Ciśnienie w kołach
-
- Posty: 29
- Rejestracja: 27 wrz 2012, 18:40
- Imię: Pawel
- Auto: Astra GTC
- Silnik: 2.0 Turbo
- Województwo: pomorskie
Re: Ciśnienie w kołach
Zrobilem test z paskami malowanymi kreda na oponie przy cisnieniach P2.5 i T2.3 ktore to wlasnie zalecane sa na naklejce w aucie. Efekt byl taki ze na przednich oponach kreska zniknela calkowicie , a na tylnych kreda pozostala na czesci zewnetrznej i wewnetrznej . Skoro na srodku tylko kreda sie ztarla zmniejszylem cisnienie z 2.3 do 2.1 i zrobilem test ponownie , tym razem kreda pozostala jedynie na zewnetrznej czesci opony . Czy powinienem jeszcze zmniejszyc cisnienie aby rowniez zewnetrzna czesc rownomiernie sie scierala ?
Jeżeli kreda została tylko na brzegach opony to powinieneś dopompować powietrza.
Poza tym gdzie masz podane takie wartości? Instrukcja mówi co innego.
[External Link Removed for Guests]
Uploaded with [External Link Removed for Guests]
Poza tym gdzie masz podane takie wartości? Instrukcja mówi co innego.
[External Link Removed for Guests]
Uploaded with [External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 29
- Rejestracja: 27 wrz 2012, 18:40
- Imię: Pawel
- Auto: Astra GTC
- Silnik: 2.0 Turbo
- Województwo: pomorskie
Dlaczego mowisz ze dopompowac ? Moze zle mysle ale skoro kreda zniknela ze srodkowej czesci opony , a pozostala na jej zewnetrznych czesciach tzn ze na srodku byla bardziej wypukla , czyli za duze cisnienie, tak mi sie wydaje ale jesli sie myle to popraw mnie.
Wartosci takie mam podane na wewnetrznej stronie klapki wlewu paliwa.
Wg tej fotki minimalne cisnienie powinienem miec na poziomie P2.7 i T2.5 ?
Wartosci takie mam podane na wewnetrznej stronie klapki wlewu paliwa.
Wg tej fotki minimalne cisnienie powinienem miec na poziomie P2.7 i T2.5 ?
Ostatnio zmieniony 03 maja 2013, 10:21 przez pavvell, łącznie zmieniany 2 razy.
Przepraszam, wprowadziłem w błąd. Jeśli kredy na środku nie ma to ciśnienie jest za wysokie, powinieneś upuścić.
Jeśli masz opony takie co na tym obrazku to powinno być takie właśnie ciśnienie. To jest wyciąg z instrukcji.
Jeśli masz opony takie co na tym obrazku to powinno być takie właśnie ciśnienie. To jest wyciąg z instrukcji.
-
- Posty: 29
- Rejestracja: 27 wrz 2012, 18:40
- Imię: Pawel
- Auto: Astra GTC
- Silnik: 2.0 Turbo
- Województwo: pomorskie
Znalazlem w internecie skany ksiazki "Sam naprawiam - Opel Astra III i Zafira II" , pobralem zeby sprawdzic jakie cisnienia podaja w ksiazce i jak podejrzewalem sa jeszcze inne niz widzialem do tej pory . W ksiazce dla Astry h z silnikiem 20leh i zamontowanymi oponami 225/40 r18 minimalne/komfortowe cisnienie to P2.4 i T2.2
Instrukcja instrukcją ale raczej nie moge napompowac na tyl 2.5 skoro juz przy cisnieniu 2.3 kreda na brzegach opony pozostala nie naruszona.
Instrukcja instrukcją ale raczej nie moge napompowac na tyl 2.5 skoro juz przy cisnieniu 2.3 kreda na brzegach opony pozostala nie naruszona.
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 11 maja 2013, 16:30
- Imię: Łukasz
- Auto: Astra H GTC
- Silnik: 1.9 CDTI
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: Olsztyn
znalazlem takie wartosci z instrukcji, jednak nie po polsku, moze komus sie przyda
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 11 kwie 2012, 11:03
- Imię: Dave
- Auto: Astra GTC
- Silnik: 1.9 DTH
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
Ja mam Astra GTC i na plakietce jest informacja, że dla opon typu 225/45/R17 jest przód 2.7 a tył 2.5 jako eko. Z tej tabeli powyżej wynika, że powinienem mniej pompować i komu tu wierzyć ???
-
- Posty: 96
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:11
- Imię: Piotr
- Auto: Astra III GTC
- Silnik: Z16XEP
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Krk
- Kontakt:
Wiesz co, co do tej tabeli to ja bym się zastanawiał pod względem czy nie ma to znaczenia że tam jest napisane Astra H-limousine, może to dotyczyć wersji sedan gdzie wartości ciśnienia mogą być inne niż w wersji hb
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 27 sie 2013, 14:11
- Imię: uti
- Auto: Opel Astra H
- Silnik: Z14XEP
- Województwo: śląskie
Troszke odgrzewam starego kotleta ale przeszukalem juz forum, google, instrukcje, klapke i wszedzie sa rozne wartosci... Mam opony 195/65 R 15 Barum. Zawsze pompowalem 1,9-2,0 i zawsze mi sie wydawalo, ze mam malo powietrza ale tak mam na klapce i tak pompowalem. Teraz ogladalem forum, google, instrukcje i podaja, ze lepiej 2,1 badz 2,2 a inni, ze nawet 2,5 trzeba pompowac i komu tu wierzyc? Jade teraz w trase z obiazeniem. Nigdy tak nie jezdzilem bo jezdze tylko do pracy badz na zakupy. Teraz w samochodzie beda 3 osoby (2 dorosle i dziecko w foteliku) plus bagaze. Ile bar ma miec kazde kolo?
Z gory dziekuje za odpoiwedz i pozdrawiam
Z gory dziekuje za odpoiwedz i pozdrawiam
- przemty
- Posty: 6093
- Rejestracja: 24 lut 2011, 10:45
- Imię: Przemek
- Auto: była AF, jest AH
- Silnik: był 17D, jest Z18XE
- Województwo: podkarpackie
- Lokalizacja: Sanok
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 2 razy
Dałbym 2,2-2,3 na przód i 2,1 na tył i będzie OK.
Nie popadajmy w paranoje z tymi dziesiętnymi ciśnienia, jakby ciśnienie podczas jazdy samo zeszło o np. 0,3 to też byś o tym nie wiedział i jechałbyś dalej
Nie popadajmy w paranoje z tymi dziesiętnymi ciśnienia, jakby ciśnienie podczas jazdy samo zeszło o np. 0,3 to też byś o tym nie wiedział i jechałbyś dalej
[External Link Removed for Guests]