Felgi ROSSO RR2 18" - Opel Astra H
- TomaszU91
- Posty: 35
- Rejestracja: 20 maja 2013, 23:55
- Imię: Tomasz
- Auto: Opel Astra III (H)
- Silnik: 1.9 CDTI 150@2xx KM
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Pleszew
Felgi ROSSO RR2 18" - Opel Astra H
Witam!
Mam pewien problem.
Otóż posiadam felgi Rosso RR2 18" o szerokości 8" przy ET 40. To są nowe nabytki.
Fabryczne felgi są 16" o szerokości 6,5' przy ET 37.
Pytanie brzmi - przymierzałem i obcierają lekko przy skręcie. Czyli musiałbym je wysunąć na zewnątrz a o ile? O 10 mm? Fachowiec mówi, że o 10 mm wystarczy, wówczas stosując dystanse o 10 mm grubości wyjdę na ET 30 z ET 40. Logiczne. Aczkolwiek chciałbym się dowiedzieć jakich śrub szukać - konkretnie - obecnie nie wiem jakie są fabryczne, po prostu jaką długość powinny mieć do zastosowania przy dystansach 10 mm.
Pozdrawiam.
Mam pewien problem.
Otóż posiadam felgi Rosso RR2 18" o szerokości 8" przy ET 40. To są nowe nabytki.
Fabryczne felgi są 16" o szerokości 6,5' przy ET 37.
Pytanie brzmi - przymierzałem i obcierają lekko przy skręcie. Czyli musiałbym je wysunąć na zewnątrz a o ile? O 10 mm? Fachowiec mówi, że o 10 mm wystarczy, wówczas stosując dystanse o 10 mm grubości wyjdę na ET 30 z ET 40. Logiczne. Aczkolwiek chciałbym się dowiedzieć jakich śrub szukać - konkretnie - obecnie nie wiem jakie są fabryczne, po prostu jaką długość powinny mieć do zastosowania przy dystansach 10 mm.
Pozdrawiam.
TomaszU91
Mój Opel Astra H ---> [External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
Mój Opel Astra H ---> [External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
- TomaszU91
- Posty: 35
- Rejestracja: 20 maja 2013, 23:55
- Imię: Tomasz
- Auto: Opel Astra III (H)
- Silnik: 1.9 CDTI 150@2xx KM
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Pleszew
Dzięki, ale chciałbym uzyskać odpowiedź w sensie takim, że jakie są oryginalne śruby o skoku gwintu i długości. Wiem, że mam stożkowe, ale nie wiem jaki mają skok gwintu. Zakładam, że są to M12.
TomaszU91
Mój Opel Astra H ---> [External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
Mój Opel Astra H ---> [External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
- Shah
- Posty: 128
- Rejestracja: 25 wrz 2013, 16:08
- Imię: Radosław
- Auto: Astra H Kombi.
- Silnik: Z16XE1
- Województwo: świętokrzyskie
- Lokalizacja: Sandomierz
M12 skok gwintu 1.5, długość gwintu jak dobrze pamiętam 22mm.TomaszU91 pisze:jakie są oryginalne śruby o skoku gwintu i długości. Wiem, że mam stożkowe, ale nie wiem jaki mają skok gwintu. Zakładam, że są to M12.[/align]
Musisz dobrać taką śrubę aby ilość obrotów wyniosła 7.
Ja zakładałem felgi nieoryginalne i śruby które miałem przy aucie były za krótkie. Kupiłem takie o długości gwintu 30mm. Zakładając dystanse musisz doliczyć jeszcze te dodatkowe 10mm.
Ostatnio zmieniony 27 mar 2014, 20:11 przez Shah, łącznie zmieniany 2 razy.
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
- venturek
- Posty: 1011
- Rejestracja: 12 lut 2011, 8:45
- Imię: Marcel
- Auto: Astra F Kombi
- Silnik: x16sz
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Masz: M12 x 1,5
[External Link Removed for Guests] <- FB FunPage
- TomaszU91
- Posty: 35
- Rejestracja: 20 maja 2013, 23:55
- Imię: Tomasz
- Auto: Opel Astra III (H)
- Silnik: 1.9 CDTI 150@2xx KM
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Pleszew
Reasumując - posiadam oryginalne stożkowe śruby o długości całkowitej 48 mm, gdzie gwint ma długość 22 mm.
Jakie muszę zastosować do dystansów, które mają 10 mm?
Na pewno śruba ma mieć wówczas 58 mm? Ile tego gwintu musi być i czy może być śruba dłuższa nieco?
Witam!
A więc tak:
- dystanse załatwiają sprawę - zmniejszenie ET z 40 na 30 mm przyniosło pozytywne skutki,
- śruby M12 1,5 dłuższe - tylko tu mam takie pytanie - wkręcają się około na 7 mm gwint, czy tyle wystarczy?
- EFEKT KOŃCOWY FELG NA AUCIE - BEZCENNE
Jakie muszę zastosować do dystansów, które mają 10 mm?
Na pewno śruba ma mieć wówczas 58 mm? Ile tego gwintu musi być i czy może być śruba dłuższa nieco?
Witam!
A więc tak:
- dystanse załatwiają sprawę - zmniejszenie ET z 40 na 30 mm przyniosło pozytywne skutki,
- śruby M12 1,5 dłuższe - tylko tu mam takie pytanie - wkręcają się około na 7 mm gwint, czy tyle wystarczy?
- EFEKT KOŃCOWY FELG NA AUCIE - BEZCENNE
! | Edytuj posty. // Wiadomość z:Dido2@ |
TomaszU91
Mój Opel Astra H ---> [External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
Mój Opel Astra H ---> [External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
- TomaszU91
- Posty: 35
- Rejestracja: 20 maja 2013, 23:55
- Imię: Tomasz
- Auto: Opel Astra III (H)
- Silnik: 1.9 CDTI 150@2xx KM
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Pleszew
Witam!
A więc tak:
- dystanse załatwiają sprawę - zmniejszenie ET z 40 na 30 mm przyniosło pozytywne skutki,
- śruby M12 1,5 dłuższe - tylko tu mam takie pytanie - wkręcają się około na 7 mm gwint, czy tyle wystarczy?
- EFEKT KOŃCOWY FELG NA AUCIE - BEZCENNE
A więc tak:
- dystanse załatwiają sprawę - zmniejszenie ET z 40 na 30 mm przyniosło pozytywne skutki,
- śruby M12 1,5 dłuższe - tylko tu mam takie pytanie - wkręcają się około na 7 mm gwint, czy tyle wystarczy?
- EFEKT KOŃCOWY FELG NA AUCIE - BEZCENNE
TomaszU91
Mój Opel Astra H ---> [External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
Mój Opel Astra H ---> [External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Posty: 97
- Rejestracja: 15 wrz 2012, 22:48
- Imię: Tomek
- Auto: Opel Astra H kombi
- Silnik: Z18XER + LPG
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Tarnów
Wg mnie śruby za krótkie.
Powinny się wkrecac na 7-8 obrotów czyli przy skoku 1,5 daje 10-12 mm
Powinny się wkrecac na 7-8 obrotów czyli przy skoku 1,5 daje 10-12 mm
Pozdrawiam
Ryba
Ryba
- TomaszU91
- Posty: 35
- Rejestracja: 20 maja 2013, 23:55
- Imię: Tomasz
- Auto: Opel Astra III (H)
- Silnik: 1.9 CDTI 150@2xx KM
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Pleszew
Mam jeszcze takie problem.
Jadąc powoli słyszę jakby głośno jak coś szumi (prędkości rzędu 15-25 km) - czyżby były to łożyska w piaście? Chodzi o oś przednią.
Kolejny problem to - jadąc około 110-120 są wyczuwalne drgania na kierownicy, powyżej jakby maleją - czy to źle doważone są opony, czy??? No właśnie co może być przyczyną?
A już kiedyś zauważyłem, że jadąc około 180-190 km i hamując cały czas to przy już niższych prędkościach słychać dudnięcie chwilowe - tak jakby tarcze są zagrzały albo były krzywe? Dodam, że na jednej tarczy przedniej - po prawej stronie - jest rowek wyrzeźbiony od klocka jakby wpadł np. kamyczek.
Proszę o pomoc, za którą z góry dziękuję.
Jadąc powoli słyszę jakby głośno jak coś szumi (prędkości rzędu 15-25 km) - czyżby były to łożyska w piaście? Chodzi o oś przednią.
Kolejny problem to - jadąc około 110-120 są wyczuwalne drgania na kierownicy, powyżej jakby maleją - czy to źle doważone są opony, czy??? No właśnie co może być przyczyną?
A już kiedyś zauważyłem, że jadąc około 180-190 km i hamując cały czas to przy już niższych prędkościach słychać dudnięcie chwilowe - tak jakby tarcze są zagrzały albo były krzywe? Dodam, że na jednej tarczy przedniej - po prawej stronie - jest rowek wyrzeźbiony od klocka jakby wpadł np. kamyczek.
Proszę o pomoc, za którą z góry dziękuję.
TomaszU91
Mój Opel Astra H ---> [External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
Mój Opel Astra H ---> [External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;