Problem z pochyleniem prawego przedniego koła.

Creative92

Użytkownik
Posty: 40
Rejestracja: 02 kwie 2021, 17:32
Imię: Piotr
Auto: Astra H
Silnik: A16XER
Rocznik: 2012
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: ZGR/ZSD
Wdzięczny: 3 razy

Re: Problem z pochyleniem prawego przedniego koła.

#31

Nieprzeczytany post autor: Creative92 »

Kwestia smaru uciekającego z przegubu załatwiona. Okazało się, że był minimalna dziurka w gumowej osłonie i uciekał smar. Doraźnie zalane klejem "kropelka" pomogło. Kolejna sprawa jest taka, że po maxymalnym skręceniu w lewo kiera nie wraca do jazdy na wprost. Po skręceniu w prawo wraca momentalnie. Byłem przed chwilą na parkingu i po skręcie w lewo na maxa puszczam kierownicę i kręcę się w koło bez jej trzymania. Czy może to być kwestia tego, że regulując zbieżność za mocno dokręcili końcówkę do zwrotnicy?

EDIT:
Po wczorajszej wizycie na ustawienie zbieżności wszystko gra i buczy z ustawieniem zawieszenia.

Awatar użytkownika
heinrich12

Astro-maniak
Posty: 5089
Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
Imię: Henryk
Auto: Astra H
Silnik: Z 14XeP
Rocznik: 2009
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław
Wdzięczny: 191 razy
Pomocny: 306 razy

#32

Nieprzeczytany post autor: heinrich12 »

Na pewno nie jest to związane z siłą przykręcenia końcówki do zwrotnicy. Pozdrawiam.

Zibi186

Astro-maniak
Posty: 704
Rejestracja: 19 lip 2020, 12:09
Imię: Zbyszek
Auto: Astra H twin top
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 109 razy
Pomocny: 59 razy

#33

Nieprzeczytany post autor: Zibi186 »

W zasadzie za powrót kierownicy na środek odpowiedzialny jest kąt pochylenia sworznia zwrotnicy . . . W dzisiejszych autach tego nie ma , ale moim zdaniem masz do zrobienia geometrię zawieszenia - nie mylić ze zbieżnością . Pozdrawiam 😊
P.S.
Czasami jeszcze zatarte łożysko kolumny , czyli to u góry przy poduszce górnego mocowania amortyzatora może dawać podobny objaw bo mocno utrudnia swobodny skręt kierownicy. . . Tak myślę 🤔

Awatar użytkownika
heinrich12

Astro-maniak
Posty: 5089
Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
Imię: Henryk
Auto: Astra H
Silnik: Z 14XeP
Rocznik: 2009
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław
Wdzięczny: 191 razy
Pomocny: 306 razy

#34

Nieprzeczytany post autor: heinrich12 »

Kolega Zbyszek napisał: ,, ale moim zdaniem masz do zrobienia geometrię zawieszenia - nie mylić ze zbieżnością". Zbieżność jest jednym z paru elementów geometrii kół jezdnych przedniego zawieszenia: ,,To zespół elementów zawieszenia decydujących o prawidłowym prowadzeniu kół, właściwym ustawieniu koła kierownicy oraz odpowiedniej kierowalności pojazdu. Podstawowymi parametrami geometrii kół w każdym pojeździe są: zbieżność kół, kąt ich pochylenia (nachylenia), kąt pochylenia osi sworznia zwrotnicy, a także kąt wyprzedzenia osi sworznia zwrotnicy." Pozdrawiam.

Creative92

Użytkownik
Posty: 40
Rejestracja: 02 kwie 2021, 17:32
Imię: Piotr
Auto: Astra H
Silnik: A16XER
Rocznik: 2012
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: ZGR/ZSD
Wdzięczny: 3 razy

#35

Nieprzeczytany post autor: Creative92 »

Jak mogę mieć do zrobienia geometrię skoro napisałem że w piątek byłem na geometrii i wszystkie kąty są prawie że idealnie. Odnosząc się do łożyska kolumny bo chyba to miałeś na myśli to spieszę wypunktować co zostało w poprzednim zawieszeniu niewymienione: łączniki stabilizatora, sprężyny, końcówki drążków. Pozostałe elementy są nowe plus nowa lewa zwrotnica. Dzisiaj na parkingu testowym pod biedrą sprawdziłem że przy większej prędkości i skręcie w lewo kierownica wraca do jazdy na wprost. Ale ta większą prędkość to taka że żona się mało nie zrzygała w aucie xD Z elementów które z przodu nie domagają to któreś łożysko bo słychać już jak huczy. Podejrzewam że to te z (przeklętej) lewej strony...
EDIT:
A z tego co wiem to za powrót kół do jazdy na wprost odpowiada kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy.
Ogólnie kierownica wraca do swojego położenia przy niskich prędkościach po skrecie w prawo z każdego zakresu natomiast w lewo wraca (bez względu na prędkość) tylko powiedzmy z zakresu 0-180°. Jeśli dalej zacznę kręcić w lewo to przy niskiej prędkości zatrzyma się i będzie stać. Im bardziej w lewo tym szybciej trzeba jechać żeby wróciła do jazdy na wprost.

Zibi186

Astro-maniak
Posty: 704
Rejestracja: 19 lip 2020, 12:09
Imię: Zbyszek
Auto: Astra H twin top
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 109 razy
Pomocny: 59 razy

#36

Nieprzeczytany post autor: Zibi186 »

Reasumując : geometria - ok , łożyska kolumny nowe , ciśnienie w kołach zakładam że też wyrównane .🤔 a nie bierzesz pod uwagę , że podczas kiedy deformacji uległa Twoja zwrotnica , może także i magiel ucierpiał ? 🤔. Bo już poza tym chyba mechanicznie nic nie jest z tym związane . . . Wspomaganie kierownicy masz elektryczne ? Bo jeśli nie magiel to już chyba tylko sterownik . . . Bo siła wspomagania o ile mi wiadomo jest także zależna od prędkości auta . Pozdrawiam 😊
P.S. jeśli magiel nie ma wycieków . To poczytaj o kasowaniu luzów maglownicy . Na YT jest film pokazujący gdzie astra h ma śrubę regulacyjną . Może to coś pomoże . . . 😊

Awatar użytkownika
heinrich12

Astro-maniak
Posty: 5089
Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
Imię: Henryk
Auto: Astra H
Silnik: Z 14XeP
Rocznik: 2009
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław
Wdzięczny: 191 razy
Pomocny: 306 razy

#37

Nieprzeczytany post autor: heinrich12 »


Creative92

Użytkownik
Posty: 40
Rejestracja: 02 kwie 2021, 17:32
Imię: Piotr
Auto: Astra H
Silnik: A16XER
Rocznik: 2012
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: ZGR/ZSD
Wdzięczny: 3 razy

#38

Nieprzeczytany post autor: Creative92 »

Możliwe że wątek który podlinkowałeś rozwiąże problem... Muszę zrzucić koło i porównać otwory na drążek w starej i nowej.

ODPOWIEDZ