Momenty dokręcania kół dla poszczególnych modeli Opla
- Automat
- Posty: 4502
- Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
- Imię: Jan
- Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
- Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Wdzięczny: 21 razy
- Pomocny: 68 razy
Momenty dokręcania kół dla poszczególnych modeli Opla
Moment dokręcania kół dla Opli : 110 Nm niezależnie od rodzaju felgi : [External Link Removed for Guests]
....z wyłączeniem:
Agila............. 85 Nm
Speedster........80-85 Nm
Sintra............140 Nm
Frontera.........120 Nm
....z wyłączeniem:
Agila............. 85 Nm
Speedster........80-85 Nm
Sintra............140 Nm
Frontera.........120 Nm
Ostatnio zmieniony 17 wrz 2016, 17:59 przez marwisn, łącznie zmieniany 1 raz.
- Automat
- Posty: 4502
- Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
- Imię: Jan
- Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
- Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Wdzięczny: 21 razy
- Pomocny: 68 razy
Czy ktoś słyszał o takiej opcji,że im więcej śrub trzyma koło,tym można użyć mniejszego momentu do dociągania śrub mocujących koło na piaście ? Przykładowo dla mojej AH z pięcioma śrubami proponowano moment 100-105 Nm
(zaleca się110 Nm)
(zaleca się110 Nm)
Ostatnio zmieniony 04 wrz 2017, 15:18 przez Automat, łącznie zmieniany 1 raz.
Klucz krzyżak noga chłopa, najlepszy moment
Wulkanizacja i mechaniory dokręcają pneumatem a potem nie można koła odkręcić jak kapcia złapiesz.
Zawsze ich za to gonie i łaskawie kluczem ręcznie dokręcają.
Wulkanizacja i mechaniory dokręcają pneumatem a potem nie można koła odkręcić jak kapcia złapiesz.
Zawsze ich za to gonie i łaskawie kluczem ręcznie dokręcają.
- Vexator
- Posty: 431
- Rejestracja: 04 kwie 2018, 15:32
- Imię: Marcin
- Auto: Insignia B
- Silnik: B20DHT
- Rocznik: 2018
- Województwo: mazowieckie
- Wdzięczny: 6 razy
- Pomocny: 3 razy
- Kontakt:
dziwna teoria. W astrze K mam w instrukcji 140Nm, w Mondeo MK3 miałem 85Nm. Śrub dokładnie tyle samo, za to szpilki z innych materiałów.Automat pisze:QR_BBPOST Czy ktoś słyszał o takiej opcji,że im więcej śrub trzyma koło,tym można użyć mniejszego momentu do dociągania śrub mocujących koło na piaście ?
- Automat
- Posty: 4502
- Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
- Imię: Jan
- Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
- Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Wdzięczny: 21 razy
- Pomocny: 68 razy
To teraz można zadać pytanie: jakie czynniki wpływają na wielkość momentu jakim dociaga się śruby mocujące koła ?
- Thomas87
- Posty: 1987
- Rejestracja: 12 mar 2008, 23:15
- Imię: Tomasz
- Auto: Astra J
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Kraków
- Wdzięczny: 3 razy
Generalnie to zakłada się:
-nakrętki felgi stalowe 80Nm,
-nakrętki felgi aluminiowe 100Nm,
-śruby felgi stalowe 100Nm,
-śruby felgi aluminiowe 120Nm,
Jest oczywiści kilka wyjątków tj. nakrętki do forda, zrobione z gówno-litu które potrafią się ukręcić już przy 80Nm, ale powyższe momenty dokręcenia zapewniają dobre dokręcenie koła.
Oczywiści, ze każdy z producentów może podać własne wartości, np. Opel 120Nm, a Mercedes 140Nm, ale wszystko rozchodzi się bardziej o stan śrub/nakrętek, bo momenty są zbliżone.
Ps. jeżeli ktoś jeździ do serwisu gdzie jeszcze dokręcają kluczem pneumatycznym, to niech się nie dziwi, że później gwinty nie chcą trzymać. Polecam znaleźć sprawdzony zakład, w końcu tylko to decyduje, ze koła trzymają się na samochodzie przy powiedzmy 140Km/h
-nakrętki felgi stalowe 80Nm,
-nakrętki felgi aluminiowe 100Nm,
-śruby felgi stalowe 100Nm,
-śruby felgi aluminiowe 120Nm,
Jest oczywiści kilka wyjątków tj. nakrętki do forda, zrobione z gówno-litu które potrafią się ukręcić już przy 80Nm, ale powyższe momenty dokręcenia zapewniają dobre dokręcenie koła.
Oczywiści, ze każdy z producentów może podać własne wartości, np. Opel 120Nm, a Mercedes 140Nm, ale wszystko rozchodzi się bardziej o stan śrub/nakrętek, bo momenty są zbliżone.
Ps. jeżeli ktoś jeździ do serwisu gdzie jeszcze dokręcają kluczem pneumatycznym, to niech się nie dziwi, że później gwinty nie chcą trzymać. Polecam znaleźć sprawdzony zakład, w końcu tylko to decyduje, ze koła trzymają się na samochodzie przy powiedzmy 140Km/h
110 Nm
Ostatnio zmieniony 25 kwie 2018, 22:48 przez Usunięty użytkownik 857091, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 39
- Rejestracja: 20 gru 2017, 8:10
- Imię: Rafał
- Auto: Astra J
- Silnik: B 16 XER
- Województwo: mazowieckie
moment dokręcania dla felg alu w peugeocie 206CC z 2 litrowym motorem co 210km/h poleci zalecany jest na 85nm, myślę, że producenci dobrze sprawdzili i należy się trzymać zaleceń.
- pablo88
- Posty: 159
- Rejestracja: 20 sty 2020, 6:46
- Imię: Pablo
- Auto: Astra J
- Silnik: 1,7CtDi
- Rocznik: 2014
- Województwo: wielkopolskie
- Wdzięczny: 74 razy
- Pomocny: 12 razy
Specyfikacja dla poszczególnych modeli Opla.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
----Astra K Sport Tourer 1,6 BiTurbo 160 km----