Głuche stuki przy szybkim, lekkim skręcaniu kierownicą

Awatar użytkownika
Ferenc

Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 03 sty 2022, 23:37
Imię: Damian
Auto: Astra H
Silnik: Z18XER
Rocznik: 2009
Województwo: lubelskie

Głuche stuki przy szybkim, lekkim skręcaniu kierownicą

#1

Nieprzeczytany post autor: Ferenc »

Witam

Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu.
Problem: Głuche stuki przy skręcaniu kierownicą
- na postoju przy szybkim kręceniu kierownicą na boki ciche stuki, ledwie słyszalne
- przy jeździe, szczególnie 10-20 km/h na równej prostej szosie przy szybkim (dynamicznym) skręcaniu kierownicą na boki (nawet o 45stopni od prawej do lewej - najbardziej wtedy słyszalne) głośne/głośniejsze stuki
- brak stuków na nierównościach / dołkach (jechanie na wprost bez skręcania kierownicą)
- brak drgań, przeskoków, luzów odczuwalnych na kierownicy
- stuki słyszalne raczej nie z okolic kół, a gdzieś z okolic kierownicy, środka auta (pod maską)
- dodatkowo ostatnio po trochę szybszym wjechaniu na próg zwalniający (słabo wyprofilowany) na wprost bez kręcenia kierownicą słyszalny mocny głośny stuk (walnięcie)

Myślałem że te stuki były związane z pękniętą sprężyną w prawym kole. Mechanik wymienił w dwóch przednich kołach sprężyny, mocowania sprężyn, łączniki stabilizatora. I mimo, że teraz lepiej auto trzyma się drogi, na nierównościach i brak stuków na dołkach to ten problem ze stukami przy skręcaniu kierownicą nadal został. Proszę o pomoc co to może być. Nie odczuwam by wpływało to na jakość jazdy ale jednak coś jest nie tak.

Z góry dziękuję za pomoc.

Samochód: Opel Astra H, 2009r, 1.8b+g, 140KM

Awatar użytkownika
heinrich12

Astro-maniak
Posty: 5089
Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
Imię: Henryk
Auto: Astra H
Silnik: Z 14XeP
Rocznik: 2009
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław
Wdzięczny: 191 razy
Pomocny: 306 razy

#2

Nieprzeczytany post autor: heinrich12 »

Z tego co napisałeś to wynika, że byłeś w warsztacie i pomimo tej wizyty, naprawy dalej ,,coś" stuka. Kto jak nie mechanik powinien ,,namierzyć" to stukanie. Napisałeś, że stuka przy ruchach kierownicy w lewo i w prawo - do przejrzenia cały układ kierowniczy (przekładnia, końcówki, sworznie zwr., łożyska piasty koła). Pozdrawiam.

analyzer65

Klubowicz AKP
Posty: 5874
Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
Imię: Adam
Auto: Opel Astra III
Silnik: Z14XEP
Rocznik: 2006
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Wdzięczny: 63 razy
Pomocny: 147 razy

#3

Nieprzeczytany post autor: analyzer65 »

Stawiam na maglownicę albo jej elastyczne mocowania.

ODPOWIEDZ