Tłumik drgań
- jasiu255
- Posty: 2
- Rejestracja: 22 wrz 2016, 9:00
- Imię: Janusz
- Auto: Astra H
- Silnik: 16xep
- Województwo: lubuskie
Tłumik drgań
Witam
Czy takie tłumiki można montować do 16xep?
Po wymianie tłumika na nieoryginalny i łącza elastycznego nasiliło mi się buczeniu przy 2600 - 2800 obr/min.
Czy ktoś z forumowiczów ma zamontowany taki tłumik fabrycznie?
Czy takie tłumiki można montować do 16xep?
Po wymianie tłumika na nieoryginalny i łącza elastycznego nasiliło mi się buczeniu przy 2600 - 2800 obr/min.
Czy ktoś z forumowiczów ma zamontowany taki tłumik fabrycznie?
Ostatnio zmieniony 22 wrz 2016, 14:09 przez jasiu255, łącznie zmieniany 1 raz.
- jasiu255
- Posty: 2
- Rejestracja: 22 wrz 2016, 9:00
- Imię: Janusz
- Auto: Astra H
- Silnik: 16xep
- Województwo: lubuskie
- dawid75
- Posty: 1283
- Rejestracja: 02 paź 2008, 14:49
- Imię: Dawid
- Auto: Meriva
- Silnik: Z18XE LPG
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Częstochowa
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 2 razy
- Kontakt:
Można,jasiu255 pisze:QR_BBPOST Czy takie tłumiki można montować do 16xep?
pewnie tak w ONjasiu255 pisze:QR_BBPOST Czy ktoś z forumowiczów ma zamontowany taki tłumik fabrycznie?
tak to jest z zamiennikami, jeden lepszy drugi gorszy, ja mam 2 tłumiki i daje to radę aczkolwiek maybacha to nie zrobiłojasiu255 pisze:QR_BBPOST Po wymianie tłumika na nieoryginalny i łącza elastycznego nasiliło mi się buczeniu przy 2600 - 2800 obr/min.
Zatrzymał się kierowca na siusiu i mówi do swojego małego:
- Widzisz, jak tobie się chce to ja zawsze staje...
- Widzisz, jak tobie się chce to ja zawsze staje...
-
- Posty: 195
- Rejestracja: 03 lis 2012, 11:44
- Imię: Bill
- Auto: Astra G 1.7 CDTI kombi
- Silnik: Z17DTL
- Województwo: podkarpackie
Zauważyłem temat dopiero dziś. Wprawdzie mam Astrę G kombi, Z17DTL, ale problem był podobny - buczenie przy ~ 2000 obr/min bez względu na zapięty bieg. Po przeszukaniu internetu okazało się, że podobny problem mają i inni, aczkolwiek sądząc po ilości tematów - nieliczni. Były nawet jakieś zalecenia Opla dla serwisów dokładania na prawą pół oś drugiej masy tłumiącej drgania. U mnie buczenie było wyraźnie słyszalne, wprawdzie bez drgań ale irytujące. Sugerując się tym postem:
[External Link Removed for Guests]
zdemontowałem posiadany ciężarek i problem buczenia niemal zniknął. Nie przeniósł się też na wyższe (2800) obroty, jak we wspomnianym poście. Pozostał jedynie w zakresie ~ 2000 delikatny przydźwięk, na który gdyby nie poprzednie perypetie z buczeniem pewnie nie zwrócił bym nawet uwagi.
[External Link Removed for Guests]
zdemontowałem posiadany ciężarek i problem buczenia niemal zniknął. Nie przeniósł się też na wyższe (2800) obroty, jak we wspomnianym poście. Pozostał jedynie w zakresie ~ 2000 delikatny przydźwięk, na który gdyby nie poprzednie perypetie z buczeniem pewnie nie zwrócił bym nawet uwagi.
- przemty
- Posty: 6093
- Rejestracja: 24 lut 2011, 10:45
- Imię: Przemek
- Auto: była AF, jest AH
- Silnik: był 17D, jest Z18XE
- Województwo: podkarpackie
- Lokalizacja: Sanok
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 2 razy
Jeżeli chodzi ci o ten grzybek a nie ten na półosi to mam ale w innym silniku i celem tego tłumika nie jest eliminowanie buczenia wydechu a dźwięku powodowanego przez wibracje.jasiu255 pisze:QR_BBPOST Witam
Czy takie tłumiki można montować do 16xep?
Po wymianie tłumika na nieoryginalny i łącza elastycznego nasiliło mi się buczeniu przy 2600 - 2800 obr/min.
Czy ktoś z forumowiczów ma zamontowany taki tłumik fabrycznie?
U ciebie jest to kwestia jakości zamiennika ale założyć tłumik możesz, żeby się przekonać...
Ostatnio zmieniony 22 wrz 2016, 20:02 przez przemty, łącznie zmieniany 1 raz.
[External Link Removed for Guests]
- Roho
- Posty: 7
- Rejestracja: 13 lip 2021, 23:48
- Imię: Piotr
- Auto: Astra H TT
- Silnik: Z18XER
- Rocznik: 2008
- Województwo: warmińsko-mazurskie
Witam,
odkopię trochę ten temat. Widzę, że jest o tłumikach drgań, to raczej będzie git.
Przechodząc do rzeczy. Ostatnio, będąc na przeglądzie, pan diagnosta stwierdził, że zawieszenie jest zdrowe, wszystko ok, nic, tylko tankować i jeździć, ale....
I tu się zaczyna.
Podczas jazdy po ładnej, równej drodze faktycznie jest ok, ale jeśli chodzi o jazdę po nierównościach, starej kostce, czy szutrówce, to już jest gorzej. Coś tłucze, dość mocno hałasuje, w okolicach prawego, tylnego koła. Moja frustracja spowodowała, że wybrałem się do warsztatu. Panowie popatrzyli, tam stuknęli, tu stuknęli, tutaj poruszali, tam poruszali, no i nic, niby wszystko git. Ale jeden z panów, już na sam koniec, trafił na taki kawał żelastwa, z jakimiś gumami (już mocno sparciałymi), i ten kawał żelastwa przykręcony na dwie śruby do podwozia, a dokładniej za kołem, w miejscu gdzie kończy się zderzak. No i stwierdził, że to ta część podczas wstrząsów wali, bo się gumy wyrobiły, no i faktycznie, latało to dość mocno. Mówił też, że pierwszy raz się z czymś takim spotyka, i nie jest pewien, bo nie miał do czynienia z czymś takim, no ale nic innego nie może pukać, bo jest wszystko ok. No więc pan usiadł przy komputerku, coś tam wklepał i znalazł, że to "coś" to się zwie tłumik wibracji/drgań nadwozia.... Koszt. 1050 zł nowy element. Ja natomiast nic takiego nie mogę aktualnie znaleźć.
I po tym dość długim wstępie, chciałem zapytać, czy panowie coś na ten temat wiecie może? Czy to faktycznie to tak klepie?
No może coś w tym jest, bo to cudo niemieckiej inżynierii jest zamocowane z prawej strony, i właśnie tylko ta strona hałasuje.
Może po prostu wywalić ten element w cholerę, żeby zobaczyć, czy to faktycznie to? Ale nie wiadomo jakie będą efekty uboczne jazdy bez tego czegoś....
Jeśli się okaże, że to jest winowajcą hałasów, i są jakieś inne odczuwalne efekty uboczne, to część się wymieni, ale na razie nie chce wywalić tysiaka na część, a to nic nie pomoże.
Stąd moje pytanie, czy ktoś z was się spotkał z czymś takim? Może jutro uda mi się cyknąć zdjęcie tego badziewia...
odkopię trochę ten temat. Widzę, że jest o tłumikach drgań, to raczej będzie git.
Przechodząc do rzeczy. Ostatnio, będąc na przeglądzie, pan diagnosta stwierdził, że zawieszenie jest zdrowe, wszystko ok, nic, tylko tankować i jeździć, ale....
I tu się zaczyna.
Podczas jazdy po ładnej, równej drodze faktycznie jest ok, ale jeśli chodzi o jazdę po nierównościach, starej kostce, czy szutrówce, to już jest gorzej. Coś tłucze, dość mocno hałasuje, w okolicach prawego, tylnego koła. Moja frustracja spowodowała, że wybrałem się do warsztatu. Panowie popatrzyli, tam stuknęli, tu stuknęli, tutaj poruszali, tam poruszali, no i nic, niby wszystko git. Ale jeden z panów, już na sam koniec, trafił na taki kawał żelastwa, z jakimiś gumami (już mocno sparciałymi), i ten kawał żelastwa przykręcony na dwie śruby do podwozia, a dokładniej za kołem, w miejscu gdzie kończy się zderzak. No i stwierdził, że to ta część podczas wstrząsów wali, bo się gumy wyrobiły, no i faktycznie, latało to dość mocno. Mówił też, że pierwszy raz się z czymś takim spotyka, i nie jest pewien, bo nie miał do czynienia z czymś takim, no ale nic innego nie może pukać, bo jest wszystko ok. No więc pan usiadł przy komputerku, coś tam wklepał i znalazł, że to "coś" to się zwie tłumik wibracji/drgań nadwozia.... Koszt. 1050 zł nowy element. Ja natomiast nic takiego nie mogę aktualnie znaleźć.
I po tym dość długim wstępie, chciałem zapytać, czy panowie coś na ten temat wiecie może? Czy to faktycznie to tak klepie?
No może coś w tym jest, bo to cudo niemieckiej inżynierii jest zamocowane z prawej strony, i właśnie tylko ta strona hałasuje.
Może po prostu wywalić ten element w cholerę, żeby zobaczyć, czy to faktycznie to? Ale nie wiadomo jakie będą efekty uboczne jazdy bez tego czegoś....
Jeśli się okaże, że to jest winowajcą hałasów, i są jakieś inne odczuwalne efekty uboczne, to część się wymieni, ale na razie nie chce wywalić tysiaka na część, a to nic nie pomoże.
Stąd moje pytanie, czy ktoś z was się spotkał z czymś takim? Może jutro uda mi się cyknąć zdjęcie tego badziewia...
- Roho
- Posty: 7
- Rejestracja: 13 lip 2021, 23:48
- Imię: Piotr
- Auto: Astra H TT
- Silnik: Z18XER
- Rocznik: 2008
- Województwo: warmińsko-mazurskie
Nie można edytować postu...
O takie cudo. Potrzebne to?
O takie cudo. Potrzebne to?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- topiq77
- Posty: 2088
- Rejestracja: 21 lip 2018, 18:49
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H HB 5D
- Silnik: Z18XE
- Rocznik: 2005
- Województwo: lubelskie
- Lokalizacja: Puławy
- Wdzięczny: 4 razy
- Pomocny: 81 razy
Pewnie to to: [External Link Removed for Guests] czasami trzeba odświeżyć kilka razy stronę, zanim załapie.