Witam. Posiadam opel astra H 1.6 105 km twintop. Jestem po wymianie maglownicy i pompy wspomagania. Płyn użyty do wspomagania został zastosowany firmy shell koloru czerwonego - odp mechanika dlaczego czerwony ponieważ do maglownicy po regeneracji lejemy płyn czerwony. Głośna praca pompy zmusiła mnie do kontaktu z firmą w której zakupiłem pompę, pan zapytał jaki mam płyn ? Jak dowiedział się że koloru czerwonego odrazu powiedział że do tej pompy musi być zastosowany płyn który był stosowany według książki zielony FUCHS PENTOSIN CHF 11S ewentualnie zielony febi, po czym stwierdził że mam go wymienić jak najszybciej dodając że ta pompa do najcichszych i tak nie należy, ale po obejrzeniu filmiku stwierdził że praca jest równa stabilna ale głośna ze względu na zastosowany zły płyn do wspomagania
Kto ma rację mechanik czy pan od pompy ? Czy faktycznie po regeneracji nie można stosować oryginalnego płynu zielonego który jest zalecany do tego układu od producenta.. bo ?
Proszę i dziękuję za odp . jeżeli ktoś posiada techniczna wiedzę na ten temat lub spotkał się z podobnymi opiniami.
WSPOMAGANIE - wymiana maglownicy oraz pompy wspomagania.
- rafal1989
- Posty: 12
- Rejestracja: 08 maja 2020, 16:10
- Imię: Rafał
- Auto: ASTRA H
- Silnik: Z16xep
- Rocznik: 2006
- Województwo: wielkopolskie
-
- Posty: 60
- Rejestracja: 20 cze 2015, 19:48
- Imię: Andrzej
- Auto: Astra H
- Silnik: Z16XEP
- Rocznik: 2005
- Województwo: podlaskie
- Wdzięczny: 3 razy
- Pomocny: 1 raz
Cześć,
Mam ten sam silnik i wspomaganie TRW.
Zleciłem regenerację magla jakieś 2 lata temu i firma zalała zbiorniczek wyrównawczy zielonym płynem febi.
Czerwony był wlewany w starych oplach (np. stara Astra F mojego taty), gdzie pompa wspomagania była na pasku.
Mam ten sam silnik i wspomaganie TRW.
Zleciłem regenerację magla jakieś 2 lata temu i firma zalała zbiorniczek wyrównawczy zielonym płynem febi.
Czerwony był wlewany w starych oplach (np. stara Astra F mojego taty), gdzie pompa wspomagania była na pasku.
-
- Posty: 5895
- Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
- Imię: Adam
- Auto: Opel Astra III
- Silnik: Z14XEP
- Rocznik: 2006
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Wdzięczny: 64 razy
- Pomocny: 147 razy
Rację ma Pan od pompy.
Płyn zielony ma być.
Przekładnię masz jaką, TRW czy ZF?
- rafal1989
- Posty: 12
- Rejestracja: 08 maja 2020, 16:10
- Imię: Rafał
- Auto: ASTRA H
- Silnik: Z16xep
- Rocznik: 2006
- Województwo: wielkopolskie
TRW. Jak najmniej inwazyjnie spuścić płyn od wspomagania?
-
- Posty: 5895
- Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
- Imię: Adam
- Auto: Opel Astra III
- Silnik: Z14XEP
- Rocznik: 2006
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Wdzięczny: 64 razy
- Pomocny: 147 razy
Normalnie to wężyk i strzykawa duża jak od np nalewania oleju do skrzyni się używa, odciągasz ile się da, nalewasz, odciągasz i tak kilka razy.
Można odkręcić na pewno któryś przewód i uruchomić silnik, po czym koniec przewodu skierować do jakiegoś naczynia i zakręcić kierownicą od skrajnego do skrajnego położenia. Wtedy płyn wyleci. Napełniasz docelowym i tyle.
Tylko, że po napełnieniu zbiorniczka, również należy zakręcić kierownicą kilka razy od skrajnego do skrajnego położenia.
Można odkręcić na pewno któryś przewód i uruchomić silnik, po czym koniec przewodu skierować do jakiegoś naczynia i zakręcić kierownicą od skrajnego do skrajnego położenia. Wtedy płyn wyleci. Napełniasz docelowym i tyle.
Tylko, że po napełnieniu zbiorniczka, również należy zakręcić kierownicą kilka razy od skrajnego do skrajnego położenia.