Lista elementów wkładu koła zapasowego
- Szepiin
- Posty: 14
- Rejestracja: 29 lip 2021, 23:55
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H
- Silnik: Z16XEP
- Rocznik: 2005
- Województwo: małopolskie
- Wdzięczny: 1 raz
Re: Lista elementów wkładu koła zapasowego
Czytałem instrukcję, znalazłem tam tylko:
"Podnośnik wraz z innymi narzędziami
samochodowymi znajduje się
w schowku pod kołem zapasowym (w
bagażniku lub przestrzeni
bagażowej)."
Temat jest założony gdyż chciałbym się dowiedzieć jakie to są te "inne narzędzia samochodowe"
A co do "korbki" miałem na myśli nakrętkę motylkową.
W asterze H, trójkąt jest w bagażniku, nie typowo w zestawie koła.
"Podnośnik wraz z innymi narzędziami
samochodowymi znajduje się
w schowku pod kołem zapasowym (w
bagażniku lub przestrzeni
bagażowej)."
Temat jest założony gdyż chciałbym się dowiedzieć jakie to są te "inne narzędzia samochodowe"
A co do "korbki" miałem na myśli nakrętkę motylkową.
W asterze H, trójkąt jest w bagażniku, nie typowo w zestawie koła.
-
- Posty: 6126
- Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
- Imię: Grzesiek
- Auto: Astra H
- Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
- Województwo: łódzkie
- Lokalizacja: Łódź
- Wdzięczny: 14 razy
- Pomocny: 132 razy
Oki.
Tylko na razie przez 2 strony tematu nie wiemy, czy masz fizycznie koło zapasowe, czy nie masz.
Foto dalej nie ma.
bez foto nikt "po ludzku" ci nic nie wyjaśni.
Tylko na razie przez 2 strony tematu nie wiemy, czy masz fizycznie koło zapasowe, czy nie masz.
Foto dalej nie ma.
bez foto nikt "po ludzku" ci nic nie wyjaśni.
- heinrich12
- Posty: 5108
- Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
- Imię: Henryk
- Auto: Astra H
- Silnik: Z 14XeP
- Rocznik: 2009
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
- Wdzięczny: 193 razy
- Pomocny: 307 razy
Nie wiem do czego to służy, jakie ma ten element przeznaczenie - (zaznaczone strzałką na foto) ? Myślę, że te miejsca (pięć otworów widocznych w dolnej części styropianu) są przeznaczone do czterech śrub zdjętych po jednej z każdego koła (wymiana na śruby antykradzieżowe), + piąty otwór (np. środkowy), miejsce na nasadkę do odkręcenia tych śrub-zabezpieczeń. Pozdrawiam.
Dodano po 1 minucie 40 sekundach:
to jest zestaw z pełnowymiarowym kołem zapasowym, ..
Dodano po 1 minucie 40 sekundach:
to jest zestaw z pełnowymiarowym kołem zapasowym, ..
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Szepiin
- Posty: 14
- Rejestracja: 29 lip 2021, 23:55
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H
- Silnik: Z16XEP
- Rocznik: 2005
- Województwo: małopolskie
- Wdzięczny: 1 raz
Dołączam zdjęcia, patrząc od dołu - na pierwszym widać wszystko co mam po podniesieniu dywanika w bagażniku, na kolejnym po podniesieniu koła, 3. obrazuje styropian jaki posiadam, a na ostatnim elementy zestawu, które były w samochodzie
Wygląda na to że mamy inne styropiany @heinrich12
Wygląda na to że mamy inne styropiany @heinrich12
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- heinrich12
- Posty: 5108
- Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
- Imię: Henryk
- Auto: Astra H
- Silnik: Z 14XeP
- Rocznik: 2009
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
- Wdzięczny: 193 razy
- Pomocny: 307 razy
Oprócz tego fabrycznego zestawu dobrze jest posiadać dodatkowy zestaw kluczy, którymi ewentualnie mógłbyś coś więcej zrobić przy samochodzie (w trasie daleko od infrastruktury) a nie tylko zmienić koło lub skorzystać z holowania. Młotek, cęgi, kombinerki, szczypce, klucz nastawny, parę rozmiarów kluczy płaskich, różne torxy, śrubokręty, nóż, klucz do świec, kawałek drutu, itp. według uznania. Oprócz narzędzi warto też posiadać np: świecę zapłonową, pasek wielorowkowy, trochę śrub-śrubek i nakrętek ,,różnej maści", zaworek wentyla + kluczyk (kapturek) do wykręcenia i wkręcenia wentyla, z dwa trzy rozmiary opasek zaciskowych -metalowych itp. Pozdrawiam.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Hehe, jak na forum BMW napisałem, że chce zmienić koło zapasowe na pełnowymiarowe (zamiast dojazdówki na której boję się jeździć) oraz, że zawsze wożę pełny zestaw kluczy nasadowych na wypadek właśnie takich sytuacji, to mnie wyśmiali i stwierdzili, że od awarii w trasie są mobilne serwisyheinrich12 pisze: ↑05 wrz 2021, 17:55Oprócz tego fabrycznego zestawu dobrze jest posiadać dodatkowy zestaw kluczy, którymi ewentualnie mógłbyś coś więcej zrobić przy samochodzie (w trasie daleko od infrastruktury) a nie tylko zmienić koło lub skorzystać z holowania.
Ale ja uważam, że są rzeczy, które można naprawić własnoręcznie na poboczu. Parę lat temu w Astrze F na poboczu naprawiłem alternator przy pomocy tylko klucza 13, klucza do kół i śrubokręta krzyżakowego. Żadnego serwisu mobilnego nie potrzebowałem.
Więc ja wożenie (dodatkowe, ponad fabryczny) zestawu kluczy pochwalam i sam stosuję Ale co prawda, nie wożę aż tak "bogatego" zestawu, jak Ty Henryku
- heinrich12
- Posty: 5108
- Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
- Imię: Henryk
- Auto: Astra H
- Silnik: Z 14XeP
- Rocznik: 2009
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
- Wdzięczny: 193 razy
- Pomocny: 307 razy
,,Kto nosi ten nie prosi". Przynajmniej raz w roku (nieraz dwa) jadę w Bieszczady i dużo jeżdżę po drogach leśnych gdzie nie ma zasięgu telefonu kom. W tym sezonie po drogach leśnych zrobiłem ok. 800 km. Jeszcze dorzucę do mojego wyposażenia: porządne kable rozruchowe (leżą na kole zapasowym), konkretną (elastyczną) linkę holowniczą, kompresorek (12V) do pompowania kół i coś tam jeszcze. Pozdrawiam.