bład, ale przełożyłem pompe i już jest git. Niestety rozwaliłem wtyczkę od poduszki powietrznej pasażera a też jest inna, więc pozostaje jeszcze do ogarnięcia poduszka. Ale na reszcie ten samochód jeździ jakoś przyzwoicie. Na z16xer z krótką skrzynią f17 to było auto wybitnie miejskie. 100 km/h to 3000 rpm. teraz jest 2500 przy 100 km/h.
Dodano po 10 minutach 59 sekundach:
Tak w ogóle to skrzynia już przełożona wszysko działa przełacza idealnie bez szarpnięć. Największe zaskoczenie to to że mam starszą pompe wspomagania i od samego początku po przerzuceniu ECU z angola wywalało brak komunikacji z maglownicą. Byłem przygotowany na dodatkowe koszty i dłubanie bo maglownica akurat od angola nie pasuje . Złożyłem wszystko i niespodzianka okazuje się że wspomaganie działa Pompa abs też wywalała bład, ale przełożyłem pompe i już jest git. Niestety rozwaliłem wtyczkę od poduszki powietrznej pasażera a też jest inna, więc pozostaje jeszcze do ogarnięcia poduszka. Ale na reszcie ten samochód jeździ jakoś przyzwoicie. Na z16xer z krótką skrzynią f17 to było auto wybitnie miejskie. 100 km/h to 3000 rpm. teraz jest 2500 przy 100 km/h.