predkosc v max w astrze h

ja37

V.I.P.
Posty: 6126
Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
Imię: Grzesiek
Auto: Astra H
Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 132 razy

Re: predkosc v max w astrze h

#111

Nieprzeczytany post autor: ja37 »

Mam 18'
Rozwaliłem oponę i założyłem zapas 16'
Auto stało prosto, abs nie krzaczył, więc chyba obwody się zgadzają.

Usunięty użytkownik 861235

#112

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 861235 »

Tfu, głupoty napisałem i jeszcze ten balon 60 na 16. / i nie zauważyłem że Topiq77 odpisał, chrr

Jeszcze raz.
Felgi na 5 śrub oczywiście.

2% niby nie szkodzi a nie 5%
18-stki fabryczne to faktycznie największe koła.

A jakby dać inne opony.
Można na 16 stkach deko większe koła zrobić ale to nie są 2% na plus.
Na 17 już sporo więcej, ciekawe czy system pokładowy by nie kwiczał.
Niby liczy tylko różnicę prędkości między kołami.

Tak to wyglada
(kalkulator z oponeo.pl)

Oczywiście nie zachęcam do zmiany rozmiaru kół na inny jak fabryczny, czy tam bardziej opony.
Nie wolno ! ;)
To tam luźne refleksje.
Obrotów też tak nie zbije, nie tędy droga, tylko skrzynia.
Dwa ostatnie rozmiary to nie fabryka
koła H.jpg
Rozmiarówka z oponeo jak coś i nie ma więcej slotów w tym kalkulatorze.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
deodekabokat

Astro-maniak
Posty: 3655
Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
Imię: Grzegorz
Auto: Astra H
Silnik: Z18XE ?KM 400kkm
Rocznik: 2005
Województwo: podlaskie
Lokalizacja: BI
Wdzięczny: 26 razy
Pomocny: 184 razy

#113

Nieprzeczytany post autor: deodekabokat »

No to już offtop ale to było wałkowane. Dla Astry skrzynie F17 (chyba wszystkie klony) to będzie takie coś
F17W394-montowana w dieslach, VC PB, Merry PB. Nie była kojarzona z AH PB ale taka jest u mnie :-)
F17C394-montowana w PB AH itd
F17C374-krótka skrzynia z dłuższym dyfrem, taką miałem w AG z fabryki przy 8V fajnie to jeździ bo wszystkie biegi są wydłużone a 8V na niskim stopniu sprężania nie lubi obrotów.
F17W374-taki klon chyba nie wystepuje w przyrodzie, ja chciałem mechanizm róznicowy ze skrzyni powyżej wrzucić do starej AG 1,6 8V
AF17-automat
No i wykresy, wszystkie są wyliczone dla tego samego rozmiaru opony. R16 205/55 żeby średnica koła nie wprowadzała zamieszania. Jeżeli ktos chce to moge wyliczyć dla dowolnego koła dowolnej skrzyni i obrotów lub prędkości.
Czyli ja dla wspomnianych tu w wątku 140km/h mam 3504 obrotów ale stokowo AH PB =<1,8 będzie miała 4135.
Z poglądowego wykresu widać że skrzynie zaczynają się mocno rozjeżdżać od 4 biegu. U mnie w sumie na 4 biegu jest prawie tak jak na krótkiej skrzyni na biegu 5 tym.
Tu nic nie pisze o 6 biegowych w wersjach T bo się tym nie zajmowałem.
prędkości.PNG
Prędkości 2.PNG
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Podlasie, gdzie ukradłem dla ciebie rower, ma wiele znaczeń.

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4535
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,288kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 22 razy
Pomocny: 69 razy

#114

Nieprzeczytany post autor: Automat »

Dodam krótko: dla tych samych obrotów na wszystkich biegach skrzyń manualnych w porównaniu do asb, najwyższą prędkość uzyskuje się ze skrzynią automatyczną(AF17) co zdecydowanie przekłada się na komfort jazdy na autostradzie, szczególnie w pobliżu 160 km/godz(mam wówczas obroty na poziomie 4000 obr/min na biegu 4 D).

MikeL8

Astro-maniak
Posty: 82
Rejestracja: 29 paź 2015, 15:16
Imię: Michał
Auto: Astra H OPC
Silnik: Z20LEH
Województwo: kujawsko-pomorskie
Pomocny: 2 razy

#115

Nieprzeczytany post autor: MikeL8 »

Mogę dodać swoje 5 groszy do dyskusji, gdyż jakiś miesiąc temu "bawiłem się" ze swoją M32 (MZ0). Przy okazji zmieniłem sobie przełożenie 6 biegu z oryginalnego 0,744 na 0,614. Przełożenie główne 3,833, a koła 235/35 R19.

Przed modem przy 3000rpm na 6 prędkość wynosiła ~130 km/h. Po jest to ~155 km/h.
160 km/h pojawia się na liczniku przy obrotach w granicach 3100. Wcześniej było to około 3700.
Komfort akustyczny na duży plus. No i spalanie oczywiście również niższe, ale za mało jeszcze trasami pozwalającymi na takie prędkości przejechałem od wymiany żeby podać jakieś konkrety.

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4535
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,288kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 22 razy
Pomocny: 69 razy

#116

Nieprzeczytany post autor: Automat »

MikeL8 pisze:
11 lip 2020, 16:15
160 km/h pojawia się na liczniku przy obrotach w granicach 3100. Wcześniej było to około 3700.
Komfort akustyczny na duży plus.
Piękna sprawa...moja przy 160 km/godz ma obroty ok.4000(bieg D4)

MikeL8

Astro-maniak
Posty: 82
Rejestracja: 29 paź 2015, 15:16
Imię: Michał
Auto: Astra H OPC
Silnik: Z20LEH
Województwo: kujawsko-pomorskie
Pomocny: 2 razy

#117

Nieprzeczytany post autor: MikeL8 »

Zgadza się. Jest jednak druga strona medalu, czyli moment potrzebny do zakrecenia tego. Elastycznosc na 6, oczywiscie zgodnie z przewidywaniami ucierpiała. W dalszym ciagu dosc dobrze się rozpędza, ale juz nie z taką łatwoscią jak wcześniej. No nic, nastepnym przystankiem musi byc wystrojenie na bezpieczne 400+ nM.

Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka


ODPOWIEDZ