Skrzynia automat AF17 - problemy

zoniu32

Użytkownik
Posty: 27
Rejestracja: 29 mar 2018, 11:56
Auto: Astra H TT
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 1 raz

Skrzynia automat AF17 - problemy

#1

Nieprzeczytany post autor: zoniu32 »

Hej, Z18XER, skrzynia z tematu - aisin 4-biegowy. 55 tys. przebiegu, płyn wymieniony dynamicznie w grudniu przy 40 tys.

1) Po powrocie z wakacji pojawił się problem ze skrzynią. Auto 8 dni stało na lotnisku i w drodze powrotnej miało problem, żeby mocniem przyspieszać. Jak ruszyłem z miejsca wydawało się okay, wyjechałem z parkingu w miarę powoli, ale juz na wjeździe na ekspresówkę (1-2km dalej) auto "zrywało". Przy delikatnym przyspieszaniu nic się nie działo, ale przy wciśnięciu gazu chociaż do połowy, poszarpywalo. Założyłem, że musi się zagrzać może (było 10stopni), więc przekulałem się z 5km na stację, wypiłem kawę, zjadłem hotdoga. Po ponownym ruszeniu było lepiej, ale przy mocnym wciśnięciu gazu (ale tak, żeby nie redukowała), problem nadal występował. Mniej, ale jednak. Minął tydzień i mam wrażenie, że o poranku jak jadę do pracy, to w baaardzo małym stopniu też tak jest - albo mam "zwidy" że strachu przed remontem :D
Co to może być, jak to sprawdzić i czym leczyć? Gaz-hamulec nie daje nigdy żadnych błędów, płyn na bagnecie jest czyściutki jak w butelce.

2) Jak przeprowadzic adaptację? W AF40 da się to zrobić samą jazdą, z tego co widzę. A tutaj? Tylko w serwisie pod komputerem? Ewentualnie, można ją jakoś zresetować i "nauczyć" ogłady? Na zimno przeciąga jedynkę (jedna-dwie pierwsze zmiany biegu), a także po zatrzymaniu po kilku sekundach lekko bujnie jak się rozłącza. Chciałbym to ułagodzić, zakładam, że jej to nie pomaga w życiu.

Thanks from the mountain.

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4502
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 21 razy
Pomocny: 68 razy

#2

Nieprzeczytany post autor: Automat »

Ile lat ma Twoje auto/chłodnica ? Jaki masz przebieg? Jaki olej był w skrzyni i jaki wlano podczas owej dynamicznej wymiany ? Jaki masz poziom oleju na bagnecie np. z rana po nocnym postoju auta? Czy przed wymianą były jakieś problemy ze skrzynią ? Sprawdź zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego.Zwróć uwagę czy jest czysty,a być może ma plamy natury olejowej.Do warsztatu sprawdzić czy są błędy pochodzące od skrzyni.

zoniu32

Użytkownik
Posty: 27
Rejestracja: 29 mar 2018, 11:56
Auto: Astra H TT
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 1 raz

#3

Nieprzeczytany post autor: zoniu32 »

Automat pisze:
11 wrz 2019, 20:39
Ile lat ma Twoje auto/chłodnica ? Jaki masz przebieg? Jaki olej był w skrzyni i jaki wlano podczas owej dynamicznej wymiany ? Jaki masz poziom oleju na bagnecie np. z rana po nocnym postoju auta? Czy przed wymianą były jakieś problemy ze skrzynią ? Sprawdź zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego.Zwróć uwagę czy jest czysty,a być może ma plamy natury olejowej.Do warsztatu sprawdzić czy są błędy pochodzące od skrzyni.
13 lat, przebieg j.w. 50-pare tysięcy, olej był oryginał, zalany jest PetroCanada zgodny z normą pod skrzynię. Ilosc była okay, NIE pamiętam dokładnie, sprawdzę rano. Płyn chłodniczy był ponad min, czysty, dolalem ostatnio GMowskiego ile trzeba.
Właśnie nie mam za bardzo czasu wolnego, żeby podjechać na warsztat, który to ogarnie.
Jedyne "problemy" ze skrzynią, jakie były wcześniej to to z pkt. 2

Chłodzenie skrzyni jest okay, w lipcu zrobiłem 400km jadąc 150-170km/h i z powrotem drugie tyle po 130-140. Nic jej nie było, choć się obawiałem. W mieście tez jest okay, nawet w ciężkich korkach w upał działa wciąż równomiernie. Nie idealnie, bo patrz pkt. 2, ale jest równa w działaniu.

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4502
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 21 razy
Pomocny: 68 razy

#4

Nieprzeczytany post autor: Automat »

Skoro auto ma 13 lat to pora sobie uświadomić,że jeśli chłodnica ma w sobie część obiegu oleju ze skrzyni to jest zagrożeniem dla Twojej automatycznej skrzyni.Jeśli skutek korozji wewnętrznej lub innego powodu oba obiegi wewnątrz chłodnicy,silnika i skrzyni wzajemnie się przenikną,choćby minimalnie,to skrzynia w krótkim terminie ulegnie totalnej demolce i tylko na złomie będzie miał jeszcze nieco wartości.Zapobiegawczo , zdecydowanie powinieneś chłodnicę wymienić na nową i to dobrej firmy.Błędy ze skrzyni to trzeba odczytać. Im szybciej to zrobisz,tym ew. lepiej dla skrzyni i Twojego komfortu.

zoniu32

Użytkownik
Posty: 27
Rejestracja: 29 mar 2018, 11:56
Auto: Astra H TT
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 1 raz

#5

Nieprzeczytany post autor: zoniu32 »

@Automat mam prośbę, jakbyś znalazł chwilę, to czy mógłbyś sprawdzić jaki % otwarcia przepustnicy masz na biegu jałowym? Oczywiście jeśli masz dostęp do jakiegoś czytnika OBD.

U mnie nie ma żadnych błędów na skrzyni albo silniku, sprawdzone opcomem przez specjalistę. Więc prawdopodobnie sam sterownik coś szwankuje.
Zastanawia mnie jeszcze ta przepustnica, to też może być jakiś trop.

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4502
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 21 razy
Pomocny: 68 razy

#6

Nieprzeczytany post autor: Automat »

Wygląda to tak:
- silnik zimny przed rozruchem(temp.cieczy chłodzącej=1 st): 7,5 %
- po odpaleniu silnika w ciągu paru sekund jego początkowej pracy: 6,3-5,5 %
- dalej po rozruchu: 5,5-5,1-4,7-4,3
Ruszam w drogę przy temperaturze cieczy chłodzącej =15 stopni.
Całość rozruchu i krótka miejska jazda ok. 6 km na poniższym filmiku:
[External Link Removed for Guests]

Dodano po 6 minutach 18 sekundach:
zoniu32 pisze:
30 paź 2019, 10:22
sprawdzone opcomem przez specjalistę. Więc prawdopodobnie sam sterownik coś szwankuje.
Zastanawia mnie jeszcze ta przepustnica, to też może być jakiś trop.
Nie mam pewności,czy OPcom wskazuje błędy asb.Sprawdź swoje błędy na innym przyrządzie.
Trzeba mieć pewność czy są i jakie.

Dodano po 4 minutach 41 sekundach:
coś do poczytania:[External Link Removed for Guests]

JEREMIASZ

Astro-maniak
Posty: 504
Rejestracja: 01 paź 2017, 10:09
Auto: astra g chevrolet epica
Silnik: z18xe x25d1
Województwo: kujawsko-pomorskie
Pomocny: 21 razy

#7

Nieprzeczytany post autor: JEREMIASZ »

nie dramatyzuj z ta chłodnicą
moje auta maja po 20 lat
mam oryginalne chłodnice i wszystko jest ok
kilka innych tez oglądałem
parę nawet rozebrałem dla celów poznawczych
i wszystkie były sprawne
nie mowie żeby tego nie sprawdzić
ale każdą awarie asb zaczynasz od legendy z chłodnica
czym siejesz straszna psychozę

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4502
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 21 razy
Pomocny: 68 razy

#8

Nieprzeczytany post autor: Automat »

Wolę zapobiegać,aniżeli później płakać.Ja takiej konstrukcji nie wymyśliłem.Wydać 500 zł na wymianę chłodnicy po 13-15 latach to nie dramat,a wymiana skrzyni asb jest dramatem.Kalkulacja też jest oczywista.
Poza tym była seria wadliwych chłodnic,które załatwiały skrzynie asb.Twoje szczęście u innych może być nieszczęściem. Podobnie z górą amortyzatorów.Możesz ignorować w AH ten przypadak,ja jednak wolałem rudą opanować.Ja nie mam darmowej robocizny(np. własna) więc nie czekam na kłopot,a jeśli mogę,to w porę próbuję zapobiegać.O ile pamiętam,jak miałem problemy z asb sugerowałeś jej wymianę a nie dociekanie dlaczego ona źle chodzi.Ostatecznie los chciał ,że udało mi się ustalić przyczynę,a Ty Jeremiaszu terasz piętnujesz moje przestrogi i przekonujesz,że 20-letnia chłodniaca typu kombi nie stanowi zagrożenia, bo u Ciebie jest OK. Powiadam Ci Jeremiaszu, że jak zauważysz,że coś z chłodnicą będzie nie tak i obiegi: chłodzący silnika i olejowy asb w chłodnicy przestaną względem siebie być szczelne( np. przez rudą) to możesz stawać na rzęsach,a skrzynię w krótkim czasie i tak wyrzucisz na złom.Kręcią robotę zrobi glikol - dodatek płynów chłodzących.

JEREMIASZ

Astro-maniak
Posty: 504
Rejestracja: 01 paź 2017, 10:09
Auto: astra g chevrolet epica
Silnik: z18xe x25d1
Województwo: kujawsko-pomorskie
Pomocny: 21 razy

#9

Nieprzeczytany post autor: JEREMIASZ »

przez jaką rudą ?
tam w środku jest miedziana rurka nie ma korozji
ewentualna nieszczelność jest tylko ze względu na jakieś błędy/wady w montażu
po prostu uważam ze strasznie wyolbrzymiasz
bo 90% awarii asb wynika ze złego używania i obsługi a awarie spowodowane chłodnica to drobny ułamek
to tyle ode mnie

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4502
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 21 razy
Pomocny: 68 razy

#10

Nieprzeczytany post autor: Automat »

Jeremiaszu nie rozbierałem swojej chłodnicy,więc nie wiem,co w niej szwankowało,skoro glikol dostał się do oleju asb.W typową nieszczelność,która uaktywniłaby się po 12 latach,to raczej nie wierzę.Mojej skrzyni zaszkodził glikol i dlatego przestrzegam...Twojej nic nie zaszkodziło,bo trafiasz na dobre ponad 20-letnie egzemplarze i prawidłowo eksploatujesz asb i w czym widzisz problem ? Ktoś sobie weźmie moją przestrogę, a inny będzie jeździł 25-30 lat. Wybór należy do właścicieli aut.Dołożę jeszcze,że w w sieci spotkałem problem jak mój w innych markach z zintegrowanymi chłodnicami, np. Mercedesie.
Jeremiaszu,a może swoje oburzenie skierujesz poniżej :
[External Link Removed for Guests]

ODPOWIEDZ