Felgi ROSSO RR2 18" - Opel Astra H

Awatar użytkownika
TomaszU91

Użytkownik
Posty: 35
Rejestracja: 20 maja 2013, 23:55
Imię: Tomasz
Auto: Opel Astra III (H)
Silnik: 1.9 CDTI 150@2xx KM
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Pleszew

Felgi ROSSO RR2 18" - Opel Astra H

#1

Nieprzeczytany post autor: TomaszU91 »

Witam!

Mam pewien problem.

Otóż posiadam felgi Rosso RR2 18" o szerokości 8" przy ET 40. To są nowe nabytki.

Fabryczne felgi są 16" o szerokości 6,5' przy ET 37.

Pytanie brzmi - przymierzałem i obcierają lekko przy skręcie. Czyli musiałbym je wysunąć na zewnątrz a o ile? O 10 mm? Fachowiec mówi, że o 10 mm wystarczy, wówczas stosując dystanse o 10 mm grubości wyjdę na ET 30 z ET 40. Logiczne. Aczkolwiek chciałbym się dowiedzieć jakich śrub szukać - konkretnie - obecnie nie wiem jakie są fabryczne, po prostu jaką długość powinny mieć do zastosowania przy dystansach 10 mm.

Pozdrawiam.
TomaszU91
Mój Opel Astra H ---> [External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Dido

Moderator Forum
Posty: 2616
Rejestracja: 15 sty 2009, 21:45
Imię: Jarek
Auto: Opel Astra G
Silnik: Z16XE
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław
Pomocny: 8 razy

#2

Nieprzeczytany post autor: Dido »

Poczytaj :idea: [External Link Removed for Guests]
Jak dodasz dystanse 10mm to wiadomo dokładasz do śruby 10mm.
[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
TomaszU91

Użytkownik
Posty: 35
Rejestracja: 20 maja 2013, 23:55
Imię: Tomasz
Auto: Opel Astra III (H)
Silnik: 1.9 CDTI 150@2xx KM
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Pleszew

#3

Nieprzeczytany post autor: TomaszU91 »

Dzięki, ale chciałbym uzyskać odpowiedź w sensie takim, że jakie są oryginalne śruby o skoku gwintu i długości. Wiem, że mam stożkowe, ale nie wiem jaki mają skok gwintu. Zakładam, że są to M12.
TomaszU91
Mój Opel Astra H ---> [External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Shah

Astro-maniak
Posty: 128
Rejestracja: 25 wrz 2013, 16:08
Imię: Radosław
Auto: Astra H Kombi.
Silnik: Z16XE1
Województwo: świętokrzyskie
Lokalizacja: Sandomierz

#4

Nieprzeczytany post autor: Shah »

TomaszU91 pisze:jakie są oryginalne śruby o skoku gwintu i długości. Wiem, że mam stożkowe, ale nie wiem jaki mają skok gwintu. Zakładam, że są to M12.[/align]
M12 skok gwintu 1.5, długość gwintu jak dobrze pamiętam 22mm.
Musisz dobrać taką śrubę aby ilość obrotów wyniosła 7.
Ja zakładałem felgi nieoryginalne i śruby które miałem przy aucie były za krótkie. Kupiłem takie o długości gwintu 30mm. Zakładając dystanse musisz doliczyć jeszcze te dodatkowe 10mm.
Ostatnio zmieniony 27 mar 2014, 20:11 przez Shah, łącznie zmieniany 2 razy.
[External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
venturek

Astro-maniak
Posty: 1011
Rejestracja: 12 lut 2011, 8:45
Imię: Marcel
Auto: Astra F Kombi
Silnik: x16sz
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: venturek »

Masz: M12 x 1,5
[External Link Removed for Guests] <- FB FunPage ;)

Awatar użytkownika
TomaszU91

Użytkownik
Posty: 35
Rejestracja: 20 maja 2013, 23:55
Imię: Tomasz
Auto: Opel Astra III (H)
Silnik: 1.9 CDTI 150@2xx KM
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Pleszew

#6

Nieprzeczytany post autor: TomaszU91 »

Reasumując - posiadam oryginalne stożkowe śruby o długości całkowitej 48 mm, gdzie gwint ma długość 22 mm.

Jakie muszę zastosować do dystansów, które mają 10 mm?

Na pewno śruba ma mieć wówczas 58 mm? Ile tego gwintu musi być i czy może być śruba dłuższa nieco?

Witam!

A więc tak:
- dystanse załatwiają sprawę - zmniejszenie ET z 40 na 30 mm przyniosło pozytywne skutki,
- śruby M12 1,5 dłuższe - tylko tu mam takie pytanie - wkręcają się około na 7 mm gwint, czy tyle wystarczy?
- EFEKT KOŃCOWY FELG NA AUCIE - BEZCENNE :)
! Edytuj posty.
// Wiadomość z:Dido2@
TomaszU91
Mój Opel Astra H ---> [External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
TomaszU91

Użytkownik
Posty: 35
Rejestracja: 20 maja 2013, 23:55
Imię: Tomasz
Auto: Opel Astra III (H)
Silnik: 1.9 CDTI 150@2xx KM
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Pleszew

#7

Nieprzeczytany post autor: TomaszU91 »

Witam!

A więc tak:
- dystanse załatwiają sprawę - zmniejszenie ET z 40 na 30 mm przyniosło pozytywne skutki,
- śruby M12 1,5 dłuższe - tylko tu mam takie pytanie - wkręcają się około na 7 mm gwint, czy tyle wystarczy?
- EFEKT KOŃCOWY FELG NA AUCIE - BEZCENNE :)
TomaszU91
Mój Opel Astra H ---> [External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;

Ryba007

Astro-maniak
Posty: 97
Rejestracja: 15 wrz 2012, 22:48
Imię: Tomek
Auto: Opel Astra H kombi
Silnik: Z18XER + LPG
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Tarnów

#8

Nieprzeczytany post autor: Ryba007 »

Wg mnie śruby za krótkie.
Powinny się wkrecac na 7-8 obrotów czyli przy skoku 1,5 daje 10-12 mm
Pozdrawiam
Ryba

Awatar użytkownika
TomaszU91

Użytkownik
Posty: 35
Rejestracja: 20 maja 2013, 23:55
Imię: Tomasz
Auto: Opel Astra III (H)
Silnik: 1.9 CDTI 150@2xx KM
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Pleszew

#9

Nieprzeczytany post autor: TomaszU91 »

Mam jeszcze takie problem.

Jadąc powoli słyszę jakby głośno jak coś szumi (prędkości rzędu 15-25 km) - czyżby były to łożyska w piaście? Chodzi o oś przednią.

Kolejny problem to - jadąc około 110-120 są wyczuwalne drgania na kierownicy, powyżej jakby maleją - czy to źle doważone są opony, czy??? No właśnie co może być przyczyną?

A już kiedyś zauważyłem, że jadąc około 180-190 km i hamując cały czas to przy już niższych prędkościach słychać dudnięcie chwilowe - tak jakby tarcze są zagrzały albo były krzywe? Dodam, że na jednej tarczy przedniej - po prawej stronie - jest rowek wyrzeźbiony od klocka jakby wpadł np. kamyczek.

Proszę o pomoc, za którą z góry dziękuję.
TomaszU91
Mój Opel Astra H ---> [External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ