Opony zimowe Astra H
- mk5
- Posty: 6262
- Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
- Imię: Marek
- Auto: Seat Leon
- Silnik: 1.9TDI
- Województwo: lubelskie
- Wdzięczny: 96 razy
- Pomocny: 114 razy
Opony zimowe Astra H
U nas wszyscy wulkanizatorzy zalecają lepsze na tył, no chyba ze ktoś ma pełny pakiet systemów antyposlogowych-to juz nie jest az tak istotne. Ja na własnej skórze sie przekonałem w AF (nie było nawet abs) że jednak na tyle powinny być lepsze.
Ostatnio zmieniony 31 sie 2018, 21:47 przez mk5, łącznie zmieniany 1 raz.
- nismo
- Posty: 3680
- Rejestracja: 14 sty 2011, 14:53
- Imię: Michał
- Auto: Astra J HB & Astra H Kombi
- Silnik: b14net & z18xe
- Województwo: zachodniopomorskie
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 143 razy
Kod: Zaznacz cały
dlatego istnieje zasada, że lepsze opony daje się na tył.
Kod: Zaznacz cały
no chyba ze ktoś ma pełny pakiet systemów antyposlogowych-to juz nie jest az tak istotne
Ostatnio zmieniony 31 sie 2018, 21:53 przez nismo, łącznie zmieniany 2 razy.
- mk5
- Posty: 6262
- Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
- Imię: Marek
- Auto: Seat Leon
- Silnik: 1.9TDI
- Województwo: lubelskie
- Wdzięczny: 96 razy
- Pomocny: 114 razy
Michał nie zrozumiałes sensu mojej wypiedzi. wiadomo że system lepiej zadziała jak sa lepsze opony z tyłu, ale nawet w przypadku gorszych nadrobi, w przypadku braku systemów mozna wtedy poczuc róznicę, bo zdolnosci kierowcy zostają.
Są rózne szkoły, zresztą tu na forum widać. Zwolennicy lepszych na przodzie podaja argument nie tylko że chodzi o ruszanie, a o...hamowanie. Tak naprawde to przód jest głownie odp za hamowanie(nie bez powodu ma zazwyczaj np wieksze tarcze i wentylowane) . Hamujemy czesto, w poslig wpadamy rzadko. Ja jestem za lepszym tyłem, ale czy mam rację?
Są rózne szkoły, zresztą tu na forum widać. Zwolennicy lepszych na przodzie podaja argument nie tylko że chodzi o ruszanie, a o...hamowanie. Tak naprawde to przód jest głownie odp za hamowanie(nie bez powodu ma zazwyczaj np wieksze tarcze i wentylowane) . Hamujemy czesto, w poslig wpadamy rzadko. Ja jestem za lepszym tyłem, ale czy mam rację?
Ostatnio zmieniony 31 sie 2018, 22:11 przez mk5, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 818
- Rejestracja: 21 mar 2017, 17:08
- Imię: Tomek
- Auto: ix 20
- Silnik: 1.6 Pb
- Województwo: łódzkie
- Pomocny: 3 razy
Poczytałem trochę i pewnie masz rację. Ja i tak będę zakładał lepsze na przód. Pozwala mi to utrzymywać opony w podobnym stanie bieżnika różnice poniżej 1mm. Stosując "lepsze na tył" chyba różnice się rozjadą.mk5 pisze:QR_BBPOST Ja jestem za lepszym tyłem, ale czy mam rację?
Jestem tu gdzie stoję, ale jeśli się ruszę, to mogę się zgubić.
Lepsze, nowe opony, zawsze na tył.
[External Link Removed for Guests]
Temat dogłębnie zbadany i wybadany.
Na tym filmie aprobata Michelin na końcu więc nie jest to jakieś moje coś bo coś.
Hamowanie...jak nie wyhamujesz to i tak przypiexdolisz...
[External Link Removed for Guests]
Temat dogłębnie zbadany i wybadany.
Na tym filmie aprobata Michelin na końcu więc nie jest to jakieś moje coś bo coś.
Hamowanie...jak nie wyhamujesz to i tak przypiexdolisz...
Ostatnio zmieniony 31 sie 2018, 23:46 przez Usunięty użytkownik 861235, łącznie zmieniany 1 raz.
- topiq77
- Posty: 2089
- Rejestracja: 21 lip 2018, 18:49
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H HB 5D
- Silnik: Z18XE
- Rocznik: 2005
- Województwo: lubelskie
- Lokalizacja: Puławy
- Wdzięczny: 4 razy
- Pomocny: 81 razy
A ja nadal podtrzymuję, że na miasto 95% jazdy biorę lepsze na przód. Wracam do domu trasą, gdzie światła są pod górkę o nachyleniu ok 15-20%, więc na czerwonym rusza się pod górkę. Ruszanie na gorszych oponach może się źle w takim przypadku w zimie źle skończyć. Wy Panowie wskazujecie klasyczny przypadek jazdy w trasie i tu możliwe, że lepiej mieć na tyle. Ale w mieście i prawie tylko w mieście tylko się bieżnik pogłębi w stosunku do opon na osi tylnej. Sami sobie czasem zaprzeczacie, bo jednak jest zasada by opony przekładać z tyłu na przód, więc te lepsze opony z tyłu w końcu i tak trafią na przód. Idealnie mieć opony z tego samego rocznika i faktycznie co sezon je przemieniać osiami. A nie dopuszczać do sytuacji kiedy mamy różnicę 2-3 mm bieżnika osi jednej względem drugiej, wtedy zawsze przerzucam je tam, gdzie mi się szybciej zużyją, czyli w mieście na przodzie.
Mówicie, że Wam wulkanizator mówi, żeby lepsze na tył dawać. A co powiecie na wulkanizatora, który nie widzi problemu w zamianie opon po przekątnej, twierdząc że to i tak nie ma znaczenia?
Temat chyba jednak nie jest taki czarno-biały jak to przedstawiają filmy od firm oponiarskich. Wiele też zależy od doświadczenia, umiejętności kierowcy, stylu jazdy, z jaką prędkością jeździ i czy dostosowuje się do warunków na drodze.
Pozdrawiam.
Jeszcze jedna rzecz. Niższy bieżnik nie oznacza też gorszej opony. Na lodzie czy mamy bieżnik 8 mm czy 5 mm nie robi nam różnicy. Ważne są właściwości gumy. Jeżeli jest już stara i nie ma swoich właściwości, to się nie nadaje ani na przód ani na tył.
Mówicie, że Wam wulkanizator mówi, żeby lepsze na tył dawać. A co powiecie na wulkanizatora, który nie widzi problemu w zamianie opon po przekątnej, twierdząc że to i tak nie ma znaczenia?
Temat chyba jednak nie jest taki czarno-biały jak to przedstawiają filmy od firm oponiarskich. Wiele też zależy od doświadczenia, umiejętności kierowcy, stylu jazdy, z jaką prędkością jeździ i czy dostosowuje się do warunków na drodze.
Pozdrawiam.
Jeszcze jedna rzecz. Niższy bieżnik nie oznacza też gorszej opony. Na lodzie czy mamy bieżnik 8 mm czy 5 mm nie robi nam różnicy. Ważne są właściwości gumy. Jeżeli jest już stara i nie ma swoich właściwości, to się nie nadaje ani na przód ani na tył.
Ostatnio zmieniony 01 wrz 2018, 11:29 przez topiq77, łącznie zmieniany 1 raz.
- luckyboy
- Posty: 893
- Rejestracja: 12 paź 2008, 21:26
- Imię: Łukasz
- Auto: Opel Astra H 1.7 CDTI Edition
- Silnik: Z17DTH
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Toruń
- Pomocny: 15 razy
Podam Ci przykład. Zima i śnieg, skrzyżowanie w kształcie litery Y, jadę w lewo i nagle wyprzedza mnie tył, bo nowe zimówki w aucie były na przodzie i tył nie wytrzymał Prędkość była niewielka, ze względu na warunki, ale duże skrzyżowanie. Dziękuję
- luckyboy
- Posty: 893
- Rejestracja: 12 paź 2008, 21:26
- Imię: Łukasz
- Auto: Opel Astra H 1.7 CDTI Edition
- Silnik: Z17DTH
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Toruń
- Pomocny: 15 razy
Oczywiście, bardziej przyczepne opony na tył.Automat pisze:Podobnie może być na rondach.luckyboy pisze:QR_BBPOST skrzyżowanie w kształcie litery Y
...czyli niezależnie od napędzanej osi - przód czy tył - lepsze opony(lepszy bieżnik) zakładać na tył ?