Amortyzatory i sprężyny astra h

Awatar użytkownika
heinrich12

Astro-maniak
Posty: 5089
Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
Imię: Henryk
Auto: Astra H
Silnik: Z 14XeP
Rocznik: 2009
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław
Wdzięczny: 191 razy
Pomocny: 306 razy

Re: Amortyzatory i sprężyny astra h

#41

Nieprzeczytany post autor: heinrich12 »

analyzer65 pisze:
04 sie 2023, 8:58
Te nowe to co to za amortyzatory?
Z amortyzatorów polecam Bilstein B4. Montowałem w 2 autach i zero problemu.
Z amortyzatorami to tak trochę jak gra w totka. W firmowych, drogich też trafiają się ,,stukające", co wcale nie oznacza, że tracą swoją sprawność - (jedne jak i drugie). Oczywiście, że o wiele większa istnieje szansa trafienia ,,stukającego" w tych tańszych nie firmowych niż w tych firmowych - 1:10 lub 1:100. W życiu przejechałem już parę kilometrów nie jednym samochodem i to jest mój trzeci stukający amortyzator. Pierwsze dwa to były McPherson, przód lewy i prawy (identycznie jak w AH i nie tylko) w fiacie 131 mirafiori i do tego jeszcze w stanie wojennym. Pozdrawiam.

Dodano po 2 minutach 57 sekundach:
Foton pisze:
04 sie 2023, 21:15
Nie chciałem być złym wróżem :cry:

Popacz coś tu [External Link Removed for Guests]

Nie wiem jaki tam numer do kombi z Twoim silnikiem
Dzięki wielkie. Dopiero będę działał jak wrócę z wojaży. Pozdrawiam

analyzer65

Klubowicz AKP
Posty: 5874
Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
Imię: Adam
Auto: Opel Astra III
Silnik: Z14XEP
Rocznik: 2006
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Wdzięczny: 63 razy
Pomocny: 147 razy

#42

Nieprzeczytany post autor: analyzer65 »

No ok ale jakie kupiłeś do Astry? Jakiego producenta...

Foton

Astro-maniak
Posty: 1175
Rejestracja: 20 gru 2020, 0:27
Imię: Marcin
Auto: Różne takie
Silnik: Petrol i Diesel
Rocznik: 1998
Województwo: mazowieckie
Pomocny: 61 razy

#43

Nieprzeczytany post autor: Foton »

Z Allegrosz, najżetańsze zdaje się.

Awatar użytkownika
heinrich12

Astro-maniak
Posty: 5089
Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
Imię: Henryk
Auto: Astra H
Silnik: Z 14XeP
Rocznik: 2009
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław
Wdzięczny: 191 razy
Pomocny: 306 razy

#44

Nieprzeczytany post autor: heinrich12 »

,,Daco", W poście nr 28 są fotki - myślałem, że czytałeś. Pozdrawiam.

analyzer65

Klubowicz AKP
Posty: 5874
Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
Imię: Adam
Auto: Opel Astra III
Silnik: Z14XEP
Rocznik: 2006
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Wdzięczny: 63 razy
Pomocny: 147 razy

#45

Nieprzeczytany post autor: analyzer65 »

heinrich12 pisze:
04 sie 2023, 22:36
,,Daco", W poście nr 28 są fotki - myślałem, że czytałeś. Pozdrawiam.
Nie czytalem. Byłem nieobecny w tym czasie na forum bo też bym odradził ich zakup.
Ta sama półka co Srl czy Kamoka.
Owszem, kupując droższe np wspomniany Kyb, Bilstein, Sachs, Monroe, też nie ma 100% pewności, że będzie idealnie ale szansa na bubel jest nieporównywalnie mniejsza.

Awatar użytkownika
mk5

Moderator Forum
Posty: 6264
Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
Imię: Marek
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9TDI
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 97 razy
Pomocny: 114 razy

#46

Nieprzeczytany post autor: mk5 »

To sprawdzane amorków na rzepaku to nie wiele warte.

ja37

V.I.P.
Posty: 6106
Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
Imię: Grzesiek
Auto: Astra H
Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 130 razy

#47

Nieprzeczytany post autor: ja37 »

Te nie wierzę w te szarpaki.
Jak jeszcze w starej kosiarce siedział X14SZ, to amorki wyszły po prawie 70%
A jak wyjąłem to sztyca amora latała na boki tak z 15*.....

Awatar użytkownika
heinrich12

Astro-maniak
Posty: 5089
Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
Imię: Henryk
Auto: Astra H
Silnik: Z 14XeP
Rocznik: 2009
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław
Wdzięczny: 191 razy
Pomocny: 306 razy

#48

Nieprzeczytany post autor: heinrich12 »

Też się zastanawiam nad tym pomiarem sprawności amortyzatorów. W zawieszeniu niezależnym pomiar dla strony lewej i prawej jest oczywisty i jasny - jedynym połączeniem stron może być, lub jest stabilizator, który jednak działa na zasadzie skręcania, i w jakimś stopniu poddaje się. A co się dzieje przy zawieszeniu zależnym (jedna oś) ? Strony bezpośrednio oddziałują na siebie co ma ogromny wpływ na wynik pomiaru. Pozdrawiam.

ja37

V.I.P.
Posty: 6106
Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
Imię: Grzesiek
Auto: Astra H
Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 130 razy

#49

Nieprzeczytany post autor: ja37 »

Ciekawe, czy toto by zmierzyło twardy gwint.
podejrzewam, że nie.
Dlatego nigdy nie zdecydowałem sie na pomiar.

Awatar użytkownika
heinrich12

Astro-maniak
Posty: 5089
Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
Imię: Henryk
Auto: Astra H
Silnik: Z 14XeP
Rocznik: 2009
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław
Wdzięczny: 191 razy
Pomocny: 306 razy

#50

Nieprzeczytany post autor: heinrich12 »

W połowie września zaczął ,,pukać" drugi amortyzator - ten z tych nowych firmy ,,DACO". Podsumowując: osobiście nie polecam - szkoda czasu - badziewie wielkie - jedyna korzyść to negatywny wynik mojego testu, ku przestrodze dla innych. ----- Założyłem mój oryginał, który jeszcze leżał na złomie u kumpla w warsztacie. Pomimo widocznego wycieku jest jeszcze sprawny i nie puka. Jutro lub pojutrze odeślę amortyzatory w ramach gwarancji do sprzedawcy, tak wcześniej to z nim uzgodniłem (e-mali). Mam teraz czas na kupno nowych, oczywiście firmowych. Pozdrawiam.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

ODPOWIEDZ