Problem z hamulcami po wymianie tarcz, klocków oraz płynu hamulcowego.
- vocus07
- Posty: 5
- Rejestracja: 16 sty 2023, 10:13
- Auto: Astra H GTC
- Silnik: Z14XEP
- Rocznik: 2009
- Województwo: śląskie
Problem z hamulcami po wymianie tarcz, klocków oraz płynu hamulcowego.
Witajcie,
Niedawno przeprowadziłem pełny serwis hamulców w moim samochodzie (Astra H GTC Z14XEP). Wymieniłem tarcze na przodzie na Zimmermann Coat Z (45045) w parze z klockami Zimmermann (14641). Z tyłu zamontowałem tarcze Zimmermann Coat Z (34366) oraz klocki Zimmermann (68537). Dodatkowo przeprowadziłem pełną regenerację zacisków i jarzm oraz wymieniłem płyn hamulcowy na oryginalny Płyn hamulcowy DOT 4+ od OPEL (93160363).
Po wymianie postanowiłem przeprowadzić wstępne dotarcie hamulców - kilkukrotnie rozpędzałem auto do około 60km/h, a następnie delikatnie wyhamowywałem do 0. Niemniej jednak, mimo tych działań, hamulce zachowują się bardzo słabo, zaczynając działać dopiero i to z nie wielką siłą przy końcu skoku pedału. Co więcej, pedał hamulca jest znacznie miększy niż przed serwisem.
Czy ktoś miał podobny problem lub wie, co może być przyczyną? Bardzo proszę o pomoc i sugestie.
Niedawno przeprowadziłem pełny serwis hamulców w moim samochodzie (Astra H GTC Z14XEP). Wymieniłem tarcze na przodzie na Zimmermann Coat Z (45045) w parze z klockami Zimmermann (14641). Z tyłu zamontowałem tarcze Zimmermann Coat Z (34366) oraz klocki Zimmermann (68537). Dodatkowo przeprowadziłem pełną regenerację zacisków i jarzm oraz wymieniłem płyn hamulcowy na oryginalny Płyn hamulcowy DOT 4+ od OPEL (93160363).
Po wymianie postanowiłem przeprowadzić wstępne dotarcie hamulców - kilkukrotnie rozpędzałem auto do około 60km/h, a następnie delikatnie wyhamowywałem do 0. Niemniej jednak, mimo tych działań, hamulce zachowują się bardzo słabo, zaczynając działać dopiero i to z nie wielką siłą przy końcu skoku pedału. Co więcej, pedał hamulca jest znacznie miększy niż przed serwisem.
Czy ktoś miał podobny problem lub wie, co może być przyczyną? Bardzo proszę o pomoc i sugestie.
- heinrich12
- Posty: 5089
- Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
- Imię: Henryk
- Auto: Astra H
- Silnik: Z 14XeP
- Rocznik: 2009
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
- Wdzięczny: 191 razy
- Pomocny: 306 razy
Wygląda na to, że w układzie znajduje się jeszcze powietrze. ,,Miękki" pedał hamulca jest tego potwierdzeniem. Jedyna rada to odpowietrzać do skutku. Pozdrawiam.
- vocus07
- Posty: 5
- Rejestracja: 16 sty 2023, 10:13
- Auto: Astra H GTC
- Silnik: Z14XEP
- Rocznik: 2009
- Województwo: śląskie
Dzwoniłem do mechanika, który to robił i on mi powiedział, że albo trzeba będzie odpowietrzyć, albo poszła pompa hamulcowa. Co do odpowietrzania to stwierdzili, że robili to 3 razy.heinrich12 pisze: ↑28 sie 2023, 10:35Wygląda na to, że w układzie znajduje się jeszcze powietrze. ,,Miękki" pedał hamulca jest tego potwierdzeniem. Jedyna rada to odpowietrzać do skutku. Pozdrawiam.
- PawelS1
- Posty: 5
- Rejestracja: 17 sie 2023, 13:04
- Imię: Paweł
- Auto: Astra H
- Silnik: 19DT
- Rocznik: 2007
- Województwo: wielkopolskie
Przy całkowitej wymianie płynu może być zapowietrzona pompa hamulcowa.
-
- Posty: 6106
- Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
- Imię: Grzesiek
- Auto: Astra H
- Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
- Województwo: łódzkie
- Lokalizacja: Łódź
- Wdzięczny: 14 razy
- Pomocny: 130 razy
Może być też zapowietrzona pompa abs.
Trzeba odpowietrzać do skutku.
Można po kolei, najpierw pompę, później każdą sekcję w abs i dopiero zaciski.
Trzeba odpowietrzać do skutku.
Można po kolei, najpierw pompę, później każdą sekcję w abs i dopiero zaciski.
- vocus07
- Posty: 5
- Rejestracja: 16 sty 2023, 10:13
- Auto: Astra H GTC
- Silnik: Z14XEP
- Rocznik: 2009
- Województwo: śląskie
Faktycznie, problemem okazało się niedostateczne odpowietrzenie układu. Teraz wszystko wróciło do normy. Dzięki za wszystkie porady.
- maro4040
- Posty: 98
- Rejestracja: 17 cze 2017, 14:15
- Imię: Marcin
- Auto: astra H; hatchback 5 drzwi
- Silnik: z16xe1
- Rocznik: 2007
- Województwo: śląskie
- Pomocny: 1 raz
Witam, u mnie jest identyczna sytuacja po regeneracji zacisków tylnych i wymianie klocków i tarcz. Układ odpowietrzany , przelane ponad litr płynu podczas ostatniego odpowietrzania, bąbelki powietrza nie lecą, a pedał hamulca miekki i przy podłodze. Hamulce słabe. Czy dalej odpowietrzać uklad ,czy to może być jednak uszkodzona pompa. Układ odpowietrzany dwukrotnie.
Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 5874
- Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
- Imię: Adam
- Auto: Opel Astra III
- Silnik: Z14XEP
- Rocznik: 2006
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Wdzięczny: 63 razy
- Pomocny: 147 razy
Trzeba będzie odpowietrzyć ponownie. Podczas jazdy układ ABS wykonuje test pompy, która tłoczy płyn przez agregat.
-
- Posty: 1175
- Rejestracja: 20 gru 2020, 0:27
- Imię: Marcin
- Auto: Różne takie
- Silnik: Petrol i Diesel
- Rocznik: 1998
- Województwo: mazowieckie
- Pomocny: 61 razy
Powietrze w układzie.
Heble to hydraulika.
Płyn nie jest ściśliwy.
Nie ma tu żadnej magii.
Musisz prawidłowo odpowietrzyć układ.
Nawet wrzucę filmiki para-szkoleniowe od ATE
Urządzenia do wymiany płynu i odpowietrzania układu hamulcowego ATE FB 5ev - instrukcja obsługi
[External Link Removed for Guests]
Urządzenia do wymiany płynu i odpowietrzania układu hamulcowego
[External Link Removed for Guests]
Uff, trochę sztorm już.
Ale magii nie ma, przyczyna jest...
Trzeba to po prostu zrobić jak trzeba i tyle.
Heble to hydraulika.
Płyn nie jest ściśliwy.
Nie ma tu żadnej magii.
Musisz prawidłowo odpowietrzyć układ.
Nawet wrzucę filmiki para-szkoleniowe od ATE
Urządzenia do wymiany płynu i odpowietrzania układu hamulcowego ATE FB 5ev - instrukcja obsługi
[External Link Removed for Guests]
Urządzenia do wymiany płynu i odpowietrzania układu hamulcowego
[External Link Removed for Guests]
Uff, trochę sztorm już.
Ale magii nie ma, przyczyna jest...
Trzeba to po prostu zrobić jak trzeba i tyle.