OPONY CAŁOROCZNE / WIELOSEZONOWE
- Adler
- Posty: 3010
- Rejestracja: 03 maja 2019, 16:22
- Imię: Przemek
- Auto: Sports Tourer
- Silnik: B16DTL
- Województwo: małopolskie
- Pomocny: 140 razy
- Kontakt:
Re: OPONY CAŁOROCZNE / WIELOSEZONOWE
Żona jeździ na Firestone Multiseason 2 i sobie chwali (B - mokra nawierzchnia, C - opory toczenia).
- topiq77
- Posty: 2101
- Rejestracja: 21 lip 2018, 18:49
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H HB 5D
- Silnik: Z18XE
- Rocznik: 2005
- Województwo: lubelskie
- Lokalizacja: Puławy
- Wdzięczny: 4 razy
- Pomocny: 82 razy
To już jakby oczywistość. Przy wielosezonówkach po latach można się zdziwić, kiedy przyjdzie do odkręcania koła jak się złapie gumę. A tak to co pół roku czyszczę z rdzy, syfu piasty. Zaglądam do klocków. Myję felgi od środka. Wyciągam żwir z bieżnika. Oglądam czy nie ma pęknięć. A po za tym szerszy laczek lepiej się klei na drodze a w zimie wolę wyższy profil, żeby w razie czego nie odbić krawężnika na feldze. No i szkoda ładniejszych felg na zimę i sól.heinrich12 pisze: ↑01 mar 2023, 7:22Są plusy i minusy - jak ,,wszędzie". Dodatkowym plusem posiadania opon sezonowych (letnie, zimowe) jest chociażby wgląd dwa razy w roku na klocki i tarcze hamulcowe (stan bieżący) + jest również okazja na umycie felg od środka po każdej zmianie. Pozdrawiam.
- vlad1431
- Posty: 418
- Rejestracja: 06 lip 2021, 23:24
- Imię: Waldemar
- Auto: Astra H
- Silnik: 1.7 CDTI
- Rocznik: 2005
- Województwo: małopolskie
- Pomocny: 10 razy
Oj znam ten ból. Mi się w Beczce tak alumy zapiekły, że mogłem spokojnie bez śrub jeździć. Młot 5kg i przez kołek dobre pół godziny walenia w jedno koło, załamałem się wtedy, że nie da rady koła ściągnąć. Na szczęście te felgi były tak twarde że nic widać nie było.
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
- szefol84
- Posty: 109
- Rejestracja: 03 lis 2020, 16:04
- Imię: Krzysztof
- Auto: Astra J Sports Tourer
- Silnik: A17DTJ
- Rocznik: 2011
- Województwo: śląskie
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 11 razy
Kolego może pomogę.Mateusz24krk pisze: ↑28 lut 2023, 11:50Witam.. Panowie czeka mnie zakup opon w najbliższym czasie na wiosnę zastanawiam się nad zakupem całorocznych ze względu na koszta przekładki oraz kolejek jakie są na wulkanizacjach przy sezonie. Jeżdżę głownie po mieście czasami jakaś trasa wyskoczy ale rzadko... Pytanie czy takie opony całoroczne będa się dobrze sprawowały bo są rózne opinie że jak coś jest do wszystkiego do znaczy, że jest do niczego i wiele innych przesłanek.. Do tych czas jezdziłem zawsze w lecie na letnich a w zimie na zimowych tylko ceny zaczeły windować a będzie przyszłym roku jeszcze drożej.. Myślałem tez o zakupie drugich felg stalowych, ale to też trzeba zmieniać, wyważać i zakupić felgi.. Jeżdze na 16/205/55 proszę o opinie czy takie całoroczne dobrze sie sprawują czy zawszę letnia opona będzie lepsza w lecie niz taka całoroczna i odwrotnie..
Osobiście przerabiałem ten temat. Przeszukałem końce internetów by mieć pewność co do wyobrażenia o oponach sezonowych a wielosezonowych.
Sprawa wygląda następująco jeżeli chodzi o koszta to na pierwszy rzut oka wygląda na to że wielosezonowe będą tańsze w zakupie ponieważ kupujesz jeden komplet a nie dwa.
Następna sprawa to zmiana kół i tak Ciebie nie ominie ponieważ 2 razy w roku powinieneś zmienić przód na tył tył na przód by równomiernie się zużywały, ale faktycznie będzie to taniej jak wymiana opon i magazynowanie sezonowych.
Teraz odnośne wielosezonowych opon i ich skuteczności.
Mianowicie producenci opon prześcigają się w technologii jakości wykonania oraz użytych mieszanek by stworzyć wielosezonową oponę ale trzeba sobie powiedzieć że na tą chwilę nie są one tak skuteczne jak sezonowe (letnia opona jest z innej mieszanki a zimowa z innej).
Rada dla Ciebie jeżeli jesteś kierowcą normalnym a nie wyczynowym i nie jeździsz na torach to na spokojnie możesz kupić wielosezonowe i sam ocenisz.
Po kilku sezonach stwierdzam że wielosezonowe mają drobny minus jeżeli chodzi o miasto a dokładnie droga hamowania jest troszeczkę dłuższa aniżeli na sezonowych. Jednak jest to dość mała różnica i możesz jej nie zauważyć.
Plusem opon wielosezonowych zaś jest okres przejściowy i tu nie martwisz się czy już zmieniać opony czy nie.
Nie ma złotego środka i wg mnie na tą chwilę sezonowe opony są bardziej przystosowane do warunków pogodowych ale jak sądzę zmieni się to w niedługim czasie.
Kończąc napisze Ci tak spróbuj i sam sobie odpowiesz na zadane pytania.
Co do firmy opon to bardzo ważna sprawa byś dobrał opony rozmiarowo np: oglądając testy zwróć uwagę na rozmiar testowanych opon ponieważ testowana np: 16 calowa opona może być o wiele lepsza od 18 calowej albo w drugą stronę.
Chodzi mi o to np: pierwsze miejsce w testach zajmie opona firmy x o rozmiarze 16 ale już o rozmiarze 18 cali nie będzie ona najlepsza w testach tylko opona firma Y.