Opony zimowe Astra H

Awatar użytkownika
mk5

Moderator Forum
Posty: 6258
Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
Imię: Marek
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9TDI
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 96 razy
Pomocny: 114 razy

Opony zimowe Astra H

#791

Nieprzeczytany post autor: mk5 »

U nas wszyscy wulkanizatorzy zalecają lepsze na tył, no chyba ze ktoś ma pełny pakiet systemów antyposlogowych-to juz nie jest az tak istotne. Ja na własnej skórze sie przekonałem w AF (nie było nawet abs) że jednak na tyle powinny być lepsze.
Ostatnio zmieniony 31 sie 2018, 21:47 przez mk5, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
nismo

Astro-maniak
Posty: 3672
Rejestracja: 14 sty 2011, 14:53
Imię: Michał
Auto: Astra J HB & Astra H Kombi
Silnik: b14net & z18xe
Województwo: zachodniopomorskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 141 razy

#792

Nieprzeczytany post autor: nismo »

Kod: Zaznacz cały

dlatego istnieje zasada, że lepsze opony daje się na tył.
Jeśli ktoś dyskutuje z ta zasada to własnie powinien pojeździć taka Astra. To nie jest kwetia "Bo ja wole" tylko faktów jak auto zachowuje sie w sytuacjach ekstremalnych z oponami lepszymi na przodzie i na tyle.

Kod: Zaznacz cały

no chyba ze ktoś ma pełny pakiet systemów antyposlogowych-to juz nie jest az tak istotne
Jest istotne, bo systemy działaja na granicy poslizgu, a im "mniejszy" poslizg tym system jest skuteczniejszy
Ostatnio zmieniony 31 sie 2018, 21:53 przez nismo, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
mk5

Moderator Forum
Posty: 6258
Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
Imię: Marek
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9TDI
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 96 razy
Pomocny: 114 razy

#793

Nieprzeczytany post autor: mk5 »

Michał nie zrozumiałes sensu mojej wypiedzi. wiadomo że system lepiej zadziała jak sa lepsze opony z tyłu, ale nawet w przypadku gorszych nadrobi, w przypadku braku systemów mozna wtedy poczuc róznicę, bo zdolnosci kierowcy zostają.

Są rózne szkoły, zresztą tu na forum widać. Zwolennicy lepszych na przodzie podaja argument nie tylko że chodzi o ruszanie, a o...hamowanie. Tak naprawde to przód jest głownie odp za hamowanie(nie bez powodu ma zazwyczaj np wieksze tarcze i wentylowane) . Hamujemy czesto, w poslig wpadamy rzadko. Ja jestem za lepszym tyłem, ale czy mam rację?
Ostatnio zmieniony 31 sie 2018, 22:11 przez mk5, łącznie zmieniany 2 razy.

soszo

Astro-maniak
Posty: 818
Rejestracja: 21 mar 2017, 17:08
Imię: Tomek
Auto: ix 20
Silnik: 1.6 Pb
Województwo: łódzkie
Pomocny: 3 razy

#794

Nieprzeczytany post autor: soszo »

mk5 pisze:QR_BBPOST Ja jestem za lepszym tyłem, ale czy mam rację?
Poczytałem trochę i pewnie masz rację. Ja i tak będę zakładał lepsze na przód. Pozwala mi to utrzymywać opony w podobnym stanie bieżnika różnice poniżej 1mm. Stosując "lepsze na tył" chyba różnice się rozjadą.
Jestem tu gdzie stoję, ale jeśli się ruszę, to mogę się zgubić.

Awatar użytkownika
nismo

Astro-maniak
Posty: 3672
Rejestracja: 14 sty 2011, 14:53
Imię: Michał
Auto: Astra J HB & Astra H Kombi
Silnik: b14net & z18xe
Województwo: zachodniopomorskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 141 razy

#795

Nieprzeczytany post autor: nismo »

Warto jest co jakiś czas przekładać opony bo wiadomo ze przednie szybciej się zużywają i wtedy nie mamy problemu :D

Usunięty użytkownik 861235

#796

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 861235 »

Lepsze, nowe opony, zawsze na tył.

[External Link Removed for Guests]

Temat dogłębnie zbadany i wybadany.
Na tym filmie aprobata Michelin na końcu więc nie jest to jakieś moje coś bo coś.

Hamowanie...jak nie wyhamujesz to i tak przypiexdolisz... :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 31 sie 2018, 23:46 przez Usunięty użytkownik 861235, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
topiq77

Astro-maniak
Posty: 2083
Rejestracja: 21 lip 2018, 18:49
Imię: Grzegorz
Auto: Astra H HB 5D
Silnik: Z18XE
Rocznik: 2005
Województwo: lubelskie
Lokalizacja: Puławy
Wdzięczny: 4 razy
Pomocny: 81 razy

#797

Nieprzeczytany post autor: topiq77 »

A ja nadal podtrzymuję, że na miasto 95% jazdy biorę lepsze na przód. Wracam do domu trasą, gdzie światła są pod górkę o nachyleniu ok 15-20%, więc na czerwonym rusza się pod górkę. Ruszanie na gorszych oponach może się źle w takim przypadku w zimie źle skończyć. Wy Panowie wskazujecie klasyczny przypadek jazdy w trasie i tu możliwe, że lepiej mieć na tyle. Ale w mieście i prawie tylko w mieście tylko się bieżnik pogłębi w stosunku do opon na osi tylnej. Sami sobie czasem zaprzeczacie, bo jednak jest zasada by opony przekładać z tyłu na przód, więc te lepsze opony z tyłu w końcu i tak trafią na przód. Idealnie mieć opony z tego samego rocznika i faktycznie co sezon je przemieniać osiami. A nie dopuszczać do sytuacji kiedy mamy różnicę 2-3 mm bieżnika osi jednej względem drugiej, wtedy zawsze przerzucam je tam, gdzie mi się szybciej zużyją, czyli w mieście na przodzie.
Mówicie, że Wam wulkanizator mówi, żeby lepsze na tył dawać. A co powiecie na wulkanizatora, który nie widzi problemu w zamianie opon po przekątnej, twierdząc że to i tak nie ma znaczenia?
Temat chyba jednak nie jest taki czarno-biały jak to przedstawiają filmy od firm oponiarskich. Wiele też zależy od doświadczenia, umiejętności kierowcy, stylu jazdy, z jaką prędkością jeździ i czy dostosowuje się do warunków na drodze.
Pozdrawiam.

Jeszcze jedna rzecz. Niższy bieżnik nie oznacza też gorszej opony. Na lodzie czy mamy bieżnik 8 mm czy 5 mm nie robi nam różnicy. Ważne są właściwości gumy. Jeżeli jest już stara i nie ma swoich właściwości, to się nie nadaje ani na przód ani na tył.
Ostatnio zmieniony 01 wrz 2018, 11:29 przez topiq77, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
luckyboy

Astro-maniak
Posty: 893
Rejestracja: 12 paź 2008, 21:26
Imię: Łukasz
Auto: Opel Astra H 1.7 CDTI Edition
Silnik: Z17DTH
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Toruń
Pomocny: 15 razy

#798

Nieprzeczytany post autor: luckyboy »

Podam Ci przykład. Zima i śnieg, skrzyżowanie w kształcie litery Y, jadę w lewo i nagle wyprzedza mnie tył, bo nowe zimówki w aucie były na przodzie i tył nie wytrzymał ;) Prędkość była niewielka, ze względu na warunki, ale duże skrzyżowanie. Dziękuję

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4502
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 21 razy
Pomocny: 68 razy

#799

Nieprzeczytany post autor: Automat »

luckyboy pisze:QR_BBPOST skrzyżowanie w kształcie litery Y
Podobnie może być na rondach.
...czyli niezależnie od napędzanej osi - przód czy tył - lepsze opony(lepszy bieżnik) zakładać na tył ?
Ostatnio zmieniony 01 wrz 2018, 14:13 przez Automat, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
luckyboy

Astro-maniak
Posty: 893
Rejestracja: 12 paź 2008, 21:26
Imię: Łukasz
Auto: Opel Astra H 1.7 CDTI Edition
Silnik: Z17DTH
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Toruń
Pomocny: 15 razy

#800

Nieprzeczytany post autor: luckyboy »

Automat pisze:
luckyboy pisze:QR_BBPOST skrzyżowanie w kształcie litery Y
Podobnie może być na rondach.
...czyli niezależnie od napędzanej osi - przód czy tył - lepsze opony(lepszy bieżnik) zakładać na tył ?
Oczywiście, bardziej przyczepne opony na tył.

ODPOWIEDZ