Skrzynia automat AF17 - problemy

Badmichal

Użytkownik
Posty: 31
Rejestracja: 08 sty 2019, 15:20
Imię: Michal
Auto: Astra H Twin Top
Silnik: Z18XER
Rocznik: 2007
Województwo: śląskie

Re: Skrzynia automat AF17 - problemy

#21

Nieprzeczytany post autor: Badmichal »

W-A 09001635 PU
60-41SN AF17-PU
też nie widzę mojego sterownika a też studiowałem ta stronę dlatego mnie to zdziwiło

Dodano po 10 minutach 36 sekundach:
received_438961586993093.jpeg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4536
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,288kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 22 razy
Pomocny: 69 razy

#22

Nieprzeczytany post autor: Automat »

Ciekawe,może coś Jeremiasz wyśledzi ? Jeśli masz AF-17 PU to skrzyni przypisany jest sterownik KW.
Pytać trzeba dżentelmenów z Opla :) . Wrócę jeszcze do Twojej chłodnicy.Czy gromadziła Ci się frakcja olejowa w zbiorniczku wyrównawczym a mechanicy orzekali wymianę uszczelki pod głowicą ?....bo ja ta taki werdykt zaliczyłem :D i niepotrzebnie wymieniałem uszczelkę pod głowicą. Ten remont niczego nie zmienił. Opel w przeszłości miał jakąś akcję,gdzie pewien przedział numerów Vin wymagał wymiany chłodnicy.Mój Vin na tę akcję się nie łapał,a mimo to chlodnica się rozszczelniła....i w efekcia padła automatyczna skrzynia. Podobnie miały Mercedesy.

Badmichal

Użytkownik
Posty: 31
Rejestracja: 08 sty 2019, 15:20
Imię: Michal
Auto: Astra H Twin Top
Silnik: Z18XER
Rocznik: 2007
Województwo: śląskie

#23

Nieprzeczytany post autor: Badmichal »

Sprawdziłem na allegro i widzę że dużo jest tych sterowników KQ. Mimo wszystko jutro kupie sterownik KW i podmienie. Zobaczę jaki będzie efekt. Wracając do twojego pytania samochód osobiście sciaglem ze Szwajcarii dokładnie rok temu. Przez ten czas zrobiłem ok 8000 km bez jakich kolwiek problemów aż do teraz. Jeżeli chodzi o remont głowicy to nic takiego nie miało miejsca u mnie w stara skrzynia poprostu przestała działać i bardzo głośno rzegotala oraz zwiększył się poziom oleju na bagnecie który był dość mocno skorodowany.

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4536
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,288kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 22 razy
Pomocny: 69 razy

#24

Nieprzeczytany post autor: Automat »

No to powodzenia i zakończ sprawy sukcesem :D .

Badmichal

Użytkownik
Posty: 31
Rejestracja: 08 sty 2019, 15:20
Imię: Michal
Auto: Astra H Twin Top
Silnik: Z18XER
Rocznik: 2007
Województwo: śląskie

#25

Nieprzeczytany post autor: Badmichal »

A czy Jeremiasz mógłby coś powiedzieć na temat mojego przypadku ze skrzynia. Najbardziej nurtuje mnie to że na każdym przełożeniu wybieraka mogę wyciągnąć kluczyk ze stacyjki. Wcześniej było normalnie czyli tylko na P mogłem je wyjąć

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4536
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,288kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 22 razy
Pomocny: 69 razy

#26

Nieprzeczytany post autor: Automat »

Jeremiasz czytał Twój wątek i nie bardzo wie jak Ci pomóc.Zarówno on jak i ja wkładaliśmy skrzynie dokładnie takie jakie dany model auta/silnika przewidywał.Niedopasowanie sterownika do skrzyni a i dalej do auta może rodzić różne zachowania,których nie znamy.Z tymi kluczykami to u niego bywa różnie: w jednym aucie nie wyciągniesz kluczyka, w drugim wyciągniesz a w trzecim znowu nie wyciągniesz(zacytowałem Jeremiasza).Od czego to zależy to ani Jeremiasz ani ja nie wiemy.Skoro przekładkę robiłeś sam to teraz użyj dyplomacji/kasy i pytaj w renomowanych zakładach co można zrobić dalej.Kluczyk to drobiazg.Ważniejsze jest zgranie skrzyni ze sterownikiem skrzyni i komputerem pokładowym.Jeremiasz mówił,że w tym zakresie chiński OPcom Ci nie pomoże. To tyle co przegadałem z Jeremiaszem,który akurat był w trasie.

Badmichal

Użytkownik
Posty: 31
Rejestracja: 08 sty 2019, 15:20
Imię: Michal
Auto: Astra H Twin Top
Silnik: Z18XER
Rocznik: 2007
Województwo: śląskie

#27

Nieprzeczytany post autor: Badmichal »

Wiesz ja teraz czytałem twój wątek gdzie opisywales że robiłeś głowice i skrzynie jutro zobaczę jak jest z tymi czujnikami bo u mnie występuje błąd p0715-29. Pozamieniam je z tymi ze starej skrzyni. Olej jaki wlałem to wspomniany przez ciebie ravenol i u mnie także wyskakuje kontrolka ESP po przekroczeniu danej prędkości i dochodzi do D4. Czy to możliwe że druga skrzynia też jest zepsuta skoro stara nie chciała nawet ruszyć a ta można się poruszać. Jutro sprawdzę jak z tym wstecznym podczas owego bledu

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4536
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,288kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 22 razy
Pomocny: 69 razy

#28

Nieprzeczytany post autor: Automat »

Swoje odcierpiałem,ale teraz sobie jeżdżę,a momentam "śmigam" :D .Melduj o ciekawostkach na jakie się natkniesz.Nie miałem czasu patrzeć na Twoje błędy,a jutro wieczorem będę już wolny i popatrzę z czym można je wiązać.Masz kiepską pogodę na takie poważne działania ze skrzynią.Może trzeba kogoś odrzukać kto ma automata w Twojej wersji,a niedaleko mieszka.Miałbyś niedaleko do akcji porównawczych.

Dodano po 8 minutach 35 sekundach:
W moich notatkach znalazłem taki tekst:
P0715
Automatic-Transmission Input Speed Circuit No Signal
• No turbine wheel speed signal recognised
• 3000 pulses from automatic transmission output speed sensor detected
• Vehicle speed is greater than 7 km/h (4 mph) (1st gear), 13 km/h (8 mph) (2nd gear), 18 km/h (11 mph) (3rd gear) or 26 km/h (16 mph) (4th gear)
• Selector lever in position R, D, 3, 2, 1
Effect:
• "Emergency Mode" is activated
• The malfunction indication is switched on.
...teraz trzeba to przełożyć na nasz język

Dodano po 18 minutach 36 sekundach:
Czym zbierasz owe błędy ? Proponowałby na początek skasowanie wszystkich błędów,ale najpierw je wszystkie spisz. Najprościej to zdjąć klemę z AKU i poczekać z 10-15 minut i ponownie założyć klemę.Błędy się wykasują. Przypatruj się kiedy i w jakiej sytuacji zaczniesz ponownie łapać błędy.Nie wiem jak odczytujesz błędy,ale zastosuj taką metodę ,aby mieć pewność,że zebrałeś wszystkie błędy,szczególnie te od automatycznej skrzyni. Następnie trzeba owe błędy przeanalizować,może wskażą jakąś przyczynę.
Druga sprawa to zasięgnięcie informacji,czy Twoja aktualna skrzynia może pracować w Twoim aucie i z jakim sterownikiem.Ttrzeba wykluczyć wariant(upewnić się),ze Twoja pozyskana skrzynia nie może pracować w Twoim aucie.Jeśli tak by było,to zwrot skrzyni i szukanie dokładnie takiej jaka powinna być.W sumie tego bym się trzymał, bo przymuszanie do pracy innej skrzyni,aniżeli dedykowana może odbic się "czkawką".
Mówiąc skrzynia mam na myśli skrzynia plus stosowny sterownik.

Dodano po 7 minutach 27 sekundach:
do poczytania:
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]

Badmichal

Użytkownik
Posty: 31
Rejestracja: 08 sty 2019, 15:20
Imię: Michal
Auto: Astra H Twin Top
Silnik: Z18XER
Rocznik: 2007
Województwo: śląskie

#29

Nieprzeczytany post autor: Badmichal »

A więc D1 D2 D3 auto jedzie redukuje zatrzymuje się. W chwili jak skrzynia wrzuci D4 nie zależnie od prędkości od razu pojawia się błąd ESP oraz auto z kluczykiem i już nie ma redukcji. Błędy to wspomniane 1700 w silniku, p0730 w ESP abs Tc oraz 715 w sterowniku skrzyni. Zauważyłem też że skrzynia na postoju nie wysprzegla biegu tzn trzymam na hamulcu i czuję że samochód chce jechać to samo jest na biegu wstecznym. Wymieniłem czujnik czarny na ten że starej skrzyni i bez zmian. Spróbuję jeszcze szary i zobaczymy

Dodano po 10 minutach 36 sekundach:
Wracając jeszcze do błędów podczas gdy są aktywne u mnie wsteczny działa. Oraz gdzie znajduje się ten nieszczęsny sterownik bo rozebralem tunel przy lewarku i go nie widze

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4536
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,288kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 22 razy
Pomocny: 69 razy

#30

Nieprzeczytany post autor: Automat »

Umiejscowienie sterownika widziałem jedynie na szkicu,muszę przeszukać moje zasoby i być może ten szkic odnajdę. Uszkodzona ASB(tego na tym etapie nie da się wykluczyć) potrafi generować tak dziwne zachowania, że trudno coś tutaj konkretnie wróżyć.Możliwe,że dojście do sterownika będzie lżejsze,nie potrafie tego określić. Wieczorem się odezwę.Sprawdzę jeszcze,jakie błędy rejestrowałem na mojej uszkodzonej skrzyni.
W najgorszym wypadku będziesz miał drugie podejście do wymiany skrzyni.
Z opisu zachowania Twojej skrzyni-to tylko wróżenie-owe dziwne zachowania jakby wykraczają poza to co może zrobić sterownik(tego też nie wiem :) ).Astra mnie już nie jeden raz zadziwiła.

ODPOWIEDZ