predkosc v max w astrze h
-
- Posty: 6126
- Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
- Imię: Grzesiek
- Auto: Astra H
- Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
- Województwo: łódzkie
- Lokalizacja: Łódź
- Wdzięczny: 14 razy
- Pomocny: 132 razy
Re: predkosc v max w astrze h
Mam 18'
Rozwaliłem oponę i założyłem zapas 16'
Auto stało prosto, abs nie krzaczył, więc chyba obwody się zgadzają.
Rozwaliłem oponę i założyłem zapas 16'
Auto stało prosto, abs nie krzaczył, więc chyba obwody się zgadzają.
Tfu, głupoty napisałem i jeszcze ten balon 60 na 16. / i nie zauważyłem że Topiq77 odpisał, chrr
Jeszcze raz.
Felgi na 5 śrub oczywiście.
2% niby nie szkodzi a nie 5%
18-stki fabryczne to faktycznie największe koła.
A jakby dać inne opony.
Można na 16 stkach deko większe koła zrobić ale to nie są 2% na plus.
Na 17 już sporo więcej, ciekawe czy system pokładowy by nie kwiczał.
Niby liczy tylko różnicę prędkości między kołami.
Tak to wyglada
(kalkulator z oponeo.pl)
Oczywiście nie zachęcam do zmiany rozmiaru kół na inny jak fabryczny, czy tam bardziej opony.
Nie wolno !
To tam luźne refleksje.
Obrotów też tak nie zbije, nie tędy droga, tylko skrzynia.
Dwa ostatnie rozmiary to nie fabryka Rozmiarówka z oponeo jak coś i nie ma więcej slotów w tym kalkulatorze.
Jeszcze raz.
Felgi na 5 śrub oczywiście.
2% niby nie szkodzi a nie 5%
18-stki fabryczne to faktycznie największe koła.
A jakby dać inne opony.
Można na 16 stkach deko większe koła zrobić ale to nie są 2% na plus.
Na 17 już sporo więcej, ciekawe czy system pokładowy by nie kwiczał.
Niby liczy tylko różnicę prędkości między kołami.
Tak to wyglada
(kalkulator z oponeo.pl)
Oczywiście nie zachęcam do zmiany rozmiaru kół na inny jak fabryczny, czy tam bardziej opony.
Nie wolno !
To tam luźne refleksje.
Obrotów też tak nie zbije, nie tędy droga, tylko skrzynia.
Dwa ostatnie rozmiary to nie fabryka Rozmiarówka z oponeo jak coś i nie ma więcej slotów w tym kalkulatorze.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- deodekabokat
- Posty: 3655
- Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H
- Silnik: Z18XE ?KM 400kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: BI
- Wdzięczny: 26 razy
- Pomocny: 184 razy
No to już offtop ale to było wałkowane. Dla Astry skrzynie F17 (chyba wszystkie klony) to będzie takie coś
F17W394-montowana w dieslach, VC PB, Merry PB. Nie była kojarzona z AH PB ale taka jest u mnie
F17C394-montowana w PB AH itd
F17C374-krótka skrzynia z dłuższym dyfrem, taką miałem w AG z fabryki przy 8V fajnie to jeździ bo wszystkie biegi są wydłużone a 8V na niskim stopniu sprężania nie lubi obrotów.
F17W374-taki klon chyba nie wystepuje w przyrodzie, ja chciałem mechanizm róznicowy ze skrzyni powyżej wrzucić do starej AG 1,6 8V
AF17-automat
No i wykresy, wszystkie są wyliczone dla tego samego rozmiaru opony. R16 205/55 żeby średnica koła nie wprowadzała zamieszania. Jeżeli ktos chce to moge wyliczyć dla dowolnego koła dowolnej skrzyni i obrotów lub prędkości.
Czyli ja dla wspomnianych tu w wątku 140km/h mam 3504 obrotów ale stokowo AH PB =<1,8 będzie miała 4135.
Z poglądowego wykresu widać że skrzynie zaczynają się mocno rozjeżdżać od 4 biegu. U mnie w sumie na 4 biegu jest prawie tak jak na krótkiej skrzyni na biegu 5 tym.
Tu nic nie pisze o 6 biegowych w wersjach T bo się tym nie zajmowałem.
F17W394-montowana w dieslach, VC PB, Merry PB. Nie była kojarzona z AH PB ale taka jest u mnie
F17C394-montowana w PB AH itd
F17C374-krótka skrzynia z dłuższym dyfrem, taką miałem w AG z fabryki przy 8V fajnie to jeździ bo wszystkie biegi są wydłużone a 8V na niskim stopniu sprężania nie lubi obrotów.
F17W374-taki klon chyba nie wystepuje w przyrodzie, ja chciałem mechanizm róznicowy ze skrzyni powyżej wrzucić do starej AG 1,6 8V
AF17-automat
No i wykresy, wszystkie są wyliczone dla tego samego rozmiaru opony. R16 205/55 żeby średnica koła nie wprowadzała zamieszania. Jeżeli ktos chce to moge wyliczyć dla dowolnego koła dowolnej skrzyni i obrotów lub prędkości.
Czyli ja dla wspomnianych tu w wątku 140km/h mam 3504 obrotów ale stokowo AH PB =<1,8 będzie miała 4135.
Z poglądowego wykresu widać że skrzynie zaczynają się mocno rozjeżdżać od 4 biegu. U mnie w sumie na 4 biegu jest prawie tak jak na krótkiej skrzyni na biegu 5 tym.
Tu nic nie pisze o 6 biegowych w wersjach T bo się tym nie zajmowałem.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Podlasie, gdzie ukradłem dla ciebie rower, ma wiele znaczeń.
- Automat
- Posty: 4535
- Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
- Imię: Jan
- Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
- Silnik: Z18XE,125 KM,288kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Wdzięczny: 22 razy
- Pomocny: 69 razy
Dodam krótko: dla tych samych obrotów na wszystkich biegach skrzyń manualnych w porównaniu do asb, najwyższą prędkość uzyskuje się ze skrzynią automatyczną(AF17) co zdecydowanie przekłada się na komfort jazdy na autostradzie, szczególnie w pobliżu 160 km/godz(mam wówczas obroty na poziomie 4000 obr/min na biegu 4 D).
-
- Posty: 82
- Rejestracja: 29 paź 2015, 15:16
- Imię: Michał
- Auto: Astra H OPC
- Silnik: Z20LEH
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Pomocny: 2 razy
Mogę dodać swoje 5 groszy do dyskusji, gdyż jakiś miesiąc temu "bawiłem się" ze swoją M32 (MZ0). Przy okazji zmieniłem sobie przełożenie 6 biegu z oryginalnego 0,744 na 0,614. Przełożenie główne 3,833, a koła 235/35 R19.
Przed modem przy 3000rpm na 6 prędkość wynosiła ~130 km/h. Po jest to ~155 km/h.
160 km/h pojawia się na liczniku przy obrotach w granicach 3100. Wcześniej było to około 3700.
Komfort akustyczny na duży plus. No i spalanie oczywiście również niższe, ale za mało jeszcze trasami pozwalającymi na takie prędkości przejechałem od wymiany żeby podać jakieś konkrety.
Przed modem przy 3000rpm na 6 prędkość wynosiła ~130 km/h. Po jest to ~155 km/h.
160 km/h pojawia się na liczniku przy obrotach w granicach 3100. Wcześniej było to około 3700.
Komfort akustyczny na duży plus. No i spalanie oczywiście również niższe, ale za mało jeszcze trasami pozwalającymi na takie prędkości przejechałem od wymiany żeby podać jakieś konkrety.
-
- Posty: 82
- Rejestracja: 29 paź 2015, 15:16
- Imię: Michał
- Auto: Astra H OPC
- Silnik: Z20LEH
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Pomocny: 2 razy
Zgadza się. Jest jednak druga strona medalu, czyli moment potrzebny do zakrecenia tego. Elastycznosc na 6, oczywiscie zgodnie z przewidywaniami ucierpiała. W dalszym ciagu dosc dobrze się rozpędza, ale juz nie z taką łatwoscią jak wcześniej. No nic, nastepnym przystankiem musi byc wystrojenie na bezpieczne 400+ nM.
Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka