Opony zimowe Astra H
- sezam0
- Posty: 60
- Rejestracja: 23 paź 2013, 8:33
- Imię: Cezary
- Auto: Astra III
- Silnik: Z14XEP
- Województwo: podkarpackie
Opony zimowe Astra H
chłopaki czy ktoś z was miał styczność z takimi oponami [External Link Removed for Guests] ??? znajomy ma takie prawie newki i mogę je wyrwać w dobrej kasie tylko ja nie znam osobiście nexena - całe życie na dębicy
-
- Posty: 66
- Rejestracja: 27 lis 2017, 18:21
- Auto: Astra J 1.7 Cdti 125 EST
- Województwo: Zagranica - UE
- Lokalizacja: https://www.spritmonitor.de/en/detail/702585.html
- Wdzięczny: 7 razy
- Pomocny: 1 raz
najlepiej chyba poczytać opinie na oponeo
[External Link Removed for Guests]
tam masz najwięcej i wyrobisz sobie zdanie
[External Link Removed for Guests]
tam masz najwięcej i wyrobisz sobie zdanie
Toś mu doradził. Gorszego źródła informacji przecież nie ma. To jak spytać sprzedawcę czy jego produkt warto kupić.
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 14 maja 2015, 19:41
- Imię: Mateusz
- Auto: Astra H TwinTop Cosmo/Fake OPC
- Silnik: 19DTH
- Województwo: małopolskie
Znajomy kupił chyba identyczne Nexeny i jest zadowolony. Osobiście uważam że moja astra zdecydowanie przewidywalniej zachowuje się na Dębicy niż jego.
- topiq77
- Posty: 2088
- Rejestracja: 21 lip 2018, 18:49
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H HB 5D
- Silnik: Z18XE
- Rocznik: 2005
- Województwo: lubelskie
- Lokalizacja: Puławy
- Wdzięczny: 4 razy
- Pomocny: 81 razy
Witam.
Czy spotkał się ktoś z oponą Nokian Nordman RS 195/65/R15 XL 95R? Auto kupiłem bez zimówek, ponoć były w agonalnym stanie a planuję zakupić 4 x felgi stalowe pod zimówki. W firmie po skasowanym aucie zostały nam właśnie takie opony z DOT 1115. Bieżnik ma około 7-8 mm, mają za sobą max 2 sezony. Warto to zakładać do Asterki? Opinii na internecie praktycznie brak. Ja i tak głównie po mieście jeżdżę więc R=170 km/h mi nie przeszkadza. Na drugą oś mam Barum Polaris 3 DOT 3012 więc już po gwarancji, aczkolwiek wyglądają przyzwoicie i bieżnika jeszcze 6 mm będzie. Opinie opona ma niezłe. Tylko jej wiek mnie nieco średnio przekonuje. Ale na tył chyba by wystarczyły. W Corsie C miałem nawet starsze Dębicy i prawie nie było widać różnicy do nowszych o 5 lat, minimalnie mniejszy bieżnik o 1-1,5 mm.
Wiem że jeszcze lato w pełni, ale teraz chyba najlepszy moment żeby sobie zimówki zakupić nawet w sklepie nowe. Tylko te nasze zimy ostatnio mało zimowe i na cały sezon jak mróz potrzyma 1 miesiąc to już sukces że o śniegu nie wspomnę.
Czy spotkał się ktoś z oponą Nokian Nordman RS 195/65/R15 XL 95R? Auto kupiłem bez zimówek, ponoć były w agonalnym stanie a planuję zakupić 4 x felgi stalowe pod zimówki. W firmie po skasowanym aucie zostały nam właśnie takie opony z DOT 1115. Bieżnik ma około 7-8 mm, mają za sobą max 2 sezony. Warto to zakładać do Asterki? Opinii na internecie praktycznie brak. Ja i tak głównie po mieście jeżdżę więc R=170 km/h mi nie przeszkadza. Na drugą oś mam Barum Polaris 3 DOT 3012 więc już po gwarancji, aczkolwiek wyglądają przyzwoicie i bieżnika jeszcze 6 mm będzie. Opinie opona ma niezłe. Tylko jej wiek mnie nieco średnio przekonuje. Ale na tył chyba by wystarczyły. W Corsie C miałem nawet starsze Dębicy i prawie nie było widać różnicy do nowszych o 5 lat, minimalnie mniejszy bieżnik o 1-1,5 mm.
Wiem że jeszcze lato w pełni, ale teraz chyba najlepszy moment żeby sobie zimówki zakupić nawet w sklepie nowe. Tylko te nasze zimy ostatnio mało zimowe i na cały sezon jak mróz potrzyma 1 miesiąc to już sukces że o śniegu nie wspomnę.
- dawid75
- Posty: 1283
- Rejestracja: 02 paź 2008, 14:49
- Imię: Dawid
- Auto: Meriva
- Silnik: Z18XE LPG
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Częstochowa
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 2 razy
- Kontakt:
Xl to wzmocniona guma. Dlaczego uważasz że"gorsze" opony można dać na tył ?
Zatrzymał się kierowca na siusiu i mówi do swojego małego:
- Widzisz, jak tobie się chce to ja zawsze staje...
- Widzisz, jak tobie się chce to ja zawsze staje...
- topiq77
- Posty: 2088
- Rejestracja: 21 lip 2018, 18:49
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H HB 5D
- Silnik: Z18XE
- Rocznik: 2005
- Województwo: lubelskie
- Lokalizacja: Puławy
- Wdzięczny: 4 razy
- Pomocny: 81 razy
Cóż. Przednia oś jest napędowa, kierowana, bardziej obciążona (silnik + kierowca i pasażer). W razie jakiejś zaspy lepiej już boksować wyższym bieżnikiem. Zatem na logikę, lepiej mieć na przodzie więcej bieżnika. Przyczepność przy poślizgu też tu ma znaczenie, kiedy trzeba omijać przeszkodę. Chyba lepiej jak strzeli guma z tyłu niż w osi kierowanej. Te Nordmany ponoć są na skandynawię, ba nie ponoć tylko są. Pochodzą z auta, które często jeździło na budowie w Szwecji i Norwegii. Prawdopodobnie też gumy tam były zakupione. Na nich widnieje Made in Russia. W PL niestety nie spotyka się ich często i opinii o nich też niewiele, ale wyglądają bardziej niż porządnie.
- dawid75
- Posty: 1283
- Rejestracja: 02 paź 2008, 14:49
- Imię: Dawid
- Auto: Meriva
- Silnik: Z18XE LPG
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Częstochowa
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 2 razy
- Kontakt:
To Twoje logiczne rozumowanie jest złe, zawsze lepsze opony powinno się zakładać na tył aby mieć większą kontrolę nad poślizgami.
Zatrzymał się kierowca na siusiu i mówi do swojego małego:
- Widzisz, jak tobie się chce to ja zawsze staje...
- Widzisz, jak tobie się chce to ja zawsze staje...
- Automat
- Posty: 4502
- Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
- Imię: Jan
- Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
- Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Wdzięczny: 21 razy
- Pomocny: 68 razy
....a czołg gdzie ma lepsze gąsienice...z przodu czy z tyłu ? . Kaprale znają odpowiedź
- topiq77
- Posty: 2088
- Rejestracja: 21 lip 2018, 18:49
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H HB 5D
- Silnik: Z18XE
- Rocznik: 2005
- Województwo: lubelskie
- Lokalizacja: Puławy
- Wdzięczny: 4 razy
- Pomocny: 81 razy
Zdania są podzielone. 1 mm bieżnika więcej nie da mi większej kontroli nad tyłem. To nie BMW czy polonez z tylnym napędem. Po za tym przód zawsze szybciej mi się ścierał, ze względu na poślizg choćby przy ruszaniu. Zapytałem, czy ktoś zna markę a nie gdzie mam je założyć. Przecież jak się kupuje powiedzmy 2 pary opon to co roku robi się zmianę osiami przód na tył. Jak złapię gumę w przedniej gumie to co mi po kontroli tyłu? Dlatego wzmacniane daję na przód. Zazwyczaj jeżdżę sam, bez bagażu, więc tył jest lekki. Przy poślizgu to raczej łapie się przyczepność a nie hamuje i próbuje kontrolować tył Tak samo w zimie przy ruszaniu pod górkę, a mam po drodze takich punktów kilka, większy bieżnik raczej bardziej mi na przodzie w tym pomoże. 23 lata za kółkiem daje mi jakieś pojęcie i odpukać żadnych wypadków do dziś.dawid75 pisze:QR_BBPOST To Twoje logiczne rozumowanie jest złe, zawsze lepsze opony powinno się zakładać na tył aby mieć większą kontrolę nad poślizgami.
Ostatnio zmieniony 25 sie 2018, 11:58 przez topiq77, łącznie zmieniany 3 razy.