Problem z hamulcami po wymianie tarcz, klocków oraz płynu hamulcowego.

Awatar użytkownika
vocus07

Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 16 sty 2023, 10:13
Auto: Astra H GTC
Silnik: Z14XEP
Rocznik: 2009
Województwo: śląskie

Problem z hamulcami po wymianie tarcz, klocków oraz płynu hamulcowego.

#1

Nieprzeczytany post autor: vocus07 »

Witajcie,

Niedawno przeprowadziłem pełny serwis hamulców w moim samochodzie (Astra H GTC Z14XEP). Wymieniłem tarcze na przodzie na Zimmermann Coat Z (45045) w parze z klockami Zimmermann (14641). Z tyłu zamontowałem tarcze Zimmermann Coat Z (34366) oraz klocki Zimmermann (68537). Dodatkowo przeprowadziłem pełną regenerację zacisków i jarzm oraz wymieniłem płyn hamulcowy na oryginalny Płyn hamulcowy DOT 4+ od OPEL (93160363).

Po wymianie postanowiłem przeprowadzić wstępne dotarcie hamulców - kilkukrotnie rozpędzałem auto do około 60km/h, a następnie delikatnie wyhamowywałem do 0. Niemniej jednak, mimo tych działań, hamulce zachowują się bardzo słabo, zaczynając działać dopiero i to z nie wielką siłą przy końcu skoku pedału. Co więcej, pedał hamulca jest znacznie miększy niż przed serwisem.

Czy ktoś miał podobny problem lub wie, co może być przyczyną? Bardzo proszę o pomoc i sugestie.

Awatar użytkownika
heinrich12

Astro-maniak
Posty: 5089
Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
Imię: Henryk
Auto: Astra H
Silnik: Z 14XeP
Rocznik: 2009
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław
Wdzięczny: 191 razy
Pomocny: 306 razy

#2

Nieprzeczytany post autor: heinrich12 »

Wygląda na to, że w układzie znajduje się jeszcze powietrze. ,,Miękki" pedał hamulca jest tego potwierdzeniem. Jedyna rada to odpowietrzać do skutku. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
vocus07

Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 16 sty 2023, 10:13
Auto: Astra H GTC
Silnik: Z14XEP
Rocznik: 2009
Województwo: śląskie

#3

Nieprzeczytany post autor: vocus07 »

heinrich12 pisze:
28 sie 2023, 10:35
Wygląda na to, że w układzie znajduje się jeszcze powietrze. ,,Miękki" pedał hamulca jest tego potwierdzeniem. Jedyna rada to odpowietrzać do skutku. Pozdrawiam.
Dzwoniłem do mechanika, który to robił i on mi powiedział, że albo trzeba będzie odpowietrzyć, albo poszła pompa hamulcowa. Co do odpowietrzania to stwierdzili, że robili to 3 razy.

Awatar użytkownika
PawelS1

Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 17 sie 2023, 13:04
Imię: Paweł
Auto: Astra H
Silnik: 19DT
Rocznik: 2007
Województwo: wielkopolskie

#4

Nieprzeczytany post autor: PawelS1 »

Przy całkowitej wymianie płynu może być zapowietrzona pompa hamulcowa.

ja37

V.I.P.
Posty: 6106
Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
Imię: Grzesiek
Auto: Astra H
Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 130 razy

#5

Nieprzeczytany post autor: ja37 »

Może być też zapowietrzona pompa abs.
Trzeba odpowietrzać do skutku.
Można po kolei, najpierw pompę, później każdą sekcję w abs i dopiero zaciski.

Awatar użytkownika
vocus07

Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 16 sty 2023, 10:13
Auto: Astra H GTC
Silnik: Z14XEP
Rocznik: 2009
Województwo: śląskie

#6

Nieprzeczytany post autor: vocus07 »

Faktycznie, problemem okazało się niedostateczne odpowietrzenie układu. Teraz wszystko wróciło do normy. Dzięki za wszystkie porady.

Awatar użytkownika
maro4040

Astro-maniak
Posty: 98
Rejestracja: 17 cze 2017, 14:15
Imię: Marcin
Auto: astra H; hatchback 5 drzwi
Silnik: z16xe1
Rocznik: 2007
Województwo: śląskie
Pomocny: 1 raz

#7

Nieprzeczytany post autor: maro4040 »

Witam, u mnie jest identyczna sytuacja po regeneracji zacisków tylnych i wymianie klocków i tarcz. Układ odpowietrzany , przelane ponad litr płynu podczas ostatniego odpowietrzania, bąbelki powietrza nie lecą, a pedał hamulca miekki i przy podłodze. Hamulce słabe. Czy dalej odpowietrzać uklad ,czy to może być jednak uszkodzona pompa. Układ odpowietrzany dwukrotnie.

Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka


analyzer65

Klubowicz AKP
Posty: 5874
Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
Imię: Adam
Auto: Opel Astra III
Silnik: Z14XEP
Rocznik: 2006
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Wdzięczny: 63 razy
Pomocny: 147 razy

#8

Nieprzeczytany post autor: analyzer65 »

Trzeba będzie odpowietrzyć ponownie. Podczas jazdy układ ABS wykonuje test pompy, która tłoczy płyn przez agregat.

Awatar użytkownika
maro4040

Astro-maniak
Posty: 98
Rejestracja: 17 cze 2017, 14:15
Imię: Marcin
Auto: astra H; hatchback 5 drzwi
Silnik: z16xe1
Rocznik: 2007
Województwo: śląskie
Pomocny: 1 raz

#9

Nieprzeczytany post autor: maro4040 »

Czyli trzeba będzie się przewieźć, zahamować kilka razy i ponownie odpowietrzać? .

Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka


Foton

Astro-maniak
Posty: 1175
Rejestracja: 20 gru 2020, 0:27
Imię: Marcin
Auto: Różne takie
Silnik: Petrol i Diesel
Rocznik: 1998
Województwo: mazowieckie
Pomocny: 61 razy

#10

Nieprzeczytany post autor: Foton »

Powietrze w układzie.

Heble to hydraulika.

Płyn nie jest ściśliwy.

Nie ma tu żadnej magii.

Musisz prawidłowo odpowietrzyć układ.

Nawet wrzucę filmiki para-szkoleniowe od ATE

Urządzenia do wymiany płynu i odpowietrzania układu hamulcowego ATE FB 5ev - instrukcja obsługi
[External Link Removed for Guests]

Urządzenia do wymiany płynu i odpowietrzania układu hamulcowego
[External Link Removed for Guests]

Uff, trochę sztorm już.

Ale magii nie ma, przyczyna jest...
Trzeba to po prostu zrobić jak trzeba i tyle.

ODPOWIEDZ