Felgi a szpilki

Awatar użytkownika
Mateusz24krk

Astro-maniak
Posty: 1072
Rejestracja: 28 maja 2017, 18:06
Imię: Mateusz
Auto: Astra h
Silnik: Z18xer
Rocznik: 2007
Województwo: małopolskie
Wdzięczny: 2 razy
Pomocny: 7 razy

Re: Felgi a szpilki

#31

Nieprzeczytany post autor: Mateusz24krk »

ja37 pisze:
20 mar 2023, 20:32
Gdzie napisałem choć słowo o dystansach?
5x110 to nie jest pełne oznaczenie felgi, co jest dalej?
Pytam, bo ściemniasz, suwmiarka nie mieści się do pomiaru.
Nie tylko opel ma 5x110.
Sorki nie dystanse tylko pierscienie miałem napisac.. miesci się bo mam ucięty ten pręty który wychodzi jak sie rozsuwa.

Awatar użytkownika
nismo

Astro-maniak
Posty: 3688
Rejestracja: 14 sty 2011, 14:53
Imię: Michał
Auto: Astra J HB & Astra H Kombi
Silnik: b14net & z18xe
Województwo: zachodniopomorskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 143 razy

#32

Nieprzeczytany post autor: nismo »

Tutaj trochę info jak bardzo ważne jest poprawne wycentrowanie felg
[External Link Removed for Guests]

PanTeutates

Astro-maniak
Posty: 671
Rejestracja: 17 kwie 2022, 5:32
Auto: Astra k
Silnik: 14xft
Rocznik: 2017
Województwo: łódzkie
Wdzięczny: 54 razy
Pomocny: 25 razy

#33

Nieprzeczytany post autor: PanTeutates »

Czyli już wiemy,że zawsze są te wibracje w podanym przedziale prędkości i tylko na tych felgach .
Czyli pokrzywione lub niewspółosiowo założone felgi.
heinrich12 pisze:
20 mar 2023, 17:01
Generalnie to śruby do kół w AH mają długość stałą 28mm, (do felg stalowych i aluminiowych ten sam rozmiar). Pozdrawiam.
Ok,ale pewnie do felg fabrycznych a tu są dezenty .

Awatar użytkownika
heinrich12

Astro-maniak
Posty: 5108
Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
Imię: Henryk
Auto: Astra H
Silnik: Z 14XeP
Rocznik: 2009
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław
Wdzięczny: 193 razy
Pomocny: 307 razy

#34

Nieprzeczytany post autor: heinrich12 »

Tak, zgodzę się - o tym nie pomyślałem. Pozdrawiam

Dodano po 9 godzinach 27 minutach 39 sekundach:
ja37 pisze:
20 mar 2023, 8:50
Heniu, uwierz, że 0,6mm nie wyczujesz.
Ja musiałem do kosiarki zakupić pierścienie 0,3mm, bo tez miałem jaja z kołami.
Grzesiu, wierzę. Faktycznie podczas zakładania koła na piastę - przy jego wadze (pewnie ok. 12 kg. albo i więcej) najprawdopodobniej tych 0,3 mm na stronę nie wyczuję. W sieci wyczytałem, że maksymalny - dopuszczalny luz pomiędzy otworem centrującym a ,,piastą" nie może przekraczać 0,1 mm. Pozdrawiam.

ja37

V.I.P.
Posty: 6126
Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
Imię: Grzesiek
Auto: Astra H
Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 132 razy

#35

Nieprzeczytany post autor: ja37 »

I właśnie sądzę, że tu jest taki sam myk.
Śruby nie są od centrowania felgi.

Awatar użytkownika
vlad1431

Astro-maniak
Posty: 418
Rejestracja: 06 lip 2021, 23:24
Imię: Waldemar
Auto: Astra H
Silnik: 1.7 CDTI
Rocznik: 2005
Województwo: małopolskie
Pomocny: 10 razy

#36

Nieprzeczytany post autor: vlad1431 »

Może ktoś kiedyś przy montażu źle dokręcił na siłę i po prostu pokrzywił te otwory. Nie spotkałem się z czymś takim nigdy, żeby po wyważeniu i przykręceniu kół coś biło. Poza tym przypadkiem z wodą w kole, o którym tu już pisałem. Natomiast ojciec wiele mnie w życiu nie nauczył, ale jak byłem mały, to pokazywał mi Ziły czy Kamazy z zcentrowanymi bliźniakami i mówił, że to od przykręcania kół na siłę. Może się ktoś śmiać, ale ja zawsze najpierw przykręcam palcami do końca, potem dociągam dopiero do końca kluczem.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka


PanTeutates

Astro-maniak
Posty: 671
Rejestracja: 17 kwie 2022, 5:32
Auto: Astra k
Silnik: 14xft
Rocznik: 2017
Województwo: łódzkie
Wdzięczny: 54 razy
Pomocny: 25 razy

#37

Nieprzeczytany post autor: PanTeutates »

To jeszcze jedna dobra(dotyczy wszystkiego tego,co to ma dużo dziurów i śrubów):
najpierw złap wszystkie śruby.
Nie w rękę,tylko w otwory.
Te gwintowane.
Właściwie to one (te śruby)
mają złapać.
Ten gwint.
I je tymi paluchami.
Jak się da.
I kluczem.
Musi się dać.
Bo lipa.

Awatar użytkownika
vlad1431

Astro-maniak
Posty: 418
Rejestracja: 06 lip 2021, 23:24
Imię: Waldemar
Auto: Astra H
Silnik: 1.7 CDTI
Rocznik: 2005
Województwo: małopolskie
Pomocny: 10 razy

#38

Nieprzeczytany post autor: vlad1431 »

Ale dziś tak technika poszła do przodu, że nawet zegarmistrz zegarek wkrętarką naprawia. Składaliśmy ostatnio z synem piłe motorową, ja połowę śrub, on połowę i co prawda zapytał, czy wszystkie śruby są takie same, ale jedna z nich to była właśnie śruba, nie wkręt. Na szczęście w porę zauważyłem, bo wkręciłby wkręt w w gwint drobnozwojowy.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka



Awatar użytkownika
Mateusz24krk

Astro-maniak
Posty: 1072
Rejestracja: 28 maja 2017, 18:06
Imię: Mateusz
Auto: Astra h
Silnik: Z18xer
Rocznik: 2007
Województwo: małopolskie
Wdzięczny: 2 razy
Pomocny: 7 razy

#39

Nieprzeczytany post autor: Mateusz24krk »

Zakupiłem dzisiaj drugi komplet felg 16 6.5 ET 37 org oplowskie i kierownica dalej drży lekko... Felgi kupiłem co prawda od zafiry ale są org problem może być w maglu jeśli ma luz delikatnie ? Bo nie wiem gdzie szukac wiecej.. koła zmienione, skrzynia nie ma luzów na mechanizmie, polosie ok , zawieszenie ok.. tarcze nie bija podczas hamowania. Drżenie występuje podczas przyspieszania danej predkosci od 120 zwyz
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

PanTeutates

Astro-maniak
Posty: 671
Rejestracja: 17 kwie 2022, 5:32
Auto: Astra k
Silnik: 14xft
Rocznik: 2017
Województwo: łódzkie
Wdzięczny: 54 razy
Pomocny: 25 razy

#40

Nieprzeczytany post autor: PanTeutates »

Wyważanie na aucie?To w końcu jak jest : drżą tylko przy przyspieszaniu?

ODPOWIEDZ