Prędkość maksymalna AH manual vel automat

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4502
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 21 razy
Pomocny: 68 razy

Prędkość maksymalna AH manual vel automat

#11

Nieprzeczytany post autor: Automat »

kijas pisze:QR_BBPOST Aha. Przy 150 mam 3,5 tys obrotów. Skrzynia M32. Pzdr
Moja AH w automacie ze skrzynią AF17 dla 150 km/godz na ostatnim biegu D4 potrzebuje 3750 obr/min...o 250 obr więcej, aniżeli na Twojej skrzyni M32,więc teoretycznie masz ciszej.
kijas pisze:QR_BBPOST Kupiłem 200 km bo dojeżdżam do Warszawy na tydzień do pracy.
Ile średnio minut zyskujesz na większej mocy silnika ????(na trasie ilu km ? ).Dzięki za info.

kijas

Astro-maniak
Posty: 101
Rejestracja: 03 lut 2017, 22:29
Imię: Marcin
Auto: Astra H
Silnik: Z20LER
Województwo: wielkopolskie
Pomocny: 1 raz

#12

Nieprzeczytany post autor: kijas »

Wiesz co. To mocno zależy. Bardziej chodzi o komfort :) w każdym razie trasy mam 270 km z czego 220 autostrada A2. Stara AG 75 km robiłem to średnio w 3h jadąc około 130-140. W tej chwili robię to w około 2,5h czyli spiesząc się w piątek do córki jestem 30 minut do przodu. Przelotowa ok 150-160 wg zegara. Niby niedużo ale jednak. A poza tym odejście ze 140 do 170 bezcenne. W poprzedniej AG to był koniec, a tu się z luzem zbieram. Na A2 z dwoma pasami w jedna stronę przydaje się żeby nie dać się zepchnąć między ciężarówki i móc spokojnie jechać lewym pasem.
A propos obrotow i hałasu - te 250 to niewielka różnica bo powyżej 140 i tak głośniejsze jest powietrze (uszczelki...) i opony (mam wielosezonowe) niż silnik. Jak cos to pytaj :)

M

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4502
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 21 razy
Pomocny: 68 razy

#13

Nieprzeczytany post autor: Automat »

Dzięki,zbieram doświadczenia innych - to jest tańsze aniżeli zdobywanie własnego :lol: .Moja AH jechałem ok. 400 km od Piły poprzez obwodnicę Bydgoszcz-Toruń,Kowal,Stryków i na Warszawę.W jedną stronę bardzo ostrożnie i trudno jest wytrzymać na prawym pasie.Jest sennie i skrócony fatalnie horyzont(=efekt współczesnego natężenia ruchu).Powrotnie przydeptałem ostrzej i częściej byłem na lewym aniżeli na prawym,ale i tak nadlatywali kosmici :lol: i ustępowałem im miejsca.Było mniej nudnie i bardziej przyjemnie.Zyskałem nieco ,ale straciłem więcej kasy na gaz.Za powrotne 400 km zapłaciłem 15 zł więcej(7,04 l gazu więcej; 1,76 l gazu na każde 100 km).Zdecydowanie brakuje trzeciego pasa ;) ...to byłoby naprawdę LUX.Kosmici lataliby zupełnie lewym,ostrożni-środkowym,a maruderzy prawym pasem. Zdecydowanie najbardziej to wkurzają mnie wyprzedzające się TIR-y.Nikt nie chce marnować czasu,ale akurat TIR potrafi zatrzymać kilkanaście samochodów.Moja AH też ma opony wielosezonowe.

Awatar użytkownika
FalconTech

Server Admin
Posty: 5505
Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
Imię: Paweł
Auto: NaN
Województwo: dolnośląskie
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 28 razy
Kontakt:

#14

Nieprzeczytany post autor: FalconTech »

Przy jeździe że stałą prędkością nie masz co się bać o maksymalny moment. Chyba, że do tego ciągniesz przyczepę pod górę św. Anny :p

Odnośnie pasów ruchu, to w Polsce musiałoby ich być pięć by było tak jak opisujesz. Zawsze znajdzie się mistrz środkowego, który nie uznaje jazdy prawym pasem niezależnie od warunków. On nawet jak wjeżdża na autostradę to prawy pas tylko przecina by tylko wbić się na środek.

Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4502
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 21 razy
Pomocny: 68 razy

#15

Nieprzeczytany post autor: Automat »

Mistrzów należy szanować ;) - nawet dam mu wolne miejsce i przyzwoite wrażenie przez to,że nie będę przyśpieszać.
Dlaczego szanować ? - bo jest długa kolejka po narządy.Widziałem takie drastyczne zdjęcie,gdzie oskalpowany z czaszki mózg leżał na mieszku dźwigni automatu i kokpicie.Sam delikwent przed autem(Merc),w samych bokserkach,wyrzucony przez przednią szybę...zapewne jechał bez pasów.
Ostatnio zmieniony 08 maja 2017, 19:10 przez Automat, łącznie zmieniany 1 raz.

kijas

Astro-maniak
Posty: 101
Rejestracja: 03 lut 2017, 22:29
Imię: Marcin
Auto: Astra H
Silnik: Z20LER
Województwo: wielkopolskie
Pomocny: 1 raz

#16

Nieprzeczytany post autor: kijas »

Hmm. Robię 600 km tygodniowo z czego ponad 400 A2 slugocin przed Koninem ->Warszawa i z powrotem. Naprawdę brakuje trzeciego pasa. Poprawiłby sytuacje chociaż jak pisze FalconTech - mistrz lewego zawsze się znajdzie. Ja dla zasady uciekam na prawo i szczerze mówiąc patrzę w lusterka równie uważnie i często co przed siebie. Stara AH kiblowalem na prawym. Teraz mniej :) natomiast jeździłem tez na przykład S3 na Szczecin i z punktu widzenia użytkownika nje różni się to niczym od tych autostrad. Co do Tirów wspomnianych przez kol. Automat - jakos mam zrozumienie zazwyczaj i staram się pamiętać ze oni są w pracy i im nie utrudniam. Mimo ze czasem z perspektywy osobówki oni utrudniają :)

Kijas

EDIT:
Re: Prędkość maksymalna AH manual vel automat
Aha, zużycie Lpg. Już gdzieś pisałem. Przy spokojnej jeździe do 160 - poniżej 13. Jak dam ogień na tłoki to i 17 :)

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4502
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 21 razy
Pomocny: 68 razy

#17

Nieprzeczytany post autor: Automat »

kijas pisze:QR_BBPOST Aha, zużycie Lpg. Już gdzieś pisałem. Przy spokojnej jeździe do 160 - poniżej 13. Jak dam ogień na tłoki to i 17
W mojej AH przebiega to następująco:
100 km/godz……..8,5 l/100 km
110 km/godz……..9,5 l/100 km
120 km/godz……..10,5 l/100 km
130 km/godz……..11,5 l/100 km
140 km/godz……..12,5 l/100 km
150 km/godz……..13,5 l/100 km ....widać,że każde 10 km/godz wyżej potrzebuje dodatkowo 1 litra gazu.

Awatar użytkownika
spioch

Astro-maniak
Posty: 228
Rejestracja: 11 sty 2015, 19:36
Auto: Astra H station wagon
Silnik: z16xer lpg
Województwo: podkarpackie
Lokalizacja: Rzeszów
Pomocny: 1 raz

#18

Nieprzeczytany post autor: spioch »

Wartości te podajesz z chwilowego spalania na BC ?

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4502
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 21 razy
Pomocny: 68 razy

#19

Nieprzeczytany post autor: Automat »

Nie...z tankowań i przejechanych kilometrów.Były dwa totalnie różne style jazdy w obu kierunkach.
W miejscu docelowym byłem pasażerem innego auta.Moje tylko pokonywało trasę.Wyniki pokrywają się z cząstkowymi obliczeniami innych jazd na trasie.Przypuszczam,że inni na tym silniku i AH kombi mają zbliżone wyniki.
Ostatnio zmieniony 08 maja 2017, 21:50 przez Automat, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4502
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 21 razy
Pomocny: 68 razy

#20

Nieprzeczytany post autor: Automat »

14/15 lipca 2017r pokonałem ok. 500 km autostrad A1 i A2 nieco "brykając" moją Aśką. Była ciepła pogoda,ale nie upalna. Jechałem na LPG z Shella.Używałem różnych prędkości w przedziale 140-180 km/godz.Powiedzmy,że 140-150 km/godz przeważało. Zużycie gazu w tych realiach : 10,33 l/100 km.Aśka z asb po raz pierwszy - pod moją nogą - zaliczyła na LPG 180 km/godz.
Ostatnio zmieniony 18 lip 2017, 15:58 przez Automat, łącznie zmieniany 3 razy.

ODPOWIEDZ