Jakim olejem zalewacie?

Awatar użytkownika
nismo

Astro-maniak
Posty: 3688
Rejestracja: 14 sty 2011, 14:53
Imię: Michał
Auto: Astra J HB & Astra H Kombi
Silnik: b14net & z18xe
Województwo: zachodniopomorskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 143 razy

Re: Jakim olejem zalewacie?

#1341

Nieprzeczytany post autor: nismo »

Polecana jest mniejsza rozpiętość, a wtedy mniejsze szanse zerwania.
Ale tu w ogóle nie chodzi o utratę parametru w40, tylko o to ze olej z taka rozpiętością pomiedzy obiema wartościami nie ma szans na dobra bazę olejowa. Parametry te są uzyskiwane poprzez modyfikatory polepszające lepkość. Dodatki maja to do siebie ze szybko się degradują i są niestabilne. Film w bardzo uproszczony sposób porusza ta kwestie tylko na potrzeby czytania dołączonej tabeli. Na forach mozna uzyskac wiece informacji.

Można tez spojrzeć na tabele i porównać sobie olej Shell Helix Ultra Który jest wytwarzany w technologii GTL (GAZ ZIEMNY) i jak mocno 0w40 odstaje od 5w30 czy 5w40.

Dla mnie ta lepkość po prostu nie ma żądnego uzasadnienia

Kuba2020

Astro-maniak
Posty: 605
Rejestracja: 05 gru 2021, 10:36
Auto: Astra H
Silnik: Z19DT
Rocznik: 2006
Województwo: Zagranica - UE
Wdzięczny: 113 razy
Pomocny: 26 razy

#1342

Nieprzeczytany post autor: Kuba2020 »

deodekabokat pisze:
13 lip 2023, 15:13
Życie sztuka wyboru, tutaj nie ma rzetelnych danych. Ja leję Fanfaro/GM 5w30 bo
1. Rozbierałem i robilem remont benzyny po 350kkm zdaję się i nie zauważyłem zużycia
2. Robilem remont diesla po 500kkm
3. Przewalam beczkę 60L raz na 3 mc. Po prostu jest oszczędność.
A czemu on jest tańszy ? [External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
deodekabokat

Astro-maniak
Posty: 3655
Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
Imię: Grzegorz
Auto: Astra H
Silnik: Z18XE ?KM 400kkm
Rocznik: 2005
Województwo: podlaskie
Lokalizacja: BI
Wdzięczny: 26 razy
Pomocny: 184 razy

#1343

Nieprzeczytany post autor: deodekabokat »

Zgaduję tylko,
brak złotych liter na butelce, a to nie są tanie rzeczy. Brak bilbordów + Kubicy z parówką na reklamie + sponsoringu w różnego rodzaju wyścigach, nieopłacone są górne półki. No ale to tylko moje spostrzeżenia, gdzie nie płynie kasa, którą my, konsumenci musimy wstrzyknąć w dany produkt w postaci kasy, aby go promować. Myślę, że nawet pracownicy szeregowi tej firmy nie wiedzą, a wiedzą duuuużo więcej ode mnie. To już taka polityka High Level Management. Myślę, nie wiem. Ale na pewno wiecie, że za ceną produktu nie zawsze idzie jakość.
[External Link Removed for Guests]
W beczce taniej.
Mannol i Qualitum i pewnie jeszcze wiele innych da się kupić jeszcze taniej. Ale nie znam ich, nie testowałem.
Podlasie, gdzie ukradłem dla ciebie rower, ma wiele znaczeń.

analyzer65

Klubowicz AKP
Posty: 5890
Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
Imię: Adam
Auto: Opel Astra III
Silnik: Z14XEP
Rocznik: 2006
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Wdzięczny: 64 razy
Pomocny: 147 razy

#1344

Nieprzeczytany post autor: analyzer65 »

nismo pisze:
13 lip 2023, 23:57
Ale tu w ogóle nie chodzi o utratę parametru w40, tylko o to ze olej z taka rozpiętością pomiedzy obiema wartościami nie ma szans na dobra bazę olejowa. Parametry te są uzyskiwane poprzez modyfikatory polepszające lepkość. Dodatki maja to do siebie ze szybko się degradują i są niestabilne. Film w bardzo uproszczony sposób porusza ta kwestie tylko na potrzeby czytania dołączonej tabeli. Na forach mozna uzyskac wiece informacji.

Można tez spojrzeć na tabele i porównać sobie olej Shell Helix Ultra Który jest wytwarzany w technologii GTL (GAZ ZIEMNY) i jak mocno 0w40 odstaje od 5w30 czy 5w40.

Dla mnie ta lepkość po prostu nie ma żądnego uzasadnienia
Ok ale nie przekonuje mnie to nadal.
Szanuję czyjąś pracę i wspomniany filmik, tabelę świetnie obrazującą sprawę olejową ale wolałbym żeby przekazał to ktoś, kto siedzi głęboko w branży. Być może osoba opracowująca tę tabelę jest chemikiem, laborantem...nie mam pojęcia.
Ja zalewam ten olej do dychawicznego że tak powiem z14xep, nie generującego na dziś żadnej mocy, żadnych prędkości czy obrotów bo co to jest na dziś 90KM. Tu może się sprawdzać i widocznie to robi. Możliwe, że gdyby tak rozebrać z14xep i sprawdzić panewki, wałki pod kątem przytarć na skutek zrywania filmu olejowego, może w ten sposób. Tylko teraz gdyby nawet takowe były to który olej obwiniać? Bo przez te naście lat pracował na różnych markach i lepkościach.
Albo ten silnik jest jeszcze z tych idiotoodpornych i znosi wiele?

Czyżby producent oleju 0W40 nie wiedział co robi i sprzedaje?
Mają swoje laboratoria, marki nie istnieją od dziś.
Uważam, że raczej wiedzą co robią bo sprzedają to na ogromną skalę.

hefajstos

Astro-maniak
Posty: 293
Rejestracja: 13 sty 2021, 19:15
Auto: Opel Insignia A ST 2.0T
Rocznik: 2012
Województwo: wielkopolskie
Wdzięczny: 22 razy
Pomocny: 19 razy

#1345

Nieprzeczytany post autor: hefajstos »

Właśnie prędzej znajdziesz olej 0w na dobrej bazie, niż 5w, nie wspomnę o 10w. Aby była niska temperatura płynięcia, czy wysoki punkt zapłonu, to po to się stosuje syntetyczne bazy olejowe.

Poza tym tabela jest dyskusyjna, SSI mało kto zleca i mierzy, bo to nie są tanie rzeczy, test na ścinanie to koszt około 300zł, więc nie sądzę aby autor tej tabeli wybulił kilkadziesiąt tysięcy na przeprowadzenie analiz próbek tych wszystkich olejów. A jeszcze trzeba kupić te oleje, żeby mieć próbki.

Ee, nie ma co sobie głowy zawracać jakimiś kreseczkami, chyba że na teście ciążowym.

Awatar użytkownika
nismo

Astro-maniak
Posty: 3688
Rejestracja: 14 sty 2011, 14:53
Imię: Michał
Auto: Astra J HB & Astra H Kombi
Silnik: b14net & z18xe
Województwo: zachodniopomorskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 143 razy

#1346

Nieprzeczytany post autor: nismo »

Ja zalewam ten olej do dychawicznego że tak powiem z14xep, nie generującego na dziś żadnej mocy, żadnych prędkości czy obrotów bo co to jest na dziś 90KM
Masz błędne myślenie, bo to właśnie jednostki słabe maja trudniejsze życie i tam częściej i mocniej trzeba deptać aby np: wyprzedzić tira.

Nie chce absolutnie nikogo przekonywać, bo aby wyrobic sobie zdanie trzeba spedzic troche czasu na rozmowach z ludzmi którzy maja o tym pojecie.

Natomiast możesz powiedzieć dlaczego zdecydowałeś się na 0w40, chodzi mi o czysto techniczne sprawy a nie "bo przecież po cos to produkują"
Właśnie prędzej znajdziesz olej 0w na dobrej bazie, niż 5w, nie wspomnę o 10w.
No no, bo zaraz sie dowiemy ze olej 10w40 nie moze być syntetykiem i być z dobrych baz :D
Wiesz ogóle po czym odróżnimy oleje syntetyczne, półsyntetyczne i mineralne?
Poza tym tabela jest dyskusyjna, SSI mało kto zleca i mierzy, bo to nie są tanie rzeczy, test na ścinanie to koszt około 300zł, więc nie sądzę aby autor tej tabeli wybulił kilkadziesiąt tysięcy na przeprowadzenie analiz próbek tych wszystkich olejó
w.

to ze Ty nie sadzisz to nie jest żadnym argumentem w tej sprawie. Ewidentnie nie masz pojęcia jak to działa i ile jest "świrów olejowych" którzy więcej wydaja na badania oleju niz na sam jego zakup. Jest to ogromna społeczność nawet tu w Polsce. Robia badania przed wlaniem i po zlaniu oleju

analyzer65

Klubowicz AKP
Posty: 5890
Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
Imię: Adam
Auto: Opel Astra III
Silnik: Z14XEP
Rocznik: 2006
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Wdzięczny: 64 razy
Pomocny: 147 razy

#1347

Nieprzeczytany post autor: analyzer65 »

nismo pisze:
14 lip 2023, 14:48

Natomiast możesz powiedzieć dlaczego zdecydowałeś się na 0w40, chodzi mi o czysto techniczne sprawy a nie "bo przecież po cos to produkują"
Z czystej ciekawości, uważając że zimą zwyczajnie rozrusznik lżej będzie miał kręcić, szczególnie w mroźne poranki.

Czy tak jest? Jak bateria dobra i naładowana, tak nigdy nie miał problemu z odpaleniem. Czy to było 5 czy 0W.

Ps.
Ja nie kręcę wysoko tego silnika bo nie ma to sensu.
Jak na blacie zobaczy 4rpm max kilka razy do roku to jest święto :D
Max 3-3.2rpm i zmiana biegu.
Ostatnio zmieniony 14 lip 2023, 15:10 przez analyzer65, łącznie zmieniany 1 raz.

hefajstos

Astro-maniak
Posty: 293
Rejestracja: 13 sty 2021, 19:15
Auto: Opel Insignia A ST 2.0T
Rocznik: 2012
Województwo: wielkopolskie
Wdzięczny: 22 razy
Pomocny: 19 razy

#1348

Nieprzeczytany post autor: hefajstos »

nismo pisze:
14 lip 2023, 14:48

No no, bo zaraz sie dowiemy ze olej 10w40 nie moze być syntetykiem i być z dobrych baz :D
Wiesz ogóle po czym odróżnimy oleje syntetyczne, półsyntetyczne i mineralne?
w.
to ze Ty nie sadzisz to nie jest żadnym argumentem w tej sprawie. Ewidentnie nie masz pojęcia jak to działa i ile jest "świrów olejowych" którzy więcej wydaja na badania oleju niz na sam jego zakup. Jest to ogromna społeczność nawet tu w Polsce. Robia badania przed wlaniem i po zlaniu oleju
Wiem doskonale jak to działa, bo się w tej społeczności obracam.
Olejów samochodowych 10w40, na dobrej niemineralnej bazie znajdziesz kilka.

Awatar użytkownika
nismo

Astro-maniak
Posty: 3688
Rejestracja: 14 sty 2011, 14:53
Imię: Michał
Auto: Astra J HB & Astra H Kombi
Silnik: b14net & z18xe
Województwo: zachodniopomorskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 143 razy

#1349

Nieprzeczytany post autor: nismo »

Ja natomiast eksperymentuje sobie z dodatkami typu "modyfikator tarcia" Był MoS2, Ceratec a teraz za namowa Xado Verylube Turbo. Efekt jest wyczuwalny głownie w spalaniu, spadło o jakieś 0.5L co świadczy o niższych oporach. Ciekawe jak dlugo sie efekt utrzyma

hefajstos

Astro-maniak
Posty: 293
Rejestracja: 13 sty 2021, 19:15
Auto: Opel Insignia A ST 2.0T
Rocznik: 2012
Województwo: wielkopolskie
Wdzięczny: 22 razy
Pomocny: 19 razy

#1350

Nieprzeczytany post autor: hefajstos »

U mnie zalany jest AR9200v2, wcześniej jeździłem na mix AR9100/AR9200. Korci mnie spróbowanie Nano C5 w wersji regeneracyjnej, ale jak spojrzę na cenę to zapał mi się studzi 🙂

ODPOWIEDZ