Kąt skrętu.

Awatar użytkownika
deodekabokat

Astro-maniak
Posty: 3629
Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
Imię: Grzegorz
Auto: Astra H
Silnik: Z18XE ?KM 390kkm
Rocznik: 2005
Województwo: podlaskie
Lokalizacja: BI
Wdzięczny: 26 razy
Pomocny: 181 razy

Kąt skrętu.

#1

Nieprzeczytany post autor: deodekabokat »

Cześć, od jakiegoś czasu jestem po wymianie magla.
Po tej wymianie na końcu skrętu jest takie miękkie odbicie a nie twarde. Dopatrzyłem się wczoraj że jak kolo kładę maks w prawo lub lewo to opona odbija się od wahacza albo od drążka reakcji. Magiel był z ZafiryA wszystko pasowało tylko ten kąt jakby za duży. Nie wiem czy to nie projekcja już ale sprawdzałem numery na tym "nowym" maglu i wychodziło że pasuje. Nie pamiętam czy przed wymianą tak nie było. Kapcie mam szerokie bo r16x255x55.

Teraz prośba, sprawdźcie ile macie od prostego do maksymalnego skrętu w prawo i w lewo obrotów kołem kierownicy a na końcu może zdjęcie albo jakiś prosty opis jak kiera wychodzi.

Dzięki.
Podlasie, gdzie ukradłem dla ciebie rower, ma wiele znaczeń.

Awatar użytkownika
topiq77

Astro-maniak
Posty: 2083
Rejestracja: 21 lip 2018, 18:49
Imię: Grzegorz
Auto: Astra H HB 5D
Silnik: Z18XE
Rocznik: 2005
Województwo: lubelskie
Lokalizacja: Puławy
Wdzięczny: 4 razy
Pomocny: 81 razy

#2

Nieprzeczytany post autor: topiq77 »

255 na R16 to się nie dziw że się obija. Przy tej feli mam 205 i raczej jest ok. Ale jak będę wyjeżdżał z firmy to zerknę ile się obraca do wycia wspomagania.

Awatar użytkownika
deodekabokat

Astro-maniak
Posty: 3629
Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
Imię: Grzegorz
Auto: Astra H
Silnik: Z18XE ?KM 390kkm
Rocznik: 2005
Województwo: podlaskie
Lokalizacja: BI
Wdzięczny: 26 razy
Pomocny: 181 razy

#3

Nieprzeczytany post autor: deodekabokat »

literówka 205 jest
Podlasie, gdzie ukradłem dla ciebie rower, ma wiele znaczeń.

Awatar użytkownika
topiq77

Astro-maniak
Posty: 2083
Rejestracja: 21 lip 2018, 18:49
Imię: Grzegorz
Auto: Astra H HB 5D
Silnik: Z18XE
Rocznik: 2005
Województwo: lubelskie
Lokalizacja: Puławy
Wdzięczny: 4 razy
Pomocny: 81 razy

#4

Nieprzeczytany post autor: topiq77 »

Teścik na parkingu. 1,5 obrotu w lewo i tyle samo w prawo do odbicia. I to takiego stanowczego, nie że guma. Mogę napierać ale wtedy pompa wyje.

Awatar użytkownika
deodekabokat

Astro-maniak
Posty: 3629
Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
Imię: Grzegorz
Auto: Astra H
Silnik: Z18XE ?KM 390kkm
Rocznik: 2005
Województwo: podlaskie
Lokalizacja: BI
Wdzięczny: 26 razy
Pomocny: 181 razy

#5

Nieprzeczytany post autor: deodekabokat »

To tak samo jak u mnie a opona się opiera o wahacz i drążek kierowniczy. Piasty mam jakieś za wąskie?
Podlasie, gdzie ukradłem dla ciebie rower, ma wiele znaczeń.

Awatar użytkownika
topiq77

Astro-maniak
Posty: 2083
Rejestracja: 21 lip 2018, 18:49
Imię: Grzegorz
Auto: Astra H HB 5D
Silnik: Z18XE
Rocznik: 2005
Województwo: lubelskie
Lokalizacja: Puławy
Wdzięczny: 4 razy
Pomocny: 81 razy

#6

Nieprzeczytany post autor: topiq77 »

Zapodaj no jakieś zdjęcie tego oparcia o wahacz. Porównam u siebie.

Awatar użytkownika
Windgate

Astro-maniak
Posty: 226
Rejestracja: 29 maja 2019, 23:32
Auto: Astra H Hatchback 2005
Silnik: Z17DTL
Województwo: łódzkie
Wdzięczny: 4 razy
Pomocny: 5 razy

#7

Nieprzeczytany post autor: Windgate »

U mnie wszystko jest seryjne a na końcu obrotu czuję "miękki" opór i odbicie. Słyszę wtedy też jakiś dźwięk ze wspomagania i myślałem, że to jakaś awaria, ale dzięki Wam wiem teraz że tak ma być.
Per aspera ad Astra

Awatar użytkownika
deodekabokat

Astro-maniak
Posty: 3629
Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
Imię: Grzegorz
Auto: Astra H
Silnik: Z18XE ?KM 390kkm
Rocznik: 2005
Województwo: podlaskie
Lokalizacja: BI
Wdzięczny: 26 razy
Pomocny: 181 razy

#8

Nieprzeczytany post autor: deodekabokat »

@Windgate No nie powinno tak być. Koniec ma być twardy z uderzeniem. skręć koła do końca i jedź do tyłu. Zobaczysz czy ci nie chrupie koło o wahacz albo o drążek reakcji jeżeli masz koła jak z avatara. Ale nie wiem czemu tak jest. W starej aG tak nie było a to przecież ten sam zawias.
Podlasie, gdzie ukradłem dla ciebie rower, ma wiele znaczeń.

Awatar użytkownika
topiq77

Astro-maniak
Posty: 2083
Rejestracja: 21 lip 2018, 18:49
Imię: Grzegorz
Auto: Astra H HB 5D
Silnik: Z18XE
Rocznik: 2005
Województwo: lubelskie
Lokalizacja: Puławy
Wdzięczny: 4 razy
Pomocny: 81 razy

#9

Nieprzeczytany post autor: topiq77 »

Rozumiem, że macie normalne zawieszenie a nie sport jak u mnie? Chociaż w zwykłych chyba są pompy TRW a ZF w IDS i IDS+ ale jak to sobie opel wymyślił na początku produkcji AH to nie mam pojęcia. Przy prawidłowej geometrii nie ma prawa nic trzeć. Jedyne co jeszcze mogę zrobić, jak będę na kanale to zmierzyć długość magla. Może fele masz z innym odsadzeniem i są za blisko? Moje oplowskie 16 "śnieżynki" o nic nie haczą.

Awatar użytkownika
Windgate

Astro-maniak
Posty: 226
Rejestracja: 29 maja 2019, 23:32
Auto: Astra H Hatchback 2005
Silnik: Z17DTL
Województwo: łódzkie
Wdzięczny: 4 razy
Pomocny: 5 razy

#10

Nieprzeczytany post autor: Windgate »

Nie wiem może ja to źle sprawdzam albo odczuwam - jeździłem wcześniej samochodem gdzie na końcu skrętu czuło się normalnie walnięcie jakby młotkiem klepnąć w kamień. U mnie nic takiego nie ma, chyba jak szybko skręcę koła do końca to jest lekkie puknięcie z odbiciem, jak kręcę powoli to pod koniec jest opór bez puknięcia i miauknie czasami ze wspomagania. Mogę jeździć do przodu i do tyłu na skręconych na max kołach i nic nie trze. Felgi które mam były fabrycznie z samochodem.
Per aspera ad Astra

ODPOWIEDZ