Lista elementów wkładu koła zapasowego

Awatar użytkownika
Szepiin

Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 29 lip 2021, 23:55
Imię: Grzegorz
Auto: Astra H
Silnik: Z16XEP
Rocznik: 2005
Województwo: małopolskie
Wdzięczny: 1 raz

Re: Lista elementów wkładu koła zapasowego

#11

Nieprzeczytany post autor: Szepiin »

Czytałem instrukcję, znalazłem tam tylko:
"Podnośnik wraz z innymi narzędziami
samochodowymi znajduje się
w schowku pod kołem zapasowym (w
bagażniku lub przestrzeni
bagażowej)."
Temat jest założony gdyż chciałbym się dowiedzieć jakie to są te "inne narzędzia samochodowe"
A co do "korbki" miałem na myśli nakrętkę motylkową.
W asterze H, trójkąt jest w bagażniku, nie typowo w zestawie koła.

ja37

V.I.P.
Posty: 6126
Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
Imię: Grzesiek
Auto: Astra H
Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 132 razy

#12

Nieprzeczytany post autor: ja37 »

Oki.
Tylko na razie przez 2 strony tematu nie wiemy, czy masz fizycznie koło zapasowe, czy nie masz.
Foto dalej nie ma.
bez foto nikt "po ludzku" ci nic nie wyjaśni.

Awatar użytkownika
heinrich12

Astro-maniak
Posty: 5108
Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
Imię: Henryk
Auto: Astra H
Silnik: Z 14XeP
Rocznik: 2009
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław
Wdzięczny: 193 razy
Pomocny: 307 razy

#13

Nieprzeczytany post autor: heinrich12 »

Nie wiem do czego to służy, jakie ma ten element przeznaczenie - (zaznaczone strzałką na foto) ? Myślę, że te miejsca (pięć otworów widocznych w dolnej części styropianu) są przeznaczone do czterech śrub zdjętych po jednej z każdego koła (wymiana na śruby antykradzieżowe), + piąty otwór (np. środkowy), miejsce na nasadkę do odkręcenia tych śrub-zabezpieczeń. Pozdrawiam.

Dodano po 1 minucie 40 sekundach:
to jest zestaw z pełnowymiarowym kołem zapasowym, ..
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

ja37

V.I.P.
Posty: 6126
Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
Imię: Grzesiek
Auto: Astra H
Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 132 razy

#14

Nieprzeczytany post autor: ja37 »

O widzisz, ktoś jednak instrukcję czyta.
Szkoda, że nie autor temata.

Awatar użytkownika
Szepiin

Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 29 lip 2021, 23:55
Imię: Grzegorz
Auto: Astra H
Silnik: Z16XEP
Rocznik: 2005
Województwo: małopolskie
Wdzięczny: 1 raz

#15

Nieprzeczytany post autor: Szepiin »

Dołączam zdjęcia, patrząc od dołu - na pierwszym widać wszystko co mam po podniesieniu dywanika w bagażniku, na kolejnym po podniesieniu koła, 3. obrazuje styropian jaki posiadam, a na ostatnim elementy zestawu, które były w samochodzie
Wygląda na to że mamy inne styropiany @heinrich12
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
mk5

Moderator Forum
Posty: 6269
Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
Imię: Marek
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9TDI
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 97 razy
Pomocny: 114 razy

#16

Nieprzeczytany post autor: mk5 »

Ja widzę niemal takie same, brakuje podnośnika, korbki, klucza do kół i śrubokrętu.

Awatar użytkownika
Szepiin

Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 29 lip 2021, 23:55
Imię: Grzegorz
Auto: Astra H
Silnik: Z16XEP
Rocznik: 2005
Województwo: małopolskie
Wdzięczny: 1 raz

#17

Nieprzeczytany post autor: Szepiin »

Dziękuję @@mk5
A co z tym elementem, o którym wspominał @heinrich12?

Awatar użytkownika
heinrich12

Astro-maniak
Posty: 5108
Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
Imię: Henryk
Auto: Astra H
Silnik: Z 14XeP
Rocznik: 2009
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław
Wdzięczny: 193 razy
Pomocny: 307 razy

#18

Nieprzeczytany post autor: heinrich12 »

Oprócz tego fabrycznego zestawu dobrze jest posiadać dodatkowy zestaw kluczy, którymi ewentualnie mógłbyś coś więcej zrobić przy samochodzie (w trasie daleko od infrastruktury) a nie tylko zmienić koło lub skorzystać z holowania. Młotek, cęgi, kombinerki, szczypce, klucz nastawny, parę rozmiarów kluczy płaskich, różne torxy, śrubokręty, nóż, klucz do świec, kawałek drutu, itp. według uznania. Oprócz narzędzi warto też posiadać np: świecę zapłonową, pasek wielorowkowy, trochę śrub-śrubek i nakrętek ,,różnej maści", zaworek wentyla + kluczyk (kapturek) do wykręcenia i wkręcenia wentyla, z dwa trzy rozmiary opasek zaciskowych -metalowych itp. Pozdrawiam.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Gość

#19

Nieprzeczytany post autor: Gość »

heinrich12 pisze:
05 wrz 2021, 17:55
Oprócz tego fabrycznego zestawu dobrze jest posiadać dodatkowy zestaw kluczy, którymi ewentualnie mógłbyś coś więcej zrobić przy samochodzie (w trasie daleko od infrastruktury) a nie tylko zmienić koło lub skorzystać z holowania.
Hehe, jak na forum BMW napisałem, że chce zmienić koło zapasowe na pełnowymiarowe (zamiast dojazdówki na której boję się jeździć) oraz, że zawsze wożę pełny zestaw kluczy nasadowych na wypadek właśnie takich sytuacji, to mnie wyśmiali i stwierdzili, że od awarii w trasie są mobilne serwisy :lol:
Ale ja uważam, że są rzeczy, które można naprawić własnoręcznie na poboczu. Parę lat temu w Astrze F na poboczu naprawiłem alternator przy pomocy tylko klucza 13, klucza do kół i śrubokręta krzyżakowego. Żadnego serwisu mobilnego nie potrzebowałem.

Więc ja wożenie (dodatkowe, ponad fabryczny) zestawu kluczy pochwalam i sam stosuję :) Ale co prawda, nie wożę aż tak "bogatego" zestawu, jak Ty Henryku ;)

Awatar użytkownika
heinrich12

Astro-maniak
Posty: 5108
Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
Imię: Henryk
Auto: Astra H
Silnik: Z 14XeP
Rocznik: 2009
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław
Wdzięczny: 193 razy
Pomocny: 307 razy

#20

Nieprzeczytany post autor: heinrich12 »

,,Kto nosi ten nie prosi". Przynajmniej raz w roku (nieraz dwa) jadę w Bieszczady i dużo jeżdżę po drogach leśnych gdzie nie ma zasięgu telefonu kom. W tym sezonie po drogach leśnych zrobiłem ok. 800 km. Jeszcze dorzucę do mojego wyposażenia: porządne kable rozruchowe (leżą na kole zapasowym), konkretną (elastyczną) linkę holowniczą, kompresorek (12V) do pompowania kół i coś tam jeszcze. Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ