Układ wydechowy w Astrze H
- heinrich12
- Posty: 5114
- Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
- Imię: Henryk
- Auto: Astra H
- Silnik: Z 14XeP
- Rocznik: 2009
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
- Wdzięczny: 194 razy
- Pomocny: 309 razy
- nismo
- Posty: 3691
- Rejestracja: 14 sty 2011, 14:53
- Imię: Michał
- Auto: Astra J HB & Astra H Kombi
- Silnik: b14net & z18xe
- Województwo: zachodniopomorskie
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 143 razy
Ciekawe jest to ze w Niemczech można dostać jeszcze oryginalna rurę z plecionka w bardzo dobrym stanie. Dałem za to 100zł
Obecna plecionka miała nieszczelność i zorientowałem się dopiero gdy wywaliło błąd P0130
Obecna plecionka miała nieszczelność i zorientowałem się dopiero gdy wywaliło błąd P0130
-
- Posty: 5895
- Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
- Imię: Adam
- Auto: Opel Astra III
- Silnik: Z14XEP
- Rocznik: 2006
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Wdzięczny: 64 razy
- Pomocny: 147 razy
Złącze też wstawiałem rok temu
Oryginał posypał się.
Nie było głośno jeszcze ale okopcone było.
Reszta układu jeszcze oryginalna u mnie. Środkowy chyba zaczynał dopiero puchnąć, warstwy rozdzielać się zaczynają delikatnie na szwie.
Nie mam pojęcia co bym w razie czego chciał montować bo te zamienniki wiadomo jakie są. Często nawet dźwięk jest zupełnie inny, w sensie gorszy.
Oryginał posypał się.
Nie było głośno jeszcze ale okopcone było.
Reszta układu jeszcze oryginalna u mnie. Środkowy chyba zaczynał dopiero puchnąć, warstwy rozdzielać się zaczynają delikatnie na szwie.
Nie mam pojęcia co bym w razie czego chciał montować bo te zamienniki wiadomo jakie są. Często nawet dźwięk jest zupełnie inny, w sensie gorszy.
- heinrich12
- Posty: 5114
- Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
- Imię: Henryk
- Auto: Astra H
- Silnik: Z 14XeP
- Rocznik: 2009
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
- Wdzięczny: 194 razy
- Pomocny: 309 razy
I tego właśnie najbardziej obawiam się jak przyjdzie czas na mój układ wydechowy - na jego wymianę. Obecny jeszcze oryginalny jest ,,idealny", jak wysiądę z samochodu i otwieram bramę to praktycznie nie słyszę, że silnik pracuje. Pozdrawiam.
- topiq77
- Posty: 2106
- Rejestracja: 21 lip 2018, 18:49
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H HB 5D
- Silnik: Z18XE
- Rocznik: 2005
- Województwo: lubelskie
- Lokalizacja: Puławy
- Wdzięczny: 4 razy
- Pomocny: 82 razy
Środkowy mam Bosal, daje radę. Końcowy Walker, też fajnie gada. Ciepłego silnika nie słyszę, szczególnie na samej benzynie, bo na LPG wtryski klekoczą. No u nas przedniej rury nie zakupię od ręki. Wszystko na zamówienie, czyli w ciemno się kupuje a potem może być zonk. Plus zamówienia w sklepie taki, że jak nie pasi a zamawiam po VINie, to zwracam do sklepu a nie wysyłam na swój koszt alledrogo i czekam aż przyślą dobry, zwrócą kasę itp. Tyle, że jest taniej czasem o 100-150 zł w zależności od sklepu. Na miejscu mam tylko Gordona, IC i Niedziałka. Reszta takich małych sklepików raczej handluje olejami, filtrami i klockami. A ceny podobne jak w tych większych. No jest jeszcze warsztat zajmujący się wydechami i ma sklep przy okazji. Też drogo, ale od razu obok w warsztacie zakładają i jak im nie podpasuje to już ich broszka. Fajnie mi wspawali do Corsy C plecionkę. Ładne spawy, całkiem inna głośność pracy była. Zastanowię się jeszcze czy sam będę ogarniał, czy oddam w tym warsztacie. Mają trochę więcej sprzętu i części na miejscu w razie czego. Zobaczę jak się z czasem wyrobię i jak cenowo to wyjdzie. No oryginału za 100 zł tu nie kupię choćby nie wiem co. Michał ma dobre źródła. Ja niestety bliżej wschodu mieszkam.
- topiq77
- Posty: 2106
- Rejestracja: 21 lip 2018, 18:49
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H HB 5D
- Silnik: Z18XE
- Rocznik: 2005
- Województwo: lubelskie
- Lokalizacja: Puławy
- Wdzięczny: 4 razy
- Pomocny: 82 razy
Prócz kolektora z katalizatorem (a raczej pewnie jego resztkami) wydech ogarnięty.
Stara sonda za katem wyglądała tak:
Poszła nowa, bo stara waliła wszelkimi błędami z grzałką włącznie.
Rura wygląda dość solidnie, aczkolwiek nie znam producenta, gdyż nie otrzymałem żadnej rozpiski części od mechanika. Ale jeszcze pewnie u nich będę to zapytam.
Stara sonda za katem wyglądała tak:
Poszła nowa, bo stara waliła wszelkimi błędami z grzałką włącznie.
Rura wygląda dość solidnie, aczkolwiek nie znam producenta, gdyż nie otrzymałem żadnej rozpiski części od mechanika. Ale jeszcze pewnie u nich będę to zapytam.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- deodekabokat
- Posty: 3662
- Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H
- Silnik: Z18XE ?KM 400kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: BI
- Wdzięczny: 26 razy
- Pomocny: 186 razy
Jak w Z18XE uszczelniacz się nie poci to znaczy, że nie ma oleju
Podlasie, gdzie ukradłem dla ciebie rower, ma wiele znaczeń.
- topiq77
- Posty: 2106
- Rejestracja: 21 lip 2018, 18:49
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H HB 5D
- Silnik: Z18XE
- Rocznik: 2005
- Województwo: lubelskie
- Lokalizacja: Puławy
- Wdzięczny: 4 razy
- Pomocny: 82 razy
Hehe, ponoć wymieniony. Podobnie w skrzyni Na szczęście po dokręceniu śrub na czujniku poziomu już się nie poci.
Swoją drogą po założeniu nowej rury z plecionką, jest wyczuwalnie ciszej ale to jeszcze nie to co było kiedyś. Ale przedmuchów na kolektorze nie widać. Kat też chyba nie dzwoni, przynajmniej nie słyszę od strony kata hałasów. Przynajmniej już mi check nie wywala na blacie co chwila. 2 dni testów, sonda działa. Stara też jakoś bardzo nie okopcona jak widać, jedynie przy gwincie. Chyba tragedii wielkiej nie było. Dobre katalizatory do Z18XE to już dawno na skupie wylądowały.
Swoją drogą po założeniu nowej rury z plecionką, jest wyczuwalnie ciszej ale to jeszcze nie to co było kiedyś. Ale przedmuchów na kolektorze nie widać. Kat też chyba nie dzwoni, przynajmniej nie słyszę od strony kata hałasów. Przynajmniej już mi check nie wywala na blacie co chwila. 2 dni testów, sonda działa. Stara też jakoś bardzo nie okopcona jak widać, jedynie przy gwincie. Chyba tragedii wielkiej nie było. Dobre katalizatory do Z18XE to już dawno na skupie wylądowały.